Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXONEPS4
Okładka Divinity: Original Sin II (PC)

Divinity: Original Sin II

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition

Divinity: Original Sin II to gra RPG będąca kontynuacją Divinity: Grzech Pierworodny. Gracze po raz kolejny udają się do krainy Rivellonu, wcielając się tym razem w użytkownika mocy Źródła, któremu depczą po piętach Łowcy.

RPG | fantasy | turowe | widok izometryczny | crowdfunding | indie

Okładka Divinity: Original Sin II (PC)

data premiery gry:

14wrz2017

PC

31sie2018

PS4 XONE

Divinity: Original Sin II to osadzone w realiach fantasy klasyczne RPG z widokiem w rzucie izometrycznym, turową walką i dużymi obszarami do eksploracji. Na graczy czeka kilka wariantów rozgrywki: tradycyjna kampania fabularna, arenowe starcia PvP oraz sandboksowy tryb mistrza gry (tylko na PC). Za produkcję – tak jak w przypadku wszystkich wcześniejszych gier z serii Divinity – odpowiada belgijskie Larian Studios. Rok po premierze wersji PC ukazało się wydanie Definitive Edition, któremu towarzyszyło wprowadzenie gry na rynek konsolowy oraz zaimplementowanie bardzo licznych poprawek w oryginalnym kodzie.

Fabuła

Warstwa fabularna jest najważniejszym elementem tej produkcji. Ukazana historia ponownie zabiera nas do pełnej magii i fantastycznych stworzeń krainy Rivellon, jednak akcja toczy się tysiąc lat po wydarzeniach ukazanych w poprzedniej części. Tym razem przybieramy role tych, na których polowaliśmy w grze Divinity: Grzech Pierworodny. Jesteśmy adeptami zakazanej magii, której używanie stopniowo prowadzi do katastrofy. Musimy zmagać się nie tylko z członkami Zakonu Boskiego, ale także zmierzać do zażegnania wiszącego nad światem śmiertelnego niebezpieczeństwa. Śmierć Boskiego, który czuwał nad śmiertelnikami, zachęciła nieprzebrane zastępy krwiożerczych potworów do inwazji na świat Rivellon, ale stała się także szansą na to, by ktoś inny sięgnął po najpotężniejszą moc.

Tworząc postać, możemy wybrać jeden z sześciu gotowych archetypów lub wykreować własnego, unikalnego bohatera. Ten proces jest niezwykle istotny dla przebiegu całej rozgrywki, ponieważ mieszkańcy Rivellonu reagują inaczej w zależności od tego, kim jest nasz bohater. Każda z gotowych postaci ma własne cechy, historię oraz cele, co oznacza, że wątek fabularny zmienia się w zależności od tego, jaką postacią gramy.

Mechanika

Tym razem grę rozpoczynamy od stworzenia pojedynczej postaci, a nie pary, jak to miało miejsce w przypadku poprzedniej części. Wśród grywalnych ras pojawili się nie tylko ludzie, ale także elfy, krasnoludy, jaszczury, a także nieumarli. Każda z ras dysponuje własnymi szczególnymi właściwościami i oddziałowuje na świat gry w inny sposób. Przykładowo nieumarły prowokuje do ataku praktycznie wszystkich, ale za pomocą swoich kościstych palców może otworzyć każdy zamek. Nasze zdolności bojowe są określane przez jedną z kilkunastu klas postaci, które możemy rozwijać w bardzo elastyczny sposób, rozwijając dowolne cechy wraz z postępami w rozgrywce. Do naszej dyspozycji oddano ponad 200 różnych umiejętności.

W trakcie rozgrywki napotykamy mnóstwo postaci niezależnych, wśród których znalazły się takie, które mogą przyłączyć się do naszej drużyny. Zrekrutowanych w trakcie przygody towarzyszy także możemy rozwijać zgodnie z własnym wyczuciem. Już przy pierwszej rozmowie możemy określić, jaką klasę postaci będzie reprezentować świeżo zwerbowany bohater.

