Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Diablo II (PC)

Diablo II PC

Sequel jednego z największych przebojów w dorobku firmy Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo II kontynuuje wątki z pierwszej części. Zwycięstwo nad Panem Ciemności okazało się iluzoryczne.

RPG | fantasy | hack'and'slash | widok izometryczny | multiplayer | RPG akcji

PC Windows
Okładka Diablo II (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29czerwca2000

5lipca2000

pudełko PL

Cztery lata przyszło czekać fanom gry Diablo na jej pełnoprawny sequel. Zespół deweloperski studia Blizzard North pod kierunkiem Davida Brevika, Erica Sextona oraz Ericha i Maksa Schaeferów zdecydował się zachować mroczny klimat oryginału, implementując równocześnie szereg zmian i nowości w mechanice rozgrywki.

Akcja Diablo II ponownie osadzona została w fantastycznym świecie zwanym Sanktuarium. Okazuje się, że zwycięstwo odniesione nad Panem Grozy w pierwszej części gry było tylko iluzoryczne. W rzeczywistości Diablo zdołał opętać swego pogromcę - księcia Aidana. Zyskawszy nowe siły demon zamierza wyzwolić pozostałych braci - Mefisto oraz Baala, by ostatecznie zniewolić ludzkość. Gracz kieruje poczynaniami herosa, który stara się pokrzyżować plany złych sił.

Zależnie od dokonanego już na początku zabawy wyboru, główny bohater może być amazonką, barbarzyńcą, paladynem, nekromantą lub czarodziejką. Każdy z herosów odznacza się przy tym innymi atrybutami i umiejętnościami. Inna jest również stosowana przez niego taktyka walki. Jak przystało na grę RPG, wraz z postępami w rozgrywce, postać zdobywa doświadczenie i rozwija posiadane zdolności oraz współczynniki psycho-fizyczne.

Twórcy gry przygotowali cztery rozległe krainy do zwiedzenie, które dzięki zastosowanemu generatorowi losowemu za każdym razem wyglądają nieco inaczej. W trakcie przemierzania lokacji bohater ma okazję spotkać dziesiątki postaci niezależnych, zmierzyć się z tysiącami potworów, a także znaleźć rozmaite przedmioty oraz skarby. Arsenał dostępnych broni i pancerzy jest bardzo szeroki. Dodatkowo istnieje także możliwość samodzielnego generowania potężnych przedmiotów o rozmaitych magicznych właściwościach.

Skala trudności rozgrywki w Diablo II obejmuje trzy stopnie: normalny, koszmar i piekło, przy czym odblokowanie kolejnego jest możliwe dopiero po ukończeniu kampanii na aktualnym poziomie. W grę można również zagrać w trybie kooperacji dla maksymalnie 8 graczy za pośrednictwem sieci LAN/Internet.

Oprawa wizualna została znacząco ulepszona w porównaniu z pierwowzorem. Twórcy Diablo II pozostali wierni grafice bazującej na charakterystycznym dla gier RPG z tego okresu rzucie izometrycznym, ale na uwagę zasługują postaci modelowane w 3D oraz animowane elementy otoczenia. Z wydarzeniami na ekranie monitora znakomicie współgra klimatyczna ścieżka dźwiękowa, skomponowana przez Matta Uelmena.

Staraniem rodzimego dystrybutora - firmy CD Projekt - gra ukazała się na naszym rynku w pełnej polskiej wersji językowej. Głosu postaciom w Diablo II użyczyli m.in. Jan Aleksandrowicz, Aleksander Wysocki, Jacek Czyż oraz Dorota Chotecka.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 3 CD + 1 AUDIO CD

Ocena gry 8.695 / 10 na podstawie 11066 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139 PLN

Klasyfikacja PEGI Diablo II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Diablo II

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300 MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D

Diablo II - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2000, 18:43

Staram się jednak znaleźć usprawiedliwienie dla takiego stanu rzeczy. W Diablo 2 można dostrzec oznaki dążenia do osiągnięcia epickiego rozmachu, multiplikacji przestrzeni fabularnej, co ma swoje odbicie w rozbudowanej kreacji świata. Akcja Diablo II przebiega na obszarach wielokrotnie rozleglejszych, niż miało to miejsce w przypadku „jedynki”. Niewykluczone, iż zbyt mało urozmaicona „zabudowa” świata gry oznaczałaby monotonię. W każdym razie mamy tu do czynienia z daleko posuniętą innowacją w zakresie estetyki produktu Blizzarda. Jeśli traktować ekspansję i penetrację nowych obszarów jako tendencję, to niewykluczone, iż w Diablo 3 będziemy mogli toczyć również walki podwodne (ciemne, tajemnicze wody rzek i kanałów w Kurast wyglądały niezwykle kusząco i zachęcająco).