Neverwinter Nights: Czarnystaw Rozdział 1
Aktualizacja:

Wyjścia do lokacji:
A - Ziemia Niczyja / Centrum Miasta
B - Ziemia Niczyja / Dom
C - Ziemia Niczyja / Dom
D - Ziemia Niczyja / Dom
E - Ziemia Niczyja / Dom
F - Ziemia Niczyja / Dom
G - Ziemia Niczyja / Dom
H - Ziemia Niczyja / Barykady
I - Czarnystaw / Barykady
J - Czarnystaw / Karczma pod Pustą Ławą
K - Czarnystaw / Dom
L - Czarnystaw / Rezydencja Szlachecka
M - Czarnystaw / Rezydencja Szlachecka
N - Czarnystaw / Laboratorium Sztuk Mistycznych
O - Czarnystaw / Posiadłość Hodge'a
P - Czarnystaw / Posiadłość Rumbottoma
Q - Czarnystaw / Zoo
R - Czarnystaw / Dom Milly
S - Czarnystaw / Posiadłość Meldanena
T - Czarnystaw / Magazyn Meldanena
U - Karczma pod Pustą Ławą / Klub Pojedynków
V - Dom / Przejście
W - Przejście / Grobowiec Nevera
X - Zoo / Gaj
Y - Posiadłość Meldanena / Sanktuarium Meldanena
Zanim dotrzesz do Czarnystawu, będziesz musiał trochę "pobiegać" w innym miejscu, czyli Ziemi Niczyjej. Na dobry początek porozmawiaj z Cendranem w (1) i zaoferuj pomoc, to dostaniesz zadanie - Kłopoty na Ziemi Niczyjej . Idź dalej ulicą i przeszukuj domy, zabijając grupy wrogów - wściekłe psy i zarażonych zbirów. Szczególnie uważaj na tych ostatnich, gdyż mogą zarazić cię chorobą, jednak pomimo tego nie będzie z nimi problemów. Dotrzesz do Domu w (E) - wejdź tam, znajdziesz w (3) półorka Loxara i jego wiernego psa. Jest to dobry wojownik, wojownicy muszą liczyć na swą zbroję, a magowie i złodzieje na towarzyszy - najemników lub przyzwane potworki. Gdy go zabijesz, weź jego głowę (Głowa Loxara) i Adamant. Z głową pędź do Cendrana, to dostaniesz 100 pedeków, a quest Kłopoty na Ziemi Niczyjej będzie wykonany. Idź dalej, do (2) - tam napadnie cię grupa bandytów, jeden z nich ma kolejny Anonimowy List, który po wzięciu da zadanie - Pogłoski o działalności kultu . Wejdź do domu w (G), znajdziesz Srebrny Pierścień w (4) (potrzebny jest Grimgnawowi, dostaniesz za niego 100 doświadczenia, Amulet Długiej Śmierci +1, wykonasz Opowieść Grimgnawa) i idź do Barykad (H), tam porozmawiaj z kapitanem Hernem w (5) i nareszcie wejdź do Czarnystawu bramą w (I).
Na początku idź do Karczmy pod Pustą Ławą w (J), gdzie porozmawiaj z Thorinem w (10), dostaniesz zadanie - Czarnystaw: Ratunek Samuela , targuj się o zaliczkę - 100 złota. Potem pogadaj z barmanem w (11) - daj mu Przepustkę do Klubu Pojedynków, to dostaniesz Klucz do Klubu Pojedynków. Potem zejdź na dół do Klubu Pojedynków w (U), pogadaj z Kellisai w (12), zaczniesz walczyć na arenie w (13) i dostaniesz kolejne zadanie - Czarnystaw: Arena Pojedynków . Musisz pokonać czterech przeciwników z ich zwierzątkami. Pierwszy gladiator to Trusk i jego pies, dostaniesz Nagrodę za Pojedynek: Runda Pierwsza. Drugi to Fashi z wilkiem (za wygraną Nagrodę za Pojedynek: Runda Druga), a trzeci - Agar i kotek (Nagrodę za Pojedynek: Runda Trzecia). Ostatnim gladiatorem jest właściciel Klaudiusz i jego dwie pantery. Przed walką przekonaj Kellisei, że walka powinna być uczciwa, to rzuci Rozproszenie Magii i na ciebie, i na twojego przeciwnika. A z przeciwnikiem nie powinno być problemów, szczególnie gdy dobrze walczysz wręcz lub robią to twoi kompani (najemnicy czy zwierzątka). Po wygranej dostaniesz Nagrodę za Wygranie Zawodów, zadanie Czarnystaw: Arena Pojedynków będzie wykonane, 200 doświadczenia, a ty otrzymasz karczmę na własność. Możesz co tydzień odbierać pieniądze, choć dużo ich nie będzie.
Teraz skieruj kroki do (K), do Domu - wcześniej porozmawiaj ze stojącą przed nim dziewczynką w (6), Punkin, to powie ci tajemnicę o swoim domu. Wejdź tam, możesz pogadać z Telmą w (14), wystarczy powiedzieć słowo "Halueth" do półki na książki po lewej, aby otworzyło się Przejście w (V) dół. Tam musisz rozwalić parę cieni i zombie, otwórz skrzynkę, potem drugą obok żelaznych drzwi - musisz włożyć do niej Strzałę ceremonialną, aby drzwi się otworzyły. Dostaniesz się do Grobowca Nevera w (W). Tam musisz pokonać cztery miecze Nevera, są dość niebezpieczne - szczególnie dla słabych postaci. Potem otwórz grobowiec w (15) i weź Zardzewiałą Zbroję Hauletha. Wyjdź stąd i przeszukaj Rezydencje Szlacheckie w (L) i (M), uważaj na pułapki. Możesz wyłudzić od szlachciców kasę. Porozmawiaj z Formosą w (7), zaoferuj pomoc, dostaniesz quest - Czarnystaw: Niepokoje . Potem pogadaj z Milly w (8), postaraj się, to dostaniesz Klucz Milly i zadanie: Czarnystaw: Wejście do Posiadłości Meldanena . Wstąp do Laboratorium Sztuk Mistycznych w (N), zabij Mefita Powietrza i weź Kłębek Mgły z (16).
Idź do posiadłości w (O) - Posiadłości Hodge'a. Tu jest mniej wrogów, za to bardzo dużo pułapek, w (17) jest kucharz - jedyna postać, która cię nie zaatakuje - w (18) jest pokój, a w nim Pozłacana Urna - wraz z wzięciem dostaniesz zadanie Księżycowa Maska: Urna dla Ofali . Odwiedź Posiadłość Rumbottoma w (R). Przedzierając się przez strażników i psy, dostaniesz się do pokoju Thomasa Rumbottoma w (2). Porozmawiaj z nim ostro, to pozwoli ci zabrać obraz - Portret sir Reginalda Rumbottoma III, dostaniesz zadanie - Księżycowa Maska: Portret dla Ofali . Teraz tylko Zoo w (S). Zapłać sztukę złota i wejdź. Pokonuj strażników, łowców, świetnego strzelca Montgomery "Sokole Oko" Weathersona w (20) i Nadzorcę Zagród (21). W tym pokoju znajduje się dźwignia otwierająca klatki zwierzaków. Idź do Gaju w (X), podejdź drzewa w (22), użyj na nim pergaminu, to zamieni się w portal. Idź do zwierząt - wilka, lwa, pantery i niedźwiedzia - każ im iść do portalu. Poczekaj aż wszystkie przybiegną do portalu i każ im w niego wejść.
Do Posiadłości Meldanena w (S) można się dostać na dwa sposoby. Albo ostro pogadaj ze strażnikiem Orreanem w (9), który pozwoli ci przejść przez bramę, albo wejdź do Domu Milly w (R) i użyj teleportu w (23), który cię przeniesie do (24). Tak czy inaczej - zadanie Czarnystaw: Wejście do Posiadłości Meldanena będzie wykonane. Przeszukaj najpierw północne skrzydło budynku, uważając na pułapki i zabijając przeróżnych przeciwników - żuki, mefity, impy. Nie zapomnij wziąć także kluczy - w pokoju, do którego się przeniesiesz, jest Klucz do zachodniego skrzydła posiadłości Meldanena. Idź do (25), porozmawiaj z głupim lokajem, potem do więzienia w (26). Zabierz ze skrzynki Klucz więzienny Meldanena, otwórz cele w - w jednej są gobliny, w drugiej porwany Samuel (uwolnij go), a w trzeciej - borsuk.
Zejdź na dół, do Sanktuarium Meldanena w (Y) (uważaj na pułapki w korytarzu). Tam przeszukaj cztery pomieszczenia wypełnione skrzynkami i przeciwnikami. Meldanen znajduje się (28) (pojawi się, jak zaczniesz gadać z driadą w (27)), walka z nim nie będzie trudna, uważaj na czary - najważniejsze to szybko go zaatakować, aby nie zdążył rzucić na siebie czarów ochronnych. Gdy będzie bliski śmierci, zacznie błagać o litość. Rozmową z Meldanenem możesz pokierować na naprawdę wiele różnych sposobów, dlatego lepiej przed nią zapisz grę. Możesz wziąć od niego tylko Klucz Meldanena (dostaniesz zadanie Czarnystaw: Napięta Sytuacja ), możesz także wyłudzić 500 złota i jego Srebrny Ząb Meldanena, który potrzebny jest dla Formosy (dostaniesz za niego 500 złota). Możesz też dostać od niego zadanie - Czarnystaw: Zabicie Formosy , które polega na zabiciu Formosy, za co dostaniesz 500 złota. Najlepiej dać klucz Formosie, za co otrzymasz Amulet Mądrości +1 (targuj się o 250 złota), potem ją zabić i odebrać 500 złota od Meldanena. Potem zabij go i zabierz mu przedmioty. Weź też Srebrny Kielich Sehanine (potrzebny jest Linu - gdy jej go wręczysz, dostaniesz 100 doświadczenia, Wisiorek Elfa +1, i wykonasz zadanie Opowieść Linu ).
Tak czy inaczej uwolnij driadę, dostaniesz 200 doświadczenia, zadanie Czarnystaw: Napięta Sytuacja będzie wykonane, otrzymasz także Lok Włosów Driady. Idź do Karczmy pod Pustą Ławą, porozmawiaj z Thorinem, skończysz zadanie Czarnystaw: Ratunek Samuela , dostaniesz 125 doświadczenia i 300 - 375 złota. Przenieś się do Domu Sprawiedliwości i daj kosmyk Aribeth - dostaniesz 150 doświadczenia i 500 złota lub 10 punktów w stronę dobrego. Notkę daj Fenthickowi, a dostaniesz 50 doświadczenia i 300 - 350 złota, wykonasz quest Pogłoski o działalności kultu . Idź jeszcze do Nyatara - za wykonanie zadania Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom dostaniesz 400 złota i 200 doświadczenia, targować się możesz o Żelazne drzewo. To wszystko tutaj - teraz idziemy do doków.
Komentarze czytelników
Mam takie pytanie: Jak w zamku Jhareg obwinic i zabic Beliala jednoczesnie i czy jest to mozliwe? Ale opis jest git.... Narazie nie mam kompa ale zauwazylem dzieki temu opisowi ile zadan ominolem... Bardzo mi sie podoba sposob w jakim go napisales... jest bardzo czytelny
PoZdRooWa wSzystKim 3majcie sie
noo naprawde jest super, dzisiej go sobie nawet wydrukowalem :-)
moglibyście sprecyzować jak ukarać demona w zamku jhareg i jednocześnie uwolnić mieszkańców bo dla mnie nie jest to oczywiste bo u mnie są cztery opcje:
1.ukaraj quinta
2.ukaraj karlaka
3.ukaraj wszystkich
3.uwolnij wszystkich (łącznie z demonem)
schaman --> heh, postarałem się z tym poradnikiem bo gra mi się podobała (może teraz ludzie uwierzą, że pisałem prawdę w recenzji) :)) dzięki za miłe słowa
ayertienna --> a co do czarownika - profesja ta to "dziki mag" z baldura 2, a nazwe zmienili w NWN (jak wczesniej był złodziej, a teraz jest łotrzyk). ja wolałbym żeby zostało tak jak było w BG2, czyli dziki mag, złodziej itp.
No tak.moze i ja jakas dziwna jestem, ale wydaje misie ze opis Czarownika to mimo wszystko dziki mag, natomiast czarownik to przecie postac w ktorej zylach jest odrobina smoczej krwi itp itd....
Poprostu super!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jednak GRY-ONLINE jak cos zrobia to inne portale moga tylko pozazdroscic.Najlepsza solucja jaka widzialem do NWN rewelacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
