Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXBOX
Okładka Deus Ex: Invisible War (PC)

Deus Ex: Invisible War

Kontynuacja wysoko ocenianego, cyberpunkowego RPG akcji studia Ion Storm z 2000 roku. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, kiedy to świat z wolna podnosi się po globalnej ekonomicznej katastrofie.

RPG | FPP | cyberpunk | skradanki | RPG akcji

Okładka Deus Ex: Invisible War (PC)

data premiery gry:

2gru2003

XBOX

3gru2003

PC

Deus Ex: Invisible War to kontynuacja znakomitej gry akcji z 2000 roku, która umiejętnie łączyła elementy cRPG z wciągającą cyberpunkową fabułą. Druga część rozgrywa się w roku 2072, w 20 lat po kryzysie ekonomicznym i wydarzeniach, które miały miejsce w Deus Ex. Gracz wciela się w rolę cybernetycznie ulepszonego agenta, znanego jako Alex Denton (może to być mężczyzna lub kobieta). Akcja Invisible War rozpoczyna się w momencie, gdy protagonista ucieka z Chicago tuż przed tym, jak w wyniku ataku zamachowca-samobójcy zniszczona zostaje akademia Tarsus, gdzie wraz z kolegami odbywał szkolenie. Denton przenosi się do Seattle, lecz i tu dopada go konflikt pomiędzy ogromnymi korporacjami i organizacjami terrorystycznymi, które próbują przeforsować własną wizję przyszłości świata po wielkiej katastrofie.

Fabuła Deus Ex: Invisible War jest jeszcze bardziej nieliniowa niż poprzednio: na każdym kroku czekają nieoczekiwane zwroty akcji, a wiele naszych decyzji może pchnąć opowieść na nowe tory. Każdy problem można też rozwiązać na kilka różnych sposobów (np. można wyciągnąć od kogoś informacje przekupstwem, zhakowaniem jego komputera, czy też użyciem brutalnej siły). Gracz ma też sporą dowolność w dobieraniu sojuszników i wyborze stron konfliktu (system reputacji). Wykonując kolejne misje, trafia w miejsca rozrzucone po całym świecie. Akcja toczy się m.in. w Stanach Zjednoczonych, Egipcie, Niemczech czy Antarktyce, przy czym zaprezentowany świat jest bardzo interaktywny, a zamieszkujące go postacie charakteryzują się różnym stylem zachowania, celami czy inteligencją. Postępowanie bohaterów niezależnych wynika nie tylko ze sposobu prowadzenia rozmowy z nimi, ale również ich wiedzy o naszych dotychczasowych poczynaniach.

Deus Ex: Invisible War oferuje rozbudowany system rozwoju głównego bohatera i całą gamę biowszczepów poprawiających jego parametry (m.in. pozwalających na widzenie przez ściany czy skakanie na wysokość 40 stóp, lub regenerujących obrażenia). Ponadto, gdy zawiodą wszystkie ciche i bezkrwawe sposoby na wyjście z sytuacji, można skorzystać z argumentu siły; mamy do dyspozycji m.in. ostrze energetyczne, granaty, strzelbę, karabin snajperski, wyrzutnię rakiet, pociski samonaprowadzające czy broń obezwładniającą.

Gra oparta jest o silnik graficzny Unreal Warfare, co gwarantuje bardzo ładną, trójwymiarową oprawę oraz szczegółowe lokacje i modele postaci. Za odtworzenie fizyki odpowiada zaś zaawansowany silnik Havok, w dniu premiery gry uważany za najlepszy na rynku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 895 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Deus Ex: Invisible War

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Deus Ex: Invisible War

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: CPU 1,5GHz Intel/AMD, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D (GeForce 3 i lepsze)

Deus Ex: Invisible War - recenzja gry
Deus Ex: Invisible War - recenzja gry

Recenzja 25 marca 2004, 11:59

Nie byłoby to takie bardzo złe, gdyby autorom gry udało się utrzymać kontrolę nad biegiem wydarzeń. Tak się jednak nie dzieje. W zasadzie każde kolejne spotkanie, rozmowa, rozmówca, zlecone zadanie do wykonania są niespodziewane, przeważnie słabo się wiążą z poprzednimi i gracz nader szybko traci orientację, o co w tym wszystkim chodzi. I nie mamy tu do czynienia z jakże miodną tajemnicą prześwitującą przez zasłony, lecz ze zwyczajnym galimatiasem – postacie, questy oraz informacje pojawiają się deus ex machina i nawet jeśli gdzieś u zarania scenariusza miało to wszystko jakiś sens, niewiele z tego zostało. Dlaczego Paul Denton a później jego brat J.C. przeszli na stronę NSF i czemu dystrybucja ambrozji kontrolowana była przez rząd, pamiętam po dziś dzień, ale powody walki Zakonu z resztą świata jakoś nie za bardzo do mnie przemawiają.

PC
XBOX