Neverwinter Nights: Wieża Główna Rozdział 2 Finał
Aktualizacja:

Wyjścia do lokacji:
A - Dziedziniec / Luskan
B - Dziedziniec / Kwatery Ambasadorów
C - Portal (Kwatery Ambasadorów, Poziomy 2 - 9)
D - Poziom 9 / Szczyt Wieży
E - Szczyt / Siedziba Maugrima
Na dobry początek porozmawiaj ze strażnikiem w (1), aby dowiedzieć się kilku rzeczy, po czym wejdź do Kwater Ambasadorów w (B). Parter chroniony jest przez Obrońców, którzy na razie nie będą cię atakować. Pogadaj z Yeanashą w (2), uzyskasz trochę informacji. Odwiedź pokój Aribeth w (3), aby wziąć Niewielki Pamiętnik, Klucz do wieży i List do Aribeth. Dowiesz się jak działają portale w wieży. Możesz pogadać też z orkiem Gurakiem Wyrwiflakiem, aby później go zabić. Idź w głąb wieży, pokonaj Obrońców, kotołaki, strażników i magów, aby utorować sobie drogę do portalu w (C). Możesz na razie przenieść się tylko na Poziom 2, co też uczyń.
Jak tylko znajdziesz się na górze, idź powalczyć ze strażnikami i Sladaami w (5). Zabierz koniecznie Język Slaada, który później się przyda. Przeszukaj okoliczne skrzynie, są w nich kamienie do następnych poziomów. W (6) jest pokój maga Blaskala Lauthlona, którego oczywiście uśmierć. Oprócz Kamienia portalu - czwarte piętro, znajdziesz przy nim i w skrzyniach także Pierścień Ochrony +2, Pierścień Jasnej Myśli +2, Laskę Obrony i Różdżkę Pocisków. Przenieś się do Poziomu 3. Idź do (7), gdzie walczą Gargulce - zabij ich, aby wziąć Czaszkę Gargulca. W (8) i (9) są portale do innych wymiarów, skąd wychodzą Impy i Quasity, które prowadzą walkę - jej kulminacyjne miejsce jest w (10). W skrzyni znajdziesz Notatki Laboratoryjne z Głównej Wieży. Połóż czaszkę i język na stole alchemika obok tronu, po czym puść na niego jakieś zaklęcie rozpraszające magię. Pojawi się magiczny przedmiot, który weź. Przenieś się na Poziom 4.
Odwiedź miejsca w (11) i (12), pozabijaj Golemy z Ciała i weź dwie różdżki, które włóż do skrzyni w (13). Dzięki temu powstanie Uhełmiony Horror, który rozbije drzwi, a w ten sposób dostaniesz 50 doświadczenia i będziesz mógł dostać się do kolejnego ważniejszego czarodzieja z wieży - Rimarda Domine'a w (14). Posiada te same przedmioty co jego poprzednik plus List do Rimardo. Rimarda chroni Żelazny Golem, więc uważaj. Przeszukaj skrzynie, to znajdziesz kamienie do następnych poziomów. Wejdź na Poziom 5. Tu jest jedynie Nyphithys w (15), która poprosi cię o uwolnienie - zniszcz pochodnię obok, a dostaniesz od nimfy Skarabeusza Ochrony +3. Przeszukaj resztę piętra, jak zwykle poznajdujesz trochę nowych kamieni, po czym przenieś się na Poziom 6.
Tutaj z kolei, pokonując minotaury, bitewne pożeracze, znajdź i zabij Vaindre w (16). Zostawi ci Kij +2, przeszukaj jej pełen pułapek pokój w (17), a zdobędziesz Mistrzowski Kamień Portalu. Będziesz musiał zabić jej chowańca, nie jest to żaden kłopot. Przeszukaj resztę skrzynek i skieruj się na Poziom 7. Jest to piętro więzienne, zabijesz kilka Minotaurów, a także Wardena w (18). Zostawi Kamień Portalu Iglicy i Klucz więzienny, a także Katanę +2 i Kolczugę +1. Z ciekawszych więźniów jest tylko Deltagar Zhelhund w (19), jeden z magów, który służy informacjami. W pozostałych znajdziesz Slaady, lisza, Zombie Wojowników, Etterkapa i kilku szalonych więźniów. Skieruj się na Poziom 8.
Tutaj toczy się jedna wielka walka pomiędzy demonami a ludźmi w (20). "Pogódź" walczących, po czym pozbieraj przedmioty - z podłogi i ze skrzyń - i przenieś się na Poziom 9. Skieruj kroki do Arklema w (21). Aby go uwolnić, musisz zniszczyć cztery pochodnie umieszczone w celach. Różnica jest jednak taka, że po zniszczeniu każdej pojawiać się będzie nowy potworek do pokonania. Będą to kolejno: Kościany Pożeracz, Większy Żywiołak Ognia, Golem z Kości i Slaad Śmierci. Po uwolnieniu Arklem otworzy drzwi do portalu w (D), który przeniesie cię na Szczyt.
Najpierw zejdź do Siedziby Maugrima w (E) - tam pokonasz Kamiennego Golema w (22) i zbierzesz przedmioty, m.in. Dziennik Maugrima. Wyjdź na powierzchnię, spróbuj zagadać Morag w (23), to ona, Maugrim i Aribeth znikną, a tobie do zabicia pozostanie trochę jaszczuroludzi - wojowników, magów, a także ich dowódca - Gorgoth. Po skończeniu roboty przeszukaj skrzynie i za pomocą kamienia przywołania przenieś się do Świątyni Tyra. Poinformuj o wszystkim Aarina, a skończysz zadanie W poszukiwaniu kultu i przejdziesz do następnego rozdziału.
Komentarze czytelników
zanonimizowany46017 Junior
Poprostu super!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jednak GRY-ONLINE jak cos zrobia to inne portale moga tylko pozazdroscic.Najlepsza solucja jaka widzialem do NWN rewelacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany17230 Konsul
No tak.moze i ja jakas dziwna jestem, ale wydaje misie ze opis Czarownika to mimo wszystko dziki mag, natomiast czarownik to przecie postac w ktorej zylach jest odrobina smoczej krwi itp itd....
Ziuziek Chorąży
schaman --> heh, postarałem się z tym poradnikiem bo gra mi się podobała (może teraz ludzie uwierzą, że pisałem prawdę w recenzji) :)) dzięki za miłe słowa
ayertienna --> a co do czarownika - profesja ta to "dziki mag" z baldura 2, a nazwe zmienili w NWN (jak wczesniej był złodziej, a teraz jest łotrzyk). ja wolałbym żeby zostało tak jak było w BG2, czyli dziki mag, złodziej itp.
zanonimizowany53331 Junior
moglibyście sprecyzować jak ukarać demona w zamku jhareg i jednocześnie uwolnić mieszkańców bo dla mnie nie jest to oczywiste bo u mnie są cztery opcje:
1.ukaraj quinta
2.ukaraj karlaka
3.ukaraj wszystkich
3.uwolnij wszystkich (łącznie z demonem)
paściak Senator
noo naprawde jest super, dzisiej go sobie nawet wydrukowalem :-)
zanonimizowany159063 Junior
Mam takie pytanie: Jak w zamku Jhareg obwinic i zabic Beliala jednoczesnie i czy jest to mozliwe? Ale opis jest git.... Narazie nie mam kompa ale zauwazylem dzieki temu opisowi ile zadan ominolem... Bardzo mi sie podoba sposob w jakim go napisales... jest bardzo czytelny
PoZdRooWa wSzystKim 3majcie sie
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
