Data wydania: 29 lutego 2000
Kolejna gra wyścigowa ze słynnego cyklu Need for Speed. Tym razem autorzy zdecydowali się całą produkcję poświęcić samochodom marki Porsche, tworząc ze swojego projektu swoistą encyklopedię aut niemieckiego producenta.
GRYOnline
Gracze
Need for Speed: Porsche 2000 to piąta część serii słynnej gier wyścigowych tworzonych przez Electronic Arts. Tym razem autorzy opracowali tytuł dedykowany tylko jednemu gigantowi motoryzacji, starając się jak najdokładniej odwzorować wygląd i zachowanie na drodze rozmaitych samochodów marki Porsche.
Twórcy oddali do dyspozycji graczy osiemdziesiąt modeli, podzielonych na trzy epoki ze względu na lata produkcji oraz kilka klas. Tym samym fani wyścigów mogą poznać ponad pięćdziesięcioletnią historię niemieckiego producenta, począwszy od pierwszego 356 z 1950 roku po najnowszy model 2000 911 turbo. Na bogatą zawartość tytułu składa się też dziewięć otwartych tras europejskich, zawierających drogi alternatywne i skróty, oraz pięć torów wyścigowych. Producenci zadbali o różnorodność, pozwalając ścigać się w tak odmiennych sceneriach, jak wioska w Normandii, Lazurowe Wybrzeże, niemiecka autostrada czy Park Narodowy Schwarzwaldu.
Need for Speed: Porsche 2000 pozwala na zabawę w dwóch głównych modułach. Evolution stanowi podróż w czasie, podczas której gracze biorą udział w kolejnych zawodach w ramach trzech okresów czasowych istotnych dla marki Porsche. Z kolei tryb kierowcy fabrycznego stawia fana wyścigów w roli pracownika niemieckiego producenta, który testuje dla niego kolejne modele, uczestniczy w oficjalnych zawodach i rywalizuje w wyzwaniach z innymi zatrudnionymi na tym stanowisku. Autorzy nie zapomnieli też o modułach z poprzednich odsłon. Wracają pojedyncze wyścigi, turnieje oraz knockout, gdzie co każdy wyścig odpada najsłabszy zawodnik. Porsche 2000 pozwala również na zabawę wieloosobową przez internet lub w sieci lokalnej.
Need for Speed: Porsche Unleashed to trójwymiarowa gra wyścigowa, w której autorzy zastosowali nowy silnik graficzny. Tytuł wyróżniają szczegółowe modele samochodów opracowane na bazie wieloboków, każdy posiadający trójwymiarową, odwzorowaną zgodnie ze stanem faktycznym deskę rozdzielczą. Gra bogato przedstawia historię marki Porsche za pomocą sekwencji filmowych, slajdów, danych statystycznych i opisów narratora.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 23 marca 2000
PlayStation 1 29 lutego 2000
Game Boy Advance 15 marca 2004
Producent: Electronic Arts Inc.
Wydawca: Electronic Arts Inc.
29GIER
Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).
Recenzja GRYOnline
„Porsche” – to słowo wywołuje ciarki i rozmarzony uśmiech u każdego, kto kiedykolwiek interesował się samochodami. Kto z nas nie chciałby usiąść choć raz za kierownicą takiego samochodu i poczuć siłę przyśpieszenia wpierającego nas w siedzenie...
Aktualizacja: 29 września 2004
Zadaniem niniejszego poradnika jest pomoc w przebrnięciu przez tryby „Factory Driver” oraz „Evolution”. Znajdziecie tu wszystko, czego nowy kierowca w świecie Need for Speed: Porsche Unleashed potrzebuje.
14 października 2024
Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!
8 lutego 2018
Tuning? Realistyczny symulator? A może rajdy po błocie? Jaki tytuł uplasował się na pierwszym miejscu listy najlepszych gier wyścigowych wszech czasów? Wspólnie z czytelnikami serwisu GRYOnline.pl wybraliśmy 100 pozycji – oto one!
Need for Speed nie może odnaleźć się we współczesności. Sprzedaż jest niezła, ale charakteru brak. Powielanie motywów z Undergrounda w NFS Unbound to jeszcze nie osobowość. W czasach większej różnorodności błyszczało na przykład Porsche 2000.
gry
Hubert Sosnowski
18 maja 2024 20:00
Wczoraj skończyliśmy na undergroundowej jeździe. Czas kontynuować historię NFS w atmosferze nocnych nielegalnych wyścigów.
pozostałe
Adam Makowski
20 listopada 2008 14:58
Wczorajszą przygodę skończyliśmy na ostatnim NFS-ie, który miał charakter symulacji (Porsche 2000) oraz na wzmiance o Motor City Online. Zagłębmy się więc dalej w tej pasjonującą historię...
pozostałe
Adam Makowski
19 listopada 2008 14:55
Przez lata NFS przechodził spektakularne wzloty i tragiczne upadki. Jednak to cały czas kawał dobrej historii gier i na tę historię Was zapraszam.
pozostałe
Adam Makowski
17 listopada 2008 13:51
Cykl Need For Speed bez wątpienia posiada już status legendy. Pierwsze części gry „pamiętają” jeszcze czasy komputerów z procesorem 486, zaś tylko starsi wiekiem gracze mogą powiedzieć, że obserwowali rozwój serii od samego początku. Wszystkie powstałe NFS-y postanowili przypomnieć nam redaktorzy zachodniego serwisu internetowego Gamer's Hell, którzy przygotowali specjalny zestaw wersji demonstracyjnych poszczególnych edycji opisywanego programu.
gry
Krzysztof Bartnik
2 grudnia 2003 08:58
W minionym tygodniu w jednym z warszawskich klubów odbyła się impreza z okazji otwarcia polskiego oddziału firmy Electronic Arts. Poza częścią oficjalną, podczas której zostali przedstawieni reprezentanci EA (również polskiego oddziału), można było porozmawiać na temat planów firmy EA na najbliższe miesiące.
gry
Fajek
20 listopada 2003 16:14
Need for Speed: Hot Pursuit 2, czyli ostatnia z odsłon sławnego NFS’a nie zachwyciła zwolenników tej serii. O ile wersja na konsolę PS2 była całkiem dobra, o tyle wersja na PC, Xbox’a i GC budziła mieszane uczucia. Wydawać by się mogło, że EA zrezygnuje z kontynuowania tej serii... nic bardziej mylnego. Przecież nie pozbywa się kury, znoszącej złote jajka... przywitajcie więc Need for Speed: Underground!
gry
Fajek
30 kwietnia 2003 16:16
Jak obiecywaliśmy, wracamy do gier nagrodzonych przez GameSpot w konkursie na Najlepszą i Najgorszą Grę Roku. Tym razem przedstawiamy wyniki w kategoriach na najlepszą grę w określonych ośmiu gatunkach.
gry
Tomasz Pyzioł
2 stycznia 2001 14:07
Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed: Porsche 2000.
mod Need for Speed: Porsche 2000 - NFS5 Essentials - 17 czerwca 2019
mod Need for Speed: Porsche 2000 - Widescreen Fix v.1.0.1 - 30 września 2020
mod Need for Speed: Porsche 2000 - Car Chrome Patch - 30 czerwca 2019
mod Need for Speed: Porsche 2000 - Verok’s Patch v.1.0.6 - 6 marca 2024
demo Need for Speed: Porsche 2000 - - 6 września 2022
mod Need for Speed: Porsche 2000 - Spolszczenie v.1.2 - 2 grudnia 2023
Wymagania sprzętowe gry Need for Speed: Porsche 2000:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick.
Game Boy Advance
Wspiera:
link-kabel additionally (GBA): link-kabel
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3524 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Oblicki
Recenzent GRYOnline.pl
2000.12.21
„Porsche” – to słowo wywołuje ciarki i rozmarzony uśmiech u każdego, kto kiedykolwiek interesował się samochodami. Kto z nas nie chciałby usiąść choć raz za kierownicą takiego samochodu i poczuć siłę przyśpieszenia wpierającego nas w siedzenie...
n0rbji
Ekspert
2014.09.29
Mistrzostwo. Chciałbym zagrać w odświeżoną wersję ale niestety już takich dobrych gier nie produkują. NFSy zepsuły się i już nie widzę szans na stworzenie tak klimatycznej gry jak Porsche. Klimat tej gry niszczy obecne NFSy. Najlepszy tryb kariery (bądź równy z U2). Do dzisiaj pamiętam te niesamowite trasy, pełne emocji wyścigi, świetną muzykę i grafika która nawet dzisiaj może się podobać. Takie gry dawały mnóstwo prawdziwej frajdy i wciągały na długo... nie tak jak obecne, najnowsze części...
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
Wiedźmin Legend
Need For Speed: Porsche to gra wydana w 2000 roku. To piękny, elegancki, wszechstronny i bardzo przyjemny symulator wyścigów, który jest odpowiedni dla niemal każdego prawdziwego entuzjasty jazdy na czterech kółkach. Piąta odsłona cyklu odbiega od kilku konwencji ustalonych wcześniej przez tę popularną serie wyścigów samochodów w stylu arcade. To zupełnie nowa bestia, która była powiewem świeżości.
Zawartość i gameplay. Jak sama nazwa wskazuje w Porsche znajdują się samochody wyłącznie jednego producenta. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt różnych modeli Porsche z 50-letniej linii produktów producenta. Co więcej gra posiada bardziej realistyczny model jazdy i fizyki niż jej poprzedniczki. Różnica w kierowaniu poszczególnymi modelami Porsche została tu odpowiednio podkreślona. Programiści dokonali rzeczy niesamowitej, bo grając znakomicie czujemy ciężar, moc silnika i zwrotność Porsche danego modelu. Do tego mamy dużą liczbę opcji i ustawień wpływających na rozgrywkę. Możemy dostroić każde Porsche i zobaczyć szacunkowe osiągi swojego tuningowanego samochodu. Gra zawiera także całą historię Porsche od 1953 do 2000 roku z kompletnymi statystykami każdego samochodu wraz z faktami historycznymi i zdjęciami klasycznych samochodów. Mamy dziesięć dostępnych tras, ale jedna z nich ma pięć różnych odmian. Tory są bardzo malownicze z pięknymi widokami, a także zróżnicowane pod względem konstrukcji więc składają się z wielu ostrych zakrętów oraz skrótów. Moje ulubione trasy to Cote d'Azur z wiejską drogą wzdłuż południowego wybrzeża Francji o zachodzie słońca, która przebiega przez małą wioskę rybacką z widokiem na Morze Śródziemne oraz Pyrenees z drogą biegnącą u podnóża Pirenejów, gdzie mijamy kilka winnic, małą wioskę i stary zamek. Generalnie podobają się mi mocniej trasy w plenerach, a mniej w środowiskach miejskich. Oglądanie powtórek z jazdy z różnych ujęć kamery daje równie niesamowitą frajdę jak w NFS III: Hot Pursuit i Colin McRae Rally 2.0. Gra oferuje kilka ciekawych trybów zabawy. Single race czyli kto pierwszy ten lepszy. Knockout czyli tryb, gdzie ostatni odpada aż do wyłonienia zwycięzcy. Factory Driver - kierowca testowy w fabryce Porsche, gdzie otrzymujemy szereg zadań od różnych osobistości Porsche i musimy wykonać każde z nich, aby przejść do następnego. Niektóre misje są dość wymagające, ale są na tyle fajne i różnorodne, że chcemy je ukończyć, by zobaczyć wszystkie. Factory Driver to świetna zabawa i jest to coś innego niż wszystko co oferowała wcześniej seria. Evolution Career - tryb kariery dzieli się na trzy epoki, gdzie pierwsza rozpoczyna się w latach pięćdziesiątych XX wieku. Pozwala rywalizować w serii turniejów, aby zarobić pieniądze. Każdy turniej odbywa się kilka lat po poprzednim więc możemy wykorzystać swoje zarobki na zakup nowych lub używanych modeli Porsche, gdy tylko staną się dostępne. Ścigamy się przez trzy klasy w każdej epoce i dopiero po zwycięstwie w każdej z nich możemy przejść do następnej ery. Każda oznaczona filmem z innej epoki. Znacznik procentowy pokazuje jaką część gry udało się nam pokonać. Tryb ten można potraktować jako poważną symulację, bo pozwala na szereg ustawień aut w garażu w celu dostosowania do warunków drogowych jak chociażby amortyzatory pod kątem wysokości jazdy, sztywności i skoku, siłę docisku i równowagę hamulców czy ciśnienie w oponach itd. Uszkodzenia samochodu bezpośrednio wpływają na jego kierowanie i inne właściwości jezdne. Mamy możliwość opłacenia napraw pomiędzy wyścigami lub możemy wystawić swój samochód na rynek samochodów używanych i zarobić na nim trochę pieniędzy. Podobnie możemy kupować używane samochody, gdy tylko staną się dostępne między wyścigami oszczędzając w ten sposób trochę pieniędzy, które możemy przeznaczyć na zakup wielu różnych niestandardowych części do pojazdu.
Grafika i udźwiękowienie. Szata graficzna to prawdziwy raj na ziemi. Bujna, naturalna sceneria i subtelne efekty świetlne dają przyjemne poczucie tego dokąd jedziemy. Malownicze krajobrazy i doskonałe modele samochodów tworzą zdumiewającą całość. Modele samochodów 3D są bardzo szczegółowe. Wszystkie samochody mają działające kierunkowskazy, światła stopu i reflektory, a w garażu możemy nawet sprawdzić silnik pod maską, otworzyć bagażnik lub obejrzeć wnętrze samochodu. W roku premiery gra odpalona na Geforce 256 w 1600x1200 wyglądała kozacko i działała świetnie. Do dziś moim zdaniem nieźle się trzyma wizualnie. Porsche brzmi tak samo dobrze jak wygląda. Podczas każdego wyścigu słyszymy autentyczne odgłosy silnika i pisk opon, a także realistyczne efekty dźwiękowe, gdy ścigamy się z konkurencją. Słyszymy podczas ścigania kilkanaście szybkich utworów, które pomagają nadawać tempo wyścigom.
Podsumowanie. Bogactwo wariantów rozgrywki, bardziej realistyczny i wymagający model jazdy, szczegóły samochodów i wspaniałe poczucie prędkości jakie można uzyskać za kierownicą, a także urocze, malownicze tory rodem z widokówki i stylowe menu gry sprawiają, że Porsche jest fantastyczne.
Need For Speed: Porsche ma to coś co sprawia, że gra staje się wyjątkowa, dlatego uważam, że jest jedną z trzech najlepszych odsłon serii wraz z Need for Speed III: Hot Pursuit 1998 i Need For Speed: Most Wanted 2005. Gra jest fantastyczna pod warunkiem, że...lubisz markę Porsche. Świetnie, jeśli jesteś miłośnikiem Porsche, a jeśli nie to będziesz! :)
https://www.youtube.com/watch?v=LBSEH9GzUBI&ab_channel=PCGamingVideos
scartout Chorąży
Po przejściu prawie wszystkich NFS-ów mam zupełnie inne zdanie niż wszyscy na temat Porsche. Akurat moim pierwszym NFS-em był U1 więc do Porsche musiałem się wrócić, także nie czuję takiego podniecenia tą częścią jak inni.
Na pewno jeśli chodzi o przed-Undergroundowe NFS-y, jest to najlepsza część, tuż przed HP2 (choć wolę HP2 zdecydowanie). Poznawanie historii marki jest ciekawe, jak również tryb kierowcy jest interesujący i gdyby powstał taki modern-NFS dziś, byłby to kozak.
I teraz wady. Po pierwsze mega powtarzalne trasy, szczególnie w części Evolution, więc mimo poznawania nowych modeli aut znudziłem się bardzo szybko. Model jazdy jest wystarczająco trudny (nadaję się na kierę, nie wiem jak radzono sobie z tym w erze klawiatur i dżojstików), więc dobrze by było jakby w trybie kierowcy zespołu nie byłoby już ruchu ulicznego a do tego rujnującej wszystko policji. W dodatku auta NPC-ów zamiast uciekać jadą nam na czołówkę. A że damage nie zalicza misji... ale też jej nie przerywa - no jakby było jeszcze po co jechać dalej. Gdy to wszystko zsumujemy, ciężko jest sprostać wyśrubowanym czasom.
Wrócę jeszcze może do tej części w przyszłości, ale na tą chwilę to jedyna która mnie pokonała jeśli chodzi o speedrunowe przejście - to trzeba usiąść, pomyśleć. Ale nie żartujmy - nie jest to najlepszy NFS, ani pierwsza trójka, ani nawet pierwsza piątka. Dla mnie druga dziesiątka.
scartout Chorąży
NFS Porsche ukończony więc czas sprostować swój powyższy komentarz i co nieco odkręcić.
Mocno zdziwiony byłem komentarzami że przez wielu Porsche jest uważany za najlepsza część. Obecnie uważam że to najlepsza część po U1, U2, MW2005 i Carbonie, najlepszy stary NFS i najlepszy czysty (przed body tuningiem) NFS.
Początkowo jeździło mi się fatalnie - sterowanie trudniejsze niż w Shift'ach, auta z łatwością wpadały w poślizg. Przegrywałem wszystko mimo maksymalnie stuningowanej bryki. Zacząłem szukać odpowiedzi w Googlach i dopiero doszedłem że standardowe ustawienia downforce i tyre pressure są po prostu do niczego! Po ustawieniu downforce na 50/5 i tyre pressure 45/40 plus slicki auta jeżdżą jak po szynach.
Najlepszymi rzeczami w grze, niespotkanymi w żadnej innej części, są tryb Factory Driver i zarabianie na sprzedawaniu samochodów (można łatwo zarobić, bo na wyścigach ciężko zarobić, i daje poza wyścigową rozrywkę).
Z wad to tak jak wcześniej wspominałem - policja jest tłem, ale i tak przeszkadza jak również AI ruchu ulicznego jest głupawe. Dodatkowo, w wyścigu nie można użyć wygranego wcześniej auta (wtf???). Jak ktoś wspomniał, zdarzają się niewidoczne przeszkody, ale mi przydarzyło się akurat to na innej trasie niż Monte Carlo. W tej części mamy zdecydowanie za mało tras, ciągle się powtarzają, mamy jedynie wersje odwrócone, nie różnią się warunkami atmosferycznymi, aczkolwiek są na tyle krótkie (głównie sprinty) że nie są tak monotonne jak w Road Challenge. Za długo trwa też respawn po zderzeniu (nie możemy ruszyć przez kilka sekund mimo zresetowaniu auta). W trybie Evolution mamy przycisk 'Restart Race', ale i tak nie działa. Od band na drodze odbijamy się jakby była z gumy.
Tuning jest super rozbudowany, aczkolwiek nie mamy jakiekolwiek paska wskazującego jak zakup części wpływa na nasze auto. Dodatkowo, gra nie informuje nas nic więc pozwala nam kupować duplikaty części do danego auta co nie ma sensu. Tuning wprowadza nierówny poziom trudności - bez niego ciężko wygrać i auta źle się prowadzi, po tuningu wygrywamy w cuglach. Myślę że w części gdzie poznajemy markę Porsche, powinniśmy mieć równiejszy poziom.
Subversive Pretorianin
Osobiście najlepsza część NFS. Porsche mnie nigdy nie kręciło, ale dobrze zrobione trasy z rozwidleniami, skrótami i ciekawą scenerią zrobiły robotę. Wymagający choć zręcznościowy model jazdy nie stanowił problemu. W trybie "kierowcy fabrycznego" wymagania czasem były przesadzone, ale na koniec przynosiły dużo satysfakcji po zaliczeniu. Muzyka... różna. Ogólnie bardzo dobra gra ;-)