
Data wydania: 25 października 2002
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigów rajdowych. Tym razem twórcy położyli nacisk na zwiększenie roli kierowcy, przez wprowadzenie wątku fabularnego. Postarano się także o lepsze odwzorowanie modelu jazdy i zachowania samochodu podczas rajdów. „Trójka” zawiera osiem tras rajdowych umiejscowionych w Japonii, Hiszpanii, Grecji i innych krajach oraz dwanaście samochodów głównych i parę bonusowych.
GRYOnline
Gracze
 
 
 
 
 
Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych firmowanego nazwiskiem Colina McRae. Mimo iż seria ta od kilku lat wyznacza standardy w grafice i poziomie odwzorowania detali producent postanowił jeszcze bardziej urealnić poziom prowadzenia samochodów po krętych i nierównych trasach. Podobnie jak w powstałej również w Codemasters TOCA Race Driver, tutaj również położono większy nacisk na utożsamienie się gracza z postacią kierowcy, głownie przez wprowadzenie linii fabularnej przybliżającej nam pozostałych członków ekipy. Dzięki temu poczujemy się prawdziwym kierowcą z pilotem obok siebie i teamem czekającym gdzieś na mecie.
CMR3 charakteryzuje się doskonałym odzwierciedleniem ruchomych części samochodu: amortyzatory, koła (w tym opony), blachy karoserii po uderzeniu w przeszkodę, kawałki szyb, itp. Możliwe jest całkowite unieruchomienie samochodu po silnym uderzeniem w przeszkodę. Teraz już nie można pędzić do mety nie zważając na przeszkody, gdyż dużo łatwiej niż w poprzednich częściach doprowadzić do całkowitego zniszczenia samochodu. Dzięki ścisłej współpracy z teamem fabrycznymi wiele aspektów gry zostało dużo bardziej dopracowanych. Wierne odwzorowano zarówno same modele samochodów jak i ich zachowanie się na trasie. Mocno rozbudowano opcję ustawień samochodów oraz model uszkodzeń. Również nowością jest szczegółowa i w pełni animowana sylwetka pilota – Nickyego Grista.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 13 czerwca 2003Polskie napisy i dialogi
PlayStation 2 25 października 2002Angielskie napisy i dialogi
Xbox 25 października 2002Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



6GIER
Seria gier wyścigowych pozwalających graczom wcielić się w role kierowców samochodów rajdowych. Cykl wykreowany został przez firmę Codemasters i należy do czołowych marek w portfolio brytyjskiego producenta.
Recenzja GRYOnline
CMR3 to trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Ta odsłona gry jeszcze wyżej stawia poprzeczkę jeśli chodzi o gry poświecone rajdom samochodowym...
 
Aktualizacja: 16 lipca 2003
Poradnik do samochodówki Colin McRae Rally 3 to nie jest zwykła nauka jazdy. Znajdziecie w nim za to ważne informacje o rajdach samochodowych, dostępnych w grze rajdówkach oraz właściwych sposobach ich przygotowania do różnych tras.
17 marca 2002
„3 – 2 – 1... Go!” Ileż to razy w ciągu całego życia przyszło mi usłyszeć tę słynną formułkę – tekst, któremu niemal nieodłącznie towarzyszyło olbrzymie napięcie, nie mniejsze skupienie i oczekiwanie na nieuchronnie nadchodzący start...
12 lutego 2002
Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae.
Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.
pozostałe
Krystian Smoszna
17 września 2007 14:00
Colin McRae, jeden z najbardziej znanych kierowców rajdowych, nie żyje. Z informacji przekazanych przez brytyjski Sunday Times wynika, że to właśnie on pilotował swój własny helikopter, którego katastrofa wstrząsnęła wczoraj wszystkimi miłośnikami sportów motorowych.
gry
Piotr Doroń
16 września 2007 10:14
Posiadacze PeCetów i fani rajdów samochodowych zarazem mogą odetchnąć z ulgą – bowiem, wbrew dotychczasowym doniesieniom, nową grę, firmowaną przez Colina McRae, będzie można uruchomić też na komputerze osobistym. Ekipa z Codemasters Software zrezygnowała jednak z tradycyjnego nazewnictwa, a zatem zamiast Colin McRae Rally 2007 na rynku pojawi się produkt pt. DIRT: Colin McRae Off-Road.
gry
Radosław Grabowski
20 lipca 2006 05:44
Po przeszło dwóch latach przerwy, seria Colin McRae Rally powróci na rynek elektronicznej rozrywki. Decyzję o produkcji kolejnej odsłony cyklu podjęła firma Codemasters, która wczoraj wystosowała w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.
gry
Krystian Smoszna
5 maja 2006 07:00
Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...
gry
Krzysztof Bartnik
30 kwietnia 2004 08:20
Przed tygodniem miała miejsce polska premiera długo oczekiwanej gry rajdowej Colin McRae Rally 04 w wersji, dedykowanej popularnym PeCetom. Owa seria rozwija się niemal równie dynamicznie jak jeżdżą samochody, za kierownicą których zasiadamy podczas wirtualnych zmagań - w planach jest już bowiem kolejna odsłona!
gry
Krzysztof Bartnik
29 kwietnia 2004 13:13
Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...
gry
Fajek
19 lutego 2004 15:47
Serwis Gamers Hell po raz kolejny uraczył nas akcją spod znaku „Inwazja dem”. Tym razem wybór padł na firmę Codemasters, znanego producenta, który rozpoczynał karierę jeszcze w czasach dominacji komputerów ośmiobitowych. Co prawda, tak starych programów jak np. seria Dizzy nie znajdziemy w ofercie portalu, głównie ze względu na to, że ich dema fizycznie nie istnieją, ale mamy inne, równie ciekawe propozycje. Linki do nich, tradycyjnie, podajemy poniżej.
gry
Krystian Smoszna
4 stycznia 2004 10:05
Rok 2003 dla fanów gier samochodowych przeminął pod znakiem zarówno rozczarowań jak i miłych zaskoczeń. Napisałem „minął”, gdyż przed nowym rokiem żadna gra samochodowa nie pojawi się na rynku. Co nam, domorosłym kierowcom przyniósł ów rok? Zapraszam do krótkiej charakterystyki... i wzięcia udziału w naszym Plebiscycie na najlepsze gry roku 2003.
pozostałe
Fajek
22 grudnia 2003 16:42
Kilka miesięcy po premierze czwartej odsłony rajdowej serii Colin McRae Rally na konsolach PS2 i Xbox, firma Codemasters zdecydowała się w końcu wydać ten tytuł na komputerach klasy PC. Gra trafi do sprzedaży w marcu przyszłego roku, co warto zauważyć, zbiega się z terminem premiery innej oczekiwanej produkcji z tego gatunku, tj. Richard Burns Rally – zapowiada się ciekawa rywalizacja...
gry
Przemysław Bartula
4 grudnia 2003 09:32
Popularne pliki do pobrania do gry Colin McRae Rally 3.
trainer Colin McRae Rally 3 - cheat generator - 13 czerwca 2003
demo Colin McRae Rally 3 - - 29 maja 2003
patch Colin McRae Rally 3 - v.1.1 - 1 sierpnia 2003
patch Colin McRae Rally 3 - v.1.0a PL - 30 czerwca 2003
patch Colin McRae Rally 3 - demo patch - 4 czerwca 2003
mod Colin McRae Rally 3 - CMR 3 Silent Patch v.2.1 - 3 kwietnia 2024
mod Colin McRae Rally 3 - CMR3 HD UI v.1.0.1 - 10 kwietnia 2024
Wymagania sprzętowe gry Colin McRae Rally 3:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Pentium 4 1.4 GHz, 512MB RAM, 64 MB akcelerator 3D, karta dźwiękowa zgodna z DX9.0, 150 MB HDD + wykorzystuje joystick.
PlayStation 2
Wspiera: 
karta pamięci, kierownica
Xbox
Wspiera: 
kierownica
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1649 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Musiał
Recenzent GRYOnline.pl
2003.07.04
CMR3 to trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Ta odsłona gry jeszcze wyżej stawia poprzeczkę jeśli chodzi o gry poświecone rajdom samochodowym...
GeDo
Ekspert
2024.02.18
Kolejna, 3 odsłona Colina.Co prawda gorsza od poprzednich 2 czesci ale nadal potrafi wciągnac.Grafika jest lepsza,model jazdy łatwiejszy i bardziej zrecznosciowy.Trasy są dopracowane i szczegółowe.Mamy znowu 8 rajdów przy tym czesc jest nowa.Samochodów jest sporo ale połowe jak nie wiekszosc trzeba odblokowac.Szkoda ze w mistrzostwach mozna grac tylko 1 samochodem.Kamera zza pojazdu jest osadzona za blisko samochodu przez co zajmuje on pół ekranu.Ogólnie gra jest lepsza technicznie i ma wiekszą zawartosc niz poprzedniczki ale posiada sporo uproszczen w tym bardziej zręcznosciowy model jazdy i mały wybór kamer.
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
Trochę niełatwo ocenić mi trzecią część tej niezwykle wówczas popularnej serii gier rajdowych. Jest słabsza od poprzednika, a jednak miała potencjał by być nawet lepszą. Postaram się wyjaśnić, dlaczego tak sądzę.Zaczynając od plusów, widać ogromny przeskok czasowy między obiema grami i grafika po prostu musiała być dużo lepsza. I jest. Myślę, że jak na swój rok prezentowała się naprawdę ładnie. Jak na swój rok miała również rewolucyjny model zniszczeń auta w tego typu grach. Trasy również wyglądają naprawdę ładnie, niemalże każdy odcinek dopracowany jest z zauważalną starannością. Na niektórych z nich mamy zmieniającą się pogodą czy wyzwanie w postaci jazdy pod słońce. W końcu czuć nieco wpływ otoczenia na jazdę.Mnie osobiście model prowadzenia auta podobał się bardziej niż w poprzedniku. Choć faktycznie można odczuć wrażenie, że polegał on właściwie trochę podejrzanie na jednym - właściwym manewrowaniu, czy też inaczej, właściwym rzucaniu tyłem auta żeby prawidłowo wejść w zakręt. Nie jestem ekspertem w temacie, nigdy za kółkiem rajdówki nie siedziałem, więc nie będę oceniał realizmu. Ale i tak jeździło mi się najzwyczajniej w świecie przyjemniej niż w dwójce i to się dla mnie liczy. Na uwagę zasługuje również warstwa audio, poruszanie się auta po różnych rodzajach nawierzchni daje w efekcie różne dźwięki i zazwyczaj trafione są one w punkt. Ogólnie nie miałem problemu z udźwiękowieniem w tej części. Podsumowując, cała oprawa audiowizualna stanowi mocny plus tej części, pewnie najmocniejszy.Niestety, gra się "uwsteczniła" w stosunku do Colina 2 w pewnych względach. Wycięto tryb zręcznościowy. Może nigdy nie byłem jego super fanem, bo dla mnie gra rajdowa, to przede wszystkim gra rajdowa i na tym aspekcie powinna się skupiać. Ale z drugiej strony dodając to do kolejnych negatywnych elementów, o których za chwilę wspomnę, nie trudno odnieść wrażenie, że gra jest po prostu niedopracowana, jakby pośpiesznie wydana, nie najlepiej przetestowana.Największym minusem trójki jest niestety tryb kariery, który w pewnym momencie zaczyna nużyć i męczyć. Jeszcze gdy kończysz pierwszy sezon i zaczynasz drugi, nie jest najgorzej. Choć już wtedy może cię zastanowić różnica między pierwszym a drugim sezonem (poza poziomem trudności), która jest niemal niedostrzegalna (dodany jest jeden nowy rajd). Kiedy kończysz drugi, a zaczynasz trzeci i widzisz kolejność rajdów, gdzie zostaje dodana Grecja, ale cała reszta się nie zmienia, zastanawiasz się: co jest?! Dlaczego nie pokuszono się choćby o jakieś zamieszanie kolejnością rajdów? Jeśli potrafisz jeździć i nie stanowi dla ciebie większej trudności najwyższy poziom, to trzeci sezon uznasz za powtórkę z rozrywki...Dalej, tak jak odrobinę narzekałem na poziom trudności w dwójce, tak po trójce stwierdzam, że chyba nie powinienem. Tutaj ten poziom jest jeszcze bardziej niewyważony. Są odcinki, które nawet na najwyższym poziomie można mimo niejednego błędu podczas jazdy i tak wygrać. Z drugiej strony są odcinki, które jadąc przez całą ich długość w pełnym skupieniu nie popełniając większych błąd strasznie trudno osiągnąć coś lepszego niż piąte, szóste miejsce. Podobnie jak w drugiej części, Wielka Brytania znów króluje pod tym względem (ale i Japonia jest wymagająca). Poza tym, jeśli chodzi o te teoretycznie łatwiejsze rajdy, to miałem jakieś dziwne wrażenie, że praktycznie nie odczuwam różnicy między trudnym a bardzo trudnym poziomem.Na koniec zostawiam jednak coś, co chyba najbardziej mnie wkurzało. A mianowicie sposób komunikacji graczowi jego osiągnięć... a właściwie jego brak. Poza końcowymi cutscenami, gdzie pojawia się podium i widać jak Colin zdobywa trofeum, poza kolejnymi odblokowanymi usprawnieniami do auta czy samymi autami nie dostajemy w zamian... praktycznie nic. Gdy wejdziemy w Opcje żeby podejrzeć Najlepsze wyniki, widzimy tylko... najlepsze wyniki osiągane tylko gdy jedziemy w trybie pojedynczych odcinków (być może i rajdów, nie wiem, nie testowałem), ale nie pokazują się te osiągane podczas mistrzostw. Dla mnie to bez sensu, bo graniem na pojedynczych odcinkach nigdy zainteresowany nie byłem. Można podejrzeć najlepsze wyniki osiągnięte w mistrzostwach, ale tam widniała u mnie tylko informacja, że mój najlepszy wynik to brązowy i dana ilość zdobytych punktów. No ok, ale w jaki sposób zdobyć złoto, co miałbym zrobić? Dlaczego gra mi tego nie chce powiedzieć? Kompletnie nie czułem jakiejkolwiek satysfakcji z tego, że ukończyłem karierę... Aha, z kolei podczas samej jazdy jakoś dziwacznie rozwiązano sposób pokazywania czasu. Nawet jak pokonuję wszystkie etapy danego odcinka i zaznaczają się na zielono, to nie gwarantuje to mi niczego, bo jak dojadę do mety, to dowiaduję się, że nie prowadzę. I czasem pojawi mi się informacja, ile sekund tracę do lidera, ale z reguły nie... A że gra zapisuje się automatycznie po każdym odcinku, to mogę jedynie zaryzykować dojeżdżając do mety z tylko wrażeniem, że pojechałem dobrze - później zostaje to poddane weryfikacji czasowej, ale wtedy już nie mam odwrotu, bo gra się zapisała. Może i realistyczne, ale w gruncie rzeczy niepraktyczne i denerwujące.Na osłodę dodam, że całkiem fajnie prowadzi się wszystkie te nowo odblokowane pojazdy. Doceniam to, że praktycznie każdy z nich wymaga nieco innego sposobu prowadzenia. Każdy inaczej jeździ i nawet inaczej brzmi jego silnik. Niestety można je sprawdzać tylko i wyłącznie w trybie wolnej gry, bo w karierze jesteśmy "zdani" tylko na Focusa.Mówiąc, że gra miała w sobie potencjał miałem na myśli głównie całą oprawię audiowizualną, ładne trasy i na ogół przyjemny model prowadzenia auta (szczególnie na szybkich asfaltach), a przecież to powinno być esencją gry rajdowej. Niestety ona sama strzeliła sobie w kolano dziwnymi, niezrozumiałymi decyzjami w kwestii kariery, sposobu prezentowania informacji graczowi, dziwną "otoczką", o której wspomniałem wyżej. Mam nadzieję, że w czwórce wyeliminowano te błędy.

Butryk89
Ekspert
2016.03.25