Data wydania: 23 marca 2000
Kontynuacja bestsellerowej pierwszoosobowej skradanki studia Looking Glass Technologies z 1998 roku. W grze wcielamy się ponownie w postać złodzieja Garretta, który skłonny jest dokonać każdej, nawet najbardziej zuchwałej kradzieży, byle tylko na tym zarobić. Dzięki swojej działalności protagonista zdołał jednak dorobić się nie tylko pokaźnego majątku, ale także wielu zaciekłych wrogów, reprezentujących trzy rządzące miastem frakcje.
GRYOnline
Gracze
Steam
Thief 2: The Metal Age jest kontynuacją pierwszej części gry, która odniosła duży sukces na całym świecie stając się zalążkiem nowego gatunku gier, który został nazwany FPS - first person sneaker, czyli skradacz z widokiem dla pierwszej osoby. Wciel się ponownie w postać Garretta, złodzieja, skłonnego dokonać nawet najbardziej zuchwałej kradzieży, byle tylko móc na tym zarobić.
Rok pracy zaowocował nie tylko pokaźnym majątkiem i sławą, ale także wieloma zaciekłymi wrogami. Nowo wybrany szeryf Gorman Truart, nie do końca wiadomo czemu, rozpoczął szeroko zakrojoną akcję pościgową właśnie za nim. Twoim zadaniem jest utrzymanie Garretta przy życiu oraz rozwiązanie zagadki nagłego wzrostu zainteresowania jego osobą. Wzmocnione patrole, znikający żebracy dają złudne poczucie bezpieczeństwa mieszkańcom, którzy niczego nie świadomi nie zauważają wielu niepokojących sygnałów.
Kolejna część rozgrywki będzie się toczyć przeciwko trzem różnym frakcjom kierującym miastem. Thief 2 będzie zawierać te same elementy, które przyczyniły się do sukcesu pierwszej części, która zrewolucjonizowała gatunek FPP głównie poprzez kompleksową symulację otaczającego środowiska, ale także dzięki wysokiemu poziomowi sztucznej inteligencji przeciwników.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Looking Glass Studios
Wydawca: Square Enix
Ograniczenia wiekowe: 16+
6GIER
Ciesząca się dużym uznaniem seria skradankowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Cykl został wykreowany przez nieistniejący już zespół Looking Glass Studios, który przygotował jego dwie pierwsze odsłony. Trzecia część serii była dziełem zespołu Ion Storm, natomiast czwarta gra spod tego szyldu została opracowana przez ekipę Eidos Montreal.
Aktualizacja: 14 sierpnia 2001
Penetrowanie średniowiecznych willi, zamków oraz wszelkiego rodzaju obiektów sakralnych: kaplic i kościołów – za sprawą niniejszego poradnika świat ukrywającego się w mroku złodzieja stanie przed wami otworem.
14 października 2024
Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!
22 maja 2009
Druga część artykułu w którym prezentujemy modyfikacje poprawiające oprawę wizualną. Na tapecie aż 14 tytułów, poprawiamy m.in. Arcanum, Resident Evil 4 i Duke Nukem 3D!
Wytwórnie filmowe Vertigo Entertainment oraz Prime Universe pracują nad ekranizacją gry Thief - poinformowano w serwisie The Tracking Board. Nie podzielono się jednak żadnymi szczegółami, ale ujawniono, że producentami obrazu kinowego zostali Adrian Askarieh i Roy Lee.
pozostałe
Kamil Zwijacz
3 lipca 2014 11:04
Grupa Broken Glass Studios wypuściła wersję 2.0 modyfikacji The Dark Mod do Dooma 3, inspirowanej w znacznym stopniu serią Thief. Jest to o tyle interesująca wiadomość, że mamy teraz do czynienia z samodzielną i darmową produkcją, niewymagającą żadnej innej gry do działania.
gry
Krzysztof Mysiak
9 października 2013 14:34
Kultowe gry System Shock 2 i Thief 2: The Metal Age doczekały się nieoficjalnych aktualizacji, które umożliwiają ich wydajniejsze uruchamianie na współczesnych komputerach, poprawiają jakość grafiki oraz usuwają liczne błędy. Wprowadzone zmiany można wypróbować w ramach udostępnionych wersji demonstracyjnych.
gry
Grzegorz Ferenc
27 września 2012 11:08
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
15 czerwca 2011 09:30
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
18 stycznia 2011 10:28
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Trofeach w Need for Speed: Hot Pursuit i Assassin’s Creed Brotherhood, o zdobyciu 500 tysięcy Punktów Gracza, a także nominacjach do nagród dla twórców ścieżek dźwiękowych do gier. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
18 października 2010 12:05
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie
gry
Adrian Werner
25 stycznia 2010 14:35
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
gry
Adrian Werner
14 grudnia 2009 09:50
Montrealskie studio deweloperskie brytyjskiego koncernu Eidos przerwało wszelkie spekulacje, ujawniając swój drugi, obok Deus Ex 3, tytuł znajdujący się aktualnie w fazie produkcji. Potwierdził tym samym plotki sprzed niemal miesiąca i informacje przedstawione przez magazyn EDGE przed tygodniem. Owym, długo oczekiwanym tytułem jest czwarta odsłona legendarnego cyklu Thief!
gry
Piotr Doroń
11 maja 2009 16:15
Według jednej z reklam umieszczonych w magazynie EDGE, 11 maja studio Eidos Montreal ujawni swój drugi, tajemniczy projekt. Jakiś czas temu pojawiły się plotki, że najprawdopodobniej będzie to czwarta odsłona świetnej serii Thief. Opublikowane przez kilku użytkowników forum poświęconemu grze zeskanowane ogłoszenie wydaje się potwierdzać wcześniejsze tezy, chociaż nie jest jednoznaczne.
gry
Szymon Liebert
4 maja 2009 09:10
Popularne pliki do pobrania do gry Thief 2: The Metal Age.
mod Thief 2: The Metal Age - Tafferpatcher v.2.0.18 - 2 sierpnia 2020
trainer Thief 2: The Metal Age - do v1.7 - 5 lutego 2001
mod Thief 2: The Metal Age - Shadows of the Metal Age - 17 stycznia 2011
patch Thief 2: The Metal Age - v.1.07 – v.1.18 ENG - 13 maja 2004
mod Thief 2: The Metal Age - Thief 2 HD Texture Mod v.1.0 - 15 grudnia 2018
mod Thief 2: The Metal Age - NewDark for Thief 2 v.1.27 - 2 sierpnia 2020
mod Thief 2: The Metal Age - 7th Crystal 2 v.2 - 1 grudnia 2021
mod Thief 2: The Metal Age - 7th Crystal - 6 lipca 2021
mod Thief 2: The Metal Age - Gathering at the Inn - 14 czerwca 2011
mod Thief 2: The Metal Age - Calendra's Legacy - 30 czerwca 2021
Wymagania sprzętowe gry Thief 2: The Metal Age:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2954 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1808 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
Co tu dużo mówić. To klasyk, podobnie jak część pierwsza. Zresztą te dwie pierwsze części Thiefa to prawdopodobnie jeden z najlepszych duetów "oryginał+kontynuacja" w historii gier komputerowych. Jeśli miałbym wybrać którąś z nich, to nawet nie wiem którą bym wybrał... prawdopodobnie jedynkę, ale pewnie to się też z czasem zmieni.Tak jak w jedynce, klimat po prostu rozwala wszystko. Nieco inny niż w pierwszej części, bo tym razem świat jest bardziej zmechanizowany. Zresztą podoba mi się w jakim kierunku poszedł ten sequel. Ewolucja świata wydaje się w Thief bardzo naturalna. Fabularnie, nie można dwójce właściwie nic zarzucić. Scenariusz wciąga. Oczywiście, wiadomo mniej więcej z kim przyjdzie nam się skonfrontować w finale, ale to w niczym nie odbiera tej historii jej tajemniczości.Świat znów jest rozległy. Nawet na eksperckim poziomie trudności (który szczerze polecam) wszystkie cele można pokonać nie zwiedzając dużej ilości miejsc na mapie. Dodajmy do tego jeszcze sekrety, które znaleźć wcale nie jest łatwo. Zresztą właśnie z tego pamiętałem też jedynkę. Mnóstwo różnych tajemniczych miejsc, ciemnych dziur, które można wykorzystać także na ukrycie się przed przeciwnikiem. I ta frajda kiedy znajdujesz jakiś solidny łup lub wzmocnienie ekwipunku w sekretnym miejscu, do którego wcale nie było łatwo się dostać...Jak na rok wydania tej gry, wrogowie imponują inteligencją. Dlatego, tym bardziej na najwyższym poziomie trudności, trzeba naprawdę dobrze