Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Neverwinter Nights 2 (PC)

Neverwinter Nights 2 PC

Kontynuacja przebojowej gry cRPG studia BioWare z 2002 roku, przygotowana tym razem przez ekipę Obsidian Entertainment, mającą na swym koncie drugą odsłonę serii Star Wars: Knight of the Old Republic.

RPG | TPP | fantasy | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Neverwinter Nights 2 (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

31października2006

8grudnia2006

pudełko PL

Neverwinter Nights 2 to kontynuacja hitowej gry role-playing, która premierę miała w połowie 2002 roku. Podobnie jak wcześniej, mamy do czynienia z tytułem opartym na zasadach trzeciej edycji systemu role-playing o nazwie Dungeons & Dragons. Za produkcję omawianego sequela odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment. Warto dodać, iż dla tej firmy próba wyprodukowania solidnej kontynuacji nie jest czymś nowym. Obsidian jest bowiem odpowiedzialny za dobrze przyjętą przez graczy drugą część cRPG-a Star Wars: Knights of the Old Republic.

Fabuła sequela osadzona została w dobrze znanym miłośnikom pierwszej części świecie Forgotten Realms. Autorzy NWN 2 przygotowali rozbudowany tryb singleplayer, nie zapomnieli też jednak o miłośnikach potyczek sieciowych. Fabuła kilkudziesięciogodzinnej kampanii przeznaczonej dla pojedynczego gracza rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części gry. Kraina, która w przeszłości targana była licznymi konfliktami nie zaznała na długo spokoju. Wybrzeże Mieczy ponownie staje przed obliczem wojny. Właściwa gra opowiada o losach pewnego samotnego bohatera. W momencie, w którym poznaje go sam gracz jest on w drodze do Neverwinter. Zadanie wspomnianego herosa związane jest z posiadaną relikwią, która mieści w sobie niewyobrażalną moc. Jak na rasowy tytuł role-playing przystało, gra wypełniona jest licznymi zwrotami akcji. Cała zabawa podzielona została na kilka rozdziałów. Aby móc przejść dalej należy wykonać obowiązkowe zadania na aktualnie badanym obszarze. Fabuła gry wypełniona jest oczywiście wieloma mniejszymi questami, których nie trzeba podejmować się w celu osiągnięcia końcowego sukcesu.

Wspomniany multiplayer obejmuje przede wszystkim rozbudowane narzędzia edycyjne, dzięki którym można zaprojektować własną przygodę, a następnie zaprosić do zabawy innych graczy. Modyfikacje mogą również obejmować pojedyncze postaci, ekwipunek czy nawet skrypty odpowiedzialne za zachowanie poszczególnych osób.

System rozwoju postaci pozostawiono bez większych zmian, co nie oznacza, iż nie doczekał się on licznych usprawnień. Prowadzeni bohaterowie mogą korzystać z nowych typów umiejętności czy też nieznanych wcześniej czarów. Autorzy omawianej kontynuacji przygotowali również kilka nowych klas postaci. W przeciwieństwie do pierwszej części gry, która oferowała zaledwie jednego pomocnika, w sequelu gracz może zabrać ze sobą aż trzy inne osoby. Co więcej, posiada nad nimi pełną kontrolę. Gra działa na silniku graficznym nowej generacji nazwanym Electron, który obsługuje m. in. dynamiczne oświetlenie, mapowanie normalne oraz Shadery w wesji 3.0.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.57 / 10 na podstawie 5612 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 226 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

Gry podobne do Neverwinter Nights 2

Klasyfikacja PEGI Neverwinter Nights 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Neverwinter Nights 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 5.5 GB HDD, Windows XP

Neverwinter Nights 2 - recenzja gry

Recenzja 15 grudnia 2006, 11:26

Jednocześnie towarzyszyć nam mogą 3 lub 4 postacie (zwiększenie limitu ma swoje fabularne uzasadnienie), podczas gdy aktualnie nie wykorzystywani członkowie ekipy czekać na nas będą w swego rodzaju bazie wypadowej, do której w każdym momencie możemy wrócić i dokonać rotacji w składzie. Uzyskiwane przez nas punkty doświadczenia automatycznie przekazywane są wszystkim NPC (bez dzielenia, jeśli dostaniemy 100 XP za wykonanie misji, każdy bohater dostanie całą setkę), dzięki czemu nawet nieużywane przez nas postacie nie pozostają w tyle za resztą. Praktyczne. Zgodnie z tradycją gier opartych na Dungeons & Dragons, tak i tutaj spotkamy się z limitem doświadczenia, ograniczającym nas do osiągnięcia 20 poziomu (nałożony jest właśnie na numer poziomu, a nie, jak to czasem bywało, na liczbę punktów doświadczenia do zdobycia).