Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (PC)

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira PC

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir

Drugi pełnoprawny dodatek do opracowanej przez studio Obsidian Entertainment gry cRPG Neverwinter Nights 2. Panujące na Wybrzeżu Mieczy wojenne zamieszanie skrzętnie wykorzystały na swoją korzyść liczne organizacje kupieckie, stopniowo zwiększając własne strefy wpływów w krainie.

To jest dodatek do gry Neverwinter Nights 2.

RPG | TPP | fantasy | Dungeons & Dragons | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

18listopada2008

30kwietnia2009

pudełko PL

Storm of Zehir jest już drugim oficjalnym rozszerzeniem do znanego RPGa osadzonego w świecie Forgotten Realms, autorstwa studia Obsidian Entertainment - Neverwinter Nights 2. W założeniach nawiązuje on bezpośrednio do takich klasycznych roleplayów jak Baldur’s Gate oraz Icewind Dale, czyli jak łatwo się domyśleć wprowadza wiele zmian w do wersji podstawowej.

Fabularnie gra korzysta systemu Dungeon & Dragons 3,5, nieznacznie wzbogaconego elementami czwartej edycji, która wprowadza do gry m.in. nowego boga. Jej akcja toczy się po wydarzeniach znanych z kampanii Neverwinter Nights 2. Jak się okazuje, pokonanie Króla Cieni to dopiero początek długiej drogi do ustabilizowania sytuacji na Wybrzeżu Mieczy. Oczywiście, organizacje kupieckie szybko wykorzystały powojenne zamieszanie, dzięki któremu powiększają swoje wpływy. W tych właśnie niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć wielkie handlowe imperium. W dodatku, gdzieś w tle ciągle działa frakcja wężoludzi Yuan-Ti.

Jak widać tym razem zamiast z góry ustalonego scenariusza otrzymaliśmy po prostu żyjący własnym życiem świat, na którego rozwój zasadniczy wpływ mają wybory jakich dokonamy w czasie gry. Swoboda w jego eksploracji jest naprawdę duża, przypomina tę znaną z serii Baldur’s Gate oraz Icewind Dale. Możemy więc dowolnie przemierzać Wybrzeże Mieczy oraz Chultański Półwysep.

W Storm of Zehir dodanych zostało wiele nowości, między innymi pojawiły się pewne zmiany w mechanice rozgrywki oraz dodatkowe czary, rasy i klasy postaci. Kolejnym wprowadzonym elementem, znanym ze wspomnianych wcześniej serii, jest możliwość stworzenia i dostosowania drużyny do własnych potrzeb. Tylko od nas zależy, jakie cechy, umiejętności i klasy będą posiadali jej członkowie. Warto dobrze przemyśleć te aspekty, zwłaszcza, że potyczki stały się trudniejsze, a praca zespołowa jest dodatkowo premiowana. Zmieniony został także system prowadzenia konwersacji, w którym większą rolę odgrywają postacie należące do drużyny i ich umiejętności.

Jeżeli chodzi o długość rozgrywki, to Storm of Zehir dostarcza około 20 godzin zabawy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.13 / 10 na podstawie 672 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 43 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira - recenzja gry

Recenzja 30 kwietnia 2009, 13:56

Jeżeli nie przeszkadza Wam schemat: zabić potwory i zebrać łupy, to będziecie zadowoleni. Mnie natomiast brakowało głębi, jakiejś historii związanej z daną lokacją, zadaniem do wypełnienia, ciekawymi postaciami przedstawiającymi swoje losy. Wszystko odbywa się tutaj na jednej płaszczyźnie i czułem, że gram, siedząc przed komputerem, a nie, ze biegam z mieczem wraz z towarzyszami, zwiedzając fantastyczne krainy, pijąc piwo z bywalcami miejscowej tawerny i podziwiając kunszt twórców. Po prostu brakowało mi klimatu, a on w RPG to podstawa podstaw.