Kolejna odsłona serii wymyślonej przez studio Codemasters Software i zapoczątkowanej w 1991 roku. Micro Machines V3 bazuje na sprawdzonych mechanikach, pozwalając raz jeszcze wziąć udział w szalonej wyścigowej rywalizacji małych pojazdów po przedziwnych trasach wytyczonych w pomieszczeniach domowych. Tym razem jednak zmagania toczą się, po raz pierwszy w historii cyklu, w trójwymiarze.
Micro Machines V3 to zręcznościowa gra wyścigowa, w której kamera prezentuje akcję z lotu ptaka. Tytuł przedstawia rywalizację zabawkowych pojazdów, które walczą o zwycięstwa na trasach wytyczonych w różnych pomieszczeniach domowych, jak kuchnia, salon, piwnica czy łazienka. W zależności od miejsca, o triumf walczą maszyny różnego typu, od szybkich samochodów sportowych, przez terenówki i motorówki, aż po czołgi i bolidy przypominające te z Formuły 1. Autorzy przygotowali łącznie aż czterdzieści osiem tras, zapewniając sporą różnorodność miejsc oraz wyzwań dla spragnionych zręcznościowej zabawy.
Elementem, który dodaje zmaganiom pikanterii są możliwe do zdobycia na torach bronie i przydatne gadżety. Uczestnicy mogą próbować wyeliminować inne pojazdy za pomocą min, młotków, dynamitu czy pól siłowych. W walce o triumf niezbędne jest również odpowiednie poznanie tras i wykorzystywanie miejsc, w których można lekko ściąć zakręt czy nieco skrócić sobie dystans do pokonania.
Produkcja Codemasters oferuje szeroki wybór opcji zabawy. Pojedynczy gracz może sprawdzić się w turnieju, w którym czeka go rywalizacja z kolejnymi oponentami o mistrzowski tytuł. Szlifować swoje umiejętności może z kolei w trybie walki z czasem oraz rywalizacji 1 na 1 z wybranym rywalem. Twórcy zadbali również o liczne możliwości zabawy wieloosobowej – nawet do ośmiu śmiałków może wystartować w pojedynczym wyścigu, turnieju czy specjalnym module, w którym co zawody odpada najsłabszy kierowca. Z myślą o początkujących powstała również specjalna szkółka jazdy, gdzie wyjaśniane są zasady rządzące wyścigami w świecie Micro Machines.
Oprawa wizualna Micro Machines V3 wyróżnia się na tle wcześniejszych odsłon cyklu zastosowaniem grafiki 3D. Całość zachowuje przy tym specyficzny, przypominający kreskówkę styl, który podkreślają przygrywające w tle melodie oraz efekty dźwiękowe. Produkcja robi użytek z multi-tapa, umożliwiając w ten sposób zabawę przy jednej konsoli większej liczbie zainteresowanych.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
Game Boy Advance 1 listopada 2000Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 1 1 marca 1997Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 15 stycznia 1998Angielskie napisy i dialogi
Producent: Codemasters
Wydawca: THQ Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Średnie Oceny:
Średnia z 21 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.