Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran PS1
W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

Tekken 3
Bijatyki 29 kwietnia 1998
Trzecia odsłona kultowego cyklu trójwymiarowych bijatyk. Akcja Tekkena 3 dzieje się kilkanaście lat po poprzedniczce, co posłużyło twórcom za pretekst do wymiany dużej części grywalnych postaci. Produkcja wprowadziła sporo zmian do mechanizmów rozgrywki, kładąc większy aspekt na toczenie walk w pełnym trójwymiarze oraz ograniczając wysokość skoków.

Worms: Armageddon
Strategiczne 30 listopada 1999
Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.

Crash Bash
Towarzyskie 6 listopada 2000
Kompilacja zręcznościowych minigier w uniwersum Crasha Bandicoota, w których lubiane postacie rywalizują w rozmaitych konkurencjach testujących spryt i refleks.

FIFA 99
Sportowe 10 listopada 1998
Czwarta odsłona serii piłkarskiej autorstwa Electronic Arts. Tytuł przynosi szereg zmian w oprawie graficznej i silniku meczowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 250 klubów z najważniejszych rozgrywek Europy i świata.

Dino Crisis 2
Akcji 13 września 2000
Kontynuacja survival horroru z 1999 roku, która przynosi duże zmiany w charakterze rozgrywki. W przeciwieństwie do oryginału, sequel mocniej stawia na akcję i pojedynki z hordami nacierających na bohatera dinozaurów.

Mortal Kombat 4
Bijatyki 24 czerwca 1998
Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.

Sheep
Zręcznościowe 6 listopada 2000
Nietypowa produkcja logiczno-zręcznościowa, w której gracze próbują przeprowadzić stada owiec do końca najeżonych mnóstwem pułapek i niebezpieczeństw map. Tytuł utrzymany jest w humorystycznej stylistyce.

FIFA 2001
Sportowe 1 listopada 2000
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier piłkarskich. Gracze mogą pokierować setkami drużyn w jednym z kilkunastu przygotowanych trybów. Produkcja przynosi szereg udoskonaleń w mechanice i oprawie wizualnej.

Dead or Alive
Bijatyki 31 marca 1998
Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.

Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.

Darkstone: Pod rządami Demona
RPG 28 stycznia 2001
Przygotowany przez studio Delphine Software RPG akcji w realiach fantasy, w którym gracze przemierzają świat, eliminując po drodze hordy wrogów i rozwijając swoją postać. Ostatecznym celem jest pokonanie demona, który chce przejąć władzę nad całą krainą.

ISS Pro Evolution
Sportowe 11 maja 1999
Kolejna odsłona popularnej serii gier piłkarskich autorstwa tokijskiego oddziału Konami. ISS Pro Evolution przynosi ulepszoną oprawę graficzną, nowe tryby zabawy i szereg niedostępnych wcześniej zagrań dla zawodników. Po raz pierwszy w historii cyklu pojawiają się też kluby.

Soul Blade
Bijatyki 1 stycznia 1997
Trójwymiarowa bijatyka wydana przez producenta serii Tekken, Namco. Soul Blade koncentruje się na widowiskowych walkach na miecze oraz inną broń białą. Fabuła produkcji opowiada o dzielnych wojownikach, którzy przemierzają świat w poszukiwaniu legendarnego miecza, dającego dzierżącej go osobie wielką siłę.

Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bijatyki 30 kwietnia 1999
Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.

Tekken
Bijatyki 7 listopada 1995
Jedna z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. W grze bierzemy udział w elitarnym turnieju o nazwie King of the Iron Fist. Jedną z kluczowych postaci jest niejaki Kazuya Mishima, który pragnie zemścić się na swoim ojcu.

Battle Arena Toshinden
Bijatyki 9 września 1995
Trójwymiarowa bijatyka, w której gracze spotykają się na wytyczonych, trójwymiarowych arenach, tocząc ze sobą pojedynki przy użyciu broni i rozmaitych ataków specjalnych. Tłem rozgrywki jest legendarny turniej Toshinden, zorganizowany przez tajemniczego sponsora imieniem Gaia.

FIFA 2000
Sportowe 9 października 1999
Kolejna odsłona słynnej serii gier piłkarskich wyprodukowanych przez EA Sports. Tytuł aktywnie wykorzystuje oficjalną licencję Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej, FIFA, umożliwiając grę tysiącami zawodników i setkami prawdziwych klubów.

Micro Machines V3
Wyścigi 1 marca 1997
Micro Machines V3 to zręcznościowe wyścigi, w których gracze kierują niewielkimi, zabawkowymi pojazdami po zakręconych trasach wytyczonych w rozmaitych pomieszczeniach domowych.

Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.

Fighting Force
Akcji 31 października 1997
Trójwymiarowa chodzona bijatyka, w której gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech postaci, by powstrzymać plany złego Doktora Zenga.

Marvel Super Heroes vs. Street Fighter
Bijatyki 23 lutego 1999
Dwuwymiarowa bijatyka, w której gracze mogą się wcielić w superbohaterów z uniwersum Marvela lub wojowników zaczerpniętych z serii Street Fighter; lista zawodników dostępnych w Marvel Super Heroes vs. Street Fighter obejmuje między innymi Hulka, Wolverine’a, Ryu oraz Akumę. Całość okraszono komiksową grafiką, dzięki czemu gra dobrze zniosła próbę czasu.

Tobal No. 1
Bijatyki 2 sierpnia 1996
Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.

International Track & Field
Sportowe 31 maja 1996
Pierwsza odsłona serii gier sportowych, która została wydana na PlayStation 1 i wykorzystuje grafikę 3D. Produkcja pozwala sprawdzić się graczom w jedenastu dyscyplinach sportowych. Każda z nich została zaprezentowana w zręcznościowym ujęciu.

Psychic Force
Bijatyki 4 października 1996
Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.