Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Neverwinter Nights (PC)

Neverwinter Nights PC

Opracowana przez znane z sagi Baldur’s Gate studio BioWare gra cRPG, oparta na trzeciej edycji systemu Dungeons & Dragons.

RPG | TPP | fantasy | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Neverwinter Nights (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

18czerwca2002

20listopada2002

pudełko PL

Neverwinter Nights to gra z gatunku cRPG oparta na zasadach trzeciej edycji Dungeons & Dragons, dedykowana do rozgrywki online przez Internet (posiada również tryb dla pojedynczego gracza), będąca próbą bezpośredniego przeniesienia fabularnych RPG z gatunku pen-and-paper do trójwymiarowego i szczegółowego świata gry komputerowej. Rzecz toczy się w świecie Forgotten Realms, pierwotnie zaprojektowanym według zasad Advanced Dungeons & Dragons, jednak na potrzeby tej produkcji wszystko oparto na trzeciej edycji D&D. Aby sprostać tym założeniom grafika NWN jest dopracowana i realistyczna, natomiast odpowiednikiem Przewodnika Gry w fabularnej RPG jest Neverwinter Toolset, zestaw narzędzi do projektowania własnych rozgrywek, scenariuszy i planowania przygód bohaterów. Akcja gry umiejscowiona została na terenach położonych na północ od znanych nam z Baldur’s Gate wybrzeży Sword Coast.

W trybie dla pojedynczego gracza NWN posiada ciekawą i rozbudowaną fabułę na ok. 80 godzin grania, podobną do tych które Interplay zafundował nam np. w Baldur’s Gate 2. Trybów przeznaczonych dla wielu graczy będzie bardzo wiele od prostych pojedynków po rozbudowane epopeje. Co ciekawsze istnieje możliwość importowania nowych pakietów przygód, zarówno tych stworzonych przez innych graczy w Neverwinter Toolset jak i tych przygotowanych przez twórców gry. Pakiety można łączyć w bardziej rozbudowane krainy udostępniane graczom przez Internet. Podczas rozgrywki multiplayer gracze mogą kierować tylko pojedynczą postacią.

Wymagania dla serwera hostującego grę w NWN to standardowy nowoczesny komputer domowy, ograniczeniem jest przepustowość łącza internetowego. Modem 56k pozwoli na komfortową rozgrywkę dla ośmiu graczy, chcąc hostować gry dla większej ilości osób musimy posiadać stałe łącze, przykładowo ok. 1 Mbit w przypadku gier dla 64 grających z zachowanym pełnym komfortem gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: do 64 graczy na pojedynczym domowym serwerze  

Nośnik: 4 CD

Ocena gry 8.895 / 10 na podstawie 4024 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

Gry podobne do Neverwinter Nights

Klasyfikacja PEGI Neverwinter Nights

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Neverwinter Nights

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 1.2 GB HDD

Neverwinter Nights - recenzja gry

Recenzja 25 listopada 2002, 10:36

Podobnie w zachwyt można wpaść oglądając modele. Pomijając te przedmiotów martwych (regały, drzewa, drzwi itp.), do których także nie mam żadnych zastrzeżeń, to niektóre z modeli postaci występujących w grze są wprost arcydziełami! Choćby smoki... Pełne gracji i dostojeństwa w swej postawie, a także agresji i okrucieństwa, gdy ktoś staje się zbyt wobec nich „nachalny”... Czyż to nie wspaniałe, jak światło przechodzi pasami przez łuski i grzbiet złotego smoka? Czyż nie straszny jest ognistych podmuch z paszczy smoka czerwonego ? A to dopiero początek. Spójrzcie choćby na wiecznie płonące, kościste skrzydła władcy ognia – demona Balora... Lub na gwiezdny, fosforyzujący zielenią pył, wydobywający się ze skrzydełek malej wróżki... Albo na niezwykle gustowną mozaikę zgniłego mięsa na ciele zombie... W sumie w grze jest kilkaset różnych stworzeń. Nie zabraknie tu np. jaszczuroczłeków, Slaadów (ludzi – żab), różnej maści goblinów i orków, wszelkich nieumarłych (szkielety, zombie, lisze, cienie, ghule czy wampiry), golemów, żywiołaków... Można by tak bardzo długo wymieniać – właściwie to łatwiej da się powiedzieć, czego nie ma (np. bazyliszków). Postacie ludzi, krasnoludów czy elfów są równie dopracowane i zróżnicowane – tworząc bohatera możemy wybierać spośród dwudziestki głów, kilku rodzaju tatuaży, różnych kolorów skóry i włosów, a nawet sylwetek! (szkoda jednak, że tylko dwóch – normalna i pogrubiona...). Nie można też nie wspomnieć o przecudnych efektach wizualnych towarzyszących rzucaniu zaklęć – błękitny, magiczny pocisk powolutku mknie w stronę przeciwnika, rozświetlając okoliczny teren, a powłoka czaru ochrony przed pociskami rytmicznie pulsuje i świeci... Świecą także – i to najróżniejszymi barwami – także magiczne przedmioty. Właśnie, czy mówiłem coś o wyglądzie przedmiotów? Są także dopracowane – zwykły miecz wygląda na przyzwoitą robotę jakiegoś kowala, natomiast ten o magicznej mocy równej +5 to swoiste dzieło, jakby kute ręką samego Hefajstosa...