Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way (PC)

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way PC

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way to kontynuacja bardzo udanej gry akcji w szpiegowskich klimatach - The Operative: No One Lives Forever. Główną bohaterką ponownie jest Cate Archer, funkcjonariuszka tajnej agencji, walczącej z przestępczą organizacją H.A.R.M.

Akcji | FPP | zimna wojna | FPS | szpiegowskie | humorystyczne | multiplayer | strzelanki | lata 60. i 70. XX wieku

PC Windows
Okładka No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

1października2002

12grudnia2002

pudełko PL

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way to jak sam numer w tytule wskazuje, sequel przygodowej gry akcji utrzymanej w tradycji filmów szpiegowskich z lat 60-tych – The Operative: No One Lives Forever. Podobnie jak w części pierwszej gracz ma tu możliwość wcielenia się w rolę agentki tajnej organizacji UNITY - Cate Archer i ponownie przeciwstawienie się organizacji przestępczej kryjącej się pod nazwą H.A.R.M.

Zastosowanie nowego, stworzonego przez firmę LithTech engine’u graficznego - Jupiter game engine, pozwoliło na bardzo szczegółowe przedstawienie środowiska, w którym rozgrywa się akcja gry. Podczas gry odwiedzimy wiele różnorodnych, porozrzucanych po całym Świecie lokacji: japońska wioska, pokryte wiecznym śniegiem tereny okołobiegunowe, ekskluzywna rezydencja, park w Ohio podczas szalejącego Tornado, kwatera główna UNITY, itd. Zastosowanie wspomnianego wyżej engine’u pozwoliło na użycie różnorodnych efektów wizualnych takich jak: realistyczne oświetlenie, realistycznie wyglądająca woda, możliwość stosowania wysokiej jakości tekstur, realistyczne efekty pogodowe (podczas wichury w powietrzu unoszą się przedmioty podnoszone z ziemi), szczegółowe animacje postaci, itp. Znacznie zwiększone zostały możliwości interakcji z otoczeniem - można przeszukiwać szafki w poszukiwaniu dokumentów lub przedmiotów, można rozbijać okna, przesuwać meble czy też niszczyć źródła światła i w ten sposób chować się przed przeciwnikami. Zastosowane rozwiązania przypominają te znane z Metal Gear Solid - jeżeli zostaniemy zauważeni zawsze możemy uciec lub podjąć walkę.

Podobnie jak w pierwowzorze, także i w NOLF 2 nie zabraknie specyficznego humoru, który przejawia się chociażby nowymi gadżetami jakie nasza agentka dostała do swojej dyspozycji np. banan który położony w odpowiednim miejscu na ziemi może być ekstremalnie niebezpieczny. Oczywiście dostępne są także prawdziwe, wyrafinowane bronie i gadżety, jak: gwiazdki używane przez japońskich wojowników ninja, kusza Vindicator Model 6, kompaktowy łamacz kodów HR-4 Ladies oraz miniaturowa kamera szpiegowska w pomadce do ust.

Możliwość zabawy kilku osób jednocześnie (a dokładnie czterech) dostępna jest jedynie w trybie cooperative (deathmatch i CTF nie zostały zaimplementowane z powodu małego zainteresowania nimi w pierwszej części gry).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Ocena gry 7.85 / 10 na podstawie 490 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,99 PLN

Gry podobne do No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

Klasyfikacja PEGI No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 32MB RAM akcelerator 3D

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2002, 13:15

Drugie wspomniane „ale” jest dużo poważniejsze. Otóż w NOLF2 nader często nie trzeba się skradać. Co więcej, jest w grze wiele sytuacji, w których skradać się zwyczajnie nie da. Są poziomy przewidziane do walki stricte zręcznościowej, gdy jedyną skuteczną taktyką staje się ganianie zygzakiem i strzelanie do wszystkiego, co się rusza. Gracz przyczajony w cieniu i skulony, nawet gdyby schował uszy pod czapkę i tak zostanie za chwilę nakryty przez przeciwników, którzy deafaultowo znają jego pozycję. Rozumiem zamysł autorów dążący do tego, by w ten sposób uchronić gracza przed skostnieniem stawów, lecz osobiście nie lubię, gdy technika walki zostaje mi narzucona scenariuszem – choćby dlatego, że skradanie nigdy mi się nie nudzi (vide wstęp). Przeważnie jednak czajenie się po kątach stanowić ma podstawę przeżycia w świecie Cate Archer, lecz i tu jest problem. Liczba przeciwników na danym poziomie jest ustalona i nikt w NOLF2 spod ziemi nie wyrasta. Są od tej zasady dwa wyjątki – o nich za momencik. Jakiego by huku nie narobić, zbiegnie się tych przeciwników skończona ilość – wykazując odrobinę zręczności można ich powystrzelać jak kaczki i tym samym oczyścić okolicę z pomocą chociażby nie najcichszego kałasza. Uważać należy jedynie, by żaden z nich nie dobiegł do alarmu, którego włączenie powoduje właśnie wyrastanie przeciwników spod ziemi za najbliższym rogiem (to ten pierwszy wyjątek). Do tego właśnie wymagana jest ta odrobina zręczności, by najcelniej strzelać do tych, którzy do alarmu już biegną. Drugi wyjątek od reguły stałej ilości wrogów stanowią przejścia pomiędzy mapami, które na niektórych poziomach służą jako teleporty dostarczające w nieskończoność nowego mięska – mięsko można jednakże rozbryzgiwać na wejściu z kałasza – byleby nie dobiegło do alarmu. Amunicja w NOLF2 się nie kończy, gdyż każdy zabity przeciwnik ma jej przy sobie dość i jeszcze trochę na zapas.