Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka System Shock 2 (PC)

System Shock 2 PC

Kontynuacja wysoko ocenianej gry akcji z elementami RPG, łączącej cechy klasycznego science fiction ze stylistyką cyberpunkową. Za jej powstanie odpowiadają ponownie deweloperzy ze studia Looking Glass, wspierani tym razem dodatkowo przez ekipę Irrational Games.

RPG | FPP | cyberpunk | science fiction | horror | RPG akcji

PC Windows
Okładka System Shock 2 (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

11sierpnia1999

29listopada1999

pudełko PL

Trzy lata po premierze gry System Shock jej twórcy postanowili powrócić do futurystycznej wizji świata, w którym stworzona przez megakorporacje sztuczna inteligencja buntuje się przeciw ludziom. Tym razem studio Looking Glass wsparte zostało przez ekipę Irrational Games. Stroną wydawniczą ponownie zajął się koncern Electronic Arts. Budżet produkcji wyniósł zaledwie 1,7 mln dolarów, a prace zajęły 18 miesięcy. Mimo to gra, która na sklepowe półki zawitała w 1999 roku, na wiele lat wyznaczyła nowe standardy w gatunku kosmicznych survival-horrorów.

Fabuła System Shock 2 ściśle powiązana jest z wydarzeniami przedstawionymi w „jedynce”. Akcja rozgrywa się ponad 40 lat po zniszczeniu stacji kosmicznej Citadel. Wojskowa organizacja Unified National Nominate stara się ograniczać wpływy megakorporacji. Pomóc ma jej w tym nowoczesny statek kosmiczny Von Braun. Gracze wcielają się w żołnierza, który na ochotnika zgłosił się do udziału w pierwszym locie jednostki. Nieoczekiwanie w trakcie podróży główny bohater zostaje wybudzony ze śpiączki, by z przerażeniem stwierdzić, że większość załogi została wymordowana, a na pokładzie znajdują się mutanty i zbuntowane roboty...

Jak na survival-horror przystało, fabuła obfituje w zaskakujące zwroty akcji i do końca trzyma w niepewności. Rozgrywka obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Gracze wybierają jedną spośród trzech profesji, co definiuje początkowy dostęp do określonych umiejętności, które dzięki zdobywanym w trakcie zabawy modułom cybernetycznym, można odpowiednio rozwijać.

Duży nacisk w grze położony został na walkę. Do dyspozycji głównego bohatera oddano zarówno broń dystansową jak i przeznaczoną do bliskich starć. Co więcej, może on także dokonywać ulepszeń, reparacji lub nawet opracowywać nowe rodzaje oręża.

Twórcy System Shock 2 postarali się także o sporą ilość zagadek logicznych. Nie są one zbyt skomplikowane i na ogół ograniczają się do odpowiedniego ustawienia różnych dźwigni, ale znakomicie wzbogacają rozgrywkę.

Gra stworzona została w oparciu o zmodyfikowany silnik graficzny Dark Engine, a jedna z jej późniejszych aktualizacji wprowadziła także opcję ustawień obrazu w wysokiej rozdzielczości. Całość utrzymana jest w surowym i mrocznym klimacie, który dodatkowo potęguje oprawa dźwiękowa.

Poza kampanią dla jednego gracza, tytuł oferuje także niezbyt rozbudowany tryb multiplayer. Umożliwia on wspólną zabawę za pośrednictwem sieci LAN lub Internetu dla maksymalnie czterech osób, które razem muszą stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na UNN Von Braun.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.83 / 10 na podstawie 4938 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe System Shock 2

16+

Wymagania sprzętowe System Shock 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300, 64MB, karta dźwiękowa, akcelerator 3D

System Shock 2 - Szykowny Szok

Recenzja 22 grudnia 2000, 21:21

Możliwość używania niektórych przedmiotów wymaga od nas posiadania statystyk na pewnym poziomie, a określają nas następujące charakterystyki: siła, wytrzymałość, zręczność i cyber (obycie z nowoczesnymi technologiami). Następnie możemy rozwijać takie umiejętności jak: