Clive Barkers Undying: Przeciwnicy #1
Aktualizacja:
SZCZURY (RATS)
- Opis: Szczury w grze zachowują się jak ich prawdziwe ich odpowiedniki - atakują tylko sprowokowane. Wydają przy tym specyficzne dla siebie dźwięki.
- Występowanie: Możemy natknąć się na nie przed willą lub w ciemnych, wilgotnych korytarzach.
- Atak: Nie są zbytnio groźne - jednak jeżeli zostaniemy dłużej w bezruchu może to się dla nas źle skończyć.
- Słaby punkt: Jako że szczury można zabić najłatwiej spośród wszystkich stworzeń w grze, nie należy tracić na nie amunicji - Tibetan War Cannon czy Scythe powinny załatwić sprawę.
- Fabuła: To właśnie szczury wygryzły skórę Aarona.
HOWLER
- Opis: Te wilko-podobne stwory są szczególnie groźne w większych stadach. Ich sposób poruszania to skoki, więc trudno jest w nie trafić ze zwykłego pistoletu. Istnieją dwie odmiany tych stworzeń: normalna - biała i silniejsza - zielona. Różni je, poza kolorem, tylko wytrzymałość.
- Występowanie: Można znaleźć je w willi, w Klasztorze oraz także w katakumbach.
- Atak: Atakują z bliskiej odległości skacząc na ofiarę i szarpiąc ją ostrymi pazurami.
- Obrona: Mogą zwołać posiłki z najbliższej okolicy.
- Słaby punkt: Jako że Howlery aby zaatakować, muszą się do nas zbliżyć, należy więc je z daleka wyeliminować bronią lub zaklęciem ofensywnym.
- Ciekawostki: Howlery to rodzaj przeciwników, z którymi będziemy mieć do czynienia już na samym początku. Mają one na swoim koncie śmierć wielu służących w willi Covenantów oraz mnichów z Klasztoru.
- Fabuła: Są to zwierzątka Lizbeth, a jak się później okaże, także ona jest po części Howlerem.
SCARROW
- Opis: Są raczej mało inteligentne. Ich dziwne ciała (skrzyżowanie węża z jaszczurką) pozwalają na powolne przemieszczanie się po okolicy, natomiast wyrastające symetrycznie macki stanowią wraz z otworem gębowym narzędzia mordu.
- Występowanie: Ich domem jest Oneiros, jednak przedostały się jakoś do willi Covenantów siejąc tam ogromne spustoszenie.
- Atak: Z bliska używają swoich macek, natomiast na większą odległość wyrzucają trującą substancję, która po zetknięciu ze skórą oddziaływuje na centralne ośrodki mózgowe, powodując uszkodzenie tych odpowiedzialnych za wzrok i utrzymanie równowagi.
- Obrona: Kiedy je wystraszymy, schowają się pod ziemię, po czym niespodziewanie pojawią najczęściej za naszymi plecami.
- Słaby punkt: Kiedy przemieszczają się pod ziemią, nie są w stanie atakować. Poza tym prędkość ich poruszania jest zgoła niewielka, dlatego nie potrafią robić skutecznych uników.
- Ciekawostki: Scarrow nie posiada ciała - po śmierci zamienia się w chmurę gazu. Dlatego też nie można go przywołać czarem Invoke.
DUCH MNICHA (GHOST MONK)
- Opis: Duchy mnichów normalnie wyglądają jak przeźroczysta, niebieska materia o humanoidalnych kształtach. Kiedy użyjemy Scrye, zobaczymy zwykłych mnichów zajmujących się swoimi sprawami.
- Występowanie: Znajdziemy je w kaplicy w willi oraz podczas wędrówek po ruinach Klasztoru.
- Atak: Mogą atakować tylko z bliska, używając do tego celu noszonych ze sobą kijów.
- Obrona: Trzymają się głównie w grupach, tak też atakując.
- Słaby punkt: Jako że nie mają czym walczyć na odległość, mogą być spokojnie zdejmowani z daleka.
NIETOPERZ (BAT)
- Opis: Jak w prawdziwym świecie, nietoperze w grze mogą zaatakować tak sprowokowane, jak i same bez większych problemów. Wydają przy tym specyficzny piskliwy dźwięk.
- Występowanie: Kilka znajdziemy w willi, natomiast w ciemnych jaskiniach czy katakumbach Klasztoru jest ich całe mnóstwo.
- Atak: Podlatują do swojego celu i gryzą, najczęściej w szyje.
- Obrona: Są bardzo szybkie, co utrudnia ich unicestwienie.
- Słaby punkt: Nietoperze są bardzo słabe i bez problemu można pokonać je każdą dostępną bronią. Jako że nie mogą atakować z daleka, należy je likwidować jak najwcześniej.
SZKIELET (DECAYED SAINT)
- Opis: Z wyglądu przypominają szkielet wojowników, jednak atakują podobnie jak duchy mnichów. Nie dbają przy tym o swoje bezpieczeństwo, liczy się tylko zlikwidowany cel.
- Występowanie: Możemy natknąć się na nie w okolicach Mauzoleum oraz w ruinach Klasztoru.
- Atak: Potrafią uderzyć kijem lub rzucić z daleka kamieniem czy kością, czymkolwiek co mają aktualnie pod ręką.
- Obrona: Szkielety są szczególnie odporne na fizyczne ataki. Kiedy nawet porządnie je zranimy, to po pewnym czasie znowu powstaną i będą siały zniszczenie.
- Słaby punkt: Są przy tym bardzo wrażliwe na czar - wystarczy użyć Invoke, który zniszczy je całkowicie.
- Ciekawostki: Podczas wizyty w ruinach Klasztoru zobaczymy jak Howler zabija mnicha, po czym z tego zostaje szkielet, który nas zaatakuje. Może te wszystkie szkielety to mnisi, zabici podczas ataku tych wstrętnych stworów?
MNISI (MONKS)
- Opis: Dowodzeni przez opatów mogą być trudnym przeciwnikiem. Ci bogobojni ludzie stali się pod wpływem Scythe of the Celt fanatyczni - bardziej waleczni niż religijni, jednak przed śmiercią modlą się do boga o zbawienie. Są bardzo inteligentni i niesłychanie czujni, dlatego wystarczy cichy szelest aby nas usłyszeli.
- Występowanie: Znajdziemy ich w Klasztorze w przeszłości.
- Atak: Mogą walczyć kijami, a niektórzy są dodatkowo wyposażeni w kusze.
- Obrona: Mogą przywołać swoich braci, poza tym są odporni na czar Invoke.
- Słaby punkt: Mnisi nie są technologicznie rozwinięci, używają do walki starodawnych broni.
- Fabuła: Kiedy ukradniemy Scythe, Klasztor zostanie zniszczony, a wszyscy mnisi zabici.
OPACI (ABBOTS)
- Opis: Jako dowódcy mnichów, są od nich silniejsi. Im także udzielił się wpływ Scythe - propagują ofiary z ludzi oraz czarną magię. W większości ubierają się w purpurowe szaty.
- Występowanie: Tak jak ich podwładni, opaci znajdują się w Klasztorze przeszłości.
- Atak: Dzięki zgłębianiu tajników czarnej magii, opaci posiedli czar Skull Storm, którego używają nader często.
- Obrona: Są odporni na czar Invoke, poza tym korzystają z wielu zaklęć.
- Ciekawostki: Kiedy ukradniemy Scythe, Klasztor zostanie zniszczony, a wszyscy opaci zabici.
FLICKERING STALKER
- Opis: Z wyglądy przypominają latającą rybę z mackami, a podczas ataku wydają dziwne dźwięki.
- Występowanie: Pierwszy raz zmierzymy się z nimi w Oneiros, a później zostaną także znalezione w willi.
- Atak: Gryzą swój cel.
- Obrona: Bardzo szybko się poruszają, często zataczając koła wokół swojej ofiary, co utrudnia ich zabicie.
- Słaby punkt: Jeżeli zauważymy je wcześniej można pokusić się o rozwalenie ich z większej odległości. Nie są zbyt wytrzymałe, więc wystarczy nawet zwykły pistolet.
- Ciekawostki: W pierwszych wersja Undyinga Stalkery miały zdolność chwilowego znikania, dlatego nazywają się "migające". W finalnej wersji zostało to jednak usunięte.
WOJOWNIK TRASANTI (TRASANTI WARRIOR)
- Opis: Trasanti to przypominający piratów ludzie będący na posyłkach Ambrose. Wojownik posługuje się w walce pistoletem lub zakrzywionym mieczem, wspomagając swojego dowódcę.
- Występowanie: Utworzyli bazę w starej Jaskini Piratów. Można ich także spotkać później w willi.
- Atak: Z bliska używając mieczy, z daleka rewolweru.
- Obrona: Są bardzo inteligentni - jeśli usłyszą jak przeładowujemy broń, szybko się na nas rzucą.
- Słaby punkt: Podczas walki wojownicy mają zwyczaj zmieniania broni, jeśli się do nich zbliżymy lub oddalimy. Dzięki temu mamy chwile czasu na zadanie ostatecznego uderzenia. Sa także dość podatni na sugestie - czar Invoke powoduje u nich samobójstwo.
- Ciekawostki: Ich ubrania i bronie przysuwają na myśl Arabskie pochodzenie, jednak czarna magia używana przez żeńskie przedstawicielki to wyklucza.
- Fabuła: Jak wszyscy spod znaku Trasanti, tak i wojownicy są w pełni posłuszni Ambrose.
DOWODCA TRASANTI (TRASANTI CHIEFMAN)
- Opis: Są silniejsi niż wojownicy, dzięki czemu zyskali sobie miano dowódców. W walce używają strzelby oraz pary noży.
- Występowanie: Utworzyli bazę w starej Jaskini Piratów. Można ich także spotkać później w willi.
- Atak: Nie lubią walki na dystans - z bliska używają noży a z większej odległości także strzelby.
- Obrona: Tak jak ich podwładni, są bardzo inteligentni i mogą wykorzystać każdą chwilę nieuwagi gracza.
- Słaby punkt: Robią dokładnie to samo co ich podwładni: zmieniają broń w nieodpowiednim czasie oraz popełniają samobójstwo po czarze Invoke.
0
- Clive Barker's Undying - poradnik do gry
- Clive Barkers Undying: Poradnik do gry
- Clive Barkers Undying: Bohaterowie
- Clive Barkers Undying: Uzbrojenie
- Clive Barkers Undying: Przedmioty i czary
- Clive Barkers Undying: Światy
- Clive Barkers Undying: Przeciwnicy #1
- Clive Barkers Undying: Przeciwnicy #2
- Clive Barkers Undying: Dobre złego początki
- Clive Barkers Undying: Pora wstawać
- Clive Barkers Undying: W poszukiwaniu Lizbeth
- Clive Barkers Undying: Przybyłem
- Clive Barkers Undying: zobaczyłem
- Clive Barkers Undying: zdobyłem
- Clive Barkers Undying: Czas na Lizbeth
- Clive Barkers Undying: Nie ufaj nikomu
- Clive Barkers Undying: W poszukiwaniu Ambrose
- Clive Barkers Undying: Sprawa Keisingera
- Clive Barkers Undying: Zmalujemy coś?
- Clive Barkers Undying: Nowy świat
- Clive Barkers Undying: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1179 Junior
Teraz kiedy wiem jak gość pisze naprawdę widząc kolejną jego pracę przyznaję iż mój pierwszy komentaż to był wielki Kiks...
zanonimizowany751914 Pretorianin
ALE TŁUMY POSTÓW!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
