Wyszukiwarka gier
Hitman: Kontrakty

Hitman: Kontrakty

PCPlayStationXbox

Hitman: Contracts

po premierze

Data wydania: 20 kwietnia 2004

Akcji, TPP, Skradanki, Singleplayer

Trzecia część popularnej serii skradankowych gier akcji, w której wcielamy się w postać tajemniczego płatnego zabójcy o kryptonimie Agent 47. Fabuła gry Hitman: Kontrakty zbudowana została na zasadzie retrospekcji i rozpoczyna się w paryskim hotelu, gdzie trafia nasz protagonista postrzelony w brzuch podczas jednej z misji. Poważnie ranny bohater doznaje różnych wizji, w których przypominają mu się wykonywane niegdyś zlecenia.

7.4

GRYOnline

7.6

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny

Po uratowaniu swego przyjaciela Ojca Vittorio („Hitman 2: Silent Assassin”) i powrocie do klasztoru na Sycylii, Agent 47 długo nie zagrzał tam miejsca. Pewnego dnia po prostu zniknął i odtąd słuch po nim zaginął. Czyżby wrócił do zawodu? Gracz może się tego domyśleć, odnajdując 47 w podrzędnym paryskim hoteliku, ze świeżą rana postrzałową w ciele. Ubytek krwi, ból i zmęczenie spowodowały częściową utratę świadomości, mózg rannego zaczął generować różne obrazy, miejsca, w których był, postacie, które zabił itd.

W ta halucynogenna atmosferę wplątany zostaje gracz i jego zadaniem jest wziąć udział w 12 misjach, o których ranny agent przypomniał sobie leżąc w malignie. „Hitman 3: Contracts” to trzecia już odsłona przygód zawodowego zabójcy, pracującego dla tajemniczej agencji. Tak jak w poprzednich częściach, gracz wykonuje zlecenia w różnych częściach świata, polegające głównie na eliminacji niebezpiecznych przestępców. Do odwiedzenia są: rumuńska rzeźnia, rotterdamskie doki, syberyjski port lodzi podwodnych, angielski dwór, budapeszteński hotel, restauracja w Hong-Kongu oraz inne, równie egzotyczne miejsca. Główny, zakontraktowany cel jest najczęściej silnie chroniony przez ochroniarzy i technikę, dlatego ważne jest wcześniejsze zaplanowanie własnych poczynań. Na mapie taktycznej gracz dokładnie zapoznaje się z ukształtowaniem terenu, rozmieszczeniem budynków, pomieszczeń i sprzętów. Należy zaplanować nie tylko drogę dotarcia do celu, ale także ucieczki. Jako ze przeciwników jest wielu, największe szanse na wykonanie zadania są wtedy, gdy większą część drogi 47 pokonuje niezauważony. Zakradanie się za plecy przeciwnika, atak z zaskoczenia, nagle pojawianie się i znikanie – to druga natura zawodowego zabójcy. Istotnym jest fakt, ze nie każdy napotkany człowiek to wróg, niektórzy są pomocni lub wręcz konieczni (za sprawa informacji od nich uzyskanych) do ukończenia misji. Tych, z którymi nie warto się patyczkować, można likwidować za pomocą różnorodnego, czasami bardzo przemyślnego arsenału. Do wyboru są: pistolety, karabiny maszynowe i snajperskie, UZI z tłumikiem, mini działko, paralizator, obrzyn, a także niezawodna linka do duszenia. Można również wykorzystać w walce elementy otoczenia: haki rzeźnickie, kije bilardowe, poduszki, łopaty, miecze itd. Warto zaznaczyć, ze nawet nieuzbrojony Agent 47 jest samodzielna maszyna do zabijania, nieobce mu są umiejętności duszenia czy topienia przeciwnika. Jako ze jest kilka dróg i sposobów wykonania misji, w zależności od sposobu ich zaliczenia gracz zostaje oceniany i sklasyfikowany w rankingu zabójców. Gra korzysta ze zmodyfikowanego silnika graficznego „Glacier”, dzięki czemu jest czterokrotnie szybsza niż „Hitman 2: Silent Assassin”. Przyciągają wzrok efekty graficzne: zmienna pogoda, ślady pocisków na ścianach, zniszczenia po eksplozjach, efektownie tryskająca krew itp. W zależności od upodobań gracz może przełączać się miedzy widokami z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Autorem ścieżki dźwiękowej jest (podobnie jak w poprzednich częściach gry) Jesper Kyd, a muzyka została zapisana w systemie Dolby Pro Logic 2. Gra ze względu na brutalne sceny przemocy przeznaczona jest dla starszych graczy.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 21 kwietnia 2004Polskie napisy

