Data wydania: 7 lipca 2000
Druga odsłona legendarnej serii wyścigowej sygnowanej nazwiskiem jednego z najlepszych kierowców w historii. Colin McRae Rally 2.0 przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną, dodatkowy zręcznościowy tryb rallyrcross oraz nowe odcinki specjalne i samochody.
GRYOnline
Gracze
Przygotowana przez Codemasters kontynuacja ciepło przyjętej gry wyścigowej z 1997 roku, w której gracze mogą wziąć udział w słynnych na całym świecie zmaganiach World Rally Championship. Druga część oferuje nowe samochody i trasy, a także umożliwia bezpośrednią rywalizację na zamkniętych torach z kilkoma przeciwnikami.
W Colin McRae Rally 2.0 twórcy oddają do dyspozycji graczy kilkanaście maszyn, które brały udział w rajdach w sezonie 2000 lub w dalszej przeszłości. Wśród dostępnych samochodów znalazły się Ford Focus WRC, Subaru Impreza WRC, Mitsubishi Lancer Evolution VI, ale też Peugeot 205, Lancia Stratos, Moris Mini Cooper czy Ford Escort Mk1. Każdy z nich można sprawdzić na wymagających odcinkach specjalnych w różnych częściach świata – od pustynnej Kenii, przez błotnistą Wielką Brytanię, po kręte i wąskie asfaltowe etapy we Włoszech czy pokryte śniegiem odcinki w Finlandii.
Produkcja ponownie stara się w miarę realistycznie przedstawić rajdową rywalizację. Gracze muszą panować nad samochodem na trasie i dbać o jego właściwe przygotowanie przed kolejnymi odcinkami. To wiąże się z właściwym doborem opon, ustawieniami zawieszenia czy skrzyni biegów, ale też niezbędnymi naprawami uszkodzonych elementów podczas przerw. Pozostawione bez uwagi usterki wpływają na osiągi samochodu i mogą mieć kluczowe znaczenie w walce o zwycięstwo.
W kontynuacji twórcy ze studia Codemasters umożliwili nie tylko klasyczne zmagania na czas w ramach poszczególnych eliminacji sezonu WRC, ale także bezpośrednią rywalizację w rallycrossie. W tym module sześć maszyn trafia na zamknięty tor, gdzie walczy koło w koło o pierwszeństwo na linii mety. Gracze mogą mierzyć się zarówno ze sztuczną inteligencją, jak i żywym przeciwnikiem na podzielonym ekranie. Colin McRae Rally 2.0 umożliwia też zabawę do ośmiu osobom w sieci lokalnej lub internecie.
Colin McRae Rally 2.0 to trójwymiarowa gra wyścigowa, w której autorzy zadbali o właściwe odddanie klimatu WRC. Wszystkie modele pojazdów są pieczołowicie odtworzone na podstawie swoich rzeczywistych odpowiedników. W rolę pilota ponownie wcielił się zespołowy partner Colina McRae, Nicky Grist. W polskiej wersji językowej informacji o trasie dostarcza rajdowiec Krzysztof Hołowczyc.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 10 grudnia 2000
PlayStation 1 7 lipca 2000
Game Boy Advance 16 września 2002
Producent: Codemasters
Wydawca: Codemasters
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
6GIER
Seria gier wyścigowych pozwalających graczom wcielić się w role kierowców samochodów rajdowych. Cykl wykreowany został przez firmę Codemasters i należy do czołowych marek w portfolio brytyjskiego producenta.
Recenzja GRYOnline
Rajdy samochodowe przyciągają tłumy wielbicieli „rajdówek” pędzących ślizgiem po szutrze z napędem na 4 koła. I właśnie dla tych ludzi stworzono grę Colin McRae Rally 2.0. Choć nie tylko dla nich...
Aktualizacja: 15 października 2009
Jakie opony wybrać na mokrą nawierzchnię, czy przełożenia skrzyni mają wpływ na prędkość i przyspieszenie?, odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszym poradniku, w którym autor doradzi wam jak wycisnąć ostatnie soki z Colin McRae Rally 2.0
14 października 2024
Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!
8 lutego 2018
Tuning? Realistyczny symulator? A może rajdy po błocie? Jaki tytuł uplasował się na pierwszym miejscu listy najlepszych gier wyścigowych wszech czasów? Wspólnie z czytelnikami serwisu GRYOnline.pl wybraliśmy 100 pozycji – oto one!
5 sierpnia 2017
Wyścigi i rajdy to dwie zupełnie różne dyscypliny sportów samochodowych. Był już ranking 100 najlepszych gier samochodowych, ale zawężenie ich tylko do rajdów przynosi zupełnie inne zestawienie – oraz kilka fajnych ciekawostek!
17 marca 2002
„3 – 2 – 1... Go!” Ileż to razy w ciągu całego życia przyszło mi usłyszeć tę słynną formułkę – tekst, któremu niemal nieodłącznie towarzyszyło olbrzymie napięcie, nie mniejsze skupienie i oczekiwanie na nieuchronnie nadchodzący start...
Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.
pozostałe
Krystian Smoszna
17 września 2007 14:00
Colin McRae, jeden z najbardziej znanych kierowców rajdowych, nie żyje. Z informacji przekazanych przez brytyjski Sunday Times wynika, że to właśnie on pilotował swój własny helikopter, którego katastrofa wstrząsnęła wczoraj wszystkimi miłośnikami sportów motorowych.
gry
Piotr Doroń
16 września 2007 10:14
Posiadacze PeCetów i fani rajdów samochodowych zarazem mogą odetchnąć z ulgą – bowiem, wbrew dotychczasowym doniesieniom, nową grę, firmowaną przez Colina McRae, będzie można uruchomić też na komputerze osobistym. Ekipa z Codemasters Software zrezygnowała jednak z tradycyjnego nazewnictwa, a zatem zamiast Colin McRae Rally 2007 na rynku pojawi się produkt pt. DIRT: Colin McRae Off-Road.
gry
Radosław Grabowski
20 lipca 2006 05:44
Po przeszło dwóch latach przerwy, seria Colin McRae Rally powróci na rynek elektronicznej rozrywki. Decyzję o produkcji kolejnej odsłony cyklu podjęła firma Codemasters, która wczoraj wystosowała w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.
gry
Krystian Smoszna
5 maja 2006 07:00
Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...
gry
Krzysztof Bartnik
30 kwietnia 2004 08:20
Przed tygodniem miała miejsce polska premiera długo oczekiwanej gry rajdowej Colin McRae Rally 04 w wersji, dedykowanej popularnym PeCetom. Owa seria rozwija się niemal równie dynamicznie jak jeżdżą samochody, za kierownicą których zasiadamy podczas wirtualnych zmagań - w planach jest już bowiem kolejna odsłona!
gry
Krzysztof Bartnik
29 kwietnia 2004 13:13
Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...
gry
Fajek
19 lutego 2004 15:47
Serwis Gamers Hell po raz kolejny uraczył nas akcją spod znaku „Inwazja dem”. Tym razem wybór padł na firmę Codemasters, znanego producenta, który rozpoczynał karierę jeszcze w czasach dominacji komputerów ośmiobitowych. Co prawda, tak starych programów jak np. seria Dizzy nie znajdziemy w ofercie portalu, głównie ze względu na to, że ich dema fizycznie nie istnieją, ale mamy inne, równie ciekawe propozycje. Linki do nich, tradycyjnie, podajemy poniżej.
gry
Krystian Smoszna
4 stycznia 2004 10:05
Entertainment and Leisure Software Publishers Association (w skrócie: ELSPA) to organizacja, która juz od dluzszego czasu analizuje rynek elektroniczno-rozrywkowy (patrz chociazby cotygodniowa lista bestsellerów software'owych w Wielkiej Brytanii). Z kolei wczoraj jej przedstawiciele wreczyli prestiżowa nagrode „Hall of Fame” zalozycielom firmy Codemasters, tj. braciom Richardowi i Davidowi Darlingom, oraz ich ojcu – Jimowi, za sukcesy odniesione w dlugoletniej dzialalnosci.
pozostałe
Krzysztof Bartnik
12 grudnia 2003 15:10
Posiadacze konsol: Sony PlayStation 2 oraz Microsoft Xbox cierpliwie odliczają dni pozostałe do premiery czwartej części cyklu gier rajdowych o nazwie Colin McRae Rally (premiera pod koniec września), a tymczasem redaktorom zachodniego serwisu Computer & Video Games udało się zagrać w wersję programu, ukończoną w blisko 80 procentach. Poniżej znajdziecie część wniosków i przemyśleń, jakie poczynili.
gry
Arkadiusz Bartnik
14 sierpnia 2003 10:13
Popularne pliki do pobrania do gry Colin McRae Rally 2.0.
Wymagania sprzętowe gry Colin McRae Rally 2.0:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium II 450 MHz (lub kompatybilny), 64 MB RAM, 8MB karta graficzna zgodna z DirectX 7.0, Windows 95/98/2000.
Game Boy Advance
Wspiera:
link-kabel additionally (GBA): link-kabel
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2985 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Fajek
Recenzent GRYOnline.pl
2000.12.28
Rajdy samochodowe przyciągają tłumy wielbicieli „rajdówek” pędzących ślizgiem po szutrze z napędem na 4 koła. I właśnie dla tych ludzi stworzono grę Colin McRae Rally 2.0. Choć nie tylko dla nich...
GeDo
Ekspert
2024.01.08
Udana ewolucja pierwszej czesci.Wszystkiego jest więcej,posiada bardziej rozbudowaną stacje serwisową miedzy oesami.Poprawiona grafika ,zwłaszcza trasy prezentuja sie lepiej.Rajdów jest tyle samo(8) co w jedynce ale mają wiecej odcinków teraz,jedne wypadły(Nowa Zelandia,Indonezja,Monte Carlo)ale doszły za to inne(Finlandia,Kenia,Włochy).Model jazdy troche przystępniejszy jak i sama gra ciut łatwiejsza do ukonczenia niz jedynka(nie ma az tak trudnych rajdów jak tam).Jedynka była bardzo dobra,dwójka jest jeszcze lepsza.Przy tym mniej problematyczna z nowszymi systemami operacyjnymi.
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
Nie należę do grona tych, którzy w drugiego Colina grali w latach wydania tej gry. Właściwie to po raz pierwszy zagrałem w tę grę jakieś 7, 8 lat temu. Nawet dziś Colin 2.0 jest mocno grywalny.Dwójka ma sporo tych dobrych cech, których zabrakło chociażby w kolejnej części serii, ale o tym może przy okazji krótkiej recenzji trójki. Tak jak wspomniałem, jest bardzo grywalna - autentycznie czujesz się coraz lepiej, gdy z wyścigu na wyścig, coraz lepiej rozumiesz sposób prowadzenia auta, satysfakcja wzrasta. Miło widzieć ten zielony kolor oznaczający, że powiększasz przewagę jako lider lub zmniejszasz do niego stratę. Ale żeby nie było tak kolorowo, w pewnym momencie zostaniesz nieco sprowadzony na ziemię trudnym rajdem (w moim przypadku była to Wielka Brytania, pewnie najtrudniejszy ze wszystkich rajdów, co akurat podtrzymane zostało w trójce). Być może poziom trudności rajdów mógłby być nieco bardziej wyważony, bo różnice są momentami chyba jednak zbyt duże.Tak jak wspomniałem, na początku nie jest może najłatwiej (choć najniższy poziom akurat wymagający nie jest, o nim nie mówię), a model prowadzenia auta dziś jest już mocno archaiczny. Szczególnie na nieutwardzonych nawierzchniach. Gdy jeździsz po szutrze, póki się do tego nie przyzwyczaisz, może cię to trochę irytować. Auto porusza się trochę jak kłoda ślizgająca się na lodzie. Czytam komentarze mówiące, że model jazdy w tej właśnie części jest prawdopodobnie do dziś najlepszy z całej klasycznej serii Colin McRae Rally i jakoś nie dowierzam, bo w trójce jeździło mi się jednak dużo wygodniej. Nie jestem jednak specjalistą w tym temacie, nigdy nie siedziałem za kółkiem rajdówki więc w sumie jak mogę oceniać, co jest realistyczne co nie. Opieram się tutaj tylko na moich własnych odczuciach, a oceniam sposób prowadzenia auta przez to, czy jest on przyjemny, właściwie zbalansowany czy nie. Tutaj różnie z tym bywało. Zdecydowanie wolałem asfalty.Podobać się może różnorodność rajdów i odcinków, im w sumie nie mogę nic zarzucić. Widać, że twórcy przyłożyli się w tym temacie i nie zrobili tego na odwal się. Cieszy też to, że faktycznie każdy rajd ma praktycznie swoją własną specyfikę dlatego trzeba do nich podchodzić indywidualnie, na przykład pogrzebać nieco w ustawieniach samochodu, by lepiej go przystosować do chociażby zdradzieckich szutrów, wyboistych dróg czy szybkich prostych odcinków. Wybór aut dla mnie był satysfakcjonujący. Wraz z kończeniem rajdów na dobrych lokatach, odblokowuje się kolejne, zarówno w klasie A jak i klasie B.Podobał mi się też sposób śledzenia postępu kariery. Za każdy rajd na każdym poziomie trudności mistrzostw otrzymać można puchar złoty, srebrny i brązowy. Dodatkowo w grze dostępny jest tryb zręcznościowy, zupełnie inny od tego rajdowego, gdzie mierzymy się w tym samym czasie z rywalami na torze, gdzie trzeba pokonać trzy okrążenia. Ten tryb na najwyższym poziomie trudności na pewno stawia wyzwanie. Mnie udało się zdobyć wszystkie możliwe złote puchary poza... jednym, gdyż jakimś cudem (do tej pory nie wiem jakim) nie mogłem nawet zagrać w trybie zręcznościowym na poziomie ekspert w klasie B mimo, że wszystko inne ukończyłem ze złotym pucharem. Być może gra mogłaby lepiej komunikować, co dokładnie powinienem zrobić, a być może był to jakiś bug. Niemniej, i tak w kwestii komunikacji z graczem co do postępu jest tutaj dobrze, a to będzie ważny punkt dyskusji przy okazji trójki...Podsumowując, druga część Colina to dziś tytuł kultowy. Po odświeżeniu sobie tego klasyka, dziś nadal rozumiem dlaczego taki tytuł zyskała, choć ja sam pewne mankamenty tutaj dostrzegam. Mówią, że to najlepsza część z serii. Cóż, zamierzam to sprawdzić grając w kolejne.
raziel88ck
Gracz
2024.04.03
Grafa świetna. Fizyka jeszcze lepsza. Aż trudno uwierzyć, że dwójka ma już 24 lata.Ideał rajdówek. Kiedyś i dziś. Wszelkie Dirty i inne podróby mogą się kryć.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.19
Orzech
Ekspert
2022.09.02
ereboss
Ekspert
2019.03.14
GeDo Konsul
Udana ewolucja pierwszej czesci.Wszystkiego jest więcej,posiada bardziej rozbudowaną stacje serwisową miedzy oesami.Poprawiona grafika ,zwłaszcza trasy prezentuja sie lepiej.Rajdów jest tyle samo(8) co w jedynce ale mają wiecej odcinków teraz,jedne wypadły(Nowa Zelandia,Indonezja,Monte Carlo)ale doszły za to inne(Finlandia,Kenia,Włochy).Model jazdy troche przystępniejszy jak i sama gra ciut łatwiejsza do ukonczenia niz jedynka(nie ma az tak trudnych rajdów jak tam).Jedynka była bardzo dobra,dwójka jest jeszcze lepsza.Przy tym mniej problematyczna z nowszymi systemami operacyjnymi.