wszystko rozplanować. A wiadomo, że to w skradankach ceni się najbardziej. Przeciwnicy potrafią cię gonić, ale też nawzajem się alarmować, nie mają też problemu z kompletnie nieoczekiwaną zmianą swojego posterunku. Co również chwalę to fakt, że konkretne sytuacje, ale też całe misje można pokonać na różne sposoby. Tutaj dosłownie wszystko zależy od ciebie. Czy będziesz chcieć uniknąć jakiegokolwiek spojrzenia wroga przez całą misję i oprzesz się wyłącznie na kradzieżach kieszonkowych - czy też może zdzielisz po łbach kilku strażników, jeśli będzie taka potrzeba i przeciągniesz ich ciała w zacienione miejsca? Czy przemkniesz poza okiem kamer, czy też pozwolisz sobie na zestrzelenie którejś z nich ognistą strzałą? W końcu - spróbujesz pokonać misję w typowy sposób i przejdziesz zwyczajnie korytarzem, czy też zauważysz, że możesz przejść belką ponad całym korytarzem jeśli tylko wbijesz w nią strzałę sznurową? Takich momentów jest tu całe mnóstwo, dlatego trzeba niekiedy sporo pomyśleć.Oczywiście, znów genialnie prezentują się cutscenki wprowadzające do misji z charakterystycznym głosem Garretta, tworzące niesamowity, mroczny klimat. Ale tym razem doszedł również Karras i jego psychodeliczny głos to prawdziwy majstersztyk! Właśnie, zwracam uwagę na głos a to dlatego, że znów odgrywa on bardzo ważną rolę. Musisz uważać po czym stąpasz żeby nie narobić za dużo hałasu i nie przyciągnąć do siebie niepotrzebnych gości.Gra jest naprawdę długa. Kilkanaście poziomów, które wcale nie są krótkie. Ba, właściwie każdy z nich (poza drobnymi wyjątkami) jest bardzo rozbudowany, więc jeśli jesteś prawdziwym odkrywcą i chcesz poznać całą mapę, na pewno zostaniesz w tej grze na wiele, wiele godzin. Mój ulubiony poziom to chyba ten ostatni. Trochę nie rozumiem narzekań jaki to trudny poziom - dla mnie wcale nie był aż tak trudny. Fakt, jest najtrudniejszy w całej grze, ale po tym co się na jego temat naczytałem miałem wrażenie, że to będzie coś nie do przejścia. A tymczasem stopień trudności tego levelu jest moim zdaniem idealnie wyważony. Właśnie tak powinno się kończyć całą grę! Musisz tutaj wykazać się wszystkim, czego nauczyłaś/eś się przez całą grę. Ale podobnie jak w każdym poprzednim poziomie - jeśli tylko dobrze wszystko rozplanujesz i trochę pomyślisz, bez większych problemów pokonasz i ten poziom.Mógłbym jeszcze w sumie dużo więcej pisać o Thief II, ale chyba nie ma to większego sensu. Chyba każdy gracz wie, że to klasyk, dlatego nie muszę go specjalnie polecać. Dziś już takich gier się nie robi.
Harry M
Ekspert
2021.04.10
20h na Ekspercie Kontynuacja idealna. Przede wszystkim pozbyto się tego czego najbardziej nie lubiłem w jedynce - misji z zombie, stworami itd. Pojawiają się jedynie sporadycznie, więc fajnie że mimo wszystko nie wymazano ich z uniwersum. W mechanice nic nowego nie ma, ale jedynka była pod tym względem idealna więc nie ma czego dodawać Fabularnie jest dużo lepiej - w końcu jakieś konkrety i zagłębienie w uniwersum. Misje bardziej zróżnicowane i ciekawsze. Świetny level design Fajne nowe - mechaniczne zagrozenie Ponownie ostatnia misja mi się nie podobała - za długa i nudna i ZA MAŁO skradania.
Drenz
Ekspert
2022.09.11
Izabela Budzyńska
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Wiedźmin Legend
Thief 2: The Metal Age to gra wydana w 2000 roku. Podstępne założenie Thief polegające na ukrywaniu się we wnękach i uważnym nasłuchiwaniu wypatrując najmniejszej oznaki, że zostaliśmy wykryci było tylko jedną z kilku najlepszych cech oryginału. Doskonała historia i znakomity projekt misji pomogły uczynić ją jedną z najlepszych gier 1998 roku. Looking Glass dołożyli wszelkich starań, aby w sequelu uwzględnić mnóstwo szczegółów i kluczowych punktów fabuły w samych poziomach szlifując mocne strony oryginalnej gry. Projekt misji jest niesamowity, a niektóre z nich należą do jednych z najlepszych jakie kiedykolwiek widziałem w grze video jak dla przykładu kultowa misja w banku.
