Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Waterdeep

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
A - Pod Ziejącą Czeluścią - Pierwsze piętro / Pod Ziejącą Czeluścią - Tymczasowe Schronienie - Waterdeep | ROZDZIAŁ 1 | Neverwinter Nights Hordes of the Underdark - Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry

Wyjścia do lokacji:

A - Pod Ziejącą Czeluścią - Pierwsze piętro / Pod Ziejącą Czeluścią - Tymczasowe Schronienie

B - Pod Ziejącą Czeluścią - Tymczasowe Schronienie / Pod Ziejącą Czeluścią - Sala Główna

C - Pod Ziejącą Czeluścią - Sala Główna / Waterdeep

D - Pod Ziejącą Czeluścią - Sala Główna / Pod Ziejącą Czeluścią - Komnata Studni

E - Pod Ziejącą Czeluścią - Komnata Studni / Podgórze - Wejście

F - Podgórze - Wejście / Podgórze, Poziom 1 - Centrum

G - Waterdeep / Sklep Magiczny

H - Waterdeep / Sklep

I - Waterdeep / Sklep

J - Waterdeep / Uzbrojenie Argali

Zaczynasz w pokoju w [1] . Od razu wykonasz zadanie Relikt Żniwiarza , w którym wyjaśnione masz jak używać artefaktu o nazwie Relikt Żniwiarza . Prócz tego posiadasz tylko Sztylet z Karczmy pod Ziejącą Czeluścią i Podniszczoną Księgę (księga, gdzie opisane są twoje przygody z pierwszego dodatku, czyli Shadows of Undrentide). Gdy sen minie, zauważysz w pokoju jak jakiś Drow kradnie ci ekwipunek. Niestety, nawet jeśli go zabijesz to i tak twoje przedmioty przepadną (przynajmniej na razie). Po chwili przybiegnie Tamsil i porozmawia z tobą. Dostaniesz wtedy zadania: Gwałtowne Przebudzenie i Zbrojownia . Przeszukaj ciało złodzieja - znajdziesz Sztylet Drowów , Średnia Pułapka Dźwiękowa i Pomniejszy Kamień Ioun: Niebieski .

Idź do [2] , wykonasz zadanie Zbrojownia . Znajdziesz tu dużo przydatnych przedmiotów - są one w czterech miejscach. W różnych rzeczach znajdziesz pułapki, mikstury i kilka magicznych przedmiotów: Pierścień Ochrony +2 , Pierścień Odporności +1 , Amulet Naturalnego Pancerza +1 , Pas Zwinności +2 , Buty Refleksu +2 , Rękawice Pięści Hin +2 . W torbie na stole znajdziesz 3000 złota, księgę i cztery Zdradliwe Kamienie . Są tu też dwa stojaki z bronią: jeden z białą, drugi z dystansową. Ten pierwszy zawiera zwykłą broń, ten drugi - magiczną +2. Wreszcie, na drewnianym balu znajdziesz hełm, zbroję tarczę i jakieś ubranie.

Prócz tego na tym piętrze są dwa zamknięte pokoje. Po otworzeniu każdych z drzwi dostaniesz po 1 punkcie do Chaotycznego charakteru. W każdym pokoju jest jedna skrzynia, możesz przeszukać obie. W pokoju w [3] są dwie osoby: Tanarell i Cyphus Ordinae . Porozmawiaj z pierwszym, dowiesz się wszystkiego co możesz o Podgórzu i grzecznie się pożegnaj, a dostaniesz razem 200 EXP (lub więcej, zależnie od poziomu). Drugi też ma kilka ciekawych informacji, ale nie dostaniesz żadnego doświadczenia. Teraz pozostaje zejść na dół do Pod Ziejącą Czeluścią - Tymczasowe Schronienie schodami w [A] .

Jak tylko wejdziesz, idź do [4] . Tam spotkasz Sharwyn , Tomiego , Linu i Daelana . Porozmawiaj z nimi na wszystkie możliwe tematy - każdy z nich powie ci to samo. W tym pomieszczeniu możesz porozmawiać z Parley w [5] . Jeśli wysłuchasz jej problemów, to w nagrodę rzuci na ciebie zaklęcie - Siła Byka. Jest tu jeszcze pijany krasnolud Drezzy , ale nie ma żadnych nagród za jego wysłuchanie. Możesz zejść do Pod Ziejącą Czeluścią - Sala Główna drzwiami w [B] .

Zaraz po wejściu wykonasz zadanie Gwałtowne Przebudzenie i Durnan w [6] zacznie z tobą rozmawiać. Dowiesz się wielu nowych rzeczy, ale rozmowa zostanie przerwana przez atak Drowów i Duergarów. Gdy ich pokonasz, nie biegnij za pozostałymi najemnikami. Dostaniesz zadanie W głąb Podgórza . Możesz przeszukać kuchnię i porozmawiać z Deekinem w [7] . Jeśli chcesz, to możesz go przyłączyć do drużyny. Nikt w tym pokoju nie ma nic ciekawego do powiedzenia, więc zejdź do Pod Ziejącą Czeluścią - Komnata Studni schodami w [C] .

Tutaj czeka cię walka w [8] . Pomóż, jak możesz - niestety, głupi bohaterowie wskoczą do studni zanim Durnan zdąży cokolwiek powiedzieć. Porozmawiaj z nim. Możesz wyciągnąć od niego 500 złota na wydatki (musisz porozmawiać o tym, gdzie zrobisz zakupy). Dodatkowo, pogadaj jeszcze z Białą Thestą obok, da ci Berło Wskrzeszania , może cię leczyć, sprzedaje różne magiczne przedmioty. Nie ma co jeszcze schodzić na dół - wyjdź drzwiami w [C] i w głównym pokoju porozmawiaj z Graybanem . Teraz masz pozwolenie wyjścia, więc nie musisz nawet perswadować albo blefować - po prostu skorzystaj z drzwi w [D] . Znajdziesz się w Waterdeep.

Na zewnątrz pokonaj najpierw przeciwników - Duergarów. W [10] zobaczysz strażnika rozmawiającego z obywatelami. Możesz tu odwiedzić cztery domy. Pierwszy, sklep z magicznymi urządzeniami, znajduje się w [G] . Musisz zapukać do drzwi i przedstawić się, to zostaniesz wpuszczony. W środku w obok drzwi znajduje się stół alchemika. Gdy na niego klikniesz, pojawi się opcja kradzieży. Jeśli ci się nie uda, to zauważy cię kościany golem obok i nie będziesz mógł już powtórzyć próby. Jeśli uda ci się natomiast, to dostaniesz magiczny przedmiot, najczęściej jakąś miksturę i broń +3. Możesz popatrzeć w teleskop w [11] by zobaczyć, co się stało z akademią. Możesz też pogadać z piedestałem w [12] , jeśli dasz mu 1 sztukę złota to zrani cię (1, obrażenia magiczne). Przede wszystkim jednak porozmawiaj z Sobrey'em . Sprzedaje on magiczny sprzęt.

By dostać się do dwóch opuszczonych sklepów, będziesz musiał rozwalić drzwi - razem otrzymasz 2 w stronę chaotycznego. W opuszczonym sklepie w [H] jest skrzynia pod pułapką, w kolejnym w [I] - trzy miejsca do przeszukania, z czego w stojaku na broń znajdziesz łuk Długie Ramię . Ostatni sklep, w [J] , to Uzbrojenie Argali. Są tu trzy osoby. Kowal w [13] powie ci jak tworzyć sprzęt ze składników, zaoferuje w tym swą pomoc. Argali w [14] handluje bronią i pancerzem. Możesz też w podobny co powyżej sposób ukraść broń +3 ze stojaka. Gdy już będziesz gotowy i wyposażony, wróć się do Pod Ziejącą Czeluścią - Komnata Studni i przesuń dźwignię obok studni, a następnie zejdź do Podgórze - Wejście.

Od razu po zejściu na dół w [9] dobiegnie do ciebie goblin Grovel . Wypytaj go o wszystko, zdobędziesz informację o Halasterze , który zniknął. Teraz masz kilka wyjść. Jeśli zabijesz goblina, dostaniesz 5 punktów w stronę złego charakteru, jeśli powiesz że mu nie pomożesz - nic. Możesz także pozwolić goblinowi wjechać na górę, a później porozmawiać z nim i Durnanem . Jeśli wydasz go na przesłuchanie, dostaniesz 5 w stronę złego, ale jeśli zgodzisz się na to, by goblin pracował w karczmie - otrzymasz 3 w stronę dobrego. Tak czy inaczej zapisz grę i porozmawiaj z Durnanem . Jeśli powiesz mu o zniknięciu Halastera , dostaniesz kilka opcji do wyboru.

Rezygnacja z nagrody nie przyniesie ci punktów do dobrego charakteru, natomiast zastraszenie da ci 5 w stronę złego. Najlepiej perswadować lub blefować (warto mieć Charyzmę równą 18). Nagroda to 3000 sztuk złota plus 1000 za każdy poziom, więc warto się postarać. Wróć się do Podgórze - Wejście, pokonaj szkielet w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem. Wejdź następnie w [F] , a dostaniesz się do Podgórze, Poziom 1 - Centrum.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2004-04-15
09:20

Tofu Legend

Ugh, I znowu mapki na czarnym tle... Moja drukarka miała Wam coś do powiedzenia, ale nie nadawało się to do publikacji, więc powiem tylko, że Was nie lubi ;)

Sam poradnik dobry - co prawda mam wersję angielską gry, więc czasem czyta się go troche ciężko (kto na bogów przetłumaczył "Drider" na "pająk kosarz" ?!?! To oczywiście nie Wasza wina ale ten ktoś powinien dostać trzy tuziny razów na goły tyłek), ale generalnie jest wszystko, co trzeba (no może poza małym dodatkiem opisującym klasy prestiżowe i co z nich można zrobić - patrz "Epic Character Builds" na oficjalnej angielskiej stronie NWN). Suma sumarum - dobra robota. I tyle.

Komentarz: Tofu
2004-04-20
23:15

KhaYmaN Junior

👍

To w Paintcie zamien go na bialy :P

Komentarz: KhaYmaN
2004-04-20
23:19

Tofu Legend

😜

Zamienię od razu, ale najpierw prześlij mi na maila Twoją wersję Painta, bo moja nie obsługuje PDF-ów :P

Komentarz: Tofu
2004-04-21
02:15

zanonimizowany97314 Junior

👍

buhahaha mapki pobiez ze strony lub daj w pdfie zaznacz i kopiuj a w jakims programie graf daj wstaw lub wklej i po klopocie

Komentarz: zanonimizowany97314
2004-06-23
01:10

zanonimizowany145923 Senator

👍

Poradnik jest OK :)
Ale znalazłem dwa niewielkie błędy. W opisie Miasta Zaginionych Dusz jest napisane:
"Teraz po prostu musisz po kolei iść do kamieni...", natomiast nie ma wspomniane, że przy kamieniach trzeba porozmawiać ze Skrybą...

Teraz nieco poważniejszy błąd:
W opisie Głębszych Pustkowii Canii jest napisane:
"Wróć się formą wilka przez dziurę i idź do [ B ] - znajdziesz się w Gnieździe Mimika. Otóż, na mapce punkt [ B ] to wyjście do Pustkowii Canii, czyli wcale nie znajdziemy się w Gnieździe Mimika, a cofniemy się do wcześniejszej lokacji ;-)

Gniazdo Mimika jest oznaczone [ C ] - zapewne autorowi się pomyliło... :-)

Komentarz: zanonimizowany145923

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl