Colin McRae Rally 2.0: Współpraca z pilotem
Aktualizacja:
Współpraca z pilotem
Rajdy samochodowe nie są sportem indywidualnym. Super kierowca jest niczym podczas wyścigu jeżeli nie ma dobrego pilota. Pilot jest trzecim okiem kierowcy, mówi mu o rzeczach, które czekają na nich na trasie. Dlatego właściwa ich współpraca jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. I żeby była efektywna muszą wypracować wspólny język, krótki, treściwy i wyczerpujący. A dzięki jego prostej składni, możemy się go nauczyć w ciągu dziesięciu minut ponieważ liczba słów jest bardzo ograniczona:
- cyfry (6, 5, 4, 3, 2) podawane przy kierunku zakrętu oznaczają preferowany bieg, na którym powinniśmy go pokonać,
- (open) hairpin - czeka nas zakręt 180 stopni (bez przeszkód - open),
- care - uwaga niebezpieczny odcinek,
- caution - ekstremalnie niebezpieczny odcinek,
- crest - wzniesienie na trasie, które zasłania dalszą drogę,
- jump - wzniesienie mogące spowodować wyskok samochodu,
- long - czeka nas długi zakręt,
- very long - czeka nas bardzo długi zakręt,
- turn - czeka nas zakręt na skrzyżowaniu,
- opens - zakręt będzie lżejszy (łatwiejszy do pokonania) jeśli go zetniesz,
- tightens - zakręt będzie ostrzejszy (trudniejszy do pokonania) jeśli go zetniesz,
- narrows - zwężenie drogi,
- don't cut - nie ścinaj zakrętu,
- straight - jedź prosto poprzez zakręty.
Żeby lepiej pokazać jak działa ten język przedstawię parę przykładów:
- "50, 5 Right" - za 50 metrów zakręt w prawo do pokonania na biegu 5,
- "100, 2 Left And 6 Right" - za 100 metrów zakręt w lewo do pokonania na biegu 2 i zaraz po nim zakręt w prawo do pokonania na biegu 6,
- "30, Turn 3 Left, Care Rocks Outside" - za 30 metrów zakręt na skrzyżowaniu w lewo do pokonania na biegu 3, niebezpieczeństwo kamienie po zewnętrznej stronie zakrętu,
- "6 Crest" - można bezpiecznie przejechać poprzez to wzniesienie, nie ma za nim niebezpiecznego zakrętu.
Jeżeli posiadasz polską wersję gry, zasady funkcjonowania komunikatów są takie same, tylko kwestie pilota są mówione w języku polskim przez Krzysztofa Hołowczyca.
Komentarze czytelników
Jestem na gg jak chcesz podagac to sie odezwij :)
Sork pomyłka w linku
Drugi link nie działa - 404 się pojawia :(
JOHNY_B ----> Jeszcze jedno, co do tego rysunku. Nicky miał jeszcze koło 180 napisy "Harpin" i "Open Harpin". Ale, to tylko tak podałem jako ciekawostkę :)
Popatrz jeszcze na to SlipKnot :)
JOHNY_B ----> No to gratuluję sam nie wiem czego, ale kure***i zbieg okoliczności z tym, że Grist ma taki sam :D
Popatrz teraz na linak torche go poprawiłem :) tylko daj odświerz jak bedzie nadal ten sam :)
======> SlipKnot powiem ci tyle że sam go zrobiłem :) To nic trudnego jeśli kotś wie oco biega w rajdach, a chodzi mi wszczególności o pokonywanie zakrętów :)
JOHNY_B ----> Skąd wytrzasnąłeś ten obrazek ?? Kiedyś widziałem wywiad z Nicky Grist'em i on pokazywał ten sam obrazek :D
Oczywiście macie racje w linku podaje odnesienie w stopniach do zakrętów lepiej widzieć niż pisać o stopniu trudności :)
Oj.. oj.. oj.. Faktycznie z tymi numerami (2,3,4,5,6), to jeden wielki burak :D Zgadzam się z przedmówcą, że to nie są sugerowane biegi, a stopień trudności w pokonywaniu zakrętu. Im cyfra niższa, tym zakręt jest trudniejszy do pokonania i na odwrót... im wyższa, tym zakręt łatwiejszy. Z autorem poradnika nie mogę w zupełności zgodzić się z propozycją pokonywania nawrotów. Nie przeczę, że można ścinać je w miarę możliwości, ale skuteczniejszym sposobem jest wprowadzenie samochodu tak, aby koła nie zaczęły buksować - mowa oczywiście o pokonywaniu ich na asfalcie. Osoby, które jeżdżą na ręcznej skrzyni biegów mogą smiało pokonywać nawroty na ręcznym hamulcu, gdyż redukcja biegów odbywa się znacznie szybciej niż na automacie.
Ta, tylko, ze numery od 1 do 6 to nie biegi na ktorych powinnismy pokonac zakret tylko stopien trudnosci zakretu :))) Widac autor instrukcji nie zna sie na rajdach ;)
[quote]
"100, 2 Left And 6 Right" – za 100 metrów zakręt w lewo do pokonania na biegu 2 i zaraz po nim zakręt w prawo do pokonania na biegu 6.
[/quote]
W jaki niby sposob kierowca mialby w tak krotkim czasie przejsc z biegu 2 na 6? ;)))
Bardzo dobry pomysł z tymi oznaczeniemi, napewno sie przyda wieli odobom :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
