Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Ponura Odchłań
Aktualizacja:

Wyjścia do lokacji:
A - Ponura Otchłań / Podmrok: Na zachód od Lith My'athar
B - Ponura Otchłań / Domostwo
C - Ponura Otchłań / Domostwo
D - Ponura Otchłań / Domostwo
E - Ponura Otchłań / Świątynia Kultu: Poziom 1
F - Świątynia Kultu: Poziom 1 / Świątynia Kultu: Poziom 2
G - Świątynia Kultu: Poziom 2 / Świątynia Kultu: Poziom 3
H - Świątynia Kultu: Poziom 1 / Świątynia Kultu: Krypta
I - Świątynia Kultu: Krypta / Świątynia Kultu: Sanktuarium
J - Świątynia Kultu: Sanktuarium / Świątynia Kultu: Sala Świętego
Gdy wejdziesz do Ponurej Otchłani, skieruj kroki do [1] - porozmawiaj z Cordiganem . Dowiesz się wielu rzeczy o tym miejscu, dostaniesz też zadanie Ponura Otchlań . W [2] jest Duergar Kupiec , możesz z nią pohandlować. Domostwa w [B] , [C] i [D] zawierają po jednej skrzyni, a kradzież przedmiotów jest karana (+3 do chaotycznego charakteru za każdą skrzynię). Idź do [3] i uderz w gong (500 EXP). Gdy kapłan przyjdzie, możesz pozostać cicho (+10 do złego), zaatakować kapłana lub najlepiej - zgłoś się sam na ochotnika (1000 EXP). Zostaniesz przeniesiony do Świątyni Kultu - Poziom 1 - do [4] .
Najpierw pokonaj przeciwników tu i w korytarzu. W lewym pokoju znajdziesz tylko Hełm Kultysty, Rycerza , w prawym natomiast są przeciwnicy. Gdy oczyścisz ten poziom, po schodach w [E] wejdź na górę. Tutaj także zmierzysz się z wrogami. Pokonaj wszystkich. W lewym są Szkieletowe Pożeracze do pokonania i dwa stosy kości do przeszukania. W prawym natomiast rozbrój pułapki i przeszukaj cztery skrzynie, znajdziesz m.in.: klejnoty, pierścienie, zwoje, Zbroję Ćwiekowaną +6 , dwie Czarne Perły , Katanę +4 i Kamę +4 . Z perłami wróć się do ołtarza w [5] - jeśli trzymasz w dłoni broń bezpośrednią (nie pociskową) i położysz Czarną Perłę na ołtarzu, to dostaniesz 500 EXP, a twoja broń - magiczną właściwość. Przeszukaj regały, znajdziesz m.in. Księgę Vix'thrity .
Schodami w [F] wejdź na ostatni poziom. Tu pokonaj Kultystę, Elitarnego Rycerza w [6] i zabierz z jego ciała Ostrze Cieni , Większe Rękawice Dyscypliny i Zbroję Półpłytową +5 . Przeszukaj skrzynki w południowym pokoju, a następnie uważając na pułapki wejdź do [7] . Zabij wampira Sodalisa , zabierz z jego ciała: Klucz do Niższej Krypty , Kostur Sodalisa , Buty Refleksu +5 , Płaszcz Ochrony +4 , Amulet Mocy , Pierścień Większej Odporności na Ogień . Dostaniesz też 1000 EXP. Przeszukaj regał i komodę, znajdziesz zwoje. W następnym pokoju na stolikach są m.in. mikstury. W kolejnym rozbrój pułapki, a w małym pomieszczeniu przeszukaj trzy skrzynie, znajdziesz m.in.: Płaszcz Nietoperza , Amulet Woli +6 , Pręt Gromów i Błyskawic oraz Epickie Rękawice Czaroznawstwa . Zejdź teraz na sam dół i używając klucza - zejdź do Świątyni Kultu: Krypty w [H] . Tutaj pokonaj trzy kościane golemy i zabierz linę ze skrzyni w [8] . Użyj liny by w [I] zejść na dół - do Świątyni Kultu: Sanktuarium.
Tam gdzie się pojawisz, zaatakuje cię wampir. Zabij go i jego sługi i szybko rozwal skrzynkę po prawej, zabierz trzy Rozszczepione Drewna . Teraz biegnij do [9] i włóż kołek w sarkofag - zabijesz wampira i dostaniesz 500 EXP, znajdziesz też Klucz Mnicha . Naprzeciwko w małym pokoju jest skrzynia, zabierz z niej złoto, zniszcz i zabierz drewno. Zabierz z ciała mnicha, którego zabiłeś wcześniej Kulę Energii i następnie włóż ją na piedestał w [10] . Dzięki czemu będziesz mógł wejść do [11] - jest tam kilku wampirów. Po zabiciu ich nie zapomnij włożyć kołków w ich sarkofagi, które znajdują się w [12] i [13] . Za zabicie w taki sposób pierwszego wampira dostaniesz 1000 EXP, za każdego następnego (jest ich czterech) - po 500 EXP. Nie zapomnij przeszukać skrzyń obok sarkofagów, zbierz jeszcze trzy kołki. W południowym pokoju znajdziesz Księgę Starszych Vix'thry , zwoje i księgi. Idź do pokoju w [14] i zabij Starszego Kultystę Mnicha . W [15] użyj kołka na sarkofagu, by dostać 1000 EXP. Z dwóch skrzyń zabierz Kostur +4 i Rękawice Pięści Hin +6 . Z ciała mnicha zabierz Kulę Energii , przeszukaj też pokój, znajdziesz m.in.: Napierśnik Wodza i mikstury.
Wyjmij kulę z piedestału w [10] i włóż dwie w dwa piedestały w [16] . Pokonaj przeciwników w [17] i porozmawiaj z Lavoreą - dostaniesz zadanie Schwytana deva . Na razie nic nie rób, tylko idź korytarzem. W klatkach po prawej są ogary i szczur. Nie odwiedzaj pokoi tylko idź korytarzem, musisz pokonać Mistrza Cienia w [18] i włożyć kołek w jego sarkofag w [19] . Dostaniesz 500 EXP. Przeszukaj skrzynie obok: znajdziesz Mostrualną Buławę +4 , Gniew Lavorey , Pas Kapłańskiej Mocy i Ochrony Mystry , Różdżkę Zerowania i Kulę Energii . Ciało mistrza zawiera: broń Nienawiść i Spór , Płaszcz Elfów , Buty Elfów , Kuszę Morderstwa , Bełty Negatywnej Energii i Skarabeusza Ochrony +3 . Przeszukaj skrzynie i stojaki na broń, znajdziesz m.in. Bełty +3 , Bełt Paraliżu i Bełty Błyskawicy .
W pokoju w [20] są kościane golemy, natomiast w [21] - grupa Drowów. Zabij wszystkich, także tych, którzy kryją się po pokojach i przeszukaj to, co z nich zostało. Jeden z nich ma Pełną Zbroję Płytową Drowów +3 , Pas Siły Ognistego Olbrzyma i Katanę +4 . Drugi - List od Valsharessy , Amulet Naturalnego Pancerza +4 , Pierścień Większej Odporności na Kwas , Pierścień Ochrony +3 , Wielką Tarczę +4 i mikstury. W skrzyni chronionej pułapką znajdziesz 5000 złota i klejnoty. W skrzyniach w pokojach są mikstury i zwoje.
Wróć się teraz do devy w [17] . Możesz zrobić dwie rzeczy - użyć mechanizmu (dźwigni) do zdobycia krwi i wylania jej na szczątki golemów. Stworzysz w ten sposób dwa golemy. I teraz musisz wybrać: albo użyjesz mechanizmu po raz trzeci i zabijesz Lavoręę (dzięki czemu będziesz mógł stworzyć trzeciego golema), albo użyjesz Różdżki Zerowania by uwolnić devę. W obu przypadkach dostaniesz 1500 EXP, jednak w drugim możesz wykorzystać devę do tego, by pomogła ci albo w walce z Vix'thrą , albo z Valsharessą - i zabrać Kryształ Nie-śmierci . Tak czy inaczej - zadanie Schwytana deva zostanie wykonane. Zabierz dwie Kule Energii z [16] i wstaw trzy w [22] - 1000 EXP. Pokonaj Sodalisa w [23] i szybko użyj kołka na jego sarkofagu obok - dostaniesz 500 EXP. Przygotuj się na walkę i wejdź do [J] - do Świątyni Kultu: Sali Świętego.
Tutaj czeka cię walka ze smokiem Vix'thrą w [24] . Jednak najlepiej pozostawić go swoim najemnikom i biegnąć do [25] - albo przez pułapki, albo przez tajne przejście (w pierwszym przypadku tracisz zdrowie, w drugim - czas). Zniszcz tam piedestał, to dostaniesz 1000 EXP, następnie zabij Vix'thrę - kolejne 2500 EXP. Wokół skrzyń z pułapkami jest od cholery złota, a w nich samych: dużo klejnotów i biżuterii, Karwasze Pancerza +6 , Różdżkę Ognia , Miecz Dwuręczny +4 , Krasnoluldzki Topór Bojowy +5 , Morgensztern +4 , Rękawice Wielkiego Gada , kosę Służkę Śmierci , Zbroję Czerwonego Smoka . Wróć się do Ponurej Otchłani i porozmawiaj z Cordiganem - wykonasz zadanie Ponura Otchłań . Przenieś się do Świątyni Lolth i powiedz Wyroczni o swoich osiągnięciach. Wykonasz zadanie Nieumarła armia Valsharessy .
0
- Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry
- Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 2
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Lith My'athar
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Szczyt Shaori
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Wyspa Twórcy
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Zorvak'mur
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Jaskinie Obserwatorów
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Ponura Odchłań
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Bitwa z Valsharessą
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 3 Ciekawostki
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 2 Questy 1
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 2 Questy 2
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 2 Questy 3
- Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Rozdział 2
- Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Tofu Legend
Ugh, I znowu mapki na czarnym tle... Moja drukarka miała Wam coś do powiedzenia, ale nie nadawało się to do publikacji, więc powiem tylko, że Was nie lubi ;)
Sam poradnik dobry - co prawda mam wersję angielską gry, więc czasem czyta się go troche ciężko (kto na bogów przetłumaczył "Drider" na "pająk kosarz" ?!?! To oczywiście nie Wasza wina ale ten ktoś powinien dostać trzy tuziny razów na goły tyłek), ale generalnie jest wszystko, co trzeba (no może poza małym dodatkiem opisującym klasy prestiżowe i co z nich można zrobić - patrz "Epic Character Builds" na oficjalnej angielskiej stronie NWN). Suma sumarum - dobra robota. I tyle.
Tofu Legend
Zamienię od razu, ale najpierw prześlij mi na maila Twoją wersję Painta, bo moja nie obsługuje PDF-ów :P
zanonimizowany97314 Junior
buhahaha mapki pobiez ze strony lub daj w pdfie zaznacz i kopiuj a w jakims programie graf daj wstaw lub wklej i po klopocie
zanonimizowany145923 Senator
Poradnik jest OK :)
Ale znalazłem dwa niewielkie błędy. W opisie Miasta Zaginionych Dusz jest napisane:
"Teraz po prostu musisz po kolei iść do kamieni...", natomiast nie ma wspomniane, że przy kamieniach trzeba porozmawiać ze Skrybą...
Teraz nieco poważniejszy błąd:
W opisie Głębszych Pustkowii Canii jest napisane:
"Wróć się formą wilka przez dziurę i idź do [ B ] - znajdziesz się w Gnieździe Mimika. Otóż, na mapce punkt [ B ] to wyjście do Pustkowii Canii, czyli wcale nie znajdziemy się w Gnieździe Mimika, a cofniemy się do wcześniejszej lokacji ;-)
Gniazdo Mimika jest oznaczone [ C ] - zapewne autorowi się pomyliło... :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
