Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (PC)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide PC

Oficjalny dodatek do trzecioosobowej gry cRPG Neverwinter Nights z 2002 roku, przygotowany we współpracy ze studiem FloodGate przez autorów gry podstawowej, ekipę BioWare Corporation. Rozszerzenie zatytułowane Shadows of Undrentide oferuje nową, obliczoną na ok.

To jest dodatek do gry Neverwinter Nights.

RPG | TPP | fantasy | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

18czerwca2003

21sierpnia2003

pudełko PL

Shadows of Undrentide to pierwszy dodatek do Neverwinter Nights stworzony jest przez firmę BioWare oraz nowo powstałe studio FloodGate, składające się przede wszystkim z byłych członków zespołu Looking Glass Studios. Dodatek ten powstał z myślą o postaciach nisko i średniolevelowych. Oferuje graczom nową kampanię przewidzianą na około 30 - 40 godzin rozgrywki, przy czym autorzy zapewniają, iż priorytetem przy jego tworzeniu była bogata i ciekawa fabuła. Wzięto pod uwagę liczne zarzuty dotyczące nudnego trybu jednoosobowego w Neverwinter Nights i tym razem historia oraz sposób wykonania powinny przykuć uwagę graczy. Akcja dodatku obraca się wokół ruin miasta Undrentide. W przeszłości było to jedno z latających miast rasy Netheril. Byli to czarodzieje władający potężną magią, i właśnie związane z mocą ambicje, stały się przyczyną ich upadku. Minęły stulecia odkąd podniebne miasta rozbiły się o ziemię, jednak ich ruiny do dziś są siedliskiem magii i naturalnie, różnych bestii.

Shadows of Undrentide został tak zaprojektowany by rozpocząć przygodę nową, nierozwiniętą postacią, jednak z racji tego, że dodatek podzielony został na trzy rozdziały istnieje możliwość rozpoczęcia drugiego czy trzeciego rozdziału już rozwiniętą (średniolevelową) postacią z NWN. Nadal możemy posiadać tylko jednego towarzysza przygody (a nie jak np. w Baldur’s Gate, pięciu), jednak gracz ma większy wpływ na jego poczynania niż to ma miejsce w NWN (np. mamy dostęp do jego wyposażenia). Bohater może osiągnąć maksymalnie 20 poziom doświadczenia. Dodane zostały nowe czary i umiejętności (m.in. Tumble, Appraise), a co więcej, w Shadows of Undrentide zawarty został pierwszy „craft skill”. Ponadto w dodatku znajdują się nowe przedmioty, bronie, zbroje i magiczne artefakty (m.in.: Boots of Tumbling czy Arrows of Petrification), a na swej drodze natkniemy się na nowe rodzaje monstrów (Medusa, Cockatrice, Sphinx, Female Fire Giant, itd.).

Zestaw narzędzi do projektowania własnych rozgrywek, scenariuszy i planowania przygód bohaterów „Aurora toolset” rozszerzony został o dwa nowe zestawy elementów krajobrazu oraz szereg narzędzi, które poszerzają możliwości kreacji nowych modułów gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-64  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.14 / 10 na podstawie 539 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Klasyfikacja PEGI Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256MB RAM, 32 MB akcelerator 3D, 1.2 GB HDD

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - recenzja gry

Recenzja 26 września 2003, 12:57

Prócz standardowych klas dodano pięć nowych, tzw. „prestiżowych”. Każda z klas wymaga rozwinięcia niektórych umiejętności, np. ukrywania się, oraz wyboru pewnych atutów. Dlatego też ważne jest rozdzielenie punktów już przy tworzeniu nowej postaci. W ogóle najlepiej zagrać jest pierwszopoziomową postacią, jako że gra dla bardziej zaawansowanych bohaterów może być po prostu za łatwa. Wracając do specjalnych klas – zasługują one w pełni na miano „prestiżowe”. Co powiecie na „Nasycenie strzały”, która wypełniona magiczną mocą wybuchnie niczym ognista kula, gdy jej grot dosięgnie przeciwnika? Albo przywołanie do pomocy pięknego i zwodniczego Sukuba, czy straszliwego Rycerza Zagłady? Można też wypuścić naprowadzaną strzałę, która sama trafia w cel, lub taką, która zabije natychmiast. Niektóre, dostępne tylko dla prestiżowych klas atuty działają jak zaklęcia, np. zwiększenie współczynników albo po prostu jak efekty czarów.