Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCPS1
Okładka Worms: Armageddon (PC)

Worms: Armageddon

Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.

Strategiczne | turowe | 2D | humorystyczne | multiplayer | podzielony/wspólny ekran

Okładka Worms: Armageddon (PC)

producent: Team 17

wydawca: Microprose

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna

data premiery gry:

22cze1999

PC

30lis1999

PS1

Worms: Armageddon to przygotowana przez Team 17 Software trzecia odsłona sagi zapoczątkowanej w 1995 roku. Tytuł nie wychodzi poza przyjęte ramy i znów jest utrzymaną w humorystycznej stylistyce dwuwymiarową strategią turową, w której grupy robaków walczą na śmierć i życie.

Mechanika

Koncept stojący za Worms: Armageddon jest bardzo prosty. Na dwuwymiarowej arenie spotykają się oddziały składające się z czterech robaków, które rozpoczynają bitwę na śmierć i życie. Korzystając z mniej lub bardziej konwencjonalnych broni i gadżetów, próbują wyeliminować wszystkich przeciwników. To może nastąpić na dwa sposoby – przez zmniejszenie punktów życia do zera lub utopienie wroga w bezkresnym oceanie, który znajduje się u dołu każdej mapy. Bitwy toczą się w systemie turowym i mogą różnić się zasadami oraz dostępnym zestawem broni, w zależności od wybranego przez graczy trybu.

Twórcy przygotowali na potrzeby trzeciej odsłony szereg nowych elementów. Lista uzbrojenia poszerzyła się m.in. o miotacz ognia, wyrzutnię owiec czy zamrażacz, które uzupełniły takie kultowe bronie, jak bazuka, uzi, banana bomb, granat czy wściekła krowa. Gracze otrzymali też dużo większą liczbę elementów do personalizacji swoich oddziałów robaków. W Armageddon można wybierać z osiemnastu nowych głosów i szeregu przedmiotów nawiązujących do różnych państw i kultur, a także dobrać dla drużyny aktywującą się po pewnym czasie od rozpoczęcia batalii broń specjalną.

Tryby gry

Worms: Armageddon pozwala na rywalizację wieloosobową, na jednym ekranie lub przez sieć, do czterech osób, z których każda może kierować własnym oddziałem morderczych robali. Autorzy postarali się, żeby tytuł sprawdzał się nie tylko w module wieloosobowym i oddali do dyspozycji samotników coś na wzór kampanii, w której czeka zestaw specyficznych wyzwań. Najwięksi fani serii mogą z kolei testować tryb deatchmatch, w którym drużyna gracza mierzy się z coraz silniejszymi i lepiej uzbrojonymi oddziałami kierowanymi przez sztuczną inteligencję.

Kwestie techniczne

Produkcja Team 17 Software utrzymana jest w humorystycznej, kreskówkowej stylistyce. Poszczególne mapy i modele robali przygotowano w 2D. Na potrzeby Armageddon przygotowano jedenaście nowych ścieżek audio zawierających około sześćdziesiąt minut muzyki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 1514 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69 PLN

Gry podobne do Worms: Armageddon

Wymagania wiekowe Worms: Armageddon

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Worms: Armageddon

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 233 Mhz, 32 MB RAM

THQ zapowiada Wormsy na Wii

wiadomość31 sierpnia 2007

Firma THQ zapowiedziała kolejną część Wormsów. Tym razem wojowniczymi robaczkami pogramy na konsoli Wii. Deweloperzy z Team17 obiecują, że w tej odsłonie serii doczekamy się wielu zmian. Akcja gry zostanie osadzona w sceneriach znanych z filmów s-f, odwiedzimy sześć planet i weźmiemy udział w licznych mini-gierkach.

Robaki przypuszczają szturm na telefony komórkowe

wiadomość24 kwietnia 2007

Tytuł Człowieka Roku magazynku Time jest jedną z bardziej prestiżowych nagród, przyznawaną jak się ostatnio okazuje nie tylko osobom ze świata społeczno-politycznego. Już po raz trzeci nominacja trafia do osoby bezpośrednio związanej z elektroniczną rozrywką. W 2004 roku był to Ken Kutaragi, powszechnie uważany za ojca konsol marki Sony, a dwanaście miesięcy później wśród zaproponowanych znalazło się trio twórców Halo. Obecnie w gronie polityków, naukowców i artystów usytuował się Shigeru Miyamoto.

Już dzisiaj Codemasters oficjalnie ogłosi prace nad Worms: Mayhem
Już dzisiaj Codemasters oficjalnie ogłosi prace nad Worms: Mayhem

wiadomość13 stycznia 2005

Według wszelkich znaków na niebie i ziemi, w dniu dzisiejszym firmy Team 17 oraz Codemasters zapowiedzą oficjalnie grę Worms: Mayhem – najnowszą odsłonę popularnej serii, która już od dziesięciu lat stale gości na w sercach posiadaczy PeCetów.

Robaki przypuszczą atak na aparaty GSM!

wiadomość24 listopada 2002

Prosto z siedziby THQ Wireless nadeszły informacje o kolejnym programie rozrywkowym tej firmy, przeznaczonym dla najnowocześniejszych telefonów komórkowych. Mowa tu o konwersji, znanego z innych platform sprzętowych, cyklu zatytułowanego Worms.

Platynowa Kolekcja - wkrótce w sprzedaży

wiadomość2 września 2002

Już 11 września do sprzedaży trafi Platynowa Kolekcja firmy CD Projekt! Przypomnijmy, że Platynowa Kolekcja to nowa seria kultowych gier, których dotychczasowa sprzedaż w Polsce przekroczyła 10 000 egzemplarzy.

PC
PS1