Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć PS1

Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

PS1

Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Porsche 2000

Wyścigi 29 lutego 2000

Kolejna gra wyścigowa ze słynnego cyklu Need for Speed. Tym razem autorzy zdecydowali się całą produkcję poświęcić samochodom marki Porsche, tworząc ze swojego projektu swoistą encyklopedię aut niemieckiego producenta.

PS1

Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed III: Hot Pursuit

Wyścigi 25 marca 1998

Wprowadzająca szereg nowości trzecia odsłona słynnej serii wyścigowej. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wyróżnia się poprawioną oprawą graficzną i nowymi możliwościami zabawy. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się opcja wcielenia w policjanta, który ściga piratów drogowych.

PS1

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Command & Conquer: Red Alert - Retaliation

Strategiczne 28 sierpnia 1998

Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

PS1

Need for Speed 4: Road Challenge
Need for Speed 4: Road Challenge

Wyścigi 1 marca 1999

Czwarta część słynnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku przez firmę Electronic Arts. Gra Need for Speed: Road Challenge (znana także jako High Stakes) rozwija najlepsze pomysły swoich poprzedniczek. Oferuje możliwość pokierowania 18 licencjonowanymi samochodami czołowych marek na blisko 20 zróżnicowanych trasach, uwzględniających ruch uliczny, korki i patrole policji. Wyścigowe zmagania toczą się w kilku różnych trybach, wśród których nie zabrakło zapoczątkowanego w trójce trybu Hot Pursuit, gdzie możemy stanąć po stronie stróżów prawa i zasiąść za kierownicą policyjnego radiowozu. W porównaniu do poprzednich odsłon serii, w grze poprawiono oprawę graficzną oraz sztuczną inteligencję komputerowych kierowców i wprowadzono zmienne warunki pogodowe oraz realistyczny model zniszczeń, uwzględniający uszkodzenia wizualne oraz spadek osiągów. Po raz pierwszy otrzymaliśmy też prosty wątek ekonomiczny, pozwalający na naprawę i ulepszanie posiadanych samochodów.

PS1

Final Doom
Final Doom

Akcji 1 października 1996

Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów. Każdy z dodatkowych epizodów gry składa się z 32 poziomów, na których nie znajdziemy jednak żadnych niewidzianych wcześniej przeciwników czy rodzajów broni. Niezmieniona pozostała też oprawa graficzna gry. Na wyróżnienie zasługuje jednak fakt, że na nowych poziomach bawić możemy się także w trybie multiplayer, przewidzianym dla max. 8 osób w sieci lokalnej.

PS1

Command & Conquer (1995)
Command & Conquer (1995)

Strategiczne 15 października 1995

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

PS1

Armored Core
Armored Core

Akcji 10 lipca 1997

Pierwsza odsłona serii gier akcji z widokiem TPP, w której główną rolę grają gigantyczne roboty. Gracze wcielają się w jednego z pilotów nowoczesnych maszyn bojowych i podejmują się szeregu rozmaitych misji.

PS1

Populous: The Beginning
Populous: The Beginning

Strategiczne 30 listopada 1998

Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

PS1

Armored Core: Project Phantasma
Armored Core: Project Phantasma

Akcji 4 grudnia 1997

Kontynuacja wydanej w 1997 roku produkcji Armored Core, gry akcji z widokiem TPP. Projekt rozwija elementy oryginału, pozwalając graczom wypróbować nowe typy broni i mechów na rozmaitych mapach.

PS1

Syndicate Wars
Syndicate Wars

Akcji 31 lipca 1997

Utrzymana w klimatach science fiction produkcja łącząca elementy gier akcji i strategii. Syndicate Wars od studia Bullfrog Productions pozwala wcielić się w dowódcę doskonale wyszkolonych futurystycznych żołnierzy.

PS1

Blast Radius
Blast Radius

Akcji 30 lipca 1998

Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

PS1

Krazy Ivan
Krazy Ivan

Akcji 30 stycznia 1996

Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.

PS1

Armored Core: Master of Arena
Armored Core: Master of Arena

Akcji 4 lutego 1999

Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.

PS1

Motor Toon Grand Prix 2
Motor Toon Grand Prix 2

Wyścigi 24 maja 1996

Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.

PS1

Ridge Racer Revolution
Ridge Racer Revolution

Wyścigi 3 grudnia 1995

Druga część zręcznościowej gry wyścigowej, w której autorzy dodali kilka nowych trybów i opcji. Ponownie zmagania cechują się dużą dynamiką i mają niewiele wspólnego z prawdziwą walką na torze.

PS1

Street Skater 2
Street Skater 2

Sportowe 1 marca 2000

Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, produkcja skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików. Oprócz kampanii oraz trybu swobodnej gry, Street Skater 2 oferuje edytor poziomów oraz tryb multiplayer dla dwóch graczy. Dużą zaletą produkcji jest jej licencjonowana ścieżka dźwiękowa.

PS1

Assault Rigs
Assault Rigs

Akcji 1 lutego 1996

Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.

PS1