Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube

W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

GCN

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe

Przygodowe 14 listopada 2005

Pozycja łącząca w sobie elementy przygodówek oraz gier akcji. Stworzono ją w oparciu o film o tym samym tytule zrealizowany wspólnymi siłami przez firmy Walt Disney Pictures i Walden Media.

GCN

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Akcji 12 września 2006

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.

GCN

Def Jam: Fight for NY
Def Jam: Fight for NY

Bijatyki 1 października 2004

D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus
Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus

Akcji 19 października 2004

Teenage Mutant Ninja Turtles 2 jest kontynuacją wirtualnej gry-bijatyki, traktującej o przygodach kwartetu zmutowanych żółwi, likwidujących wszelkie przejawy zła przy pomocy dalekowschodnich sztuk walki. Niniejszy program powstał na kanwie drugiego cyklu telewizyjnych kreskówek o wojowniczych gadach.

GCN

FIFA Street 2
FIFA Street 2

Sportowe 3 marca 2006

Druga odsłona efektownie wykonanej, zręcznościowej symulacji gry w piłkę nożną na ulicach miast całego świata. Wirtualne zmagania przenoszą miłośników piłki kopanej w „podwórkowe” realia - na zaśmiecone podwórka, osiedlowe boiska do koszykówki, czy piaszczyste plaże.

GCN

LEGO Star Wars
LEGO Star Wars

Akcji 25 października 2005

Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.

GCN

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

GCN

Soulcalibur II
Soulcalibur II

Bijatyki 27 sierpnia 2003

Soulcalibur II jest drugą odsłoną cieszącej się dużą popularnością serii zręcznościowych bijatyk, która swoimi korzeniami sięga konsoli Sega DreamCast. Gracz kieruje poczynaniami jednego z herosów rywalizujących o tytułowy artefakt. Deweloperzy z firmy Namco przygotowali siedem trybów zabawy, bogatą kolekcję dostępnych broni i wyposażenia, a także mnóstwo bonusowych niespodzianek.

GCN

Def Jam Vendetta
Def Jam Vendetta

Sportowe 1 kwietnia 2003

Def Jam Vendetta to sportowa bijatyka, stworzona przez studio EA BIG we współpracy z wytwórnią muzyczną Def Jam. Gracze kierują poczynaniami ulubionych raperów (m.in. Scarface, Method Man i Redman), biorących udział w zapaśniczych pojedynkach na ringu. Twórcy przewidzieli kilka wariantów zabawy, w tym tryb kariery i survivalowy.

GCN

Shadow the Hedgehog
Shadow the Hedgehog

Akcji 15 listopada 2005

Shadow the Hedgehog jest trójwymiarową zręcznościówką, traktującą o przygodach tytułowego mrocznego alter ego najsłynniejszego jeża w historii elektronicznej rozrywki - niebieskiego Sonica. „Kolczasty Cień” po raz pierwszy pojawił się w produkcie, nazwanym Sonic Adventure 2 i udostępnionym w 2001 roku posiadaczom platformy Sega Dreamcast.

GCN

Naruto: Clash of Ninja
Naruto: Clash of Ninja

Bijatyki 11 kwietnia 2003

Przygotowana przez firmę Tomy Company we współpracy z autorem mangowego pierwowzoru, Masashim Kishimoto, trójwymiarowa bijatyka opowiadająca o losach młodego wojownika ninja imieniem Naruto. Gra Clash of Ninja przybliża nam początki działalności bohatera, który, próbując opanować zapieczętowanego swym wnętrzu demona, trenuje sztuki walki pod okiem doświadczonego nauczyciela. Po wielu miesiącach ćwiczeń chłopiec jest gotowy, aby wyruszyć w świat i udowodnić, że zasługuje na tytuł najlepszego wojownika w swojej wiosce. Prócz samego Naruto, podczas zabawy możemy wcielić się także w 7 innych postaci znanych z mangi i jej serialowej adaptacji, a zabawa sprowadza się do toczenia kolejnych pojedynków jeden na jednego. Prócz gamy ciosów podstawowych, które łączyć możemy w rozmaite kombinacje, poszczególni bohaterowie posiadają też swoje unikalne ruchy, stroje oraz bronie, takie jak kij, sztylet czy kastet. Całość ukazana została w kreskówkowej oprawie graficznej, wykorzystującej efekt cel shadingu.

GCN

Auto Modellista
Auto Modellista

Wyścigi 30 września 2003

Wyścigi samochodowe z niezwykłą oprawą wizualną. W produkcji siadamy za kierownicą wielu znanych modelów samochodów (Ford, Dodge, Nissan, Toyota, itp.) i ścigamy się w rozmaitych turniejach na zróżnicowanych trasach. W grze jest też dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej. Cechą charakterystyczną tytułu jest komiksowa oprawa wizualną stworzona za pomocą technologii cel-shading.

GCN

Hunter: The Reckoning
Hunter: The Reckoning

Akcji 18 listopada 2002

Brutalna i niezwykle widowiskowa gra akcji, w której toczymy pojedynki z siłami ciemności. Do pokonania kilkanaście zróżnicowanych poziomów. Gra posiada również tryby multiplayer dla maksymalnie 4 osób.

GCN

NASCAR Thunder 2005
NASCAR Thunder 2005

Wyścigi 4 września 2004

NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR. Pomimo tego, iż edycję 2005 wyprodukowano w głównej mierze z myślą o posiadaczach najnowszych konsol, to pecetową konwersję nakierowano na miłośników konkurencyjnej serii NASCAR Racing.

GCN

Mario Smash Football
Mario Smash Football

Sportowe 18 listopada 2005

Super Mario Strikers natychmiast przenosi nas do fantastycznego uniwersum bohaterów klasycznych elektroniczno-rozrywkowych pozycji marki Nintendo, abyśmy wspólnie z nimi zagrali w piłkę nożną. Tytułowy hydraulik Mario wraz z towarzyszami (m.in. Luigi, Toad, Wario i Donkey Kong) gwarantuje jak zwykle mnóstwo wyśmienitej zabawy w bajecznie kolorowym wirtualnym świecie.

GCN

Donkey Konga
Donkey Konga

Towarzyskie 27 września 2004

Muzyczna gra zręcznościowa z małpiego cyklu Donkey Kong, skierowana do młodszej części graczy. Do gry dołączony jest specjalny kontroler – w kształcie dwóch bębenków. Rozgrywka opiera się na odpowiednim wystukiwaniu rytmów słynnych utworów i przechodzeniu do kolejnych etapów. Gra oferuje również możliwość zabawy w kilka osób.

GCN

Future Tactics: The Uprising
Future Tactics: The Uprising

RPG 9 maja 2004

Tytuł gry nieprzypadkowo nawiązuje do popularnych japońskich cRPG-ów, jak chociażby „Final Fantasy Tactics”. „Future Tactics” to osadzona w futurystycznych klimatach gra role-playing. Rozgrywka odbywa się w turach, szczególny nacisk, jak sama nazwa zresztą wskazuje, położono na wypracowanie odpowiedniej taktyki działania.

GCN

Frogger's Adventures: The Rescue
Frogger's Adventures: The Rescue

Zręcznościowe 3 listopada 2003

Trójwymiarowa odmiana przygód jednej z najpopularniejszych wirtualnych żab, tytułowego Froggera, który po raz pierwszy zaistniał w świecie elektronicznej rozrywki kilkanaście lat temu, jeszcze za czasów świetności popularnych automatów do gier.

GCN

ZooCube
ZooCube

Logiczne 5 maja 2002

ZooCube jest grą dla wielbicieli zabawy w stylu nieśmiertelnego Tetrisa. Autorzy nie zdecydowali się jednak na modyfikację starego schematu, aby stworzyć kolejny klon legendarnej gry, lecz stworzyli zupełnie oryginalny produkt.

GCN

FIFA 07
FIFA 07

Sportowe 29 września 2006

FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami.

GCN

Flushed Away
Flushed Away

Przygodowe 18 października 2006

Flushed Away studia Monkey Bar Games to gra oparta na animowanym filmie kinowym. Tytuł łączy elementy właściwe grom akcji i platformówkom, a poczynania bohatera oglądamy z perspektywy trzeciej osoby. W trakcie rozgrywki odwiedzamy miejsca znane z filmu, a także kilka nowych lokacji.

GCN

Rocky
Rocky

Sportowe 14 listopada 2002

Rocky to bazująca na popularnym filmowym cyklu sportowa bijatyka, za której opracowanie odpowiada firma Rage Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowego boksera lub innych pięściarzy znanych z kinowej serii i uczestniczy w widowiskowych pojedynkach na ringu. Twórcy przygotowali trzy tryby zabawy, a także bogate opcje treningowe, pozwalające rozwinąć umiejętności bohaterów.

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles
Teenage Mutant Ninja Turtles

Akcji 21 października 2003

Teenage Mutant Ninja Turtles to wyprodukowana przez firmę Konami gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), której fabuła nawiązuje do komiksowej serii o przygodach zmutowanych żółwi-ninja. Gracz ma okazję pokierować poczynaniami czwórki tytułowych herosów, którzy starają się pokrzyżować plany demonicznego Shreddera i jego Klanu Stopy.

GCN