Nightdive Studios robi co może, aby uzyskać pozwolenie na opracowanie remastera The Operative: No One Lives Forever. Zespół poprosił właśnie o zgodę na to firmę Warner Bros. Games.
 
Studio Nightdive to obecnie najlepsi specjaliści w odświeżaniu klasycznych gier pecetowych. Szef działu biznesowego firmy podczas trwającej w San Francisco imprezy branżowej Game Developers Conference ujawnił, jaką produkcją firma chciałaby się zająć najbardziej.
Nie należy się jednak nakręcać, że nastąpi to szybko. Problemem stojącym na drodze powrotu serii do sprzedaży jest szalenie zagmatwana sytuacja prawna.
Sytuacja prawna jest głównym powodem, dla którego The Operative: No One Lives Forever obecnie nie jest dostępne w sprzedaży. Nightdive Studios się jednak nie poddaje i co najmniej od 2020 roku stara się uzyskać dostęp do starych kontraktów, aby odkryć, od kogo dokładnie potrzebuje zgody na odświeżenie tej produkcji, jak i innych projektów z marki.

Wydaje się, że przede wszystkim potrzebna będzie zgoda Warner Bros. Games, bo szef Nightdive Studio, Stephen Kick, w serwisie X (dawny Twitter) zapytał właśnie o to tego wydawcę. Takie podejście może wydawać się dziwne, ale w 2019 roku Kick spytał w ten sposób o możliwość odświeżenia pierwszego Dark Forces, a rezultatem tego było wydanie w ubiegłym miesiącu Star Wars: Dark Forces Remaster. Mamy nadzieję, że w przypadku serii NOLF ostateczny rezultat będzie podobny.
The Operative: No One Lives Forever zadebiutowało w 2000 roku na PC, a dwa lata później doczekało się konwersji na PlayStation 2. Również w 2002 roku premierę na pecetach miał sequel w postaci No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way. Obie produkcje zostały bardzo ciepło przyjęte – każda posiada średnią ocen na poziomie 91% według serwisu Metacritic. Znacznie chłodniejszy był za to odbiór wydanego w 2003 roku spin-offa Contract J.A.C.K., którego średnia not wynosi jedynie 56%.
Innym projektem marzeń dla studia Nightdive jest pierwsza część serii The Darkness. W przypadku tej gry kciuki za powstanie remastera trzymają zwłaszcza gracze pecetowi, bo tytuł nigdy nie ukazał się na PC.
 
Data wydania: 9 listopada 2000
GRYOnline
Gracze
16

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.