Data wydania: 21 lutego 2003
Sequel pierwszoosobowej strzelaniny Project I.G.I. powstałej w studiu Interloop. Gracz ponownie wciela się w protagonistę części pierwszej – byłego żołnierza brytyjskich sił specjalnych SAS, który jako członek organizacji I.G.I. samotnie wykonuje tajne misje w różnych zakątkach globu. I.G.I.2: Covert Strike oferuje trzy połączone tematycznie kampanie, rozgrywające się kolejno w Rosji, Libii i Chinach. W porównaniu z poprzednią odsłoną, I.G.I.
GRYOnline
Gracze
I.G.I.2: Covert Strike to sequel znanej gry akcji FPS - Project I.G.I. stworzonej przez norweską firmę Interloop Studios. Akcja gry utrzymana jest w podobnym do części pierwszej charakterze. Gracze ponownie stają się byłym żołnierzem sił specjalnych SAS, Davidem Jones’em, który jako członek organizacji I.G.I. samotnie wykonuje szereg tajnych misji składających się na trzy połączone kampanie umiejscowione w Rosji, Libii i Chinach.
Twórcy poprawili AI komputerowych przeciwników, wrogie oddziały wykorzystują rzeczywistą taktykę walki stosowaną przez współczesne armie i działają w sposób zorganizowany. Znacznie poszerzono asortyment dostępnej broni. Gracze otrzymują do dyspozycji różnego rodzaju pistolety, strzelby, karabiny oraz wyrzutnie rakiet. Trójwymiarowy świat gry wykonany został przy użyciu zmodyfikowanej wersji poprzedniego silnika, dzięki czemu I.G.I.2 bardzo wiernie odtwarza otoczenie oraz zróżnicowane warunki atmosferyczne. Gra posiada specjalny tryb multiplayer pozwalający na rozgrywki drużynowe.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Innerloop Studios
Wydawca: Codemasters
3GRY
Cykl taktycznych strzelanek wzbogaconych o wyraźnie zarysowane elementy skradankowe. Seria I.G.I. została wykreowana przez zespół Innerloop Studios, który opracował jej dwie pierwsze odsłony. Po latach nieudaną próbę stworzenia jej trzeciej części podjęły firmy AntiMatter Games oraz Toadman Interactive.
Recenzja GRYOnline
I.G.I.2: Covert Strike to sequel znanej gry akcji FPS - Project I.G.I. stworzonej przez norweską firmę Interloop Studios. Akcja gry utrzymana jest w podobnym do części pierwszej charakterze.
Aktualizacja: 15 kwietnia 2003
Dokładny opis przejścia taktycznej gry akcji I.G.I 2: Covert Strike, koncentrujący się głównie na wypełnianiu wszystkich celów misji. Autor zamieścił tu również przegląd dostępnego uzbrojenia.
19 października 2007
Komu z was na widok słów „gra z supermarketu” włos się jeży na głowie? A może na krok w stronę wielkiego wora z promocją reagujecie alergią?
8 lutego 2002
I.G.I.2: Covert Strike to sequel znanej gry akcji FPS - Project I.G.I. stworzonej przez norweską firmę Interloop Studios. Akcja gry utrzymana jest w podobnym do części pierwszej charakterze.
Wielokrotnie zdarzyło się już, że na niektóre produkcje narzucane były wysokie restrykcje wiekowe, głównie ze względu na brutalne sceny i niemoralne możliwości zachowań (vide cykl GTA czy pełna wersja Manhunt). Tymczasem, w Chinach zdecydowano się pójść o krok dalej i całkowicie zakazano dystrybucji strzelanki pierwszoosobowej, pt. Project IGI 2: Covert Strike. Jako argumentację owej decyzji podano fakt, iż przekazywane w grze treści „psują” międzynarodowy wizerunek powyższego kraju.
gry
Krzysztof Bartnik
20 marca 2004
Plebiscyt na najlepsze gry roku 2003 ciągle trwa, swoje głosy możecie oddawać do 16. stycznia. Żeby jednak przybliżyć Wam nieco tytuły nominowane w każdej kategorii, przedstawiamy Wam nasze zdanie na temat każdej z gier. Poznaliście już opinie o grach wyścigowych i przygodowych, teraz przyszła kolej na gry akcji. Pamiętajcie jednak, że poniższe spostrzeżenia są tylko moimi subiektywnymi odczuciami, więc niekoniecznie musicie się z nimi zgadzać :) Ale dość już gadania, przejdźmy do konkretów.
gry
Szymon Krzakowski
29 grudnia 2003
Pomimo ostatnich oświadczeń zespołu Elixir Studios odnośnie terminu premiery pełnej wersji gry strategiczno-ekonomicznej o nazwie Republic: The Revolution, sytuacja wciąż nie została do końca wyjaśniona. Małe śledztwo dziennikarskie, jakie przeprowadził zachodni serwis Computer and Video Games, pokazało, że pomimo zbliżonych zapewnień wydawcy (Eidos) i samego developera, jeden z lokalnych sprzedawców stwierdził, że nie spodziewa się pełnej wersji przed wrześniem tego roku.
gry
Krzysztof Bartnik
10 lipca 2003
Prosto z siedziby korporacji Codemasters nadeszły dwie niespodzianki, adresowane do wszystkich entuzjastów gry I.G.I. 2: Covert Strike. Mowa tu o ulepszonej wersji oficjalnego edytora map i nowym scenariuszu, przeznaczonym do starć wieloosobowych. Oba produkty umieszczone zostały na serwerze FTP wortalu GRY-OnLine.
gry
Radosław Grabowski
25 czerwca 2003
Od momentu rynkowej premiery pełnej wersji gry I.G.I.2: Covert Strike minęło już prawie pół roku, a tymczasem duet wydawniczy Innerloop Studios - Codemasters Software, odpowiedzialny za wprowadzenie omawianej strzelanki pierwszoosobowej na rynek, opublikował kolejną poprawę systemową, której zadaniem jest usunięcie wykrytych do tej pory błędów programistycznych.
gry
Krzysztof Bartnik
21 czerwca 2003
Posiadacze, wydanej w lutym bieżącego roku, gry z gatunku FPS o nazwie I.G.I. 2: Covert Strike mogą już wyłowić z globalnego oceanu informatycznego następną mapę, zaprojektowaną przez fachowców z korporacji Codemasters.
gry
Radosław Grabowski
25 maja 2003
I.G.I.2: Covert Strike to sequel znanej gry akcji FPS - Project I.G.I. stworzonej przez norweską firmę Interloop Studios. Akcja gry utrzymana jest w podobnym do części pierwszej charakterze.
gry
Fajek
30 kwietnia 2003
W dziale poradników rozpoczynamy publikację opisu przejścia taktycznej gry akcji I.G.I 2: Covert Strike. Dokładnie zilustrowana solucja koncentruje się głównie na wypełnianiu wszystkich celów misji. Za względu na znacznie poprawione AI oraz losowe pojawianie się żołnierzy w trakcie wykonywania misji, autor uwzględnił w opisie tylko tych przeciwników, którzy znajdują się na mapie w momencie rozpoczęcia zadania.
gry
Tomasz Pyzioł
8 kwietnia 2003
Jeszcze na dobre nie przebrzmiały echa po hucznej premierze drugiej części niezwykle popularnej gry jaką niewątpliwie była „Project I.G.I”, jeszcze nie wszyscy gracze zdążyli się w nią zaopatrzyć, a tu już zaczynają się pojawiać pierwsze poprawki i rozszerzenia...
gry
Bolesław Wójtowicz
18 marca 2003
W dniu wczorajszym pojawiło się długo oczekiwane demo I.G.I 2: Covert Strike do rozgrywki w trybie multiplayer (LAN oraz Internet). Można je pobrać z naszego działu Pliki.
gry
Fajek
11 stycznia 2003
Popularne pliki do pobrania do gry IGI 2: Covert Strike.
trainer IGI 2: Covert Strike - v.1.3 + 5 trainer - 3 września 2007
trainer IGI 2: Covert Strike - +5 trainer v1.1 - 27 marca 2003
mod IGI 2: Covert Strike - Area27 Map - 25 czerwca 2003
demo IGI 2: Covert Strike - Single Player #2 - 13 lutego 2003
mod IGI 2: Covert Strike - map editor - 25 czerwca 2003
patch IGI 2: Covert Strike - v.1.2 UK/Nordic - 23 czerwca 2003
demo IGI 2: Covert Strike - Multiplayer - 11 lutego 2003
patch IGI 2: Covert Strike - Upgrade 1 - 18 marca 2003
patch IGI 2: Covert Strike - safemode fix - 20 marca 2003
mod IGI 2: Covert Strike - Winterland Multiplayer Map - 3 lipca 2003
Wymagania sprzętowe gry IGI 2: Covert Strike:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1.2 GHz, 512MB RAM, 64 MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2700 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Szulc
Recenzent GRYOnline.pl
2003.04.30
I.G.I.2: Covert Strike to sequel znanej gry akcji FPS - Project I.G.I. stworzonej przez norweską firmę Interloop Studios. Akcja gry utrzymana jest w podobnym do części pierwszej charakterze.
ShadyYo
Ekspert
2022.04.20
Być może nie wszyscy odnajdą się w tym dziś już, przynajmniej na pierwszy rzut oka, archaicznym tytule, ale fani pierwszej części bez wątpienia pokochają tego godnego uwagi następcę.Choć na początku myślałem, że się poddam już na wstępie, gdyż wcale niełatwo było mi tę grę włączyć na Win 10 bez irytującego przycinania. Ostatecznie znalazłem sposób i mogłem przypomnieć sobie jak fajnie było grać w Project IGI. Ta gra swoim podejściem niewiele różni się od poprzednika i nie mam ku temu większych zastrzeżeń. Wypracowane standardy z pierwszej części, które znalazły tak wielu fanów na całym świecie, dalej cieszą i przyjemnie angażują gracza. Oczywiście, podobnie jak w pierwszej części, do sposobu poruszania się, strzelania i ogólnie mechaniki gry trzeba się przyzwyczaić. Ale gdy się to wszystko załapie, gra odpłaca się z nawiązką. Co nie oznacza wcale, że będzie łatwo, o nie. Miałem wrażenie, że było jeszcze trudniej niż w jedynce, nawet mimo tego, że wprowadzono możliwość 3 zapisów w trakcie każdej z misji (tutaj pochwała za prosty i fajny pomysł z rozładowującą się baterią przy każdym z zapisów – wymusza to na graczu odpowiednie planowanie swoich działań i brak nierozsądnych save’ów na lewo i prawo). Do niektórych z misji podchodziłem kilkanaście razy, jak nie więcej. Ale gdy już udawało się taką misję przejść, poczucie satysfakcji było ogromne. I mam wrażenie, że właśnie to tak często różni te łatwe, nowe tytuły od tych starych, które naprawdę potrafiły stawiać wysoko poprzeczkę nawet dla kumatego gracza. Misji jest tu naprawdę sporo i tym razem są jeszcze bardziej zróżnicowane niż w poprzedniku (Rosja, Libia, Chiny…) Oczywiście mamy też nowy arsenał broni, ale nie ukrywam, że zdecydowaną większość misji starałem się ukończyć bez ich użycia. Fakt, że nie wszystkie z nich się dało, co potwierdza szczególnie ostatnia, epicka, trzymająca w napięciu misja. Postarano się również o zróżnicowanie misji pod kątem konieczności użycia takiej czy innej strategii. Chociaż „konieczności” to może złe w tym przypadku słowo. Misje można pokonywać na wiele sposobów. Ale na pewno niektóre z nich są bardziej sugerowane, czy też raczej lepiej „premiowane” przez twórców.Z pewnych minusów, to pewnie można by wymienić fabułę, która… no cóż, do odkrywczych nie należy i choć jest prawdziwą kontynuacją jedynki, to zawiera na ogół bardzo oklepane motywy i raczej wszystko to, co z poprzednika już znaliśmy. Poza tym są tu pewne techniczne niedociągnięcia. Czasem, niezależnie jak cicho nie podejdziesz do wroga zza jego pleców, to przy pewnych ruchach, ten się odwróci, a czasem nie. Niby wprowadza to pewną nieprzewidywalność, ale mając na uwadze to, jak trudna jest to gra, to prędzej irytuje, bo tutaj dosłownie jeden centymetr ruchu w lewo czy w prawo bądź też jeden drobniutki błąd powoduje, że misję trzeba powtarzać. Mimo wszystko, dwójka to zdecydowanie godny sequel tego bardzo dobrego taktycznego FPS’a. I pomyśleć, że wciąż tak wielu nie zna ani jednej, ani drugiej części historii Davida Jonesa. A jeśli zna tylko pierwszą, to ja zdecydowanie zachęcam to zapoznania się z „Covert Strike”.
Charson
Ekspert
2024.10.13
Seep
Ekspert
2020.09.30
ShadyYo Chorąży
Być może nie wszyscy odnajdą się w tym dziś już, przynajmniej na pierwszy rzut oka, archaicznym tytule, ale fani pierwszej części bez wątpienia pokochają tego godnego uwagi następcę.
Choć na początku myślałem, że się poddam już na wstępie, gdyż wcale niełatwo było mi tę grę włączyć na Win 10 bez irytującego przycinania. Ostatecznie znalazłem sposób i mogłem przypomnieć sobie jak fajnie było grać w Project IGI. Ta gra swoim podejściem niewiele różni się od poprzednika i nie mam ku temu większych zastrzeżeń. Wypracowane standardy z pierwszej części, które znalazły tak wielu fanów na całym świecie, dalej cieszą i przyjemnie angażują gracza.
Oczywiście, podobnie jak w pierwszej części, do sposobu poruszania się, strzelania i ogólnie mechaniki gry trzeba się przyzwyczaić. Ale gdy się to wszystko załapie, gra odpłaca się z nawiązką. Co nie oznacza wcale, że będzie łatwo, o nie. Miałem wrażenie, że było jeszcze trudniej niż w jedynce, nawet mimo tego, że wprowadzono możliwość 3 zapisów w trakcie każdej z misji (tutaj pochwała za prosty i fajny pomysł z rozładowującą się baterią przy każdym z zapisów – wymusza to na graczu odpowiednie planowanie swoich działań i brak nierozsądnych save’ów na lewo i prawo). Do niektórych z misji podchodziłem kilkanaście razy, jak nie więcej. Ale gdy już udawało się taką misję przejść, poczucie satysfakcji było ogromne. I mam wrażenie, że właśnie to tak często różni te łatwe, nowe tytuły od tych starych, które naprawdę potrafiły stawiać wysoko poprzeczkę nawet dla kumatego gracza.
Misji jest tu naprawdę sporo i tym razem są jeszcze bardziej zróżnicowane niż w poprzedniku (Rosja, Libia, Chiny…) Oczywiście mamy też nowy arsenał broni, ale nie ukrywam, że zdecydowaną większość misji starałem się ukończyć bez ich użycia. Fakt, że nie wszystkie z nich się dało, co potwierdza szczególnie ostatnia, epicka, trzymająca w napięciu misja. Postarano się również o zróżnicowanie misji pod kątem konieczności użycia takiej czy innej strategii. Chociaż „konieczności” to może złe w tym przypadku słowo. Misje można pokonywać na wiele sposobów. Ale na pewno niektóre z nich są bardziej sugerowane, czy też raczej lepiej „premiowane” przez twórców.
Z pewnych minusów, to pewnie można by wymienić fabułę, która… no cóż, do odkrywczych nie należy i choć jest prawdziwą kontynuacją jedynki, to zawiera na ogół bardzo oklepane motywy i raczej wszystko to, co z poprzednika już znaliśmy. Poza tym są tu pewne techniczne niedociągnięcia. Czasem, niezależnie jak cicho nie podejdziesz do wroga zza jego pleców, to przy pewnych ruchach, ten się odwróci, a czasem nie. Niby wprowadza to pewną nieprzewidywalność, ale mając na uwadze to, jak trudna jest to gra, to prędzej irytuje, bo tutaj dosłownie jeden centymetr ruchu w lewo czy w prawo bądź też jeden drobniutki błąd powoduje, że misję trzeba powtarzać.
Mimo wszystko, dwójka to zdecydowanie godny sequel tego bardzo dobrego taktycznego FPS’a. I pomyśleć, że wciąż tak wielu nie zna ani jednej, ani drugiej części historii Davida Jonesa. A jeśli zna tylko pierwszą, to ja zdecydowanie zachęcam to zapoznania się z „Covert Strike”.
Chriso25 Generał
I znów po kilku latach wzięło mnie na odgrzanie gier IGI.
Decyzja długo nie trwała i zainstalowałem druga cześć ale mam jeszcze Windows 7 64 Bit wiec nie ma większych problemów.
Jako ze monitor juz mam 4K to trochę przeżyłem szok. IGI 2 spokojnie rozpoznaje rozdzielczość 3840x2160 i granie w tej rozdzielczość nie stanowi żadnego problemu. Jedynie HUD trochę mały ale da się przeżyć.
Pierwsza misja zaliczona na hard z ranga David Jones i zobaczymy jak będzie dalej.
Chriso25 Generał
Troche tez pobawilem sie modami i teraz wiem dlaczego tworcy zdecydowali ze zbytnie oddalenie sie od celu misjii zakonczy gre. Z modem Super Jump i niesmiertelnoscia mozna wyskoczyc poza mape i zobaczyc wielka czarna dziure! Oczywiscie czasu jest malo bo gra szybko zakonczy misje. Jednak w misji Border Crossing nie ma takiego ograniczenia, bo dookola jest pole minowe i normalnie i tak sie nie wyjdzie za nie ale z tym modem mozna sobie pofruwac do woli. Mi nawet udalo sie wskoczyc na wrogi helikopter i polatac nim po mapie
Teraz wiem ze ta gra rozgrywa sie alternatywnym swiecie po drugiej stronie czarnej dziury!