Colin McRae Rally 2.0: Porady ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Porady ogólne

Czynnik losowy

Zmiany pogody następują w sposób losowy podczas rajdu. Wszelkiego rodzaju opady obniżają widoczność, a co gorsza przyczepność samochodu. Można sobie pomóc montując ogumienie typu wet, jednak i ono nie zapewni takiej przyczepności jak w czasie normalnej jazdy w słoneczny dzień. Należy więc przed każdą trasą sprawdzić pogodę jaka nas czeka i przygotować do niej samochód i samego siebie, abyśmy zaskoczeni nagłym opadem na środku pustyni (trasa w Australii) nie popełnili żadnego błędu.

Co każdy kierowca wiedzieć powinien?

Jak w większości symulatorów samochodowych tak i w tym przypadku najważniejsze jest doświadczenie. Im więcej jeździsz tym jesteś lepszy. Zdobywasz lepszą kontrolę nad samochodem, lepiej wchodzisz i wychodzisz z zakrętów. Wiesz jak samochód będzie się zachowywał na różnych nawierzchniach. Zdobywasz tak zwane obycie w prowadzeniu auta. Ponadto rozmawiaj z innymi kierowcami, wymieniaj swoje spostrzeżenia i ucz się od nich sztuczek kontrolowania samochodu. Poniżej przedstawiam dziesięć przykazań kierowcy rajdowego, do których doszedłem kończąc Colina na ekspercie.

1. Jeżeli masz kłopoty z utrzymaniem się na drodze, montuj zawsze opony typu wet, nieznacznie zmniejszają osiągi samochodu, jednak zwiększają jego przyczepność i sterowność,

2. Znajomość trasy jest kluczem do zwycięstwa, najpierw poznaj trasę, przygotuj się do jej pokonania i dopiero wtedy wygraj wyścig zdobywając cenne sekundy przewagi,

3. Ponadto znajomość trasy pomoże ci w dojechaniu na metę nieuszkodzonym samochodem,

4. Jednym z warunków osiągnięcia najlepszych czasów jest notoryczne ścinanie zakrętów (o ile to możliwe), szczególnie efektywne jest ścinanie hairpinów (zakrętów 180 stopni) poprzez przejeżdżanie przez poprzedzający zakręt pas zieleni,

5. Dobrze jest zapisywać na kartce ustawienia samochodu, dające nam najlepsze efekty na danej trasie, żeby po tygodniu przerwy nie musieć znowu ich poszukiwać metodą prób i błędów,

6. Zwiększenie mocy w przedniej osi ułatwi nam wychodzenie z poślizgów i wyciąganie tylnich kół z poza drogi,

7. Proponuję od początku jazdę na manualnej skrzyni biegów, na późniejszych poziomach trudności umiejętność ta jest niezbędna, a zmiana nabytych przyzwyczajeń może nastręczyć wiele problemów,

8. Zawsze słuchaj tego co mówi twój pilot, abyś mógł zawczasu przygotować się do pokonania przeszkód,

9. Jeżeli masz problem z opanowaniem samochodu przy dużej prędkości możesz zjechać na pobocze, manewr ten spowoduje utratę prędkości, ale pozwoli ci odzyskać kontrolę nad autem,

10. Oglądaj powtórki i ucz się na własnych błędach, drugi raz już ich nie popełnisz!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2014-01-25
21:58

Cole Sullivan 007 Pretorianin

Cole Sullivan 007

a macie jeszcze gdzieś ten link?

Komentarz: Cole Sullivan 007
2002-07-16
13:17

zanonimizowany19589 Legionista

Jestem na gg jak chcesz podagac to sie odezwij :)

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-16
13:16

zanonimizowany19589 Legionista

😊

Sork pomyłka w linku

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-16
13:15

zanonimizowany4548 Konsul

Drugi link nie działa - 404 się pojawia :(

Komentarz: zanonimizowany4548
2002-07-16
13:14

zanonimizowany4548 Konsul

😊

JOHNY_B ----> Jeszcze jedno, co do tego rysunku. Nicky miał jeszcze koło 180 napisy "Harpin" i "Open Harpin". Ale, to tylko tak podałem jako ciekawostkę :)

Komentarz: zanonimizowany4548
2002-07-16
13:14

zanonimizowany19589 Legionista

😊

Popatrz jeszcze na to SlipKnot :)

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-16
13:12

zanonimizowany4548 Konsul

😊

JOHNY_B ----> No to gratuluję sam nie wiem czego, ale kure***i zbieg okoliczności z tym, że Grist ma taki sam :D

Komentarz: zanonimizowany4548
2002-07-16
13:11

zanonimizowany19589 Legionista

😊

Popatrz teraz na linak torche go poprawiłem :) tylko daj odświerz jak bedzie nadal ten sam :)

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-16
13:09

zanonimizowany19589 Legionista

👍

======> SlipKnot powiem ci tyle że sam go zrobiłem :) To nic trudnego jeśli kotś wie oco biega w rajdach, a chodzi mi wszczególności o pokonywanie zakrętów :)

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-16
13:00

zanonimizowany4548 Konsul

👍

JOHNY_B ----> Skąd wytrzasnąłeś ten obrazek ?? Kiedyś widziałem wywiad z Nicky Grist'em i on pokazywał ten sam obrazek :D

Komentarz: zanonimizowany4548
2002-07-16
12:47

zanonimizowany19589 Legionista

Oczywiście macie racje w linku podaje odnesienie w stopniach do zakrętów lepiej widzieć niż pisać o stopniu trudności :)

Komentarz: zanonimizowany19589
2002-07-15
15:50

zanonimizowany4548 Konsul

😊

Oj.. oj.. oj.. Faktycznie z tymi numerami (2,3,4,5,6), to jeden wielki burak :D Zgadzam się z przedmówcą, że to nie są sugerowane biegi, a stopień trudności w pokonywaniu zakrętu. Im cyfra niższa, tym zakręt jest trudniejszy do pokonania i na odwrót... im wyższa, tym zakręt łatwiejszy. Z autorem poradnika nie mogę w zupełności zgodzić się z propozycją pokonywania nawrotów. Nie przeczę, że można ścinać je w miarę możliwości, ale skuteczniejszym sposobem jest wprowadzenie samochodu tak, aby koła nie zaczęły buksować - mowa oczywiście o pokonywaniu ich na asfalcie. Osoby, które jeżdżą na ręcznej skrzyni biegów mogą smiało pokonywać nawroty na ręcznym hamulcu, gdyż redukcja biegów odbywa się znacznie szybciej niż na automacie.

Komentarz: zanonimizowany4548
2002-07-15
15:24

zanonimizowany1085 Centurion

👎

Ta, tylko, ze numery od 1 do 6 to nie biegi na ktorych powinnismy pokonac zakret tylko stopien trudnosci zakretu :))) Widac autor instrukcji nie zna sie na rajdach ;)

[quote]
"100, 2 Left And 6 Right" – za 100 metrów zakręt w lewo do pokonania na biegu 2 i zaraz po nim zakręt w prawo do pokonania na biegu 6.
[/quote]
W jaki niby sposob kierowca mialby w tak krotkim czasie przejsc z biegu 2 na 6? ;)))

Komentarz: zanonimizowany1085
2002-07-15
08:00

zanonimizowany19589 Legionista

👍

Bardzo dobry pomysł z tymi oznaczeniemi, napewno sie przyda wieli odobom :)

Komentarz: zanonimizowany19589

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl