Wyszukiwarka gier
Colin McRae Rally 3

Colin McRae Rally 3

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2002

Wyścigi, Samochodowe, Podzielony/wspólny ekran, Rajdy, Multiplayer, Singleplayer

Trzecia odsłona popularnej serii wyścigów rajdowych. Tym razem twórcy położyli nacisk na zwiększenie roli kierowcy, przez wprowadzenie wątku fabularnego. Postarano się także o lepsze odwzorowanie modelu jazdy i zachowania samochodu podczas rajdów. „Trójka” zawiera osiem tras rajdowych umiejscowionych w Japonii, Hiszpanii, Grecji i innych krajach oraz dwanaście samochodów głównych i parę bonusowych.

7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny

Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych firmowanego nazwiskiem Colina McRae. Mimo iż seria ta od kilku lat wyznacza standardy w grafice i poziomie odwzorowania detali producent postanowił jeszcze bardziej urealnić poziom prowadzenia samochodów po krętych i nierównych trasach. Podobnie jak w powstałej również w Codemasters TOCA Race Driver, tutaj również położono większy nacisk na utożsamienie się gracza z postacią kierowcy, głownie przez wprowadzenie linii fabularnej przybliżającej nam pozostałych członków ekipy. Dzięki temu poczujemy się prawdziwym kierowcą z pilotem obok siebie i teamem czekającym gdzieś na mecie.

CMR3 charakteryzuje się doskonałym odzwierciedleniem ruchomych części samochodu: amortyzatory, koła (w tym opony), blachy karoserii po uderzeniu w przeszkodę, kawałki szyb, itp. Możliwe jest całkowite unieruchomienie samochodu po silnym uderzeniem w przeszkodę. Teraz już nie można pędzić do mety nie zważając na przeszkody, gdyż dużo łatwiej niż w poprzednich częściach doprowadzić do całkowitego zniszczenia samochodu. Dzięki ścisłej współpracy z teamem fabrycznymi wiele aspektów gry zostało dużo bardziej dopracowanych. Wierne odwzorowano zarówno same modele samochodów jak i ich zachowanie się na trasie. Mocno rozbudowano opcję ustawień samochodów oraz model uszkodzeń. Również nowością jest szczegółowa i w pełni animowana sylwetka pilota – Nickyego Grista.

  • Osiem tras rajdowych, każda podzielona na sześć odcinków. Trasy umiejscowione są w Japonii, Hiszpanii, USA, Szwecji, Finlandii, Grecji, Australii i Wielkiej Brytanii.
  • Dwanaście samochodów, które możemy prowadzić, plus kilka ukrytych (bonusowych), tj. Citroen Saxo Kit Car, Citroen 2CV Sahara, Citroen Xsara Kit Car, Fiat Punto Rally Car, Lancia 037, Ford Focus RS WRC 2002, Puma Rally Car, 1986 RS200, MG ZR Rally Car, Mitsubishi Lancer Evo 7, Subaru Impreza WRX (44S), Subaru Impreza 22B Sti.

Autor opisu gry: Mariusz Klamra

Platformy:

PC Windows

PC Windows 13 czerwca 2003Polskie napisy i dialogi

PlayStation 2

PlayStation 2 25 października 2002Angielskie napisy i dialogi

Xbox

Xbox 25 października 2002Angielskie napisy i dialogi

Producent: Codemasters

Wydawca: Codemasters

Polski wydawca: CD Projekt SA

Gry z serii

Colin McRae Rally 3
Colin McRae Rally 3
Colin McRae Rally 3

6GIER

Gry z serii Colin McRae Rally

Seria gier wyścigowych pozwalających graczom wcielić się w role kierowców samochodów rajdowych. Cykl wykreowany został przez firmę Codemasters i należy do czołowych marek w portfolio brytyjskiego producenta.

Gry z serii Colin McRae Rally

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Colin McRae Rally 3

CMR3 to trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Ta odsłona gry jeszcze wyżej stawia poprzeczkę jeśli chodzi o gry poświecone rajdom samochodowym...

Colin McRae Rally 3 - recenzja gry
Recenzujący:
Michał Musiał
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
4 lipca 2003
Colin McRae Rally 3 - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 16 lipca 2003

Colin McRae Rally 3 - poradnik do gry

Poradnik do samochodówki Colin McRae Rally 3 to nie jest zwykła nauka jazdy. Znajdziecie w nim za to ważne informacje o rajdach samochodowych, dostępnych w grze rajdówkach oraz właściwych sposobach ich przygotowania do różnych tras.

Colin McRae Rally 3 - poradnik do gry
Opinie

17 marca 2002

13 wyścigówek, które... rozbudziły we mnie rajdowca

„3 – 2 – 1... Go!” Ileż to razy w ciągu całego życia przyszło mi usłyszeć tę słynną formułkę – tekst, któremu niemal nieodłącznie towarzyszyło olbrzymie napięcie, nie mniejsze skupienie i oczekiwanie na nieuchronnie nadchodzący start...

13 wyścigówek, które... rozbudziły we mnie rajdowca
Opinie

12 lutego 2002

Colin McRae Rally 3 - zapowiedź

Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae.

Colin McRae Rally 3 - zapowiedź

Wiadomości

Firma Codemasters wstrząśnięta śmiercią Colina McRae

Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.

pozostałe

Krystian Smoszna

17 września 2007 14:00

Firma Codemasters wstrząśnięta śmiercią Colina McRae

Tragiczna śmierć Colina McRae

Colin McRae, jeden z najbardziej znanych kierowców rajdowych, nie żyje. Z informacji przekazanych przez brytyjski Sunday Times wynika, że to właśnie on pilotował swój własny helikopter, którego katastrofa wstrząsnęła wczoraj wszystkimi miłośnikami sportów motorowych.

gry

Piotr Doroń

16 września 2007 10:14

Tragiczna śmierć Colina McRae

Zamiast Colin McRae Rally 2007 będzie (także na PC) DIRT: Colin McRae Off-Road

Posiadacze PeCetów i fani rajdów samochodowych zarazem mogą odetchnąć z ulgą – bowiem, wbrew dotychczasowym doniesieniom, nową grę, firmowaną przez Colina McRae, będzie można uruchomić też na komputerze osobistym. Ekipa z Codemasters Software zrezygnowała jednak z tradycyjnego nazewnictwa, a zatem zamiast Colin McRae Rally 2007 na rynku pojawi się produkt pt. DIRT: Colin McRae Off-Road.

gry

Radosław Grabowski

20 lipca 2006 05:44

Zamiast Colin McRae Rally 2007 będzie (także na PC) DIRT: Colin McRae Off-Road

Szósta odsłona cyklu Colin McRae Rally wyłącznie na konsole nowej generacji

Po przeszło dwóch latach przerwy, seria Colin McRae Rally powróci na rynek elektronicznej rozrywki. Decyzję o produkcji kolejnej odsłony cyklu podjęła firma Codemasters, która wczoraj wystosowała w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.

gry

Krystian Smoszna

5 maja 2006 07:00

Szósta odsłona cyklu Colin McRae Rally wyłącznie na konsole nowej generacji

Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!

Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...

gry

Krzysztof Bartnik

30 kwietnia 2004 08:20

Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!

Colin McRae Rally 2005 w produkcji!

Przed tygodniem miała miejsce polska premiera długo oczekiwanej gry rajdowej Colin McRae Rally 04 w wersji, dedykowanej popularnym PeCetom. Owa seria rozwija się niemal równie dynamicznie jak jeżdżą samochody, za kierownicą których zasiadamy podczas wirtualnych zmagań - w planach jest już bowiem kolejna odsłona!

gry

Krzysztof Bartnik

29 kwietnia 2004 13:13

Colin McRae Rally 2005 w produkcji!

Colin McRae Rally 04 – trailer GRY-OnLine

Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...

gry

Fajek

19 lutego 2004 15:47

Colin McRae Rally 04 – trailer GRY-OnLine

Inwazja dem od Codemasters

Serwis Gamers Hell po raz kolejny uraczył nas akcją spod znaku „Inwazja dem”. Tym razem wybór padł na firmę Codemasters, znanego producenta, który rozpoczynał karierę jeszcze w czasach dominacji komputerów ośmiobitowych. Co prawda, tak starych programów jak np. seria Dizzy nie znajdziemy w ofercie portalu, głównie ze względu na to, że ich dema fizycznie nie istnieją, ale mamy inne, równie ciekawe propozycje. Linki do nich, tradycyjnie, podajemy poniżej.

gry

Krystian Smoszna

4 stycznia 2004 10:05

Inwazja dem od Codemasters

GOL ASY, czyli Najlepsze Gry Roku 2003 – kategoria Wyścigi

Rok 2003 dla fanów gier samochodowych przeminął pod znakiem zarówno rozczarowań jak i miłych zaskoczeń. Napisałem „minął”, gdyż przed nowym rokiem żadna gra samochodowa nie pojawi się na rynku. Co nam, domorosłym kierowcom przyniósł ów rok? Zapraszam do krótkiej charakterystyki... i wzięcia udziału w naszym Plebiscycie na najlepsze gry roku 2003.

pozostałe

Fajek

22 grudnia 2003 16:42

GOL ASY, czyli Najlepsze Gry Roku 2003 – kategoria Wyścigi

Colin McRae Rally 04 na PeCecie

Kilka miesięcy po premierze czwartej odsłony rajdowej serii Colin McRae Rally na konsolach PS2 i Xbox, firma Codemasters zdecydowała się w końcu wydać ten tytuł na komputerach klasy PC. Gra trafi do sprzedaży w marcu przyszłego roku, co warto zauważyć, zbiega się z terminem premiery innej oczekiwanej produkcji z tego gatunku, tj. Richard Burns Rally – zapowiada się ciekawa rywalizacja...

gry

Przemysław Bartula

4 grudnia 2003 09:32

Colin McRae Rally 04 na PeCecie
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Colin McRae Rally 3.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Colin McRae Rally 3:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.4 GHz, 512MB RAM, 64 MB akcelerator 3D, karta dźwiękowa zgodna z DX9.0, 150 MB HDD + wykorzystuje joystick.

Sony PlayStation 2

PlayStation 2

Wspiera:
karta pamięci, kierownica

Microsoft Xbox

Xbox

Wspiera:
kierownica

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.7

Ocena Graczy

Średnia z 1649 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
PC

Michał Musiał

Recenzent GRYOnline.pl

2003.07.04

CMR3 to trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae. Ta odsłona gry jeszcze wyżej stawia poprzeczkę jeśli chodzi o gry poświecone rajdom samochodowym...

8.0
PC

GeDo

Ekspert

2024.02.18

Kolejna, 3 odsłona Colina.Co prawda gorsza od poprzednich 2 czesci ale nadal potrafi wciągnac.Grafika jest lepsza,model jazdy łatwiejszy i bardziej zrecznosciowy.Trasy są dopracowane i szczegółowe.Mamy znowu 8 rajdów przy tym czesc jest nowa.Samochodów jest sporo ale połowe jak nie wiekszosc trzeba odblokowac.Szkoda ze w mistrzostwach mozna grac tylko 1 samochodem.Kamera zza pojazdu jest osadzona za blisko samochodu przez co zajmuje on pół ekranu.Ogólnie gra jest lepsza technicznie i ma wiekszą zawartosc niz poprzedniczki ale posiada sporo uproszczen w tym bardziej zręcznosciowy model jazdy i mały wybór kamer.

6.0
PC

ShadyYo

Ekspert

2021.10.09

Trochę niełatwo ocenić mi trzecią część tej niezwykle wówczas popularnej serii gier rajdowych. Jest słabsza od poprzednika, a jednak miała potencjał by być nawet lepszą. Postaram się wyjaśnić, dlaczego tak sądzę.Zaczynając od plusów, widać ogromny przeskok czasowy między obiema grami i grafika po prostu musiała być dużo lepsza. I jest. Myślę, że jak na swój rok prezentowała się naprawdę ładnie. Jak na swój rok miała również rewolucyjny model zniszczeń auta w tego typu grach. Trasy również wyglądają naprawdę ładnie, niemalże każdy odcinek dopracowany jest z zauważalną starannością. Na niektórych z nich mamy zmieniającą się pogodą czy wyzwanie w postaci jazdy pod słońce. W końcu czuć nieco wpływ otoczenia na jazdę.Mnie osobiście model prowadzenia auta podobał się bardziej niż w poprzedniku. Choć faktycznie można odczuć wrażenie, że polegał on właściwie trochę podejrzanie na jednym - właściwym manewrowaniu, czy też inaczej, właściwym rzucaniu tyłem auta żeby prawidłowo wejść w zakręt. Nie jestem ekspertem w temacie, nigdy za kółkiem rajdówki nie siedziałem, więc nie będę oceniał realizmu. Ale i tak jeździło mi się najzwyczajniej w świecie przyjemniej niż w dwójce i to się dla mnie liczy. Na uwagę zasługuje również warstwa audio, poruszanie się auta po różnych rodzajach nawierzchni daje w efekcie różne dźwięki i zazwyczaj trafione są one w punkt. Ogólnie nie miałem problemu z udźwiękowieniem w tej części. Podsumowując, cała oprawa audiowizualna stanowi mocny plus tej części, pewnie najmocniejszy.Niestety, gra się "uwsteczniła" w stosunku do Colina 2 w pewnych względach. Wycięto tryb zręcznościowy. Może nigdy nie byłem jego super fanem, bo dla mnie gra rajdowa, to przede wszystkim gra rajdowa i na tym aspekcie powinna się skupiać. Ale z drugiej strony dodając to do kolejnych negatywnych elementów, o których za chwilę wspomnę, nie trudno odnieść wrażenie, że gra jest po prostu niedopracowana, jakby pośpiesznie wydana, nie najlepiej przetestowana.Największym minusem trójki jest niestety tryb kariery, który w pewnym momencie zaczyna nużyć i męczyć. Jeszcze gdy kończysz pierwszy sezon i zaczynasz drugi, nie jest najgorzej. Choć już wtedy może cię zastanowić różnica między pierwszym a drugim sezonem (poza poziomem trudności), która jest niemal niedostrzegalna (dodany jest jeden nowy rajd). Kiedy kończysz drugi, a zaczynasz trzeci i widzisz kolejność rajdów, gdzie zostaje dodana Grecja, ale cała reszta się nie zmienia, zastanawiasz się: co jest?! Dlaczego nie pokuszono się choćby o jakieś zamieszanie kolejnością rajdów? Jeśli potrafisz jeździć i nie stanowi dla ciebie większej trudności najwyższy poziom, to trzeci sezon uznasz za powtórkę z rozrywki...Dalej, tak jak odrobinę narzekałem na poziom trudności w dwójce, tak po trójce stwierdzam, że chyba nie powinienem. Tutaj ten poziom jest jeszcze bardziej niewyważony. Są odcinki, które nawet na najwyższym poziomie można mimo niejednego błędu podczas jazdy i tak wygrać. Z drugiej strony są odcinki, które jadąc przez całą ich długość w pełnym skupieniu nie popełniając większych błąd strasznie trudno osiągnąć coś lepszego niż piąte, szóste miejsce. Podobnie jak w drugiej części, Wielka Brytania znów króluje pod tym względem (ale i Japonia jest wymagająca). Poza tym, jeśli chodzi o te teoretycznie łatwiejsze rajdy, to miałem jakieś dziwne wrażenie, że praktycznie nie odczuwam różnicy między trudnym a bardzo trudnym poziomem.Na koniec zostawiam jednak coś, co chyba najbardziej mnie wkurzało. A mianowicie sposób komunikacji graczowi jego osiągnięć... a właściwie jego brak. Poza końcowymi cutscenami, gdzie pojawia się podium i widać jak Colin zdobywa trofeum, poza kolejnymi odblokowanymi usprawnieniami do auta czy samymi autami nie dostajemy w zamian... praktycznie nic. Gdy wejdziemy w Opcje żeby podejrzeć Najlepsze wyniki, widzimy tylko... najlepsze wyniki osiągane tylko gdy jedziemy w trybie pojedynczych odcinków (być może i rajdów, nie wiem, nie testowałem), ale nie pokazują się te osiągane podczas mistrzostw. Dla mnie to bez sensu, bo graniem na pojedynczych odcinkach nigdy zainteresowany nie byłem. Można podejrzeć najlepsze wyniki osiągnięte w mistrzostwach, ale tam widniała u mnie tylko informacja, że mój najlepszy wynik to brązowy i dana ilość zdobytych punktów. No ok, ale w jaki sposób zdobyć złoto, co miałbym zrobić? Dlaczego gra mi tego nie chce powiedzieć? Kompletnie nie czułem jakiejkolwiek satysfakcji z tego, że ukończyłem karierę... Aha, z kolei podczas samej jazdy jakoś dziwacznie rozwiązano sposób pokazywania czasu. Nawet jak pokonuję wszystkie etapy danego odcinka i zaznaczają się na zielono, to nie gwarantuje to mi niczego, bo jak dojadę do mety, to dowiaduję się, że nie prowadzę. I czasem pojawi mi się informacja, ile sekund tracę do lidera, ale z reguły nie... A że gra zapisuje się automatycznie po każdym odcinku, to mogę jedynie zaryzykować dojeżdżając do mety z tylko wrażeniem, że pojechałem dobrze - później zostaje to poddane weryfikacji czasowej, ale wtedy już nie mam odwrotu, bo gra się zapisała. Może i realistyczne, ale w gruncie rzeczy niepraktyczne i denerwujące.Na osłodę dodam, że całkiem fajnie prowadzi się wszystkie te nowo odblokowane pojazdy. Doceniam to, że praktycznie każdy z nich wymaga nieco innego sposobu prowadzenia. Każdy inaczej jeździ i nawet inaczej brzmi jego silnik. Niestety można je sprawdzać tylko i wyłącznie w trybie wolnej gry, bo w karierze jesteśmy "zdani" tylko na Focusa.Mówiąc, że gra miała w sobie potencjał miałem na myśli głównie całą oprawię audiowizualną, ładne trasy i na ogół przyjemny model prowadzenia auta (szczególnie na szybkich asfaltach), a przecież to powinno być esencją gry rajdowej. Niestety ona sama strzeliła sobie w kolano dziwnymi, niezrozumiałymi decyzjami w kwestii kariery, sposobu prezentowania informacji graczowi, dziwną "otoczką", o której wspomniałem wyżej. Mam nadzieję, że w czwórce wyeliminowano te błędy.

8.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.03.25

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl