Neverwinter Nights Hordes of the Underdark: Szczyt Shaori

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
A - Szczyt Shaori / Port - Szczyt Shaori | ROZDZIAŁ 2 | Neverwinter Nights Hordes of the Underdark - Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark - poradnik do gry

Wyjścia do lokacji:

A - Szczyt Shaori / Port

B - Szczyt Shaori / Biblioteka

C - Szczyt Shaori / Jaskinia

D - Szczyt Shaori / Świątynia

E - Szczyt Shaori / Wieża Czarodzieja

F - Szczyt Shaori / Pałac

G - Wieża Czarodzieja - Poziom 1 / Wieża Czarodzieja - Poziom 2

H - Wieża Czarodzieja - Poziom 1 / Wieża Czarodzieja - Poziom 2

I - Wieża Czarodzieja - Poziom 2 / Wieża Czarodzieja - Poziom 3

J - Pałac / Sala Tronowa

Znajdujesz się w Porcie, idź do [A] by przenieść się do Szczytu Shaori. Tutaj będziesz walczył z drowami pod przywództwem Sabal (cztery wschodnie kropki) i kosarzami (dwie zachodnie). Uważaj też na pułapki. Sabal będzie co chwila uciekać, jak zostanie zraniona. Po pokonaniu pierwszej grupy przeszukaj stojak na broń jest tam Lekka Kusza +3 i Zatruty Bełt . W skrzyni znajdziesz dużo mikstur leczących oraz medyczek. W [1] porozmawiaj ze Skaa i Nairow , wypytaj się o wszystko - dostaniesz zadanie Avariel uwięzione pod ziemią . Idź do [3] i pogadaj ze Skrzydlatym Elfem, Kupcem . Dostaniesz zadanie Kupiec . Ma on Odłamek Zwierciadła , który musisz zdobyć. Albo użyjesz blefu, by dać mu monetę, która rzekomo nosi klątwę, albo dasz mu Podniszczoną Księgę (czyli tą, którą napisał Deekin ) albo Spaloną Księgę (patrz niżej).

Idź na wschód, do Biblioteki w [B] . W środku porozmawiaj z Ulitharem w [3] i wypytaj go o wszystko, dostaniesz zadanie Biblioteka . W [4] jest meduza Quathala - możesz albo ją zabić, albo rozwiązać sprawę bezkrwawo. Drugie rozwiązanie wymaga zostawienia najemników i odwiedzenia południowej sypialni. Przeszukaj komodę i skrzynię, znajdziesz Miksturę Ochrony Wzroku , którą wypij. Teraz będziesz mógł normalnie rozmawiać z meduzą - zgódź się na jej propozycję gry w zagadki i odpowiadaj najmniej logicznie jak się da. Oba rozwiązania są takie same - dostajesz 1000 EXP i Odłamek Zwierciadła , wykonujesz też zadanie Biblioteka . Przeszukaj palące się księgi i zabierz Spaloną Księgę .

Wróć się do Szczytu Shaori i idź na południe, z jaskini wyjdą Drowy, które pokonaj. W Jaskini w [C] porozmawiaj z Shaori w [5] . Dowiesz się nowych rzeczy, wykonasz zadanie Jaskinia Shaori . Wracaj się na plac, do kupca w [3] i daj mu Spaloną Księgę , a dostaniesz Kompas Kupca (który mogłeś uzyskać na dwa inne, wcześniej wspomniane sposoby). Wskaże ci on drogę do Odłamka Zwierciadła , które znajduje się w [6] . Po jego wzięciu dostaniesz 1000 EXP i wykonasz zadanie Kupiec . Idź teraz na zachód, pokonaj drowy (kosarzy tu nie będzie, będą dopiero na południu) i wejdź do Świątyni w [D] .

Tam w [7] porozmawiaj z Lomylithrarem , który zarazi cię trucizną. Nie zabijaj go od razu bo nie dostaniesz dodatkowego doświadczenia. Otrzymasz zadanie Świątynia - musisz przejść przez pięć prób (czyli pokonać pięciu przeciwników). Wrogów wybierasz pociągając za łańcuchy i zawsze są oni tacy sami: pierwszy od lewej to Ghul Łupieżca, drugi to Monstrualny Pająk, a trzeci to Zarażony Troll. Walczył będziesz w [8] - podczas walki możesz przeszukać kości, jest w nich Halabarda +4 . Po pokonaniu ich porozmawiaj ponownie z Lomylithrarem , dostaniesz 1500 EXP za zadanie Świątynia i 1000 za otrzymanie kolejnego Odłamka Zwierciadła . Dostaniesz też Antidotum Talony , które wyleczy cię z trucizny. Teraz możesz zabić elfa - nie ma za to żadnej kary, a dzięki temu weźmiesz Laskę Wniebowstąpienia , Pas Zapaśnika , Smocze Pantofle i Togę Wiary .

Wyjdź do miasta i idź do [9] , jest tam czarodziej Petyk Trenkhold . Dostaniesz od niego zadanie Wieża Czarodzieja (jeśli zabijesz maga, to możesz wziąć Kostur +3 ). Zanim wejdziesz wiedz, że używanie magii w wieży jest dość niebezpieczne, gdyż czasami zamiast czaru rzucasz zupełnie inny efekt - albo np. zamieniasz się w pingwina. Wejdź do Wieży Czarodzieja - Poziomu 1 w [E] . Tutaj czeka cię tylko walka z demonami i drowami (w pokojach po lewej i prawej też są tylko przeciwnicy). Schodami W [G] lub [H] dostaniesz się na poziom drugi. Tu także jest tylko walka, ale można przeszukać regały (zwoje, księgi) i biurko. Demon w większej sali zostawi Talizman Czystego Zła . Schody w [I] prowadzą na trzeci poziom. Po prawej będą slaady, po lewej - zombie. Po prawej są też skrzynie. Przeszukaj północno-wschodni pokój, znajdziesz m.in. mikstury. Zniszcz drzwi i uważając na pułapkę wejdź do pokoiku z czterema skrzyniami, jest tu m.in. dużo mikstur, Rękawice Pięści Hin +7 , Buty Refleksu +6 i 1662 złota. W [10] znajduje się uczeń Jansil . Zrań go, a gdy się podda - porozmawiaj. Da ci Odłamek Zwierciadła , dostaniesz też 1500 EXP za zadanie Wieża Czarodzieja i 1000 EXP za odłamek. Możesz potem zabić ucznia i zabrać mu zwoje oraz Ostrze Kurtyzany , ale dostaniesz +5 do złego charakteru.

Już niedługo koniec - musisz tylko pokonać kosarzy przed Zamkiem w [F] i wejść do środka. Skrótowo: w środku są tylko kosarze i kokony oraz skrzynie do przeszukania. Jeden z kosarzy zostawi łuk Assanti , drugi Sztylet +4 , sztylet Ryzykant i Zatrute Strzały . Idź do Sali Tronowej drzwiami w [J] , uprzednio pozbywając się pajęczyn. W [11] spotkasz Błazna i Sabal . Porozmawiaj z nim, z nią, a następnie ponownie z nim i rozpocznij walkę. Używając Odłamków Zwierciadła możesz zaczarowywać kolumny, by uzyskać ciekawe efekty (przemiana w mithralowego golema, uwięzienie w klatce z ostrzami, stworzenie klonów, uleczenie, zatrzymanie czasu, rozproszenie magii). Zabij Sabal , zabierz jej Odłamek Zwierciadła (1000 EXP), Pierścień Większej Odporności na Elektryczność , Korbacz Sabal i Pas Siły Ognistego Olbrzyma . Teraz porozmawiaj z Błaznem , daj mu wszystkie kawałki, dostaniesz 5000 EXP i Zwierciadło Wszechwidzenia .

Jeszcze tylko porozmawiaj z królową Shaori i Błaznem w Jaskini (przeniesiesz się tam automatycznie), a wykonasz zadanie Avariel uwięzione pod ziemią . Jeśli zabijesz oboje, dostaniesz +11 do złego charakteru (nie zostawiają żadnych przedmiotów) Wracaj do Portu i przez rzekę do Lith My'atha - Centrum i portu. Wejdź do Świątyni Lolth i daj Wyroczni Zwierciadło Wszechwidzenia - dostaniesz 1000 EXP i wykonasz zadanie Dziwne miasto na wyspie . Potem je odbierz i wracaj do Cavallasa - niech zabierze cię teraz na Wyspę Twórcy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2004-04-15
09:20

Tofu Legend

Ugh, I znowu mapki na czarnym tle... Moja drukarka miała Wam coś do powiedzenia, ale nie nadawało się to do publikacji, więc powiem tylko, że Was nie lubi ;)

Sam poradnik dobry - co prawda mam wersję angielską gry, więc czasem czyta się go troche ciężko (kto na bogów przetłumaczył "Drider" na "pająk kosarz" ?!?! To oczywiście nie Wasza wina ale ten ktoś powinien dostać trzy tuziny razów na goły tyłek), ale generalnie jest wszystko, co trzeba (no może poza małym dodatkiem opisującym klasy prestiżowe i co z nich można zrobić - patrz "Epic Character Builds" na oficjalnej angielskiej stronie NWN). Suma sumarum - dobra robota. I tyle.

Komentarz: Tofu
2004-04-20
23:15

KhaYmaN Junior

👍

To w Paintcie zamien go na bialy :P

Komentarz: KhaYmaN
2004-04-20
23:19

Tofu Legend

😜

Zamienię od razu, ale najpierw prześlij mi na maila Twoją wersję Painta, bo moja nie obsługuje PDF-ów :P

Komentarz: Tofu
2004-04-21
02:15

zanonimizowany97314 Junior

👍

buhahaha mapki pobiez ze strony lub daj w pdfie zaznacz i kopiuj a w jakims programie graf daj wstaw lub wklej i po klopocie

Komentarz: zanonimizowany97314
2004-06-23
01:10

zanonimizowany145923 Senator

👍

Poradnik jest OK :)
Ale znalazłem dwa niewielkie błędy. W opisie Miasta Zaginionych Dusz jest napisane:
"Teraz po prostu musisz po kolei iść do kamieni...", natomiast nie ma wspomniane, że przy kamieniach trzeba porozmawiać ze Skrybą...

Teraz nieco poważniejszy błąd:
W opisie Głębszych Pustkowii Canii jest napisane:
"Wróć się formą wilka przez dziurę i idź do [ B ] - znajdziesz się w Gnieździe Mimika. Otóż, na mapce punkt [ B ] to wyjście do Pustkowii Canii, czyli wcale nie znajdziemy się w Gnieździe Mimika, a cofniemy się do wcześniejszej lokacji ;-)

Gniazdo Mimika jest oznaczone [ C ] - zapewne autorowi się pomyliło... :-)

Komentarz: zanonimizowany145923

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl