Data wydania: 3 sierpnia 2004
Trzecia odsłona legendarnej serii strzelanin FPS firmy id Software. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Doom 3 wyznaczył nowe standardy w rozwoju gatunku. Akcja gry rozgrywa się w tajnym ośrodku badawczym korporacji UAC na Marsie. Wcielamy się w byłego żołnierza piechoty morskiej.
GRYOnline
Gracze
Steam
Doom 3 to osadzona w konwencji science fiction strzelanina FPP, będąca trzecią pełnoprawną odsłoną legendarnej serii gier, która w połowie lat 90. ubiegłego wieku wyznaczyła nowe standardy w rozwoju swojego gatunku. Za powstanie „trójki” odpowiedzialni są ponownie deweloperzy ze studia id Software, na czele z Johnem i Adrianem Carmackiem. W zespole zabrakło jednak jednego ze współtwórców marki – Johna Romero, który na skutek różnicy zdań opuścił kolegów niedługo po wydaniu Quake’a, zakładając równie zasłużone dla branży studio Ion Storm.
Pod względem fabularnym, Doom 3 opowiada podobną historię jak wydany w 1993 roku pierwowzór serii, choć na potrzeby gry została ona dość wyraźnie rozbudowana. W jej przygotowaniu udział wziął zaś Matthew Costello – czyli człowiek, który odpowiadał wcześniej za fabułę takich tytułów, jak The 7th Guest i 11th Hour. Akcja gry toczy się w roku 2145 na Marsie, w rozległym ośrodku badawczym znanej z poprzednich odsłon cyklu korporacji UAC (tzn. Union Aerospace Corporation). Firma ta pierwotnie zajmowała się wyłącznie eksploracją kosmosu i rozwojem biotechnologii, jednak po odkryciu szczątków zaawansowanej, obcej cywilizacji, poszerzyła swą działalność o archeologię.
Podczas zabawy wcielamy się w postać byłego żołnierza piechoty morskiej, który właśnie rozpoczyna pracę dla korporacji UAC w charakterze ochroniarza. Wkrótce po przybyciu, nasz protagonista otrzymuje zadanie odszukania naukowca, który zaginął bez wieści w drodze do jednego z laboratoriów. Tuż po jego odnalezieniu, w placówce zaczynają dziać się dziwne rzeczy, a kontakt z dowództwem zostaje całkowicie zerwany. Okazuje się, że podczas badań nad możliwością teleportacji naukowcy przez przypadek otworzyli przejście do innego wymiaru, przez które do bazy przedostały się hordy demonów nie z tego świata. Zdany wyłącznie na siebie bohater wyrusza do walki z potworami, starając się przetrwać do czasu dotarcia posiłków i zamknąć przypadkowo otwarty portal do piekła.
Mechanika rozgrywki trzeciego Dooma dość wyraźnie różni się od nastawionych wyłącznie na szybką akcję poprzedniczek. Choć mamy tu do czynienia z dość klasyczną w swych założeniach strzelaniną FPS, całość wzbogacona została niezwykle mrocznym klimatem i licznymi elementami rodem z filmów grozy, a także rozbudowaną warstwą fabularną, która jest czymś więcej niż tylko serią przerywników pomiędzy kolejnymi misjami. W ten właśnie sposób twórcy gry starali się połączyć najlepsze cechy poprzednich odsłon serii z elementami takich produkcji, jak System Shock 2 czy Clive Barker’s Undying. Po raz pierwszy w historii cyklu, w grze mamy też możliwość prowadzenia dialogów z postaciami niezależnymi, dzięki czemu zdobywamy istotne informacje, a także przydatne elementy ekwipunku.
Sednem zabawy pozostała jednak walka z licznymi grupkami przeciwników o odmiennych stylach walki, dzielących się na dwie grupy: demony oraz opętanych przez nie ludzi-zombie. Podczas walki z nimi nasz protagonista czyni użytek z arsenału dziesięciu śmiercionośnych broni, wśród których znalazły się zarówno te bardziej konwencjonalne – pokroju strzelb, karabinów maszynowych oraz granatów – jak i nieco bardziej futurystyczne w postaci eksperymentalnego działka plazmowego czy (znanych z poprzednich odsłon serii) piły tarczowej i potężnego BFG 9000. Na wyposażeniu gracza znajduje się także podręczny PDA, służący do czytania maili, odtwarzania materiałów wideo oraz uzyskiwaniu dostępu do zamkniętych części kompleksu. W niektórych etapach zmuszeni jesteśmy także do korzystania z latarki, co wyklucza jednoczesne użycie broni, narażając nas na spore niebezpieczeństwo.
Mimo że Doom 3 to produkcja ukierunkowana przede wszystkim na rozgrywkę jednoosobową, autorzy nie zapomnieli jednak o jednym z kluczowych elementów serii, jakim jest możliwość zabawy w trybie multiplayer. Do dyspozycji graczy oddano cztery klasyczne warianty rozgrywki, wśród których znalazł się Deathmatch pojedynczy i drużynowy, tryb „Last Man Standing” oraz Tournament. W rywalizacji przez Internet lub w sieci lokalnej udział może wziąć jednocześnie do czterech graczy. Dodatkowo w wersji na konsolę Xbox znalazł się tryb kooperacyjny, pozwalający na przejście kampanii fabularnej do spółki z drugim graczem.
Doom 3 to pierwsza gra wykorzystująca kolejną generację autorskiego silnika id Tech 4, którego głównym twórcą był sam John Carmack. Jedną z cech wyróżniających wspomniany engine jest zastosowana po raz pierwszy w grze wideo możliwość generowania cieni oraz efektów świetlnych w czasie rzeczywistym. Pod względem oprawy trzeci Doom postawił więc poprzeczkę niezwykle wysoko, wykorzystując do maksimum możliwości ówczesnego sprzętu i oferując bardzo szczegółową oprawę wizualną. Niemniej ważnym elementem gry jest także zrealizowana w systemie Dolby Digital 5.1 warstwa dźwiękowa, która potęguje panujący podczas rozgrywki klimat grozy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 3 sierpnia 2004
Xbox 3 kwietnia 2005
PlayStation 4 26 lipca 2019
Nintendo Switch 26 lipca 2019
Xbox One 26 lipca 2019
Producent: id Software
Wydawca: Activision Blizzard
Gry podobne:
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
Recenzja GRYOnline
Zaletą „Dooma 3” jest jego bezpretensjonalność – mamy do czynienia ze strzelaniną bez udziwnień, ze wszystkim, czego po takiej produkcji oczekujemy. Ogromny arsenał, w którym znajdziemy, co tylko dusza zapragnie, włączając w to sławną piłę łańcuchową.
Recenzja GRYOnline
Mega-recenzja jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku i kontynuacji jednej z najbardziej kultowych gier w historii - trzeciej części Dooma.
Aktualizacja: 27 września 2004
W poradniku do Doom 3 znajdziecie najważniejsze kwestie dotyczące broni i przeciwników, a także kompletny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich, zwłaszcza trudnych do odnalezienia, ukrytych lokacji.
28 kwietnia 2025
Co krok to gra legenda! Ponad dwie dekady temu otrzymaliśmy mnóstwo znakomitych produkcji i znaczną obniżkę kosztów internetu. Oto nasza lista najlepszych gier 2004 roku!
28 lutego 2020
Zadajesz sobie może pytanie: jakie niby tajemnice mogłaby kryć seria Doom? Toż to gry prymitywne, jakich mało. Spluwa pośrodku ekranu, horda demonów i krwawa rzeź w rytmie ostrej muzy. Co takiego mogłoby mi tu umknąć?
28 sierpnia 2018
Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.
28 września 2016
Polacy nie gęsi i swoje świetne studia deweloperskie mają. Ale przecież nie zawsze tak było i miło przeczytać o tym, że twórcy z innych krajów często nawiązywali do polskiej historii lub decydowali się umieszczać akcję gry na terenie naszego kraju.
28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.
