Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXONEPS4
Okładka Sword Coast Legends (PC)

Sword Coast Legends

Klasyczna gra cRPG, bazująca na licencji piątej edycji papierowego systemu Dungeons & Dragons. Tytuł został stworzony przez doświadczone studio Digital Extremes, pod patronatem koncernu Wizards of the Coast.

RPG | fantasy | widok izometryczny | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

Sword Coast Legends to wydana m.in. na platformę PC, PS4 i XONE produkcja RPG w klasycznym stylu, bardzo luźno oparta na piątej edycji systemu Dungeons & Dragons. Za jej powstanie odpowiadają studia Digital Extremes oraz n-Space, zaś projekt nadzorował Dan Tudge, który wcześniej był producentem wykonawczym przy grze Dragon Age: Początek. Nad całością czuwał wydawca D&D, firma Wizards of the Coast.

Fabuła

Fundamentalną częścią Sword Coast Legends jest kampania fabularna dla samotników. Akcja została osadzona w fantastycznym świecie Zapomnianych Krain, a konkretnie w regionie zwanym Wybrzeżem Mieczy. Mowa tu o obszarze znanym z serii takich jak Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights, ale ukazanym ponad sto lat później niż w tych grach.

Mechanika

Pod względem mechanizmów rozgrywki mamy do czynienia z produktem bliższym drugiemu z wymienionych cyklów – świat przedstawiony został w trzech wymiarach, z możliwością swobodnego manipulowania kamerą. Walki toczymy w czasie rzeczywistym, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z aktywnej pauzy i spokojnie przemyśleć polecenia dla drużyny (składającej się z maksymalnie czterech postaci). Zabawę rozpoczynamy od stworzenia własnego bohatera – do wyboru mamy pięć ras i sześć klas wyjętych z kart podręcznika do piątej edycji systemu Dungeons & Dragons.

Gra oferuje możliwość przejścia kampanii fabularnej w kooperacji z trzema osobami oraz odrębne przygody w trybie Dungeon Master dla maksymalnie pięciu graczy. Czterech uczestników wciela się w tym trybie w bohaterów, podczas gdy piąty nadzoruje ich poczynania, jako Mistrz Podziemi – może umieszczać na drodze drużyny pułapki i dodatkowych przeciwników, ale także inicjować spotkania z bohaterami niezależnymi oraz wzbogacać lokacje o ukryte obszary. Twórcy przygotowali zestaw gotowych scenariuszy do poprowadzenia (z możliwością ich uprzedniego dostosowania przez Dungeon Mastera), a także łatwy w użyciu edytor, pozwalający tworzyć własne proste przygody. Niestety, nie ma tu mowy o takiej wolności, jaką dawał chociażby edytor z Neverwinter Nights.

Kwestie techniczne

Warstwa wizualna w Sword Coast Legends na platformie PC, PS4 i XONE jakością odbiega nieco od innych klasycznych RPG w trzech wymiarach wydanych w podobnym okresie (np. Divinity: Original Sin) – grafika nie rzuca na kolana poziomem szczegółowości, ale jest estetyczna i klimatyczna.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-5  

Ocena gry 6,2 / 10 na podstawie 191 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 232 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 179,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Sword Coast Legends

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Sword Coast Legends

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 270X lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo E6700 2.66 GHz/AMD Athlon 64 X2 6000+ 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 GT/Radeon HD 4850 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista 64-bit

Recenzja gry Sword Coast Legends - zapomnijcie o Zapomnianych Krainach

Recenzja 23 października 2015, 16:05

Jak na RPG w Sword Coast Legends jest za mało odgrywania postaci. Atrybuty bardzo rzadko przydają się w rozmowach z NPC czy interakcjach z przedmiotami wypełniającymi świat, a w rozwoju herosów brakuje umiejętności społecznych. Gra nie oferuje też alternatywnych dróg do wykonania zadań – co najwyżej w prostych dialogach podejmujemy skrajnie przeciwstawne decyzje. Przekupić gangstera złotem czy wykonać dla niego minizadanie? Spalić narkotyki czy sprzedać ja na czarnym rynku? Zabić złapanego wroga czy puścić go wolno? Mało tu subtelności, a i świat nie reaguje na nasze poczynania.

PC
PS4
XONE