PlayStation 2

PlayStation 2 20 kwietnia 2004Angielskie napisy i dialogi

Xbox

Xbox 20 kwietnia 2004Angielskie napisy i dialogi

Producent: IO Interactive

Wydawca: Square Enix

Polski wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Hitman: Kontrakty
Hitman: Kontrakty
Hitman: Kontrakty

19GIER

Gry z serii Hitman

Ciesząca się dużą popularnością seria łącząca elementy gier akcji i skradanek, opowiadająca o przygodach płatnego zabójcy – Agenta 47. Cykl został wykreowany przez duńskie studio deweloperskie IO Interactive.

Gry z serii Hitman

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Hitman: Kontrakty

Trzecia, część słynnej serii gier akcji pozwalającej nam wcielić się w postać płatnego mordercy, Agenta 47. Jednakże tym razem autorzy ze studia Io Interactive, podczas produkcji położyli duży nacisk na to, by ta odsłona była dużo bardziej mroczna...

Hitman: Kontrakty - recenzja gry
Recenzujący:
Piotr Szczerbowski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
26 maja 2004
Opinie

20 listopada 2012

Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints

Seria Hitman ma już ponad dziesięcioletnią tradycję. W dniu premiery jej piątej odsłony, przyglądamy się poprzednim odcinkom i przybliżamy najważniejsze postaci oraz wydarzenia.

Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints
Akta zabójcy - kto jest kim w serii Hitman? Agent 47, ICA, The Saints
Opinie

20 października 2012

Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa

Najbardziej subtelny płatny morderca, najskuteczniejszy amerykański snajper, najcięższy trening jednostek specjalnych - w październikowej Grze na słowa męskie, bezpardonowe lektury.

Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa
Hitman: Potępienie, Najdłuższy tydzień i Cel snajpera - październikowa Gra na słowa

Wiadomości

Amazon sprzedaje pakiet Hitman Trilogy HD – trzy gry w wersjach HD na Xboksa 360 i PlayStation 3

W ofercie jednego ze sklepów pojawiły się zestawy trzech odsłon serii Hitman w odświeżonych wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3. Podobno trafią one do sprzedaży w styczniu 2013 roku. Firma Square-Enix jeszcze nie zapowiedziała ich oficjalnie.

gry

Szymon Liebert

12 grudnia 2012 19:25

Amazon sprzedaje pakiet Hitman Trilogy HD – trzy gry w wersjach HD na Xboksa 360 i PlayStation 3

Twórcy gier Hitman i Kane & Lynch stworzą nową markę

Twórcy serii Hitman ze studia IO Interactive zajmą się tworzeniem nowej marki po ukończeniu prac nad grą Hitman: Absolution. Deweloper podzieli się na dwie ekipy – jedna pomoże w dalszym rozwoju przygód agenta 47, a druga poświęci się następnemu projektowi.

gry

Szymon Liebert

1 grudnia 2011 11:55

Twórcy gier Hitman i Kane & Lynch stworzą nową markę

Koncern Square-Enix aplikuje o rejestrację nazwy Hitman: Absolution

Kilka dni temu do unijnego Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) napłynął wniosek koncernu Square-Enix o zastrzeżenie praw do znaku towarowego Hitman: Absolution. Dotyczy on klasyfikacji o numerach 9, 16 i 41, obejmujących m.in. gry wideo oraz materiały drukowane. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że chodzi o kolejną odsłonę serii Hitman, o której pogłoski krążą już od dawna.

gry

Aleksander Kaczmarek

23 kwietnia 2011 12:45

Koncern Square-Enix aplikuje o rejestrację nazwy Hitman: Absolution

Kampania reklamowa Hitman 5 rozpoczęta?

Wygląda na to, że kolejna część serii Hitman zostanie wkrótce ujawniona. Kilka zdjęć, które pojawiły się ostatnio w sieci dosyć jasno wskazują na piątą odsłonę przygód Agenta 47.

gry

Mateusz Kądziołka

17 marca 2011 11:10

Kampania reklamowa Hitman 5 rozpoczęta?

Nastepny Hitman restartem serii?

Już od pewnego czasu krążą plotki o kolejnej odsłonie cyklu Hitman. Jeśli opublikowane właśnie informacje okażą się prawdziwe to fani łysego zabójcy powinni przygotować się na spore zmiany.

gry

Adrian Werner

31 października 2010 12:15

Nastepny Hitman restartem serii?

Aktor użyczający głosu agentowi 47 mówi o Hitmanie 5

Plotki o kontynuacji Hitmana towarzyszą nam od kilku miesięcy. W ostatnich dniach kilka groszy dołożył David Bateson, czyli aktor wcielający się w głównego bohatera gry. Głos agenta i zabójcy 47 potwierdził, że ma przyjemność pracować nad piątą odsłoną serii ze studiem IO Interactive, ale na razie nie może mówić nic na jej temat.

gry

Szymon Liebert

23 października 2010 13:14

Aktor użyczający głosu agentowi 47 mówi o Hitmanie 5

Hitman 5 najwcześniej w grudniu przyszłego roku?

Sytuacja wokoło ewentualnej kontynuacji serii Hitman robi się coraz bardziej pogmatwana. W ostatnich dniach docierały do nas przeróżnego sortu informacje, a najnowsza ich partia niesie wieści, które powinny ucieszyć wszystkich fanów.

gry

Adrian Werner

24 lipca 2010 16:30

Hitman 5 najwcześniej w grudniu przyszłego roku?

Tajemnicze obrazki na temat serii Hitman

Wczoraj w nocy na stronie firmy Great Graphics dostrzeżono plakaty najwyraźniej związane z serią Hitman. Na grafikach widnieją nazwy firm Square Enix, Eidos i IO Interactive, charakterystyczne logo cyklu i data wskazująca na rok 2011. Wydawało się, że poznaliśmy datę premiery nowej gry, ale przedstawiciel studia zdążył zdementować taką możliwość.

gry

Szymon Liebert

21 lipca 2010 12:58

Tajemnicze obrazki na temat serii Hitman

Studio odpowiedzialne za Hitmana pracuje nad nieujawnionym projektem

Serwis CVG dowiedział się, że firma IO Interactive pracuje nad nieujawnionym i podobno bardzo ambitnym projektem. Studio zajmuje się obecnie oczywiście drugą odsłoną Kane & Lynch oraz Hitmanem 5, ale oprócz tych dwóch oczekiwanych gier ma jeszcze trzecią w zanadrzu. Wygląda na to, że będzie ona czymś oryginalnym i niepodobnym do reszty tytułów na rynku.

gry

Szymon Liebert

11 listopada 2009 11:16

Studio odpowiedzialne za Hitmana pracuje nad nieujawnionym projektem

Hitman 5 ciągle w rękach IO Interactive

Okazuje się, że informacje, jakoby produkcją piątej odsłony przygód Hitmana miało zająć się studio Rocksteady (Urban Chaos: Riot Response, Batman: Arkham Asylum), nie miały zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Kategorycznie zaprzeczył im Ian Livingston, kreatywny dyrektor firmy Eidos. Dokonał tego za pośrednictwem Q&A zrealizowanego dla magazynu Prey’s Game World.

gry

Piotr Doroń

17 sierpnia 2009 08:09

Hitman 5 ciągle w rękach IO Interactive
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Hitman: Kontrakty.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Hitman: Kontrakty:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU AMD/Intel 1,6GHz, 256MB RAM, 64MB akcelerator 3D (DirectX 8), 2GB na HDD.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.4

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.6

Ocena Graczy

Średnia z 3074 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.7

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 3311 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
PC

Piotr Szczerbowski

Recenzent GRYOnline.pl

2004.05.26

Trzecia, część słynnej serii gier akcji pozwalającej nam wcielić się w postać płatnego mordercy, Agenta 47. Jednakże tym razem autorzy ze studia Io Interactive, podczas produkcji położyli duży nacisk na to, by ta odsłona była dużo bardziej mroczna...

