
Data wydania: 29 listopada 2002
Wyścigi samochodowe z niezwykłą oprawą wizualną. W produkcji siadamy za kierownicą wielu znanych modelów samochodów (Ford, Dodge, Nissan, Toyota, itp.) i ścigamy się w rozmaitych turniejach na zróżnicowanych trasach. W grze jest też dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej. Cechą charakterystyczną tytułu jest komiksowa oprawa wizualną stworzona za pomocą technologii cel-shading.
Gracze
Trójwymiarowe wyścigi samochodowe z grafika utrzymana w klimatach kreskówkowych.
Stanowiąca główny atut gry oprawa audiowizualna od pierwszego rzutu oka przyciąga jednym z najlepszych zastosowań cell-shadingu (techniki zwanej również „nierealistycznym renderowaniem”, polegającym na uzyskaniu wrażenia dwuwymiarowej, ręcznie rysowanej grafiki, poprzez dołożenie kontur i odpowiednie cieniowanie obiektów 3D) w grach video. Oprawa dźwiękowa (podobnie jak reszta elementów gry) wypada już nieco słabiej, i poza kilkoma ciekawymi, ostrzejszymi kawałkami oferuje raczej monotonne brzmienie, zarówno muzyki, jak i efektów dźwiękowych.
Ścigać się możemy, wbrew pozorom, licencjonowanymi i szczegółowo oddanymi samochodami, marek takich jak Ford, Chevy, Dodge, Nissan, Honda, Mitsubishi czy Toyota. Dodatkowo mamy możliwość dostosowania ustawienia zawieszenia, opon, hamulców czy środka ciężkości, a także w miarę postępów w grze pokusić się możemy o upgrade'owanie silnika, komputera pokładowego, spoilerów czy nawet tłumika.
Głównym trybem w „Auto Modellista” jest garage life, gdzie wybierając jedna z dostępnych (odblokowanych) maszyn możemy zmierzyć się na wybranym z 7 turniejów, charakteryzujących się innymi trasami i wymaganiami, co do wygranej każdy. Za zwycięstwo w jednym, poza częściami, samochodami i dostępem do kolejnego turnieju, dostajemy także rozmaite dobra (jak plakaty, trofea itp.), którymi możemy udekorować nasz garaż.
Poza zwykłym trybem split-screen mamy również możliwość gry po sieci przy wykorzystaniu technologii Network Adaptor. Maksymalna liczba graczy on-line wynosi 8.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
PlayStation 2 29 listopada 2002Angielskie napisy i dialogi
GameCube 30 września 2003Angielskie napisy i dialogi
Xbox 31 grudnia 2003Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
16 kwietnia 2018
Powroty do gier z młodości potrafią być bolesne – oprawa, która kiedyś zachwycała, dziś potrafi skutecznie odpychać. Istnieją jednak gry, które dzięki odpowiedniej stylistyce starzeją się wyjątkowo godnie, nawet dziś zachwycając.
Wymagania sprzętowe gry Auto Modellista:
PlayStation 2
Wspiera:
Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live!
Średnie Oceny:
Średnia z 77 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
game _hunter
Ekspert
2019.09.13
Bardzo dobra gra zbliżona mechaniką trochę do Gran Turismo, aczkolwiek to jest typowy arcade niż symulator. Szkoda tylko, że przez cały czas grając w Auto Modelliste miałem wrażenie, że to nie jest finalna wersja gry, tylko coś w zasadzie early-access, ale o tym więcej w wadach poniżej. Najpierw zalety gry:+ grafika (świetny komiksowy design, wysoka dbałość o szczegóły, cała masa detali, świetna gra świateł, efektów pogodowych, bardzo podobna do anime Initial D)+ ilość samochodów (mamy dostęp jedynie do japońskich marek takich jak Toyota, Mazda, Nissan, Mitsubishi i innych, natomiast całkowita liczba samochodów to prawie 60 modeli)+ obszerny tuning (sporo modyfikacji wizualnych np. zderzaki, spojlery, felgi, malowanie nadwozia, numer tablicy rejestracyjnej oraz modyfikacji mechanicznych np. układ wydechowy, turbodołądowanie, opony itd.)Wady:- fatalne udźwiękowienie (zaczynając od muzyki a kończąc na odgłosach silnika, które w grze wyścigowej powinny być w miarę realistyczne)- bardzo krótka (po przejściu garage-life w 3-4 godziny, nie wiele więcej jest do "zaliczania")- mało tras (tras jest mało, a twórcy żeby wydłużyć rozgrywkę o 50% jednocześnie nie przepracowując się, dodali te same trasy tylko w odwrotnym kierunu jazdy)- tryb kariery (tryb "garage life" jest czymś na wzór Gran Turismo Mode, aczkolwiek nie zdobywamy tutaj pieniędzy ani żadnych kredytów. Już od samego początku mamy dostęp do większości samochodów i modyfikacji. Level 1 kariery możemy od razu przechodzić "dopakowanym" Mitsubishi GTO i zostawiać rywali 2km z tyłu)- wrażenie "early-access" (grając miałem wrażenie, że ta gra jeszcze nie została dokończona i czeka na ewentualne poprawki. Jak wyżej wspomniałem, od samego początku mamy dostęp do większości samochodów i modyfikacji co nie bardzo zachęca do dalszej rozgrywki, skoro generalnie po kilku wyścigach już wszystko widzieliśmy.Gdyby nie te wady, o których wspomniałem to tytuł ten mógłby naprawdę być czymś niezwykłym. Po prostu jest to gra, w którą warto zagrać dla pierwszego efektu "WOW", ale po godzinie już nie ma czym się zachwycać.