Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Podgórze, Poziom 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
A - Poziom 1 - Centrum / Podgórze - Wejście - Podgórze, Poziom 1 | ROZDZIAŁ 1 | Neverwinter Nights Hordes of the Underdark - Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry

Wyjścia do lokacji:

A - Poziom 1 - Centrum / Podgórze - Wejście

B - Poziom 1 - Centrum / Poziom 1 - Północ

C - Poziom 1 - Centrum / Poziom 1 - Północ

D - Poziom 1 - Centrum / Poziom 1 - Południe

E - Poziom 1 - Centrum / Poziom 1 - Południe

F - Poziom 1 - Centrum / Poziom 2 - Centrum

G - Poziom 1 - Północ / Poziom 2 - Centrum

Na początek kilka dobrych rad. Po pierwsze - nie korzystaj z żółtych teleportów. Taki teleport za każdym razem przenosi cię gdzie indziej, w obrębie całego pierwszego poziomu (a nie tylko centralnej lokacji), więc łatwo się zgubić. Spokojna głowa - wszędzie dojdziesz normalną drogą. Po drugie, nie wchodź na czerwone okręgi, bo niektóre z nich (zaznaczone na mapie) to pułapki. Po trzecie, na tym poziomie jest od cholery okrytych drzwi, które zostały zaznaczone małymi czerwonymi kółkami i liniami. Uważając na dwie pułapki idź do [1] , spotkasz tam zabitą Sharwyn . Gdy ją wskrzesisz (za pomocą różdżki, którą dostałeś od Białej Thesty ), dostaniesz 500 do 1000 EXP i wykonasz zadanie Sharwyn . Możesz ją odesłać do gospody lub przyłączyć do drużyny.

W [2] znajdują się cztery dźwignie, a przed nimi mur z kolorowych bloków. Za blokami znajduje się zejście na dół. Rozwiązanie zagadki jest następujące (jeśli chcesz sam do tego dojść, to nie czytaj). Jest pięć różnych kolorów bloków, a po pierwszym poziomie rozsiane są różnokolorowe pręty. By móc przejść, musisz znaleźć przynajmniej cztery kolory (zapewne dobrze szukając znajdziesz po kilka prętów dla każdego z kolorów). Następnie spójrz na rząd bloków - są cztery rzędy, jak i cztery dźwignie. Dźwignia pierwsza od lewej odpowiada za pierwszy rząd - aby opuścić blok w tym rzędzie, należy włożyć do dźwigni pręt o takim samym kolorze, co blok, a następnie dźwignię przesunąć. Prócz tego jest mnóstwo innych ciekawych rzeczy na tym poziomie, więc skup się raczej na przeszukiwaniu wszystkiego, a nie tylko na szukaniu prętów. Aha, KONIECZNIE postaw tutaj - przed mostem - punkt teleportacyjny. Przyda się później.

Pierwszymi przeciwnikami na północy i południu będą wróżki walczące z ogrami. Idź na północ, uważając na pułapki - pokonaj przeciwników i przeszukaj kości. Znajdziesz Pierścień Tarczy Mocy . Prócz tego zaraz po prawej jest skrzynia z pułapką i zwojami. W tajnym pokoju na północ jest skrzynia z Notatką . W tajnym pokoju na wschód jest skrzynia z pułapką i 950 złota. Północno-wschodnimi korytarzami dotrzesz do pomieszczenia ze Śpiącymi Królami.

Na razie nie wchodź na [3] , tylko przeszukaj kości na tronach - znajdziesz Niebieski Pręt i Przeszywanicę +4 . Teraz dopiero tam wejdź - zacznie z tobą rozmawiać Enserric Szary . Jest to całkiem silny miecz, który mówi. Zanim go weźmiesz, możesz go zmienić w sztylet, krótki miecz, długi miecz lub miecz dwuręczny. Jednak jak tylko to zrobisz, umarli zbiegną się z całej sali. Przeciwników razem jest sześciu, choć od razu zaatakuje cię trzech. Gdy pokonasz wszystkich, zdobędziesz: Laskę Obrony , Podwójny Topór +2 , Katanę +2 , Bransolety Zwinności +3 , Pełną Zbroję Płytową +4 i Klucz Czaszki . Klucz otwiera drzwi, które zamknęły się podczas walki. Wyjdź stąd drugimi, zachodnimi drzwiami.

