Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS1GBA
Okładka Need for Speed: Porsche Unleashed (PC)

Need for Speed: Porsche 2000

Need for Speed: Porsche Unleashed

Kolejna gra wyścigowa ze słynnego cyklu Need for Speed. Tym razem autorzy zdecydowali się całą produkcję poświęcić samochodom marki Porsche, tworząc ze swojego projektu swoistą encyklopedię aut niemieckiego producenta.

Wyścigi | samochodowe | multiplayer

Okładka Need for Speed: Porsche Unleashed (PC)

data premiery gry:

29lut2000

PS1

23mar2000

PC

15mar2004

GBA

Need for Speed: Porsche 2000 to piąta część serii słynnej gier wyścigowych tworzonych przez Electronic Arts. Tym razem autorzy opracowali tytuł dedykowany tylko jednemu gigantowi motoryzacji, starając się jak najdokładniej odwzorować wygląd i zachowanie na drodze rozmaitych samochodów marki Porsche.

Mechanika

Twórcy oddali do dyspozycji graczy osiemdziesiąt modeli, podzielonych na trzy epoki ze względu na lata produkcji oraz kilka klas. Tym samym fani wyścigów mogą poznać ponad pięćdziesięcioletnią historię niemieckiego producenta, począwszy od pierwszego 356 z 1950 roku po najnowszy model 2000 911 turbo. Na bogatą zawartość tytułu składa się też dziewięć otwartych tras europejskich, zawierających drogi alternatywne i skróty, oraz pięć torów wyścigowych. Producenci zadbali o różnorodność, pozwalając ścigać się w tak odmiennych sceneriach, jak wioska w Normandii, Lazurowe Wybrzeże, niemiecka autostrada czy Park Narodowy Schwarzwaldu.

Tryby gry

Need for Speed: Porsche 2000 pozwala na zabawę w dwóch głównych modułach. Evolution stanowi podróż w czasie, podczas której gracze biorą udział w kolejnych zawodach w ramach trzech okresów czasowych istotnych dla marki Porsche. Z kolei tryb kierowcy fabrycznego stawia fana wyścigów w roli pracownika niemieckiego producenta, który testuje dla niego kolejne modele, uczestniczy w oficjalnych zawodach i rywalizuje w wyzwaniach z innymi zatrudnionymi na tym stanowisku. Autorzy nie zapomnieli też o modułach z poprzednich odsłon. Wracają pojedyncze wyścigi, turnieje oraz knockout, gdzie co każdy wyścig odpada najsłabszy zawodnik. Porsche 2000 pozwala również na zabawę wieloosobową przez internet lub w sieci lokalnej.

Kwestie techniczne

Need for Speed: Porsche Unleashed to trójwymiarowa gra wyścigowa, w której autorzy zastosowali nowy silnik graficzny. Tytuł wyróżniają szczegółowe modele samochodów opracowane na bazie wieloboków, każdy posiadający trójwymiarową, odwzorowaną zgodnie ze stanem faktycznym deskę rozdzielczą. Gra bogato przedstawia historię marki Porsche za pomocą sekwencji filmowych, slajdów, danych statystycznych i opisów narratora.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 3413 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119 PLN

Gry podobne do Need for Speed: Porsche 2000

Klasyfikacja PEGI Need for Speed: Porsche 2000

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Need for Speed: Porsche 2000

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium II 300MHz
  • 64MB RAM
  • akcelerator 3D + wykorzystuje joystick
Game Boy Advance

Game Boy Advance

  • Wykorzystuje:
  • link-kabel
  • dodatkowo (GBA): link-kabel
Need for Speed: Porsche 2000 - recenzja gry
Need for Speed: Porsche 2000 - recenzja gry

Recenzja 21 grudnia 2000, 21:58

Jednego możecie być pewni - grafika stoi na najwyższym poziomie. Zrzuty ekranu, które widzicie wykonane są w rozdzielczości 1024 x 768 w 32 bitach i chyba każdy przyzna, że robią piorunujące wrażenie. Zarówno wszystkie menu, wyświetlające się w nim animacje, trasy, obiekty na poboczach ( np. mosty, wiadukty oświetlane setkami lamp, latarnie, płotki ), samochody od wewnątrz , wszystko to jest dopracowane co do ostatniego piksela, tekstury są wręcz cukierkowo śliczne a praca świateł na nocnych etapach naprawdę robi wrażenie. Trudno też w tym momencie nie wspomnieć o błyszczących prezentacjach samochodów, odbicia w lakierze obracającego się samochodu ( jeśli ktoś ich nie widział w poprzednich częściach ) sprawią, że minie chwila nim podniesiecie szczęki z klawiatury J. Także klimat nocnych etapów jest niepowtarzalny dzięki wystrojowi i grafice na tych odcinkach. Całkiem zmieniony został wygląd ekranu podczas jazdy, quake’ owcy powiedzieli by na to HUD. W porównaniu z poprzednimi częściami zawiera kilka nowych elementów i udogodnień a jeden z nich można chyba uznać za istną rewolucję. Chodzi oczywiście o możliwość konfigurowania HUD’a. Na przykład prędkościomierz może być zarówno analogowy, umiejscowiony w prawym górnym rogu ekranu, ale jeśli się to komuś nie podoba, to może go sobie ustawić jako cyfrowy w lewym dolnym J. Do tego nie będzie potrzebne dłubanie w plikach konfiguracyjnych, wystarczy przeciągnąć go myszka najzwyklej jak w Windowsie!. Szczegółowe oddanie graficzne modeli pojazdów jest także mocnym argumentów NFS PU. Nawet wysuwające się „skrzydła” porszaków nie są tylko narysowane, ale działają i wysuwają się przy odpowiednio dużej prędkości. Niestety w przypadku komputerowych przeciwników już tego nie zobaczymy podczas wyścigów, ale to niedopatrzenie da się chyba twórcom akurat wybaczyć ? (. Możemy nawet samemu włączać lub wyłączać światła, co na nocnych etapach bardzo wydatnie może wpłynąć na osiągane przez nas wyniki.

PC
GBA
PS1