Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (PC)

Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark PC

Drugie pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2002 roku gry cRPG Neverwinter Nights autorstwa studia BioWare.

To jest dodatek do gry Neverwinter Nights.

RPG | TPP | fantasy | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2grudnia2003

25marca2004

pudełko PL

Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark to drugi oficjalny dodatek do gry z gatunku cRPG Neverwinter Nights osadzonej w realiach dobrze znanego miłośnikom fantasy świata Forgotten Realms. Ów dodatek oferuje graczom zupełnie nową kampanię, w której muszą uratować Waterdeep przed antycznym złem. Akcja Hordes of the Underdark rozpoczyna się w momencie, gdy tytułowe hordy kreatur i monstrów ze świata podziemi (w skład których wchodzą Beholdery, Mroczne Elfy, Szare Krasnoludy nazywane Duergarami oraz Łupieżcy Umysłu nazywani Illithidami) prowadzone przez tajemniczego i charyzmatycznego Drowa (Mrocznego Elfa) atakują Waterdeep. Armia ta jest tak potężna, że obrońcy skazani są na porażkę. Jednym, co może uratować Waterdeep jest odkrycie tego, co spowodowało powstanie koalicji zwykle wrogo nastawionych do siebie stworzeń, i doprowadzenie do zniszczenia owego sojuszu.

Hordes of the Underdark to dodatek przeznaczony dla wysoko-levelowych postaci. Autorzy sugerują rozgrywkę bohaterom o poziomie równym lub wyższym niż piętnasty. Można przenieść swoją rozwiniętą postać z podstawowego Neverwinter Nights lub pierwszego dodatku Shadows of Undrentide lub też skorzystać z zaimplementowanego kreatora. Add-on jest tak skonstruowany (olbrzymie, epickie poziomy), by można było rozwinąć bohatera do 40 poziomu doświadczenie (poprzednio maksymalny był 20 poziom).

  • Pokonanie większości wątków nowego scenariusza obliczone jest na ponad 20 godzin gry.
  • Sześć, nowych prestiżowych klas (np. Shifter).
  • Szesnaście nowych potworów, (m.in. Spider Demon, Mind Flayer, Drider, Beholder).
  • Ponad 40 nowych, unikatowych czarów, (m.in. ball lightning, hellball, crumble, iron guts).
  • Ponad 50 nowych ciosów i wyczynów.
  • Nowe rodzaje broni (Dwarven Waraxe, itd.).
  • Zestawy głosów dla nowych bohaterów niezależnych, nowa ścieżka dźwiękowa.
  • Nowy system craftingu.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-64  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.535 / 10 na podstawie 851 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark

Klasyfikacja PEGI Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 1.2 GB HDD

Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - recenzja gry

Recenzja 26 marca 2004, 14:17

Heros nie chce zdradzać tych niespodzianek, więc nie powie jak i dlaczego znalazł się w skutej lodem Canii – ósmym piekle Baator. W trzecim rozdziale zaprezentowany został piąty rodzaj terenu – mroźne pustkowia. Wiecznie zimno, wszechobecna, połyskująca biel lodu i śnieg towarzyszyły memu bohaterowi przez całą wędrówkę. Wędrówkę dość liniową, nawiasem mówiąc, jednak poprzetykaną naprawdę ciekawymi pomysłami – co powiecie na np. mimika (chodzącą skrzynię), który zdziera z was ubranie, tudzież pancerz i ucieka, zostawiając herosa nagiego i dygoczącego z zimna? Nie wiem, co powiecie, ale na pewno ja nie powiem tego, co rzekł wtedy mój bohater – nie nadaje się do druku. Dodatkowo niespodzianką będzie spotkanie starych znajomych z Neverwinter Nights, a już fenomenalna (jak stwierdził mój bohater) była walka finałowa, naprawdę trudna, naprawdę straszna, naprawdę ekscytująca. Do tego rozwinął się romans z Nathyrrą, który przerodził się w miłość – i to prawdziwą, udowodnioną przez istotę, która mylić się nie może, czyli Znającą Imiona. Bohater żałuje tylko, że nie sprawdził wszystkich możliwości, bo choć zabił głównego przeciwnika, to do dzisiaj zastanawia sie co by było, gdyby się do niego przyłączył? Szkoda, że to nie gra, gdzie można zapamiętać jakiś moment i wrócić do niego w razie potrzeby.