Fabuła. Akcja gry toczy się ponad rok po oryginalnych wydarzeniach z Thief: The Dark Project. W konflikcie postępu i natury zwyciężył ten pierwszy, a drugi Poganie systematycznie zanikają. Hammeryci pozostali, ale stracili władzę. Mechaniści to fanatyczny zakon, który również czci Budowniczego, ale wierzy, że maszyny są jego narzędziami, a nie przemysłem człowieka. Knują coś niedobrego i w jakiś sposób nowy szeryf jest w to zamieszany. Pod przewodnictwem ojca Karrasa produkują i sprzedają technologiczne cuda industrializmu. Ulice zostają oczyszczone z motłochu, a Garrett nagle staje się obiektem gniewu szeryfa Truarta. Garrett nie przejmuje się tym wszystkim dopóki nie staje się celem i nie będzie musiał rozwikłać spisku, aby zapewnić sobie jedyną rzecz na której mu naprawdę zależy… ratując własną szyję. Duża część siły Thief leży w fabule, która jest mroczna, całkowicie oryginalna i absolutnie fascynująca. Nie jest jednak tak kapitalna jak w jedynce. Epilog Thief II też wydaje się mi rozczarowujący w porównaniu ze znakomitym zakończeniem pierwszej części Thief.
Gameplay. Gra jest bardzo podobna do Thief I. Poruszamy się pomiędzy cieniami chowając się przed światłem i zawsze jesteśmy świadomi powierzchni na której się znajdujemy. Mamy nowe gadżety takie jak mechaniczne oko, które pozwala na przybliżanie obiektów lub kule szpiegowskie, które działają jak zdalna kamera oraz interfejs został poprawiony, ale większość jest identyczną rozgrywką jak poprzednik. Mamy też strzały z winorośli, które są niewielką odmianą strzał linowych z oryginalnej gry. Nowe mikstury obejmują między innymi przydatną niewidzialność. Poziomy są nieliniowe i skupiają się na trzymaniu się historii obejmującej więcej postaci, subtelniejszą intrygę i środowiska, które wydają się łączyć w bardziej naturalny sposób. Nie ma tras najlepszych, bo zależy wszystko od naszej kreatywności. Dostępnych jest nie tylko niezliczona ilość tras od ulic miasta po podziemne tunele kanałów, ale są też całe obszary, które przynoszą dodatkowe informacje, które nie są potrzebne do ukończenia gry. Każda misja obfituje w sekrety, specjalne notatki lub przedmioty, które znajdujemy i dodają głębi fabule zwłaszcza, gdy śledzimy wszystkie powiązania między zaangażowanymi postaciami. Sztuczna inteligencja jest w tej grze jeszcze lepsza, a strażnicy są bardziej interaktywni niż w oryginalnej grze. Nowością są mechaniczne roboty, które należy unieruchomić i których należy unikać w zupełnie inny sposób. Ulepszony Dark Engine ma tak samo dokładną fizykę jak w jedynce co oznacza, że wszystko można podnieść, rzucić itp. Projektanci dołożyli wszelkich starań, aby podkreślić złodziejski element rozgrywki dzięki czemu spędzamy mniej czasu na przeszukiwaniu jaskiń pełnych potworów, a więcej w budynkach o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Rabujemy banki, włamujemy się do magazynów, infiltrujemy zabezpieczone rezydencje wypełnione tajnymi przejściami, a nawet przemykamy się po imprezach z wyższych sfer. Jestem pod wrażeniem skomplikowanej trasy, którą należy wykonać, aby ominąć strażników, okraść konkretną postać i wykonać określone zadania na późniejszych misjach. Kilkanaście misji w Thief 2 z ogromnymi lokacjami zapewniają długą i wciagającą zabawę na kilkadziesiąt godzin. Większą satysfakcję mamy na wyższych poziomach trudności, ponieważ mamy wtedy o wiele więcej celów do osiągnięcia. Dbałość o szczegóły sprawia, że jest to tak naładowane atmosferą, wciągające doświadczenie jak to tylko możliwe. Looking Glass wykonało kolejny raz niezwykłą pracę sprawiając, że miasto wygląda na żywe, ponieważ prawie każda misja zawiera rozmowy do podsłuchania i ludzi zajmujących się swoimi sprawami, którzy nie są świadomi naszej obecności.