Rozgrywka w dużej mierze odbywa się zgodnie z klasycznym nurtem RPG. Po stworzeniu postaci zaczynamy wędrówkę, kompletując drużynę, wykonując zadania i zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Tradycyjne rozwiązania, takie jak system ekwipunku, craftingu i niemal nieograniczonego systemu rozwoju, a także turowy system walki i widok w rzucie izometrycznym zostały połączone z wyjątkowo interaktywnym środowiskiem gry. Możemy nawiązać dialog praktycznie z każdą postacią, która występuje w grze. Ponadto każdego NPC możemy spróbować okraść, oczarować lub zabić. W trakcie dialogów, w zależności od naszych umiejętności, otwierają się nowe opcje, dla przykładu zastrzaszanie czy flirtowanie. Możemy wykorzystać elementy otoczenia dla swojej przewagi, przykładowo podpalając oleiste kałuże znajdujące się pod nogami przeciwników – nie tylko podczas walki.

Tryby gry

Twórcy udostępnili kilka trybów rozgrywki, w tym standardową kampanię w kilku wariantach poziomu trudności. Ten podstawowy tryb fabularny umożliwia także grę online lub na podzielonym ekranie wraz ze znajomymi. Gracze mogą swobodnie dołączać w trakcie rozgrywki, co oznacza, że tak rozpoczętą przygodę możemy kontynuować, nawet gdy nasi znajomi są niedostępni. Każda z postaci ma swoje własne priorytety, więc w trakcie wędrówki może się okazać, że nasi przyjaciele są w rzeczywistości naszymi wrogami. W kampanii może brać udział maksymalnie czterech graczy.

Przygotowano też wieloosobowy tryb areny dla zwolenników PvP, który oferuje szybkie walki z wykorzystaniem gotowych bohaterów oraz specjalnie przygotowanych lokacji. W tym trybie bierzemy udział w starciach, które są wariacjami klasycznych trybów Deathmatch czy King of the Hill.

Ostatnią formą zabawy jest dostępny tylko na PC i nawiązujący do tradycyjnych, „papierowych” RPG tryb mistrza gry, w którym jeden z graczy prowadzi rozgrywkę na swoich własnych zasadach. Ten tryb umożliwia poprowadzenie swojej własnej kampanii, dzięki narzędziom pozwalającym na totalną modyfikację świata gry lub przygodom udostępnianym przez społeczność. Mistrz gry może podczas rozgrywki na bieżąco dodawać kolejne elementy, by urozmaicić przygodę. Ta forma zabawy została przeznaczona dla maksymalnie pięciu osób.

Kwestie techniczne

Gra działa w oparciu o opracowany przez Larian Studios silnik Divinity Engine 3.0, który gwarantuje wysoką jakość oprawy graficznej, zaawansowaną fizykę i wsparcie dla rozdzielczości 4K.

Wydanie Definitive Edition przyniosło sporo mniejszych i większych usprawnień w rozgrywce. Twórcy zadbali o m.in. nowy poziom trudności dla podstawowego trybu gry, system drużynowego ekwipunku, nową oprawę dziennika zadań, ciekawszą formę samouczka oraz ulepszoną mechanikę aren PvP. Dodatkowo trzeci rozdział kampanii został całkowicie przebudowany.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 7 / 10 na podstawie 1054 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,9 / 10 na podstawie 380 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 161,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Divinity: Original Sin II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Divinity: Original Sin II - Definitive Edition

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-2600 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon R9 280 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550/Radeon HD 6800 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Recenzja gry Divinity: Original Sin II – RPG roku

Recenzja 29 września 2017, 16:00

Przeszedłem przez bramkę numer dwa i mój wybór padł na najemnego mordercę, Ifana. Upadłego krzyżowca, który przejrzał na oczy, wstąpił na ścieżkę śmierci i był w tym cholernie dobry, ale w końcu postanowił się wycofać. Czeka go jeszcze jedno, ostatnie zadanie. Zupełnie jakbym grał Johnem Wickiem w wydaniu fantasy. Tyle że tym razem mamy mocniejszą motywację niż piesek i skradziony samochód, by dać zarobić grabarzom. Fajnie wcielać się w przygotowaną, a jednak podatną na modyfikacje postać. Dzięki temu mogłem wykreować killera, który – owszem – ma ludzkie uczucia, pomoże maluczkim, ale kiedy już bierze się do roboty, to w liczbie ofiar może konkurować z samą kostuchą.

PC
PS4
XONE