Neverwinter Nights: Fort Ilkard Rozdział 3
Aktualizacja:

Wyjścia do lokacji:
A - Wieś / Studnia Berounny
B - Fort Ilkard / Wieś
C - Fort Ilkard / Siedlisko Orków
D - Fort Ilkard / Koszary
E - Fort Ilkard / Baraki Osadników
F - Fort Ilkard / Chata Damasa
G - Fort Ilkard / Domostwa
H - Fort Ilkard / Ruiny
I - Domostwa / Zrujnowane Gospodarstwo
J - Domostwa / Gospodarstwo Eckela
K - Domostwa / Twierdza Plemienia Łosia
L - Ruiny / Ruiny Rasy Stwórców
M - Ruiny Kreatorów / Ogród w Ruinach Rasy Stwórców
M - Ruiny Rasy Stwórców (Dawne) / Ogród w Ruinach Rasy Stwórców
N - Ruiny Rasy Stwórców / Ruiny Rasy Stwórców (Dawne)
O - Ruiny Rasy Stwórców / Ruiny Rasy Stwórców (Dawne)
Startujesz na Wsi. Musisz przebyć długą drogę na południe, pokonują członków Plemienia Łosia (wojowników, łuczników, wodzów i snajperów), a w (1) grupę zwierząt. Dostań się do (B) i wejdź do Fortu Ilkard. W (2) stoi Rucon Vond nad zmarłym towarzyszem, idź na wschód do (C) - pokonując grupy orków i ogrów wejdź do Siedliska Orków. Spenetruj kompleks i dojdź do Guzuda w (12), zabij go i weź Głowę Guzuda, uwolnij też Uncasa, kapłana Plemienia Łosia w (13). Wyjdź z jaskini i wejdź do fortu. Zacznij przeszukiwać domy.
W (D) są Koszary, nie ma tam nic ciekawego, w (E) są Baraki Osadników - spotkasz tam Eckela w (14), który da ci zadanie - Dostarczenie Notki Eckela , dostaniesz od niego List Eckela. W (F) jest Chata Damasa, dowódca w (15) także czeka z zadaniem - Oblężenie Fortu Ilkard . Pomóż żołnierzom w (3) w walce i zacznij demolować katapulty. Są one w (5), (6), (7), (8), (9) i (10). Trzeba najpierw wybić Dowódców Katapult, bez nich urządzenia zostaną zniszczone z łatwością. Idź także do (11), gdzie jest przywódca ataku - Arnesc. Zabij go i weź Głowę Arnesca. Idź do Damasa, najpierw zakomunikuj o zniszczeniu katapult. Dostaniesz 1250 doświadczenia i 500 złota (nie da się wytargować więcej). Daj też Głowę Arnesca - wpadnie ci tyle samo doświadczenia i 1000 złota, być może dostaniesz też Tarczę Serca? Tak czy inaczej Damas ma następną propozycję. Przyjmij ją i skieruj kroki do Domostw w (G).
Tu atakować cię będą grupy wojowników Plemienia Łosia. W (16) spotkasz kilku przestraszonych kupców, którzy po chwili zostaną zaatakowani. Idź do Zniszczonego Gospodarstwa w (I), tam znajdziesz Dziennik Gospodarczy i Księgę o Szatach. Potem szybko biegnij do (J), do Gospodarstwa Eckela i pomóż Galii w (18) w walce z przeciwnikiem. Nie pozwól jej zginąć - wręcz jej List Eckela, a dostaniesz 375 doświadczenia i 300 złota, targować się możesz o Pergamin Większej Kamiennej Skóry. Wykonasz zadanie Dostarczenie Notki Eckela , wyjdź i idź do (17), zabij wojownika i weź Klucz do bramy, dzięki czemu będziesz mógł wejść do Twierdzy Plemienia Łosia w (K). Na początku będziesz atakowany, ale wystarczy, że pogadasz z kobietą w (19) i zaoferujesz pomoc, aby ataki się skończyły. Porozmawiaj z wodzem plemienia - Zokanem w (20). Najwięcej doświadczenia dostaniesz kierując się moją instrukcją.
Zaoferuj pomoc, dostaniesz Skażone zarazą koce. Zanim wyjdziesz znajdź trzy książki (jedna jest w pokoju Zokana, druga w małym pokoju w północno - wschodniej części kompleksu, a ostatnia w sali - tam, gdzie gadałeś z kobietą) i wstaw wszystkie do bibliotek południowo wschodniej części kompleksu, dzięki czemu kraty się otworzą i będziesz mógł dostać się do skrzynek. Nie zapomnij też uwolnić więźniów (wschodnia część), za każdego dostaniesz po 100 doświadczenia. Oprócz tego w (21) są Prochy Biegnącego Wilka, potrzebne Tomiemu. Gdy mu je dasz, otrzymasz 300 doświadczenia i Pierścień Łotrzyka +4 (jednak musiałeś dostać dwa poprzednie przedmioty), wykonasz zadanie Opowieść Tomiego . Leć do Damasa, kup od niego Lek na zarazę (od 3000 do 500 złota) i wręcz go Zokanowi. Dostaniesz 1250 doświadczenia, Uthgardzką Włócznię Ceremonialną i Łowcę Snów. Włócznia jest potrzebna Daelanowi - gdy mu ją dasz, skończysz zadanie Opowieść Daelana , dostaniesz 300 doświadczenia oraz Amulet Uthgardu +4 (ale musiałeś od niego dostać dwa poprzednie przedmioty). Przenieś się do Świątyni Tyra i leć do druida, wykonasz zadanko Zbadać Sprawę Plemienia Łosia , otrzymasz 750 doświadczenia, Pierścień Yusama, a nawet 300 złota jeśli jesteś wyjątkowo wredny. Teraz przenieś się do Zokana i go zabij, weź Głowę Zokana i drugą Uthgardzką Włócznię Ceremonialną, głowę zanieś do Damasa, a dostaniesz 1250 doświadczenia, 1500 złota, możesz także otrzymać Topór Martwego Illusk. Potem zabij Damasa - w ten oto sposób zebrałeś najwięcej, ile się dało z zadania Oblężenie Fortu Ilkard .
Czas zająć się słowami mocy. Idź do (H), czyli do Ruin. Tam pokonasz Szarawca w (22), grupę kultystów w (23) (weź Dziennik kultysty) i zniszczysz portal w (24), przez który przechodzą Hakostwory. Pokonasz jeszcze grupę różnych przeciwników (Umbrowe Kolosy, Szkieletowe Pożeracze). Na północ od ołtarza są kamienie, które można przeszukać - są w nich ukryte Nasiona Wulkanicznego Dębu, potrzebne Linu - gdy je jej dasz, dostaniesz 300 doświadczenia i Wisiorek Elfa +4, skończysz zadanie Opowieść Linu (ale tylko, gdy miałeś poprzednie przez nią dane przedmioty). Potem wejdź do Ruin Rasy Stwórców w (L). Tam zabierz Notkę Podróżnika i Amulet Tłumaczenia, pokonaj przeciwników w kolejnej sali i od razu idź do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców w (M). W (25) stoi Szafira, która da ci zadanie - Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg . Dostaniesz od niej Kryształ Czasu, Zasady podróży w czasie i Nasiona Ultargu. Wróć się do Ruin Rasy Stwórców i najlepiej teleportem w (N) - używając kryształu na cokole - przenieś się do Ruin Rasy Stwórców (Dawnych).
Przeszukaj kompleks, zabijając grupy starożytnych (wojowników, magów i wywoływaczy), przeszukując skrzynki - znajdź pergamin Obrona Pradawnych lub Fortyfikacje Świątynne, mają je magowie w salach, gdzie później będziesz odprawiał rytuał - jest na tych pergaminach jego instrukcja. Musisz przekonać trzech niewolników budujących golemy - w (26), w (27) i w (28) - aby sprawili, by ich dzieła nie były odporne na wszystko. Wybrać możesz lód, ogień lub dwa rodzaje broni. Jeśli będziesz miał z tym trudności, to pogadaj z przywódcą niewolników - Lokarem w (29) (musisz użyć Amuletu Tłumaczenia) - niech da ci Pierścień Lokara. Potem przejdź się do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców, niech Morag ucieknie, a ty zasadź nasiona... i wracaj z powrotem do przyszłości.
Pogadaj z Szafirą, dostaniesz 350 doświadczenia, Ognisty Opal, a targować się możesz o pergamin z czarem Upiorny Zabójca, zadanie Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg wykonane. Wróć się do Ruin Rasy Stwórców, teraz będziesz mógł pokonać Golemy Starożytnych. Walczył też będziesz z Wampirzymi Zabójcami, Ghoulami i Szkieletami Wojownikami. Musisz odprawić trzy rytuały. Pierwszy w (30) - wyciągnij różnokolorowe kamyczki z środkowej studni, główne ustaw na dwa oddzielne kolory, a do fontann włóż po jednym kamyczku tego samego koloru - tego, który by powstał z dwóch wcześniej ustawionych (np. jeśli wybrałeś żółty i niebieski - to włóż zielone). Dostaniesz zadanie - Otwarcie Wrót Trójcy . Potem idź do (31), zabij Bodaka, weź Ząb Bodaka i Butelkę z duszkiem i uwolnij go. Będzie on po kolei wciskać gongi, a ty rób to samo - w odpowiedniej kolejności. Na końcu skieruj się do (32), tam zabierz ze stolika sześć różnokolorowych prochów i wsyp je do kotła w odpowiedniej kolejności: czerwony z żółtym, niebieski z czerwonym i niebieski z żółtym.
Nie zapomnij wziąć Księgi o Amuletach z północno - wschodniej części podziemi oraz Pieśni Tamorlnyn z sarkofagu w (34). Jest ona potrzebna Sharwyn, gdy masz poprzednie od niej przedmioty i dasz jej pieśń, dostaniesz 300 doświadczenia, Pas Aktora +5 i wykonasz zadanie Opowieść Sharwyn . Drzwi otworzone, zadanie Otwarcie Wrót Trójcy wykonane, idziemy po słówko mocy. Jest ono w (33), zabij tam Balora Lorda (jest łatwiejszy niż smok, nie zwracaj uwagi na przywoływanego Sukuba). Zabierz Słowo Mocy, pogadaj z Haedraline, i przenieś się do ŚwiątyniTyra. Daj przedmiot Aarinowi, dostaniesz 1500 doświadczenia i 3500 złota. Nie zapomnij też wręczyć Głowę Guzuda Rolkidowi, za to jest 500 - 600 złota i 400 doświadczenia. Czas na ostatnie słówko - idź do Księżycowej Kniei na zachód - czyli do (H).
Komentarze czytelników
Mam takie pytanie: Jak w zamku Jhareg obwinic i zabic Beliala jednoczesnie i czy jest to mozliwe? Ale opis jest git.... Narazie nie mam kompa ale zauwazylem dzieki temu opisowi ile zadan ominolem... Bardzo mi sie podoba sposob w jakim go napisales... jest bardzo czytelny
PoZdRooWa wSzystKim 3majcie sie
noo naprawde jest super, dzisiej go sobie nawet wydrukowalem :-)
moglibyście sprecyzować jak ukarać demona w zamku jhareg i jednocześnie uwolnić mieszkańców bo dla mnie nie jest to oczywiste bo u mnie są cztery opcje:
1.ukaraj quinta
2.ukaraj karlaka
3.ukaraj wszystkich
3.uwolnij wszystkich (łącznie z demonem)
schaman --> heh, postarałem się z tym poradnikiem bo gra mi się podobała (może teraz ludzie uwierzą, że pisałem prawdę w recenzji) :)) dzięki za miłe słowa
ayertienna --> a co do czarownika - profesja ta to "dziki mag" z baldura 2, a nazwe zmienili w NWN (jak wczesniej był złodziej, a teraz jest łotrzyk). ja wolałbym żeby zostało tak jak było w BG2, czyli dziki mag, złodziej itp.
No tak.moze i ja jakas dziwna jestem, ale wydaje misie ze opis Czarownika to mimo wszystko dziki mag, natomiast czarownik to przecie postac w ktorej zylach jest odrobina smoczej krwi itp itd....
Poprostu super!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jednak GRY-ONLINE jak cos zrobia to inne portale moga tylko pozazdroscic.Najlepsza solucja jaka widzialem do NWN rewelacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