W korytarzu prowadzącym na zachód znajdziesz leżące na ziemi Dużą Tarczę +4 i Bełty +3 . Uważaj jednak, bo przedmioty te leżą na pułapce. Podobnie jest z kośćmi nieco dalej, w których jest Miecz Dwuręczny +3 i które też leżą na pułapce. W [4] pokonasz Hakostwora . W [5] znajduje się skrzynia, jednak tak naprawdę to teleport, więc nie zaglądaj do niej (z powodów wymienionych na początku).

Wejdź do długiego pomieszczenia i idź do [6] . Leży tam Daelan . Gdy go ożywisz w taki sam sposób, co Sharwyn , dostaniesz 500 do 1000 EXP i wykonasz zadanie Daelan . Możesz go odesłać do gospody lub przyłączyć do drużyny. W tym długim pomieszczeniu są lustra naprzeciwko siebie. Do luster zachodnich możesz zaglądać bez obawy, po prostu pozbierasz trochę przedmiotów. To samo jest z lustrami wschodnimi, z jednym wyjątkiem. Lustro trzecie od południa stworzy idealną kopię ciebie, oczywiście wrogo nastawioną. Obok [6] mogą pojawić się pająki.

W [7] czeka cię duża walka pomiędzy ogrami, a harpiami. Możesz się dołączyć i wybić wszystkich lub poczekać, aż sami się wybiją. Gdy będzie pusto, przeszukaj skrzynie (uważaj, jedna ma pułapkę). Znajdziesz m.in. Biały Pręt i magiczne zwoje. W tajnym korytarzu w południowo-zachodnim rogu mapy zaatakują cię patrole Drowów. Idź do [8] , tam też pokonaj większy oddział Drowów i Duergarów (uważaj na łuczników i na magów). Jeden z Drowów upuści Okulary Precyzyjnego Widzenia . W skrzyniach w rogu tej sali znajdziesz: mikstury, Długi Miecz +3 , Zbroję Skórzaną +3 . Są też tutaj tajne drzwi prowadzące do ukrytego pokoiku z czterema skrzyniami, w których m.in. znajdziesz: 3000 złota, klejnoty i Małą Tarczę +4 .

Została ci tylko sala w [9] . Przygotuj się na walkę i wejdź w którąś z pułapek, a niebieski smok z kamienia zamieni się w żywego przeciwnika. Nie powinien sprawić problemów, zostawi po sobie Smoczą Krew . Przeszukaj kości (znajdziesz Małą Tarczę +3 i Topór +3 ) i skrzynię (jest w niej Tarcza Serca ). Po zabiciu smoka otworzą się drzwi do pokoju ze skrzynią chronioną pułapką. Są w niej: Niebieski Pręt , Szkło Powiększające Halastera , Zbroja Burzy , klejnoty, Zdradliwy Kamień , Napierśnik +3 i miecz Bezimienne Światło . Skoro całe centrum jest zbadane, idź do drzwi w [E] , by przejść do Poziomu 1 - Południa.

Pokonaj wróżki, harpie i impy (czerwone kółka na mapie to właśnie ci przeciwnicy). Przeszukaj skrzynię, są w niej m.in. Pas Zwinności +4 i Zdradliwy Kamień . Używając tajnych drzwi dostań się do sarkofagu w pokoju w kształcie L i go przeszukaj, a następnie znów przez tajne drzwi do [10] . Jest tam wróżka, która robi wybuchających umarłych - ją zabij jak najszybciej. Ma ona przy sobie Żółty Pręt , Zdradliwy Kamień i Sztylet Chochlika . W [11] pokonasz kilku Duergarów, w skrzyniach znajdziesz m.in. mikstury i Zielony Pręt . Uważając na pułapkę przejdź do [12] . Są tu trzy statuy, które musisz po kolei obracać tak, aby strzelały promieniem w drzwi. Jednak po obróceniu każdego nie zapomnij przesunąć dźwigni obok, by "zablokować" posąg. W przeciwnym przypadku wróci do poprzedniego stanu. W tym czasie niech twoi najemnicy zajmą się umarłymi. Drzwi prowadzą do skrzyni, w której jest 5000 złota, Miedziany Hełm i Mandolina Canaith .

Przez tajne drzwi dostaniesz się do [13] . Pokonaj przeciwników i uważaj na pająki, przeszukaj kokony. Idź na północ, pokonaj wrogów, po czym wejdź do [14] . Jest tu Wróżka, Czarodziejka . Na początku będzie cię atakować, ale podda się gdy ją zranisz - dostaniesz wtedy 2000 EXP. Porozmawiaj z nią - masz wybór: albo ją wypuścisz i dostaniesz 500 EXP, albo zabijesz i zabierzesz jej przedmioty: Maczugę Zniszczenia , Płaszcz Nimfy +4 , Amulet Mądrości +3 i Pył Skrzatów . Tak czy inaczej przeszukaj skrzynie za kratą (na północ). Znajdziesz m.in. Żółty Pręt i Ciężką Zbroję Skórzaną +4 . Stoi tu także beczka z prochem (Ogień Alchemiczny ), którą weź - przyda się później. Teraz się wracaj - w tajnym korytarzu na zachodzie leży ciało na pułapce, znajdziesz przy nim Niebieski Pręt . W sali w [15] pokonasz dużo harpii, wróżek i ogrów. W skrzyniach znajdziesz m.in. Żółty Pręt i Biały Pręt . W [17] możesz spotkać wróżki walczące z trollami, a w sali w [16] będą trzy wróżki przyzywające umarłych. Przeszukaj sarkofagi i wejdź drzwiami w [D] do Poziomu 1 - Centrum. Następnie drzwiami w [C] przejdź do Poziomu 1 - Północ.

Znajdziesz się w [18] . Albo zniszcz posągi czarami zasięgowymi, albo unieszkodliw pułapki, albo przejdź przez "labirynt" z pułapek, pokonaj parę Drowów i przesuń obie dźwignie. W skrzyni znajdziesz Adamantowy Napierśnik , Kamień Jasności i magiczny zwój. W korytarzach na wschód spotkasz ogry, trolle, orki oraz wróżki. Tajnymi drzwiami wejdź do [19] . Tutaj są na końcach pokoju dwa pola. Jeśli postawisz na jednym polu najemnika, to naprzeciwko pojawi się skrzynia (po drugiej stronie pokoju). W obu skrzyniach znajdziesz trochę magicznych przedmiotów. W [20] jest tajny korytarz, gdzie mogą cię zaatakować pająki. Tam w jednym z kokonów znajdziesz Płaszcz Nimfy +3 , złoto, mikstury i klejnoty, w drugim parę przedmiotów i Podrzynacz Gardeł Ichthii .

Zanim wejdziesz do wschodniego tajnego korytarza, przeszukaj korytarze w środku, pokonaj przeciwników. Przy trupie znajdziesz Zielony Pręt , a obok w skrzyni - Podwójny Miecz +3 . W tajnym korytarzu nie ma nic, prócz pułapek i przeciwników. Idź więc na północ, do [21] . Prócz trzech zwykłych pułapek jest tu specjalna - statua strzelająca elektrycznością. Zniszcz ją po prostu, a potem przeszukaj leżące obok ciało. Idź na wschód i pokonaj przeciwników. Wszystkie skrzynie w [22] są iluzją. Rzuć na nie zaklęcie Rozproszenie Magii, a dostaniesz 1500 EXP. Będziesz mógł zebrać 2600 złota i mnóstwo magicznych klejnotów. W [23] pokonasz Drowy i Duergary. Przy jednym z nich znajdziesz Czerwony Pręt , Bełty +2 i zbroję Zielony Liść , a przy drugim: mikstury, klejnoty, Rapier Głównego Traktu , Długi Miecz Drowów +2 i Buty Wędrowca +4 . Nie zapomnij przeszukać skrzyni obok. Teraz skieruj kroki na północny wschód.

W [24] pokonaj orki. Przeszukaj obie skrzynie (jedna ma pułapkę i Rękawice Pięści Hin +5 ). Idź na północ do [25] . Otwórz sarkofag i pokonaj mumię, która wyskoczy. W sarkofagu znajdziesz klejnoty i Większy Amulet Zdrowia . Teraz idź do [26] , pokonaj orki i trolle (z obu stron). W skrzyniach i skrzynkach znajdziesz m.in. Biały Pręt . Idź dalej do [27] , zaatakuje cię dowódca Olgin Hasterean . Jest trudniejszy niż królowa wróżek, ale nie powinieneś mieć problemów. Gdy się podda, dostaniesz 2000 EXP. Za jego zabicie nie ma żadnych EXP, więc możesz go równie dobrze zabić - uprzednio jednak wypytując o wszystko, co się da. Powinieneś dostać zadanie Zablokowane przejście . Wódz ma przy sobie m.in. Smocze Pantofle .

Pamiętasz beczkę z prochem, którą wziąłeś od wróżek? Postaw ją przy kamieniach w [28] , porozmawiaj z nią i zapal lont, a następnie wycofaj się. Gdy wybuchnie, dostaniesz 2000 EXP za wykonanie zadania. Na razie jednak nie schodź na dół. Przeszukaj skrzynie w sali, znajdziesz m.in.: Czerwony Pręt , Zdradliwy Kamień i Harfa Prześladowania . Na koniec przenieś / przejdź się do Poziomu 1 - Centrum, przed kolorowe bloki. Opuść je w sposób opisany na początku działu opisującego poziom 1 i przejdź do drzwi, a dostaniesz kolejne 2000 EXP. Zejdź do Podgórza, Poziomu 2 - Centrum drzwiami w [F] .

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2004-04-15
09:20

Tofu Legend

Ugh, I znowu mapki na czarnym tle... Moja drukarka miała Wam coś do powiedzenia, ale nie nadawało się to do publikacji, więc powiem tylko, że Was nie lubi ;)

Sam poradnik dobry - co prawda mam wersję angielską gry, więc czasem czyta się go troche ciężko (kto na bogów przetłumaczył "Drider" na "pająk kosarz" ?!?! To oczywiście nie Wasza wina ale ten ktoś powinien dostać trzy tuziny razów na goły tyłek), ale generalnie jest wszystko, co trzeba (no może poza małym dodatkiem opisującym klasy prestiżowe i co z nich można zrobić - patrz "Epic Character Builds" na oficjalnej angielskiej stronie NWN). Suma sumarum - dobra robota. I tyle.

Komentarz: Tofu
2004-04-20
23:15

KhaYmaN Junior

👍

To w Paintcie zamien go na bialy :P

Komentarz: KhaYmaN
2004-04-20
23:19

Tofu Legend

😜

Zamienię od razu, ale najpierw prześlij mi na maila Twoją wersję Painta, bo moja nie obsługuje PDF-ów :P

Komentarz: Tofu
2004-04-21
02:15

zanonimizowany97314 Junior

👍

buhahaha mapki pobiez ze strony lub daj w pdfie zaznacz i kopiuj a w jakims programie graf daj wstaw lub wklej i po klopocie

Komentarz: zanonimizowany97314
2004-06-23
01:10

zanonimizowany145923 Senator

👍

Poradnik jest OK :)
Ale znalazłem dwa niewielkie błędy. W opisie Miasta Zaginionych Dusz jest napisane:
"Teraz po prostu musisz po kolei iść do kamieni...", natomiast nie ma wspomniane, że przy kamieniach trzeba porozmawiać ze Skrybą...

Teraz nieco poważniejszy błąd:
W opisie Głębszych Pustkowii Canii jest napisane:
"Wróć się formą wilka przez dziurę i idź do [ B ] - znajdziesz się w Gnieździe Mimika. Otóż, na mapce punkt [ B ] to wyjście do Pustkowii Canii, czyli wcale nie znajdziemy się w Gnieździe Mimika, a cofniemy się do wcześniejszej lokacji ;-)

Gniazdo Mimika jest oznaczone [ C ] - zapewne autorowi się pomyliło... :-)

Komentarz: zanonimizowany145923

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl