Wyszukiwarka gier
Age of Darkness: Final Stand

Age of Darkness: Final Stand

PC
po premierze

Data wydania: 15 stycznia 2025

Strategiczne, Fantasy, RTS, Survival, Indie, Singleplayer

Age of Darkness: Final Stand jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), która przywodzi na myśl takie tytuły jak Age of Empires oraz They Are Billions. Zadaniem gracza jest ocalić resztki ludzkości przed mrokiem.

OCEŃ
Oceny

Age of Darkness: Final Stand jest grą RTS stworzoną przez australijskie studio PlaySide. Produkcja zabiera nas do krainy fantasy, która jest powoli pochłaniana przez ciemność. Musimy się jej przeciwstawić, aby ocalić ludzkość. Gra w dużej mierze opiera się na założeniach klasycznych strategii czasu rzeczywistego - budujemy osadę i szkolimy jednostki, z tą różnicą, że w nocy walczymy z hordami wrogów, chcącymi zniweczyć nasze starania. Stylem rozgrywki tytuł przypomina takie produkcje jak They Are Billions oraz Age of Empires.

Fabuła

Trafaimy do krainy fantasy, która jest nękana przez ciemność. Objawia się ona w postaci mgły stopniowo pochłaniającej cały świat. W jej wnętrzu rodzą się Koszmary, czyli potwory mające tylko jeden cel – zgładzić ludzkość. Naszym zadaniem jest poprowadzić ocalałych do zwycięstwa nad niszczycielską siłą.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Wczesny dostęp:7 października 2021

Producent: PlaySide

Wydawca: PlaySide

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Opinie

7 października 2021

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Na rynku pojawił się Dark Souls gier RTS – mowa o Age of Darkness: Final Stand. Produkcja ta sprawiła, że popadłem w otchłań szaleństwa i rozpaczy. Zapraszam do lektury, jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego.

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę
Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Wiadomości

Dobrze oceniana strategia Age of Darkness zbliża się do premiery z trailerem III aktu kampanii

Dobrze oceniana strategia Age of Darkness zbliża się do premiery z trailerem III aktu kampanii

Twórcy survivalowego RTS-a Age of Darkness: Final Stand zapowiedzieli trzeci akt kampanii fabularnej. Ponadto w planach są mocne ulepszenia rozgrywki.

gry

Adrian Werner

27 sierpnia 2023 07:34

Dobrze oceniana strategia Age of Darkness zbliża się do premiery z trailerem III aktu kampanii
Nowy RTS przypominający Age of Empires i They Are Billions już wkrótce

Nowy RTS przypominający Age of Empires i They Are Billions już wkrótce

Niedługo na platformie Steam ukaże się Age of Darkness: Final Stand - RTS wyglądający jak połączenie Age of Empires oraz They Are Billions z intrygującą mechaniką mgły wojny.

gry

Damian Gacek

22 lipca 2021 13:50

Nowy RTS przypominający Age of Empires i They Are Billions już wkrótce

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Age of Darkness: Final Stand.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Age of Darkness: Final Stand:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-10600 / AMD Ryzen 5 3600XT, 16 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 770 / Radeon R9 380, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-12600K / AMD Ryzen 5 7600, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2022-02-19
19:46

Tasmandev Junior

Lemark z tego co aktualnie widzę jest Przetrwanie, w przygotowaniu również scenariusze (w menu na szaro). Może kampania pojawi się z czasem.

Komentarz: Tasmandev
2022-05-18
17:59

KrisQs Centurion

😐

Age of Empires w świecie fantasy? Wygląda świetnie i normalnie brałbym w ciemno, szczególnie za te niewielkie pieniądze, ale... dopóki nie wprowadzą trybu multiplayer, to chyba nie warto sobie zawracać nią głowy. To podstawa w tego typu grach. :/

Komentarz: KrisQs
2023-07-25
11:08

pinkipiel Junior

They Are Billions, ale w średniowiecznym settingu. Jakieś to takie drętwe, mało responsywne, budynki zlewają się ze sobą, jednostki latają jak głupie po polu bitwy, łucznicy mają zasięg dosłownie dwóch długości włóczni.
Dodali ostatnio kampanię, na multi nie ma co liczyć - ten sam problem co w They Are Billions - w tej grze jest po prostu zbyt wiele jednostek (przeciwnika głównie), przez co synchronizacja stanu gry między graczami jest nie do zrealizowania w sensownym czasie odpowiedzi z serwera, który pozwoliłby grać płynnie.

Komentarz: pinkipiel
2025-01-16
09:07

pieterkov Senator

pieterkov

Wczoraj gra wreszcie wyszła z Early Access po "zaledwie" 3,5 roku. Ktokolwiek o niej jeszcze pamięta?

Komentarz: pieterkov
2025-01-29
00:50

Flint Legionista

Coż po zrobieniu kampanii i kilkunastu zwykłych map nie da się dać grze wiecej niż 6/10, a bliżej do 5.

Inspiracja They are billions jest oczywista, jednak twórcy chyba nie do końca wiedzieli co chcą finalnie osiągnąć.

- Rozbudowa bazy jest frustrująca z powodu wszechobecnej ciasnoty. W przeciwieństwie do TaB niemal na każdej mapie brakuje miejsca do naturalnej budowy bazy mieszkalnej.

- Koszty budynków są co najmniej dziwaczne. Wieże z ogniem, które powinno dać się spamować, żeby "zajmować mapę", są absurdalnie drogie. O murach nawet nie wspominam, ponieważ koszt najlepszych jest kuriozalny, jak na koncepcje gry polegającą na wallowaniu wszystkich ścieżek.

- Ogólnie mała liczba budynków

- Jednostki poruszają się jak mucha w smole + dodatkowo ich pathfinding opiera się na szachownicy co jest irytujące w połączeniu z kolejnym minusem.

- RODZAJE PRZECIWNIKÓW NA MAPIE - tutaj kompletnie devovie nie mają pojęcia, dlaczego TaB tak wciągało. Jest to najgorzej zaprojektowany aspekt gry. Jednostki trzeba nonstop kontrolować. Można całkowicie zapomnieć o daniu rozkazu ataku w danym kierunku i zajęciu się bazą lub atakowaniu na kilku frontach. Wszystko przez wybuchających lub oblężniczych przeciwników. Na chwile spuścisz wzrok z jednostek i bum nie ma całej armii. Totalne niezrozumienie, że w tej koncepcji micro jednostkami z wybuchów przez dosłownie cały czas to jakieś horendum i źródło ciągłej frustracji.

- jednostki zdobywają doświadczenie pomimo posiadania już ulepszenia co prowadzi do sytuacji, że łucznicy nigdy nie awansują (WTF 3,5 EA)

- Ataki hordy - nie wiem kto wpadł na pomysł, że cała mapa pokrywa się mgłą, jeśli nie ma wieży z płonącym ogniem (przy ich absurdalnych kosztach). Po nocy hordy w miejscach, gdzie była mgła, pojawiają się od nowa jednostki wroga, świetne po prostu świetne. Kompletnie spierniczony aspekt spawnu z brzegów mapy lub np. dziur w ziemi.

- Kampania oparta na skryptach i to dość słabej jakości. Niektóre mapy niepotrzebnie przeciągnięte bieganiem. (przypominało mi to trochę nudę z pierwszego spellforce i przebiegania całej mapy bez celu)

- Czasami widać pikselozę na jednostkach/budynkach.

+ Mini bossy na mapie

+ Bohaterowie jako jednostki z ciekawymi zestawami umiejętności, bardzo pomagający przy pierwszych hordach

+ Trzy frakcje troszkę zmieniające rozgrywkę

Ogólnie jak na 3.5 roku EA, zespół wyraźnie porwał się z motyką na słońce, jednocześnie nie do końca wiedząc jak ma wyglądać finalny produkt i czym ma na końcu być.

Komentarz: Flint

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl