Lamborghini FX to zręcznościowa gra wyścigowa, wyróżniająca się w zalewie podobnych jej pozycji faktem, iż pojazdy, które w niej oglądamy są w stanie wykonywać skomplikowane ewolucje oraz korzystać z kilku broni. Produkcją zajęło się studio Milestone (Racing Evoluzione).
Gracz zasiada za kółkiem jednego z kilkudziesięciu modeli produkowanych pod wspólną marką Lamborghini. Najsłynniejszymi z nich (co nie oznacza, że najlepszymi) są: Diablo, Countach i Miura. Każdy z nich można, a nawet trzeba, sprawdzić na jednym z kilkunastu torów rozmieszczonych w różnych zakątkach globu (miasta, lasy, pustynie itp.) Nowością są Tokeny rozmieszczone na trasie oraz sztuczki, które potrafi wykonywać superszybki wóz. I tak: Tokeny FX odblokowują nowe pojazdy oraz trasy, a Tokeny Nitro ładują tajemniczy pasek, dzięki któremu jesteśmy w stanie znacznie przyspieszyć wehikuł. Natomiast umiejętne korzystanie z nierówności terenu, a tym samym wykonywanie tricków wyładowuje po brzegi magazyny z bronią (karabiny, wyrzutnie rakiet, przenośne generatory trzęsień ziemi itp.). Wszystko to pomaga graczowi w zdobyciu pierwszego miejsca w Mistrzostwach Świata Lamborghini (główny tryb zabawy). Ciekawie przedstawia się sztuczna inteligencja, jaką obdarzeni zostali sterowani przez konsolę kierowcy. Reagują oni na każde działanie gracza, odwdzięczając mu się pięknym za nadobne.
Rozgrywce towarzyszy efektowna, pełna dynamicznych filtrów oprawa graficzna (świetne modele pojazdów oraz niezłe otoczenie) oraz podgrzewająca do walki muzyka rockowa.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
W październiku 2003 roku studio Milestone zaanonsowało produkcję zręcznościowych wyścigów FX Racing, jednak od tamtej pory nie pojawiły się żadne nowe informacje odnośnie rzeczonego programu. Po dokładniejszym wybadaniu sprawy, znaleźliśmy przyczynę takiego stanu rzeczy: otóż developing owego tytułu został najprawdopodobniej porzucony, zaś wysiłki zespołu skoncentrowały się na wsparciu projektu teamu Titus-Interactive o nazwie Lamborghini FX (patrz news z 10 maja).
gry
Krzysztof Bartnik
30 maja 2004 17:27