Ważny, lecz mocno zapomniany element Diablo 4 otrzyma nowe życie w sezonie 9. Dwie klasy postaci zostaną jednak mocno osłabione
Nowości dodane w 9. sezonie sprawią, że Podziemia Koszmarów w Diablo 4 staną się bardziej atrakcyjne. Blizzard zasugerował również, że druga odsłona serii otrzyma wkrótce coś nowego.

Diablo 4 od momentu premiery oferuje dostęp do aktywności pobocznej zwanej Podziemiami Koszmarów. Obecnie, ponad dwa lata później, pozostają one w dużej mierze niezmienione, gdyż twórcy skupili się na rozwoju innych elementów gry. Nadchodzący 9. sezon sprawi jednak, że nareszcie staną się one znacznie bardziej atrakcyjne.
Podziemia Koszmarów powracają
Grzechy Horadrimów wprowadzą do gry sporo nowych elementów, które przedstawiliśmy w poprzedniej wiadomości. Przedwczoraj twórcy uzupełnili je o nowe informacje podczas specjalnej transmisji na żywo. Wszystkie zmiany razem sprawią, że wykonywanie Podziemi Koszmarów ponownie nabierze sensu.
Po pierwsze – zamiast być jedynie aktywnością służącą do awansowania postaci, staną się źródłem większości materiałów rzemieślniczych w grze. Przy okazji oczywiście zapewnią łupy wzmacniające siłę naszej postaci.
Ponadto 9. sezon wprowadzi nową aktywność – Skarbce Horadrimów, które pojawią się wyłącznie w Podziemiach Koszmarów. Mają to być małe areny, na których trzeba jak najszybciej pokonać wrogów. Im efektywniejsi będziemy, tym lepsze zdobędziemy nagrody.
Wśród nich może trafić się wejściówka na kolejną nową aktywność – Spotęgowane Koszmary. Warto wspomnieć, że Blizzard wsłuchał się w opinie graczy serwera PTR, którzy twierdzili, iż są one za proste. Podczas transmisji potwierdzono, że ich poziom trudności został podkręcony, a do tego zaoferują lepsze nagrody.
Wszystko to sprawi, iż dotychczas mało atrakcyjne Podziemia Koszmarów powinny ponownie przyciągnąć do siebie graczy – tym bardziej, że wymienione elementy pozostaną w Diablo 4 na stałe, a nie tylko na czas trwania 9. sezonu.
Zmiany w balansie
Blizzard opublikował także zaktualizowaną listę zmian w aktualizacji 2.3.0, dodając punkty wprowadzone w oparciu o opinie graczy z serwera testowego. Spora część z nich dotyczy balansu postaci.
Jeżeli jesteście fanami barbarzyńcy, to nie mam dobrych wiadomości – klasa ta dostała spore nerfy w postaci redukcji obrażeń zapewnianych przez bonusy z przedmiotów Ugly Bastad Helm oraz Arreat’s Bearing. Mniejsze obrażenia zapewnią także Executioner’s Aspect oraz zdolność Heavy Hitter. Dodatkowo barbarzyńcy mocno odczują przerobienie mechaniki Overpower, która okazała się nadal zbyt silna i otrzymała dalsze osłabienia.
Drugą klasą, która odczuje nerfy, jest nekromanta. Znacząco zmieniono aspekt Bone Duster's – teraz ma on gwarantować Overpower wyłącznie przy pierwszym uderzeniu w przeciwników znajdujących się w Bone Prison, zamiast działać wielokrotnie. Osłabiona została także jedna z popularniejszych zdolności – Blood Wave.
Pozostałe klasy potraktowano nieco łagodniej. Spirytysta oraz łotrzyk otrzymali zarówno osłabienia, jak i wzmocnienia. Największymi zwycięzcami zdają się być czarodziej oraz druid. W przypadku tego pierwszego warto zwrócić uwagę na wzmocnienia zdolności Hydra. Osoby grające druidem powinny z kolei zainteresować się buffami umiejętności Pulverize.
Rocznica premiery Diablo 2
Warto przy okazji wspomnieć, że Diablo 2 obchodzi dziś 25. rocznicę premiery. Blizzard nie zapomniał o tak ważnej dacie i zasugerował, że gra wkrótce otrzyma coś nowego.
Minęło 25 lat od naszej pierwszej wyprawy do Płonących Piekieł. Jeśli myślisz, że widziałeś i zrobiłeś już wszystko, poczekaj tylko na chaos, który dopiero mamy zamiar uwolnić.