zanonimizowany1395350 Centurion
nic ciekawego tak jak Colin 3, graficznie żal, ale lepiej niż Colin 1
sabaru Senator
Moja ulubiona część. Chyba będzie trzeba sobie przypomnieć jak to kiedyś było.
Wiedźmin Legend
Colin McRae Rally 2.0 to wyśmienita gra rajdowa z 2000 roku, która przyćmiewa swojego znakomitego poprzednika z 1998 roku pod każdym względem – grafiką, dźwiękiem, prezentacją, modelem jazdy, fizyką, miodnością i rozgrywką. Niezależnie od tego czy decydujemy się na przejechanie jednego etapu, ściganie się w pojedynczym rajdzie czy rozpoczęcie sezonu mistrzostw przekonujemy się błyskawicznie, że akcja jest intensywna, autentyczna i uzależniająca. Colin McRae Rally 2.0 olśniewa swoim blaskiem. Ta gra zawiera w sobie tyle miodu, że wszystkie pszczoły świata mogą się schować. Przewyższa miodnością każdą inną grę rajdową na dowolnej platformie i nosi złotą koronę dla najlepszej gry rajdowej jaką kiedykolwiek stworzono. To gra niemal idealna w swoim gatunku i przykład sequela perfekcyjnego.
Gameplay i zawartość. Całkowicie przeprojektowane menu jest niezwykle elegancko zaprojektowane zapewniając natychmiastowy dostęp do różnych trybów i wszystkiego co niezbędne. Mamy dostęp do dwóch sekcji gry Arcade i Rally. Arcade oferuje trzy rodzaje wyścigów: mistrzostwa, pojedyńczy wyścig i próbę czasową. Duża różnica między tym trybem, a trybem rajdowym polega na tym, że w wyścigach bierze udział większa liczba przeciwników, a prowadzenie jest nieco bardziej przystępne. Codemasters z pewnością przebudował grę włączając ten tryb, aby uczynić grę bardziej przyjazną i na szczęście zrobiło to dobrze nie niszcząc istoty wyścigów. Rally skupia uwagę na pięciu różnych trybach rozgrywki - Championship, Single Rally, Single Stage, Time Trial oraz Challenge czyli pojedynczym wyścigu z kilkoma innymi kierowcami. Sercem gry ponownie są mistrzostwa w których możemy przemierzać prawie 90 torów, aby zdobyć trofea w każdym regionie. Podczas konfiguracji możemy szybko zapoznać się z torami spoglądając na mapę z góry na dół, a następnie dopasować wszystkie ustawienia auta przed udaniem się na linię startu. Lista regulacji obejmuje skrzynię biegów, turbosprężarkę, zawieszenie, mechanizm różnicowy, hamulce, nadwozie, układ kierowniczy, elektrykę, wydech, wał napędowy i osie. I oczywiście możemy też naprawiać samochód pomiędzy odcinkami. Trasy znów są wymagające, a dodane tryby satysfakcjonujące. Mamy drogi będące mieszanką asfaltu i gruntu lub błota i żwiru. Poziomy