10. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Earth 2140
Strategiczne 15 czerwca 1998
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Warlords: Battlecry III
Strategiczne 17 maja 2004
Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.
Crusader Kings III: Legends of the Dead
Strategiczne 4 marca 2024
Crusader Kings III: Legends of the Dead to dodatek do bestsellerowej strategii od firmy Paradox Interactive. DLC pozwala nam zadbać o swoją królewską spuściznę, a także zmusza nas do walki rozmaitymi plagami, na czele z czarną śmiercią (epidemią dżumy).
Command & Conquer: Red Alert Remastered
Strategiczne 5 czerwca 2020
Zremasterowana wersja klasycznego RTS-a z połowy lat 90., który uznawany jest z jednego z ojców gatunku i stanowi drugą odsłonę legendarnego cyklu Command & Conquer. Gra ma zupełnie nową oprawę audiowizualną, ale zachowuje kluczowe elementy rozgrywki oryginału.
Starship Troopers: Terran Command
Strategiczne 16 czerwca 2022
Starship Troopers: Terran Command to oparty na defensywie RTS wzorowany na popularnym They Are Billions. Gracz wciela się w dowódcę tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy zostają zrzuceni na planetę opanowaną przez hordy obcych z rasy insektoidalnych Arachnidów.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
Halo Wars 2
Strategiczne 17 lutego 2017
Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo. Druga część serii wyprodukowana została we współpracy firmy 343 Industries (rozwijającej markę Halo po firmie Bungie Software) oraz studia Creative Assembly, znanego przede wszystkim z niezwykle popularnej serii strategicznej Total War.
Age of Empires Online
Strategiczne 16 sierpnia 2011
Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.
StarCraft II: Heart of the Swarm
Strategiczne 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku. W kolejnych misjach gry spotkamy także inne znane postacie, takie jak Jim Raynor, duch Nova czy Matt Horner.
Supreme Commander
Strategiczne 16 lutego 2007
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.
The Great War: Western Front
Strategiczne 30 marca 2023
Gra strategiczna, która łączy elementy RTS-a i strategii turowej. W The Great War: Western Front od studia Petroglyph bierzemy udział w działaniach na froncie zachodnim I wojny światowej, dowodząc oddziałami ententy lub państw centralnych. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rozgrywkę w trybie multiplayer.
Stellaris: Galactic Paragons
Strategiczne 9 maja 2023
Dodatek do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Stellaris. Rozszerzenie Stellaris: Galactic Paragons zwiększa znaczenie rady imperium oraz przywódców, wprowadza również postacie o unikalnych historiach i związane z nimi wydarzenia.
The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.
The Universim
Strategiczne 22 stycznia 2024
Opracowana przez debiutujące studio Crytivo Games strategia czasu rzeczywistego, w której rozwijamy naszą społeczność - począwszy od małego plemienia, aż do wielkiego galaktycznego imperium. Rozgrywka w The Universim oparta została na typowych dla gatunku fundamentach, zaś do głównych zadań gracza należy poprowadzenie swojego ludu przez kolejne epoki rozwoju technologicznego i przeobrażenie go w mocarstwo zdolne do kolonizowania całych systemów planetarnych.
WorldBox: God Simulator
Strategiczne 6 września 2018
RTS typu „god game”, w którym wcielamy się w bóstwo sprawujące kontrolę nad światem. W WorldBox: God Simulator tworzymy krainę od podstaw i oglądamy poczynania jej mieszkańców; możemy też interweniować, zsyłając na świat rozmaite plagi.
Blitzkrieg 3
Strategiczne 2 czerwca 2017
Kontynuacja cyklu wojennych strategii RTS, wydawanych w latach 2003-2005. Za powstanie gry odpowiadają twórcy serii z rosyjskiego studia Nival Interactive, znanego m.in. za sprawą takich gier jak Heroes of Might & Magic V, Silent Storm czy seria Etherlords. W odróżnieniu od swych poprzedniczek, Blitzkrieg 3 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w trybie multiplayer i czerpie z rozwiązań znanych z mobilno-przeglądarkowych strategii free-to-play pokroju Clash of Clans.
Homeworld
Strategiczne 28 września 1999
Opracowana przez kanadyjskie studio Relic Entertainment strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w całości w trójwymiarowej przestrzeni kosmicznej. Osadzona w odległej przyszłości fabuła gry opowiada o losach ludzkiej rasy Kushan, zamieszkującej pustynną planetę Kharak.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Strategiczne 12 marca 2009
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.
Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance
Strategiczne 7 marca 2024
Dziewiąty duży dodatek do drugowojennej strategii z 2016 roku. W Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance trafiamy do Ameryki Południowej i przejmujemy kontrolę nad nowymi krajami (na czele z Brazylią, Argentyną oraz Chile), prowadząc je do zwycięstwa na rozmaite sposoby.
Command & Conquer: Legions
Strategiczne 2025
Mobilna odsłona serii Command & Conquer, dystrybuowana w modelu free-to-play. Pojawią się w niej kultowi bohaterowie i złoczyńcy, a także frakcje oraz jednostki z różnych odsłon owego cyklu strategii czasu rzeczywistego.