Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCPS1
Okładka Sheep (PC)

Sheep

Nietypowa produkcja logiczno-zręcznościowa, w której gracze próbują przeprowadzić stada owiec do końca najeżonych mnóstwem pułapek i niebezpieczeństw map. Tytuł utrzymany jest w humorystycznej stylistyce.

Zręcznościowe | elementy logiczne | zwierzęta

Okładka Sheep (PC)

data premiery gry:

1lis2000

PC

6lis2000

PS1

Stworzona przez studio Minds Eye Productions Sheep łączy elementy logiczne i zręcznościowe, stawiając graczy w roli pasterzy, którzy prowadzą owce przez najeżone pułapkami poziomy. Tytuł stanowi ciekawą wariację motywu znanego z serii Lemmings.

Fabuła

Przed milionem lat zaawansowana rasa z układu Ovis Aries wysłała na Ziemię grupę zwiadowców. Ich celem miała być obserwacja szybko rozwijających się prymitywnych stworzeń. Wraz z upływem lat badacze, udający dla niepoznaki głupie i potulne zwierzęta, zapomnieli jednak o swojej misji. Stali się zwierzętami hodowanymi przez coraz bardziej inteligentnych ludzi. Wnukowie tamtych przybyszów pojawiają się na Błękitnej Planecie, by sprawdzić, co zaszło. Wraz z nimi zjawia się niecny Mr Pear, który planuje wykorzystać ich zaawansowaną technologię do realizacji swoich szalonych planów. Jedyną nadzieją dla bezbronnych owiec i losów całej galaktyki są dwaj pasterze i dwa inteligentne psy, którzy muszą bezpiecznie poprowadzić wełniste stworzenia do bezpiecznego schronienia.

Mechanika

Sheep łączy w sobie założenia gier logicznych i zręcznościowych. Kamera prezentuje akcję z lotu ptaka, a celem graczy jest takie kierowanie wybraną postacią, by przeprowadzić owce od punktu startowego do mety. Nie jest to proste, bo na każdej mapie roi się od niebezpieczeństw, w rodzaju maszyn rolniczych, laserów, rzek lawy czy drapieżników. Dodatkowo owce bywają nieposłuszne, zachowują się inaczej w zależności od gatunku i nie zawsze błyskawicznie reagują na polecenia. To wymaga planowania działań z wyprzedzeniem i brania poprawek na zdarzenia losowe. W trakcie przygody pasterze mogą nieco ułatwiać sobie pracę, korzystając z zebranych power-upów, dzięki którym na krótki czas mogą lepiej panować nad zwierzętami.

Obok głównego trybu zabawy autorzy oddali też do dyspozycji graczy kilka mini-gier, w których można rywalizować z drugą osobą lub sztuczną inteligencją. Wśród dostępnych zabaw jest na przykład mecz piłki nożnej. W spotkaniu obie strony dysponują małym stadem owiec i muszą nim tak kierować, by zwierzęta wepchnęły piłkę do bramki przeciwnika.

Kwestie techniczne

Sheep to trójwymiarowa produkcja utrzymana w kreskówkowej oprawie audiowizualnej. Twórcy zadbali o aspekt wizualny, tworząc różniące się stylistyką poziomy. Pomiędzy kolejnymi planszami prezentowane są utrzymane w humorystycznym tonie wstawki FMV.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 2  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 200 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Wymagania wiekowe Sheep

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Sheep

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 233MHz, 32MB RAM

Sheep - recenzja gry
Sheep - recenzja gry

Recenzja 4 kwietnia 2001, 14:22

Do naszej dyspozycji oddano osiem światów. Siedem przeznaczonych jest do grania, a jeden pozwoli nam potrenować i poznać wszystkie sposoby poruszania się, poganiania stada, a także nauczy obsługi gry. W każdym ze światów jest kilka map. Przechodzimy je kolejno, aby go zaliczyć. Dopiero po wykonaniu wszystkich zadań w danym świecie możemy awansować dalej. Stopień skomplikowania jest różny, a w każdym świecie znajdziemy mapy o zróżnicowanej trudności. Rozgrywka jest limitowana czasem, więc niekiedy trzeba się bardzo spieszyć. Od Was zależy, czy wykonacie zadania dodatkowe. Nie jest to konieczne, aby ukończyć poziom, ale daje dodatkowe punkty i pozwala znaleźć się wyżej na liście zwycięzców. Zawsze celem głównym jest bezpieczne doprowadzenie określonej ilości owiec w wyznaczone miejsce. Łatwo powiedzieć. Na każdym kroku czai się mnóstwo przeszkód i pułapek, a do tego owieczki niekoniecznie chcą nas słuchać i często przez ich uparty charakter dochodzi do tego, że dzieje się im krzywda. Niestety błędy popełnione przez nas lub zawinione przez owce, kosztują wiele straconego czasu, życie owiec, a najczęściej doprowadzają do konieczności rozpoczęcia poziomu od nowa. Dla utrudnienia rozgrywki, zapisywanie stanu gry, możliwe jest tylko na koniec każdej planszy. To dopiero wnerwia. Już, już mamy kończyć grę, a tu nieuważne zwierzątko włazi pod koła przejeżdżającego traktora i po nim, a my musimy zaczynać od początku. Przygotujcie się, że takich momentów może być całkiem sporo, a doświadczenie zdobyte w grze niewiele tu pomoże. Jednak to dodaje grze smaku. Zaczyna się wyścig! Mój kolega skończył ten poziom w dwie i pół minuty, ale ja będę lepszy i uporam się z nim w dwie, ale mu pokażę! Najfajniejsze jest to, że nie ma tylko jednego sposobu na ukończenie misji. Plansze są tak skonstruowane, że pozwalają dojść do końca kilkoma drogami. Jak napisałem wyżej gra łączy w sobie elementy zręcznościowe i logiczne, więc nie zawsze jest łatwo. Niekiedy potrzebowałem kilku podejść do levelu, aby opracować strategię na jak najszybsze i najbezpieczniejsze przepędzenie mojego stadka. Musicie wiedzieć, że przeszkód jest naprawdę wiele. Oprócz różnego rodzaju maszyn, które „połykają” lub spalają nieostrożne owce, są jeszcze płoty pod wysokim napięciem, przejeżdżające, co jakiś czas traktory, wierzgające kopytami osły i całe mnóstwo innych utrudnień. Do tego wszystkiego w niektórych misjach pojawiają się przeszkody terenowe. Niektóre z nich, jak chociażby rzeki są dla owiec przeszkodą nie do przejścia, bo zwierzaki nie potrafią pływać. Wtedy należy szukać innej drogi lub jakiegoś sposobu na pokonanie przeszkody.

PC
PS1