nocne po raz kolejny stanowią wyzwanie, ale tym razem światła samochodu dają szersze i dłuższe pole widzenia niż w poprzedniku więc zajmują wystarczająco dużo miejsca, aby widzieć drogę. Innymi słowy ten dodatkowy metraż jest dużym plusem. Wyścigi odbywają się również o zmierzchu, świcie, deszczu i innych warunkach pogodowych. Ścigamy się drogami Finlandii, Grecji, Francji, Szwecji, Australii, Kenii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Łącznie w ośmiu regionach. Codemasters wyłączyło Indonezję i Monte Carlo z pierwszej części gry dodając Włochy i Kenię. Każdy region składa się z około dziesięciu etapów, ale gra oferuje blisko 90 różnych torów do pokonania razem w pokazowymi. Spektrum różnych nawierzchni nadaje Colinowi McRae 2 swój własny urok. Codemasters ułożyło tory w trybie mistrzostw w sposób, który przetestuje nawet doświadczonych miłośników jazdy komputerowej. Przykładowo po przejechaniu żwiru Grecji kolejnym przystankiem w serii są asfaltowe etapy Francji, które wymagają zupełnie innego stylu jazdy. Z Francji trafiamy do Szwecji, gdzie pokryte śniegiem i lodem tory zmuszą nas do kolejnej zmiany taktyki. W przeciwieństwie do poprzednika system deformacji samochodu po wypadkach jest świetny. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie było w grze komputerowej. Uderzamy w drzewo, a szyby się rozbiją, ale gdy wpadniemy w skałę możemy poluzować przednią maskę lub wyrwać zderzak. Fizyka uszkodzeń samochodu podczas wyścigu ogromnie wzbogaciło grę. Każdy samochód prowadzi się inaczej, a modele samochodów wyglądają lepiej pod względem graficznym i funkcjonalnym niż w jakiejkolwiek grze rajdowej wydanej wcześniej. Lista samochodów została zaktualizowana o kilka nowych, fajnych samochodów. Mamy Peugeot 205 Turbo 16, Peugeot 206, Ford Focus, Lancia Integrale, MG Metro 6R4, Mini Cooper, Mitsubishi Lancer, Ford Puma, Seat Cordoba, Sierra Cosworth, Lancia Stratos, Subaru Impreza i Toyota Corolla. Zaczynamy z sześcioma samochodami: Fordem Focusem, Mitsubishi Lancerem, Toyotą Corollą, Subaru Imprezą, Peugeotem 206 i Seatem Cordobą, a pozostałymi siedmioma jesteśmy nagradzani poprzez wygrywanie różnych wyścigów w każdym obszarze gry. Gra ma genialny model jazdy, który sprawia mnóstwo frajdy, bo przekłada się na fantastyczną grywalność. W to po prostu się gra rewelacyjnie. Niezależnie od kursu, jeśli nie używamy hamulca ręcznego na ostrych zakrętach tracimy cenne sekundy. Moje ulubione auto z tej kultowej rajdówki to Ford Focus.
Grafika i udźwiękowienie. W Colin McRae Rally 2.0 tekstury nie tylko uległy ulepszeniu w stosunku do pierwszej części poprzez dodanie kilkudziesięciu nowych gradientów i wariantów, ale także wzbogacono kolory. Ogólna paleta kolorów jest znacznie szersza, jaśniejsza i ładniejsza dla oka niż brązowe, beżowe, matowe i szare tekstury z jedynki. Mamy niestety nadal całkowicie nieanimowane tłumy i dość płaskie drzewa oparte na duszkach, ale istnieje tak duża różnorodność tekstur, że nie zwracamy na to dużej uwagi. Samochody mają zaskakująco dużo szczegółów jak na grę z 2000 roku, a efekty świetlne jak strzelanie z rury wydechowej i ciągłe iskry przy ciągnięciu zderzaków po asfalcie budzą podziw. Dla tych, którzy kochają powtórki są one zrealizowane świetnie z bardzo skupionymi kątami, aby zobaczyć przejazd. Wygląda to bardzo efektownie. W wszystkich gier wyścigowych w jakie kiedykolwiek grałem najbardziej lubiłem oglądać powtórki w NFS III: Hot Pursuit 1998, NFS: Porsche 2000, Rally Trophy 2001 i oczywiście Colina 2. Kolejnym miłym akcentem jest bogaty zestaw punktów widzenia. W tym dynamiczny widok z maski oraz bardzo realistyczny z kokpitu, który pokazuje jak kierowca zmienia biegi i steruje w czasie rzeczywistym. Wygląda to przy widoku z kokpitu niesamowicie realistycznie, a gra wyszła całe 24 lata temu. Gra oferuje również zestaw nagranych efektów dźwiękowych, które są po prostu genialne. Natychmiast słyszymy warkot silnika Forda Focusa, gdy włączamy biegi i osiągamy najwyższe obroty. Uzupełnieniem dźwięków silnika jest wspaniały zestaw dźwięków trzaskających od tłuczonego szkła przez rozbite panele po połamane zderzaki. Efekty dźwiękowe są po prostu niesamowite i zmieniają się w zależności od tego czy jedziemy po śniegu, błocie, żwirze, asfalcie. Jeśli chodzi o muzykę to Colin McRae Rally 2.0 zagłębia się w gładkie techno i dźwięki chłodnej elektroniki. Muzyka w tej grze jest zajebista. Zarówno dźwięki silnika jak i wyświetlacze na desce rozdzielczej są różne dla każdego samochodu, a modelowanie bezwładności daje Colin McRae 2.0 jeden z najbardziej przekonujących widoków z kokpitu w historii gier rajdowych. Chociaż widok z kokpitu wygląda świetnie i prezentuje się nadwyraz realistycznie to z powodu półprzezroczystej przedniej szyby, która nadaje wszystkiemu nieco rozmyty wygląd większość graczy wybiera inny widok, który zapewnia większą odległość widzenia i płynniejszą jazdę. Choć gra wyglądała w czasach swej największej popularności znakomicie w wysokiej rozdzielczości jak 1600x1200 lub nawet 1280x1204 to z włączonymi wszystkimi efektami wizualnymi i największymi zasiegami widzenia do jej płynnego działania potrzebny był najwyższej klasy Pc. Na plus też polska wersja, gdzie w pilota wcielił się Krzysztof Hołowczyc. By mieć możliwość grania w rozdzielczościach panoramicznych trzeba dograć SilentPatch lub dgVoodoo.
Podsumowanie. W czasach świetności Colin McRae Rally 2.0 po prostu zmiażdżył konkurencję. Szczęka opadła mi do podłogi. To jedna z moich najbardziej ulubionych gier w ogóle. Każdy aspekt gry został udoskonalony i dostarczony w postaci produktu najwyższej jakości. Świetna grafika i udźwiękowienie, znakomicie wyglądające modele samochodów, fantastyczny model zniszczeń, fenomenalny model zachowania się auta na drodze, różne rodzaje nawierzchni i warunki pogodowe mające kolosalne znaczenie na sposób jazdy, duże różnice w prowadzeniu samochodów różnej marki, zmiana ustawień parametrów mająca realny wpływ na efekty obserwowane podczas wyścigu i znakomicie zrealizowane powtórki przełożyło się na genialność tej produkcji. Przy tej odsłonie spędziłem więcej czasu niż przy wszystkich innych Colinach razem wziętych. Colin McRae Rally 2.0 po prostu rządzi. To najlepsza gra rajdowa jaka kiedykolwiek powstała, a za nią Richard Burns Rally i Dirt Rally. Ocena oczywiście maksymalna 10/10 niezmiennie od czasu premiery 24 lata temu, kiedy się w niej zakochałem od pierwszego wejrzenia. Taka nota należy się CM2 jak psu buda!
https://www.youtube.com/watch?v=UvjHIbGvNgA&ab_channel=PCGamingVideos