GOG.com poczynił kolejny krok na drodze do zachowania starych gier: możliwość instalowania uznanych i sprawdzonych modów za pomocą jednego kliknięcia z poziomu sklepu.
gry
Jakub Błażewicz
9 czerwca 2025
Abonenci Amazon Prime otrzymali grę-niespodziankę. A w zasadzie to gry-niespodzianki, bowiem mają do odebrania podstawową wersję Dooma 3 oraz jego remaster zatytułowany Doom 3: BFG Edition.
gry
Krystian Pieniążek
23 października 2023
Na PlayStation VR zmierza kolejne sześć produkcji. Jedną z nich będzie Doom 3: VR Edition, w ramach którego powrócimy do trzeciej części kultowej serii FPS-ów studia id Software w wirtualnej rzeczywistości.
gry
Jakub Błażewicz
3 marca 2021
Logowanie do serwisu Bethesdy w nowych portach Dooma sprawia, że fani grania na urządzeniach przenośnych nie są w stanie cieszyć się grą bez połączenia z internetem.
gry
Paweł Woźniak
28 lipca 2019
Id Software i Bethesda postanowili uczcić dwudziestą piątą rocznicę istnienia serii Doom. Z tej okazji pierwsze trzy części cyklu trafiły na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jedynka i dwójka otrzymały także porty na urządzenia mobilne.
gry
Agnieszka Adamus
26 lipca 2019
Grupa Broken Glass Studios wypuściła wersję 2.0 modyfikacji The Dark Mod do Dooma 3, inspirowanej w znacznym stopniu serią Thief. Jest to o tyle interesująca wiadomość, że mamy teraz do czynienia z samodzielną i darmową produkcją, niewymagającą żadnej innej gry do działania.
gry
Krzysztof Mysiak
9 października 2013
Powstaje modyfikacja gry Doom 3 na podstawie filmu Prometeusz w reżyserii Ridleya Scotta, który w polskich kinach zadebiutuje w lipcu bieżącego roku. Autor moda udostępnił filmy oraz zdjęcia ze swojego dzieła.
gry
Marcin Skierski
15 czerwca 2012
Cztery legendarne strzelaniny FPP nadal żyją w sieciowym undergroundzie. Wszystko dzięki darmowym modyfikacjom i wspaniałej pracy grafików, którzy postanowili doprowadzić wygląd gier do standardów obowiązujących w 2012 roku. Wystarczy poświęcić kilka minut na instalację dodatków aby uzyskać zdumiewające efekty.
Tech
Piotr Lewandowski
30 marca 2012
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Robinie w Batman: Arkham City, premierze DLC do Dead Island, publikacji kodu źródłowego Dooma III, a także pierwszym dodatku do Max Payne 3.
gry
Piotr Doroń
23 listopada 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o zapisach do bety WildStar, spzredaży Kinecta, upublicznieniu kodu źródłego Dooma 3, darmowym DLC do Gears of War 3, zawodnikach w UFC Undisputed 3, a także nowym God of War.
gry
Piotr Doroń
2 listopada 2011
Popularne pliki do pobrania do gry Doom 3.
demo Doom 3 - - 20 września 2004
patch Doom 3 - v.1.31 - 5 lutego 2007
trainer Doom 3 - + 14 trainer - 19 października 2005
mod Doom 3 - v.1.3 - 25 maja 2005
trainer Doom 3 - v1.3 +7 Trainer - 30 czerwca 2009
mod Doom 3 - Prometheus v.10042025 - 10 września 2025
mod Doom 3 - Doom Reborn v.1.65 Pre-beta - 31 maja 2020
patch Doom 3 - v.1.2 PL - 3 marca 2005
mod Doom 3 - Classic Doom 3 v.1.3.1 - 27 lutego 2019
mod Doom 3 - The Lost Mission v.1.3 - 7 grudnia 2020
Kody Doom 3 - 2 sierpnia 2004
Kody Doom 3 - 20 kwietnia 2005
Triki Doom 3 (kody do szafek) - 25 listopada 2013
Triki Doom 3 (odwołanie do klasycznego Dooma) - 25 listopada 2013
Triki Doom 3 (ukryta wiadomość i worek treningowy) - 25 listopada 2013
Triki Doom 3 (szafka 666 i zabijanie demonów) - 25 listopada 2013
Wymagania sprzętowe gry Doom 3:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB RAM (GeForce 4 i lepsze), 2.2 GB HDD, Windows 2000/XP.