8.0
Karol Laska
PC

Karol Laska

GRYOnline.pl Team

2020.04.27

8.0
Szugob
PC

Szugob

Ekspert

2018.03.22

8.0
1up
PC

1up

Ekspert

2017.12.31

8.0
PC

MarcinB323

Ekspert

2017.08.18

4.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.03.25

8.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2016.03.18

Ocena STEAM

8.7

Bardzo pozytywne (3 311)

[title]

Główne zalety gry

  • Atmosfera i Ton: Gra jest chwalona za swoją mroczną i nastrojową atmosferę, a wielu użytkowników podkreśla upiorne otoczenia oraz hauntingowy soundtrack autorstwa Jespera Kyd'a, który wzbogaca całe doświadczenie.
  • Projekt Poziomów: Wiele misji jest unikalnie zaprojektowanych, z mieszanką odtworzonych poziomów z Codename 47 oraz nowych, które wprowadzają różnorodność. Poziomy takie jak "Impreza Króla Mięsa" i "Dwór Beldingford" są szczególnie zauważane za swoją kreatywność i angażującą rozgrywkę.
  • Mechanika Rozgrywki: Gra udoskonala mechanikę skradania się z wcześniejszych części, pozwalając na bardziej strategiczną zabawę. Gracze mogą eksperymentować z przebraniami, pułapkami i różnymi metodami zabójstwa, co dodaje głębi rozgrywce.
  • Ulepszona Sztuczna Inteligencja: W porównaniu do wcześniejszych tytułów, sztuczna inteligencja jest ogólnie postrzegana jako mniej frustrująca, co pozwala na bardziej przyjemne doświadczenie skradania się, chociaż wciąż zdarzają się momenty nieprzewidywalności.

Główne wady gry

  • Problemy Techniczne: Wiele recenzji wspomina o błędach i problemach z wydajnością, szczególnie na nowoczesnych systemach, co zmusza graczy do pobierania poprawek lub dokonywania dostosowań, aby gra działała płynnie. Problemy takie jak zawieszanie się i problemy z kontrolą są powszechnymi skargami.
  • Krótki Czas Gry: Gra jest stosunkowo krótka, zaledwie 12 misjami, a niektórzy gracze czują, że brakuje jej głębi i złożoności w porównaniu do innych części serii. Poleganie na odtworzonych misjach z Codename 47 może sprawiać, że gra wydaje się mniej oryginalna.
  • Niekonsekwentne Zachowanie AI: Choć poprawiona, sztuczna inteligencja czasami zachowuje się w sposób nieprzewidywalny, co prowadzi do frustrujących momentów, w których plany skradania się są psute przez niespodziewane wykrycie.
  • Przestarzałe Mechaniki: Niektórzy gracze uważają, że sterowanie i ogólne mechaniki rozgrywki wydają się nieporadne lub przestarzałe, co może odciągać od doświadczenia, szczególnie dla tych, którzy są przyzwyczajeni do nowocześniejszych gier.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Kohezja Narracyjna: Kilku użytkowników zauważyło, że ogólna fabuła wydaje się być nieuporządkowana i brakuje jej zaangażowania, głównie z powodu struktury retrospektywnej i ograniczonej zawartości narracyjnej.
  • Dodatkowe Funkcje: Niektórzy gracze tęsknią za funkcjami obecnymi w poprzednich grach, takimi jak personalizacja broni i bardziej szczegółowe briefingi misji. Brak przerywników filmowych i głębokiej narracji może sprawić, że gra wydaje się mniej immersyjna.
  • Więcej Oryginalnej Zawartości: Istnieje pragnienie większej liczby nowych misji zamiast remake'ów, ponieważ niektórzy gracze czują, że odtworzone poziomy nie oddają uroku oryginałów i odciągają od ogólnego doświadczenia.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Hitman: Contracts jest postrzegany jako solidna część serii z unikalnymi mocnymi stronami, szczególnie w atmosferze i projektowaniu poziomów, ale jest ograniczony przez problemy techniczne, krótki czas gry i pewne niespójności w rozgrywce.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl