Data wydania: 21 lutego 2001
Gra akcji FPP utrzymana w konwencji horroru, do której scenariusz napisał sam mistrz tego gatunku Clive Barker. Jako okultysta Patrick Galloway gracz musi odkryć tajemnicę przekleństwa rodu Covenantów.
GRYOnline
Gracze
Undying to gra akcji FPP oparta na zmodyfikowanym silniku graficznym Unreal Tournament, do której scenariusz napisał sam mistrz horroru Clive Barker. Akcja gry, należącej do gatunku „horror survival”, rozgrywa się w 1920 roku w Irlandii. Gracz wciela się w okultystę - Patricka Gallowaya, który wezwany przez swojego krewniaka Jeremiasza, przybywa do opustoszałej „gotyckiej” posiadłości. Uzbrojony w znajomość tajemnej wiedzy i zaklęć czarnej magii oraz sześć rodzajów zabójczej broni musi odkryć przyczynę przekleństwa rodziny Covenantów.
Przed Patrykiem stoi do wykonania pięć zadań prowadzących do źródła zła - Przeklętego Króla Umarłych. Za każdym razem trzeba będzie się zmierzyć z nieśmiertelnymi strażnikami oraz jednym z przeklętych przodków Jeremiasza: Drinen, Howlers, Verago, Hounds of Gel’ziabar, Sleeds i Monto’-Shonoi. W realizacji zadań pomogą nam specjalne tryby rozgrywki umożliwiające latanie w świecie duchów oraz czar zwany Scrye pozwalający widzieć i słyszeć rzeczy niewidoczne gołym okiem. Ta umiejętność pozwoli nam odkryć dodatkowe wskazówki prowadzące do celu. Do przejścia mamy dziesięć lokacji, które poczynając od posiadłości Jeremiasza, zaprowadzą nas do takich miejsc jak zniszczone opactwo, krąg kamiennych postumentów, przeklęte miasto Oneiros, jaskinie piratów czy neolityczne groty.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: DreamWorks Interactive
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Recenzja GRYOnline
Clive Barker – angielski autor powieści grozy – postanowił swoją wizję horroru zaprezentować w postaci gry „Undying”. Konwencja gry akcji jest tylko pretekstem do wciągnięcia gracza w mroczny i przerażający świat rodziny Covenantów. Jaki dało to efekt?
Potępieńcze wycia potworów, przeklęty ród i nawiedzona posiadłość – oto czym w 2001 roku przestraszyć próbowało nas Electronic Arts. Clive Barker’s Undying do dziś jest idealnym przykładem, jak powinno się budować fabułę oraz klimat w grach.
opinie
Krzysztof Kałuziński
5 kwietnia 2025
Ukazała się wersja 1.4 Undying-Renewal, czyli najważniejszego projektu ulepszającego klasycznego FPS-a Cliver Barker's Undying. Nowa edycja moda wprowadziła do gry multiplayer, który początkowo był w planach twórców gry.
Pliki do gier
Adrian Werner
19 października 2024
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
25 lipca 2011
W maju bieżącego roku dowiedzieliśmy, że powstanie kolejna po Undying gra, której nazwiska użyczy uznany pisarz, scenarzysta, a także reżyser filmów horror/gore – Clive Barker. Program zatytułowany Demonik ukaże się w styczniu nakładem firmy Majesco. Wczoraj okazało się, że do własnego produktu firmowanego nazwiskiem kończącego słynnego Brytyjczyka przymierzają się również panowie z Codemasters.
gry
Krystian Smoszna
2 września 2005
Wielbiciele filmów z serii Hellraiser czy Candyman mogą już zacierać ręce. Clive Barker – uznany pisarz, scenarzysta, a także reżyser horrorów, postanowił wziąć się za kolejną po Undying grę video – poinformował wczoraj koncern Majesco. Program będzie nazywać się Demonik i zostanie przygotowany z myślą o konsolach nowej generacji.
gry
Krystian Smoszna
10 maja 2005
Uzbrojony w tajemną wiedzę o czarnej magii oraz sześć różnych broni Patrick Galloway musi odkryć przekleństwo rodziny Covenantów i pokonać Przeklętego Króla Umarłych. Jak to zwykle bywa w grach komputerowych to właśnie Wy musicie mu w tym pomóc, my z kolei postaramy się pomóc Wam :-)
gry
Janusz Burda
25 lipca 2001
I kolejny konkurs z serii „jeden dzień, jedno pytanie, jedna nagroda” zakończył się. Gra Clive Barker’s Undying zastała rozlosowana pomiędzy uczestników.
pozostałe
Fajek
20 kwietnia 2001
Święta, święta i po świętach, a u nas... kolejna edycja konkursu z cyklu „1 dzień, 1 pytanie, 1 nagroda” Dzisiaj tematem i jednocześnie nagrodą jest gra „Clive Barker's Undying”, pozycja, przez którą wielu będzie bało się spać przy zgaszonym świetle. Jej dystrybutorem i zarazem fundatorem nagrody jest firma IM Group. Krótki termin konkursu to duża szansa na wygraną, spróbujcie!
pozostałe
Michał Bobrowski
18 kwietnia 2001
Na sieci pojawiło się grywalne demo Clive Barker’s Undying. Tak więc wszyscy którzy posiadają dostęp do dość szybkiego łącza (plik waży około 100MB) mogą przetestować sobie tą grę zanim trafi ona do sklepów w Polsce.
gry
Janusz Burda
6 kwietnia 2001
W przyszły poniedziałek (9 kwietnia) do sklepów trafią dwa nowe tytuły wydawane przez IM Group. Będą ta Clive Barker’s Undying i The Sims: Balanga.
gry
Janusz Burda
4 kwietnia 2001
Popularne pliki do pobrania do gry Clive Barker's Undying.
mod Clive Barker's Undying - DirectX11 Renderer v.1.6.2 - 4 stycznia 2021
patch Clive Barker's Undying - v.1.0 Texture Patch - 5 czerwca 2001
mod Clive Barker's Undying - Family Grave - 25 lipca 2011
mod Clive Barker's Undying - Undying Widescreen Fix v.1.01 - 18 września 2019
mod Clive Barker's Undying - Undying-Renewal v.1.4 - 13 października 2024
demo Clive Barker's Undying - - 6 kwietnia 2001
trainer Clive Barker's Undying - v1.1 +4 TRAINER - 16 lipca 2015
mod Clive Barker's Undying - Normal and height maps for Clive Barker's Undying v.5102020 - 3 listopada 2020
mod Clive Barker's Undying - Widescreen + High Resolutions v.1.2 - 5 grudnia 2020
mod Clive Barker's Undying - ESRGAN Pack (Better Textures) v.0.9 - 4 sierpnia 2021
Wymagania sprzętowe gry Clive Barker's Undying:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 912 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Szulc
Recenzent GRYOnline.pl
2001.02.19
Clive Barker – angielski autor powieści grozy – postanowił swoją wizję horroru zaprezentować w postaci gry „Undying”. Konwencja gry akcji jest tylko pretekstem do wciągnięcia gracza w mroczny i przerażający świat rodziny Covenantów. Jaki dało to efekt?
zanonimizowany146624 Legend
Ale by w to pograł w nowej odsłonie. Da sie jakos grac padem?
Vorightaun Pretorianin
O nie! To mój idealny klimat FPP z rodem horroru!
Tylko gram wieczorem i słuchawki-trochę głośniej!
Przyznaję kilka razy wystraszyłem.
Pisarz i artysta Clive Barker to SZACUN!
Jak znajdę czas to pogram Jericho.
blimsien_yankovic Centurion
Widać od początku że ktoś włożył w Undying dużo pracy i wcielił w życie wiele świetnych pomysłów. Jedyną bolączką jest grafika. W 2001 roku w którym została wydana było bardzo dobrze. Wtedy był to szczyt możliwości graficznych. Obecnie może odrzucić i nie zachwycić.
Co do pomysłów to są dwa kółeczka (menu) wyboru broni miotających i czarów. Broń standardowa pistolet, shogun, koktajl mołotowa oraz niestandardowa: średniowieczny rodzaj kuszy, tybetański miotacz zimna, kosa - artefakt, ognisty ptak, kamień ochronny. Innowacja robiła wtedy wrażenie. Czary są standardowe ale można je ulepszać. Jest 5 poziomów każdego czaru. Aby czar wszedł na wyższy poziom musimy użyć specjalny kamień który musimy znaleźć. Te kamienie to "sekrety" w grze. Czary na ostatnim poziomie są naprawdę mocne.
Rozwój postaci też obecny w grze ale tylko zwiększamy poziom many naszego bohatera zbierając specjalne kamienie. Kamienie akurat łatwo znaleźć (wydają specyficzny dźwięk). Bronie odblokowujemy w miarę postępów w grze. Przełomowy monet gry to zdobycie kosy - specjalnego artefaktu. To jest mniej więcej płowa gry.
Co zachwyca.
1. Gra nawiązuje do starszych produkcji. Autorzy chcieli aby gra nie przypominała korytarzówki. Rezydencja będzie tak jakby bazą do dalszych wypadów. Oznacza to że korytarze pierwszego poziomu będą wielokrotnie używane. Będziemy zdobywać klucze do drzwi. Dzięki temu zdobędziemy dostęp do nowych i niezbadanych części rezydencji.
2. To nie jest typowa strzelanka i tym podobna produkcja. Nie nastawiać się na coś w postaci Dooma bo się odbijecie od razu od gry. To jest raczej przygodowa gra akcji w 3D z rozbudowaną fabuła gdzie szukamy kluczy, artefaktów, nowych czarów i wpisów do dziennika. Walka oczywiście jest na pierwszym miejscu ale na równi z elementami przygodowymi. Wyjątkiem są ostatnie etapy gdzie mamy dopaść Bethany - w tym przypadku gra to korytarz i zwykła naparzanka z przeciwnikami.
3. Fabuła gry oraz opisy w dzienniku (zbieramy notatki, księgi oraz wpisy do dziennika misji). Przeglądamy w sposób logiczny od najnowszego do najstarszego. Widać że tu się starano - trochę do poczytania będzie.
4. Słyszysz głosy "see" lub "turn around" - to są podpowiedzi w pomieszczeniach gdzie masz użyć odpowiedniego przedmiotu lub czaru. Specjalny dźwięk oznajmia nam również sekret do zebrania i warto się rozejrzeć. Jeden kamień many dodaje nam +10 punktów many.
5. Teraz tego nikt nie zauważy ale zadbano również o dźwięki. Jeżeli idziemy po dywanie czy podłodze wydajemy różne odgłosy (w 2001 roku na takie szczegóły zwracano uwagę)
Przed chwilą ją sobie ukończyłem ponieważ dawno temu ogrywałem i chciałem sobie przypomnieć fajną gierkę - obecnie klasyk. Dla nowych graczy może być ciężko nawet na niskim poziomie trudności. Nie ma strzałki gdzie trzeba iść oraz trzeba czytać trochę dziennik zadań. Zadania w znajdywaniu drogi i otwieraniu przejść są raczej średnio trudne dla graczy którzy pamiętają gry z tych lat. Dla nowych raczej klasyk którego nigdy nie ukończą. Pozdrawiam Fanów.
pjetal Legionista
Ja nie polecam, jako horror FPS dobry, ale jako sam FPS słaby, przekombinowany, za dużo łażenia i wracania się jak w Tomb Raiderze, nie wiadomo gdzie trzeba iść, szukanie kluczy itp. Jak gry nie da się przejść bez solucji...to dla mnie na minus.