Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Thief 2: The Metal Age (PC)

Thief 2: The Metal Age PC

Kontynuacja bestsellerowej pierwszoosobowej skradanki studia Looking Glass Technologies z 1998 roku. W grze wcielamy się ponownie w postać złodzieja Garretta, który skłonny jest dokonać każdej, nawet najbardziej zuchwałej kradzieży, byle tylko na tym zarobić.

Akcji | FPP | fantasy | skradanki

PC Windows
Okładka Thief 2: The Metal Age (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23marca2000

23kwietnia2000

pudełko PL

Thief 2: The Metal Age jest kontynuacją pierwszej części gry, która odniosła duży sukces na całym świecie stając się zalążkiem nowego gatunku gier, który został nazwany FPS - first person sneaker, czyli skradacz z widokiem dla pierwszej osoby. Wciel się ponownie w postać Garretta, złodzieja, skłonnego dokonać nawet najbardziej zuchwałej kradzieży, byle tylko móc na tym zarobić.

Rok pracy zaowocował nie tylko pokaźnym majątkiem i sławą, ale także wieloma zaciekłymi wrogami. Nowo wybrany szeryf Gorman Truart, nie do końca wiadomo czemu, rozpoczął szeroko zakrojoną akcję pościgową właśnie za nim. Twoim zadaniem jest utrzymanie Garretta przy życiu oraz rozwiązanie zagadki nagłego wzrostu zainteresowania jego osobą. Wzmocnione patrole, znikający żebracy dają złudne poczucie bezpieczeństwa mieszkańcom, którzy niczego nie świadomi nie zauważają wielu niepokojących sygnałów.

Kolejna część rozgrywki będzie się toczyć przeciwko trzem różnym frakcjom kierującym miastem. Thief 2 będzie zawierać te same elementy, które przyczyniły się do sukcesu pierwszej części, która zrewolucjonizowała gatunek FPP głównie poprzez kompleksową symulację otaczającego środowiska, ale także dzięki wysokiemu poziomowi sztucznej inteligencji przeciwników.

  • realistyczna mgła, szczególnie na zewnątrz budynków, doskonale maskującą poczynania gracza
  • ruchoma kamera - Mechaniczne Oko – posiadająca zdolność widzenia w ciemności, powiększania obrazu oraz widzenia w termozwizji
  • nowy rodzaj strzał przyczepiający się do powierzchni innych niż drewno i ziemia
  • mikstura niewidzialności
  • poprawione 16 bitowe tekstury wysokiej rozdzielczości oraz dynamiczne oświetlenie
  • poprawione algorytmy sztucznej inteligencji
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 9,3 / 10 na podstawie 2591 głosów czytelników.

Gry podobne do Thief 2: The Metal Age

Wymagania wiekowe Thief 2: The Metal Age

16+

Wymagania sprzętowe Thief 2: The Metal Age

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

Thief doczeka się ekranizacji kinowej
Thief doczeka się ekranizacji kinowej

wiadomość3 lipca 2014

Wytwórnie filmowe Vertigo Entertainment oraz Prime Universe pracują nad ekranizacją gry Thief - poinformowano w serwisie The Tracking Board. Nie podzielono się jednak żadnymi szczegółami, ale ujawniono, że producentami obrazu kinowego zostali Adrian Askarieh i Roy Lee.

The Dark Mod - modyfikacja do Dooma 3 wzorowana na Thiefie ukazała się jako samodzielna gra
The Dark Mod - modyfikacja do Dooma 3 wzorowana na Thiefie ukazała się jako samodzielna gra

wiadomość9 października 2013

Grupa Broken Glass Studios wypuściła wersję 2.0 modyfikacji The Dark Mod do Dooma 3, inspirowanej w znacznym stopniu serią Thief. Jest to o tyle interesująca wiadomość, że mamy teraz do czynienia z samodzielną i darmową produkcją, niewymagającą żadnej innej gry do działania.

Fanowskie aktualizacje do System Shock 2 i Thief 2 dostosowują gry do współczesnych komputerów
Fanowskie aktualizacje do System Shock 2 i Thief 2 dostosowują gry do współczesnych komputerów

wiadomość27 września 2012

Kultowe gry System Shock 2 i Thief 2: The Metal Age doczekały się nieoficjalnych aktualizacji, które umożliwiają ich wydajniejsze uruchamianie na współczesnych komputerach, poprawiają jakość grafiki oraz usuwają liczne błędy. Wprowadzone zmiany można wypróbować w ramach udostępnionych wersji demonstracyjnych.

Lekcja Level Designu - wykład poprowadzi Garrett, mistrz złodziei
Lekcja Level Designu - wykład poprowadzi Garrett, mistrz złodziei

wiadomość7 sierpnia 2012

Dobrze zaprojektowany level w grze to nie taka prosta sprawa, jakby się mogło z początku wydawać. Nie wystarczy poustawiać elementów i przeciwników w logiczny sposób. Należy jeszcze przekonać gracza, że osobiście zanurza się w świat na ekranie monitora.

Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios
Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios

wiadomość4 listopada 2011

Upadek Looking Glass Studios nie oznaczał upadku ich myśli artystycznej. Studio wydało z siebie i współpracowało ze zbyt wielką ilością ogromnych talentów, żeby nie pozostawić po sobie godnej spuścizny. Udało się. Fragmenty ich gier, odpowiedzialni za nie ludzie, czy po prostu naśladowcy i spadkobiercy rozwiązań, które wprowadzili istnieją po dziś dzień. I chwała im za to.