Grafika i udźwiekowienie. Dźwięk po raz kolejny błyszczy w Thief 2 od mrocznej, ale klimatycznej ścieżki dźwiękowej po niezliczoną ilość efektów dźwiękowych i głosów, które słyszymy w grze. To naprawdę jeden z pierwszych przypadków w grze w którym uszy są równie ważne jak oczy co zespół Looking Glass podkreślił w sequelu. Strażnicy wydają się reagować znacznie szybciej na sygnały dźwiękowe i potrafią to zrobić nawet na dźwięk wyjętego z pochwy miecza. Pochylanie się do drzwi pozwala na podsłuchiwanie, a samo usłyszenie rosnącego poziomu głośności w miarę nachylania się bliżej jest dreszczem dla kogoś kto przywykł do myślenia o dźwięku raczej jako o urządzeniu wpływającym na nastrój, a nie o urządzeniu do rozgrywki. Przerywniki filmowe są tak samo przyjemne stylistycznie jak w oryginale z tym samym świetnym stylem graficznym i jeszcze bardziej porywającą ekspozycją. Miasto wygląda świetnie, a ogromne poziomy do eksplorowania wzbudzają zachwyt.
Podsumowanie. Thief 2 błyszczy. Gra przedstawia tak wiele szczegółów świata, że nie można nie zanurzyć się w trudnej sytuacji Garretta i jego przygodach. To przygoda, która pozostawia niesamowite wrażenie. Niezachwiana amoralność Garetta jest zdecydowanie częścią atrakcyjności Thief. Jest mnóstwo niepokojących treści i krwawej przemocy, ale polecam tę grę każdemu fanowi steampunku i gier, które nagradzają kreatywność, planowanie i dbanie o wszystko co robimy. Najlepsze skradanki to Thief 1 i 2 oraz Metal Gear Solid 1-4, ale moje ulubione to Thief 1 i 2 oraz Metal Gear Solid 1 i 3, które przechodziłem wielokrotnie. Thief 1 i 2 błyszczą pod względem klimatu, gameplayu, projektu lokacji. Fabularnie dwójka jest słabsza od jedynki pełnej zwrotów akcji, ale dla części fanów dobrze się stało, że w sequelu zrezygnowano z nieumarłych i potworów. Gra podobnie jak jedynka optymalnie wygląda po dograniu fanowskich tekstur HD.
https://www.youtube.com/watch?v=EOk1-B3hnjo&ab_channel=ThisBirdHasFlown
Danerrr Pretorianin
Będzie kontrowersyjna opinia ale gdzieś od 10 misji gra zaczęła mnie trochę nużyć, zacząłem biegać w stylu rambo i siekać co się da byle szybko ukończyć poziom, może za dużo na raz złodzieja bo niedawno ukończyłem thief gold, albo brakuje tych bardziej szalonych i horrowych poziomów z jedynki.A może niektóre mapy są za duże?
Sam nie wiem ale nie chce mi się za bardzo kończyć ostatniej misji.
Gra jest bardzo dobra nie zrozumcie mnie źle ale moim zdaniem jedynki nie przebiła, choć początkowe poziomy świetne.
Może powinni wyciąć kilka słabszych map, sam nie wiem co nie zagrało ale słyszałem że sporo ludzi którzy robiło jedynkę odeszło ze studia i może dlatego jakiejś magii zabrakło.
Pewnie jestem w mniejszości bo większość uważa obie części za równie kultowe a nawet 2 za lepszą ale mnie kontynuacja nie przykuła do monitora tak jak jedynka, myślę że kilka map w stylu zatopionego miasta czy katedry mogło by wpłynąć pozytywnie na grę, nie wiem czy tylko tego brakuje ale monotonia może odgrywać tu jakąś role.
Myślę że ogólny projekt poziomów w jedynce był lepszy, jasne czasami szło się zgubić na amen i bywało to frustrujące ale satysfakcja z rozpracowania mapy i sama eksploracja wydają mi się być lepsze w jedynce.
The_Normal_One Centurion
Jeden z nielicznych przypadków, kiedy sequel był lepszy od pierwowzoru. Rewelacyjna gra, klasyk!
claudespeed18 Legend
Kod na GOG
spoiler start
V75353061F4085A9AE
spoiler stop