Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCANDXBOX
Okładka Half-Life 2 (PC)

Half-Life 2

Kontynuacja bestsellerowej produkcji studia Valve Software, która w 1998 roku wyznaczyła nowe standardy w gatunku strzelanin FPS.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | dystopia | multiplayer | Oculus Rift | strzelanki | rzeczywistość wirtualna

Sequel wyśmienitej gry akcji/FPP „Half-Life” z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw, człowiek któremu w głównej mierze zawdzięczamy oryginalną fabułę jedynki. Akcja tej części rozgrywa się niedługo po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy poprzednio i umiejscowiona jest w fikcyjnym mieście „City 17” położonym gdzieś we Wschodniej Europie. Miasto to zostało najechane przez hordy najróżniejszych, pozaziemskich potworów i obcych. Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana (bohatera oryginalnego „Half-Life’a” teraz pracującego dla sekretnej rządowej agencji - przełożonym Freemana jest G-Man), a jego zadaniem jest przeciwstawnie się agresorom.

Akcja gry poprowadzi gracza przez 12 rozbudowanych etapów umiejscowionych w różnorodnych lokacjach, w tym na przedmieściach miasta „City 17”, w więzieniu, w porcie morskim, a nawet na pokładzie lodołamacza. Według autorów tryb jednoosobowy „Half-Life 2” gwarantuje łącznie 40 godzin rozgrywki (po około 3-4 godziny na każdy poziom). Podczas przygody natkniemy się na „starych znajomych”, potwory zwane „Headcrabs”, a także z obcych „Xen”, lecz tym razem niektórzy przedstawiciele tych drugich pomogą naszemu bohaterowi. Bardzo istotną rolę w grze pełni partnerka Freemana, Alyx Vance (postać nie grywalna).

„Half-Life 2” korzysta z nowego silnika graficznego o nazwie „Source”. Minimalne wymagania owego enginu to procesor z zegarem 700MHz i karta grafiki 3D zgodna z DX6 (Riva TNT), zaś rekomendowane to procesor z zegarem 2GHz i kartą graficzną GeForce4. Tytuł ten wykorzystuje również specjalny silnik deformacji środowiska, podobny do tego wykorzystanego po raz pierwszy w Red Faction, aczkolwiek bardziej zaawansowany, dzięki czemu niemal wszystkie elementy otoczenia mogą ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, a takie przedmioty jak zwykła stalowa krata czy krzesło, użyte w charakterze osłony lub broni.

Dzieło panów z zespołu Valve Software prócz gry w trybie single player, pozwala także na rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu. Twórcy zaimplementowali także edytor „Hammer”, pozwalający na samodzielne tworzenie modów czy map do gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 5 CD / 1 DVD

Ocena gry 7,7 / 10 na podstawie 10815 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Half-Life 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Half-Life 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4400 lub lepsza), 4.5 GB HDD, Windows 98/Me/2000/XP

Android

Wymagania sprzętowe: Nvidia Shield Tablet / Shield Portable

Half-Life 2 - recenzja gry

Recenzja 17 listopada 2004, 12:33

Powyższe sprawia, że gra staje się w pełnym tego znaczeniu interaktywnym filmem. Wokoło dzieje się dużo i dzieje się ciekawie. Odwieczna bolączka projektantów gier – by pozostawiając graczowi maksimum swobody dać mu doświadczyć z góry przewidzianych zwrotów akcji – tu znajduje ukojenie. Trzeba jedynie dać się ponieść opowieści i reagować na wydarzenia – logicznie lub instynktownie – w zależności od ilości czasu, którym dysponujemy. Gdy wali się na nas ściana, uciekamy tam, gdzie cegły nie dolecą; gdy pasuje wyskoczyć oknem, wyrywamy z kontaktu telewizor, wybijamy nim szybę i skaczemy w ślad za nim; gdy wóz pancerny strzela do nas z granatnika, nie skryjemy się za tekturowym pudłem, lecz za najbliższym murem. Oczywiście tak właśnie mieliśmy zrobić – to za tym murkiem, nie za pudłem, spotkamy człowieka, który pchnie opowieść dalej – rolka taśmy w projektorze wykona kolejny obrót. Ale czyż każdej z tych decyzji nie podjęliśmy samodzielnie? Czyż nie mieliśmy wolnej woli?

PC
XBOX
AND