Xbox
Wspiera:
link-kabel, Xbox Live additionally (XBOX): link-kabel
Lista dodatków do gry Doom 3:
Dodatek
3 kwietnia 2005
Akcji
Opracowane przez studio Nerve Software pod nadzorem twórców oryginału oficjalne rozszerzenie do gry Doom 3. Fabuła dodatku kontynuuje wątki zapoczątkowane w grze podstawowej i przenosi nas ponownie do tajnej bazy badawczej na Marsie. Okazuje się, że pokonanie potężnego Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do piekła nie rozwiązało wszystkich problemów korporacji UAC. Wcielając się w rolę bezimiennego komandosa, gracze muszą ponownie stawić czoła hordom demonicznych potworów i zlikwidować głównego sprawcę całego zamieszania – niejakiego Malcolma Betrugera. Poza nowym wątkiem fabularnym oraz zestawem zupełnie nowych poziomów, Doom 3: Resurrection of Evil oferuje także kilku nieznanych wcześniej przeciwników, dwie bronie (klasyczną dwururkę oraz futurystyczny Plasma Levitator), a także potężny artefakt, pozwalający m.in. na spowolnienie czasu. Dodatkowo w grze pojawiły się 4 nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej, w której teraz wziąć może udział nawet do 8 osób.
GRYOnline
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4866 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 6926 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Kurowiak
Recenzent GRYOnline.pl
2005.06.15
Zaletą „Dooma 3” jest jego bezpretensjonalność – mamy do czynienia ze strzelaniną bez udziwnień, ze wszystkim, czego po takiej produkcji oczekujemy. Ogromny arsenał, w którym znajdziemy, co tylko dusza zapragnie, włączając w to sławną piłę łańcuchową.
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2004.08.13
Mega-recenzja jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku i kontynuacji jednej z najbardziej kultowych gier w historii - trzeciej części Dooma.
1up
Ekspert
2024.06.07
Doom 3 to siarczysty shooter. Plusy... Kurczę, naprawdę podobał mi się ten klasyczny model rozgrywki z naparzaniem we wszystko, co się rusza. Bardzo mocnym punktem programu są potwory, bo jak nie patrzeć, to ich eksterminacja stanowi sedno rozgrywki. Maszkary z piekła rodem są zmyślnie zaprojektowane i bardzo różnorodne. Nie inaczej jest ze śmiercionośnymi zabawkami. Design broni jest świetny, zaś ich użytek przynosi dużo frajdy. Do SI nie mam zastrzeżeń. Wrogowie robią swoje i sprawnie odnajdują ścieżki do gracza. Poruszanie się bohatera i obsługa broni nie sprawiała problemów. Animacja, choć może troszkę jej brakuje, i tak jest soczysta. Fajnie wypada futurystyczne menu oraz HUD. Co ciekawe, niektóre karabiny mają wbudowany licznik naboi, co wygląda super. Nieoceniona okazuje się pełna polska lokalizacja obejmująca interfejs, teksty, dialogi, a nawet elementy otoczenia. Pozwala to jeszcze lepiej chłonąć świat gry. Fabuła nie jest może specjalnie rozbudowana, jednak docenić należy całą otoczkę wykreowaną przez autorów. Chodzi mi o te wszystkie wpisy, emaile, klipy wideo czy audiologi, które uchylają rąbka tajemnicy incydentu na Marsie. Swoją drogą, ich treść potrafi być naprawdę ciekawa. Poza tym wiadomości i nagrania często zawierają cenne informacje, jak na przykład kody do szafek. Trzeba podkreślić, że mimo rodowodu i oldskulowej formuły, Doom 3 nie jest tylko bezmyślną strzelanką. Zadania potrafią być interesujące i urozmaicone, a czasem trzeba nawet ruszyć głową. Produkcja jest też stosunkowo długa, bowiem zapewniła mi około dwadzieścia godzin wartkiej akcji i odpowiednią dozę adrenaliny, cały czas trzymając w napięciu. Duszna atmosfera i pewne momenty powodują, że nieraz można podskoczyć na krześle. Sporą zasługę ma w tym mocarne udźwiękowienie. Ścieżka dźwiękowa również bardzo pozytywnie zaskakuje. Doceniam zwłaszcza klimatyczny dark ambient. Ogromne wrażenie robi oprawa wizualna, a zwłaszcza genialne oświetlenie. Muszę przyznać, że mimo jednorodnego środowiska, lokacje nie nudzą się i zawsze czymś zaskakują, wyglądając przy tym zjawiskowo. Ponadto konstrukcja poziomów jest przemyślana, pełna różnych przejść i zakamarków, zaś otoczenia obfite są w detale. Słowem, rewelacyjny level-design. Twórcom udało się zachować przy tym zdrowy balans i słuszne tempo rozgrywki. Dzięki temu grywalność stoi na najwyższym poziomie. Minusy... Jak na FPS'a, środowisko jest trochę zbyt statyczne i w niewielkim stopniu reaguje na poczynania gracza. Ragdoll ciał przeciwników praktycznie nie istnieje, a tak potężne spluwy mają znikomy odrzut. Wprowadza to lekki dysonans w feelingu i immersji. W oczy rzucają się także dość słabe, nieciekawe wręcz cut-sceny. Jeśli chodzi o postacie, nie ma tu nic godnego zapamiętania. Autosave odbywa się tylko pomiędzy rozdziałami, tak więc o zapisywaniu postępu trzeba pamiętać samemu. Demony nagminnie pojawiają się za plecami gracza. Dzieje się tak na tyle często, że zdążyłem już wyrobić w sobie nawyk odwracania się po każdej ubitej kreaturze. Jeśli nie zna się sposobu, pojedynki z bossami mogą trwać wiecznie. Poza tym, sama gra wydała mi się łatwa. Niemniej, było soczyście, krwiście i przyjemnie. Moja ocena – 8.0/10
MadtPL
Ekspert
2023.01.30
Dla mnie to najlepsze połączenie FPS-a z survival horrorem. Gra dopracowana i przemyślana, do której lubię wracać.
buddookann
Ekspert
2019.07.11
Dobry klon System Shock 2 z domieszką Half Life.Gra miała być za krótka - nie była.Nudna pod koniec - nie była. Motyw z latarką niby nielogiczny ale miał swój klimat. Gra trochę ciemna i klaustrofobiczna, ale idzie się przyzwyczaić.Wyczytałem też zarzut że w grze jest za mało naboi . Ja przechodziłem grę z dubeltówką i naboi wszelkiego rodzaju miałem pod dostatkiem.Nie rozumiem tylko jednego:Gra daje wybór czy wzywać flotę na ratunek. Ja jej nie wezwałem i odszedłem a mimo to doktorek na ekranach w późniejszym czasie twierdził że to zrobiłem.Czy wybór w tej grze to fikcja ?
game _hunter
Ekspert
2018.07.26
Gra świetnie się zaczyna i wciąga do dalszej rozgrywki przez najbliższą godzinę. Później, powtarzający się schemat rozgrywki i mało ciekawe lokacje sprawiają, że gra staje się nudna.
Michał_K
Ekspert
2024.02.22
zvr
Ekspert
2023.09.03
Seba01
Ekspert
2023.03.29
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Seep
Ekspert
2020.10.01
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.30
Maciej Kowalczyk
GRYOnline.pl Team
2016.05.06
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (6 926)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
1up Pretorianin
Doom 3 to siarczysty shooter. Plusy... Kurczę, naprawdę podobał mi się ten klasyczny model rozgrywki z naparzaniem we wszystko, co się rusza. Bardzo mocnym punktem programu są potwory, bo jak nie patrzeć, to ich eksterminacja stanowi sedno rozgrywki. Maszkary z piekła rodem są zmyślnie zaprojektowane i bardzo różnorodne. Nie inaczej jest ze śmiercionośnymi zabawkami. Design broni jest świetny, zaś ich użytek przynosi dużo frajdy. Do SI nie mam zastrzeżeń. Wrogowie robią swoje i sprawnie odnajdują ścieżki do gracza. Poruszanie się bohatera i obsługa broni nie sprawiała problemów. Animacja, choć może troszkę jej brakuje, i tak jest soczysta. Fajnie wypada futurystyczne menu oraz HUD. Co ciekawe, niektóre karabiny mają wbudowany licznik naboi, co wygląda super. Nieoceniona okazuje się pełna polska lokalizacja obejmująca interfejs, teksty, dialogi, a nawet elementy otoczenia. Pozwala to jeszcze lepiej chłonąć świat gry. Fabuła nie jest może specjalnie rozbudowana, jednak docenić należy całą otoczkę wykreowaną przez autorów. Chodzi mi o te wszystkie wpisy, emaile, klipy wideo czy audiologi, które uchylają rąbka tajemnicy incydentu na Marsie. Swoją drogą, ich treść potrafi być naprawdę ciekawa. Poza tym wiadomości i nagrania często zawierają cenne informacje, jak na przykład kody do szafek. Trzeba podkreślić, że mimo rodowodu i oldskulowej formuły, Doom 3 nie jest tylko bezmyślną strzelanką. Zadania potrafią być interesujące i urozmaicone, a czasem trzeba nawet ruszyć głową. Produkcja jest też stosunkowo długa, bowiem zapewniła mi około dwadzieścia godzin wartkiej akcji i odpowiednią dozę adrenaliny, cały czas trzymając w napięciu. Duszna atmosfera i pewne momenty powodują, że nieraz można podskoczyć na krześle. Sporą zasługę ma w tym mocarne udźwiękowienie. Ścieżka dźwiękowa również bardzo pozytywnie zaskakuje. Doceniam zwłaszcza klimatyczny dark ambient. Ogromne wrażenie robi oprawa wizualna, a zwłaszcza genialne oświetlenie. Muszę przyznać, że mimo jednorodnego środowiska, lokacje nie nudzą się i zawsze czymś zaskakują, wyglądając przy tym zjawiskowo. Ponadto konstrukcja poziomów jest przemyślana, pełna różnych przejść i zakamarków, zaś otoczenia obfite są w detale. Słowem, rewelacyjny level-design. Twórcom udało się zachować przy tym zdrowy balans i słuszne tempo rozgrywki. Dzięki temu grywalność stoi na najwyższym poziomie. Minusy... Jak na FPS'a, środowisko jest trochę zbyt statyczne i w niewielkim stopniu reaguje na poczynania gracza. Ragdoll ciał przeciwników praktycznie nie istnieje, a tak potężne spluwy mają znikomy odrzut. Wprowadza to lekki dysonans w feelingu i immersji. W oczy rzucają się także dość słabe, nieciekawe wręcz cut-sceny. Jeśli chodzi o postacie, nie ma tu nic godnego zapamiętania. Autosave odbywa się tylko pomiędzy rozdziałami, tak więc o zapisywaniu postępu trzeba pamiętać samemu. Demony nagminnie pojawiają się za plecami gracza. Dzieje się tak na tyle często, że zdążyłem już wyrobić w sobie nawyk odwracania się po każdej ubitej kreaturze. Jeśli nie zna się sposobu, pojedynki z bossami mogą trwać wiecznie. Poza tym, sama gra wydała mi się łatwa. Niemniej, było soczyście, krwiście i przyjemnie. Moja ocena – 8.0/10
mimko Generał
Doom 3
Co fajne, serwery do multi włączone do dziś.
mimko Generał
Doom 3
Serwery do gry w multi nadal są - i tak powinno być z każdą grą.
comright Legionista
To wyjątkowy Doom. Zamiast napędzanego adrenaliną wyścigu z hordą demonów otrzymujemy powolny, przemyślany horror shooter, w którem pojedynczy przeciwnik może stać się poważną przeszkodą. Jak, na swój wiek gra jest dopracowana pod względem technicznym, na systemach wygląda super źródła światła wyglądają realistycznie, nawet mamy odbicie w lustrzach, co jest rzadkością nawet we współczesnych tytułach. Ale niekończące się, wąskie korytarze, które staną się trudne do rozróżnienia, są raczej wadą. Czułem się jak szczur w labiryncie.