9. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Port Royale 4
Strategiczne 25 września 2020
Czwarta odsłona serii strategii ekonomicznych firmy Kalypso Media. W Port Royale 4 naszym zadaniem jest stworzenie gospodarczego imperium na wyspach XVII-wiecznych Karaibów. Musimy produkować towary, nawiązywać stosunki handlowe z miastami i dowodzić okrętami w turowych bitwach.

Door Kickers 2: Task Force North
Strategiczne 10 lutego 2025
Kontynuacja taktycznej gry strategicznej studia Killhouse Games z 2014 roku, odtwarzającej pracę policyjnych oddziałów antyterrorystycznych SWAT. Akcja Door Kickers 2: Task Force North toczy się w rejonie Bliskiego Wschodu. Kontrolowana przez gracza jednostka, złożona z przedstawicieli różnych sił specjalnych, podąża tam śladem niebezpiecznej siatki terrorystycznej. Rozgrywka ukazana jest z lotu ptaka i toczy się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem opcji aktywnej pauzy.

Sacrifice
Strategiczne 17 listopada 2000
Sacrifice jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Shiny Entertainment. Akcja gry osadzona została po zakończeniu Świętej Wojny, w której 5 bóstw pokonało stwórcę. Teraz toczą one bezwzględną walkę o panowanie nad światem. Gracz wybiera jedną z frakcji i stara się przechylić szalę zwycięstwa na jej stronę. Gra stworzona została głównie z myślą o trybie multiplayer, w którym może brać udział maksymalnie czterech uczestników.

Knights & Merchants: The Shattered Kingdom
Strategiczne 15 października 1998
Strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego. Całość koncentruje się na ekonomicznej stronie zarządzania królestwem. Poza rozbudowaną kampanią solo dostępny jest też tryb wieloosobowy.

Wargame: Zimna Wojna
Strategiczne 23 lutego 2012
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Wargame. Gra wyprodukowana została przez studio Eugen Systems, które w swoim dorobku ma także takie tytuły jak R.U.S.E. i Act of War. Wargame: European Escalation przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny pomiędzy państwami NATO i Układu Warszawskiego w szczytowym okresie Zimnej Wojny. Mechanika rozgrywki w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach znanych z wcześniejszych produkcji studia Eugen Systems.

Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów
Strategiczne 23 marca 2012
Samodzielny dodatek do gry strategicznej Total War: SHOGUN 2, należącej do popularnego cyklu Total War, rozwijanego od lat przez brytyjskie studio Creative Assembly. Rozszerzenie oferuje nową kampanię osadzoną na terenie Imperium Japońskiego w czasach wojny domowej pomiędzy zwolennikami cesarza a ostatnim siogunatem – gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron, reprezentowanych przez sześć rodów.

ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.

Age of Empires: Definitive Edition
Strategiczne 20 lutego 2018
Odświeżona wersja gry Age of Empires, czyli strategii czasu rzeczywistego z 1997 roku. Odpowiedzialna za remake firma Microsoft zatroszczyła się nie tylko o znacznie poprawioną oprawę graficzną, którą wzbogacono o wsparcie dla rozdzielczości 4K, lecz także o nagraną od podstaw, symfoniczną ścieżkę dźwiękową.

Songs of Silence
Strategiczne 13 listopada 2024
Mieszanka strategii turowej typu 4X i RTS-a, wzbogacona o elementy RPG i rozwiązania z karcianek. W Songs of Silence trafiamy do ogarniętego wojną świata fantasy i stajemy na czele jednej ze stron konfliktu, by poprowadzić ją do zwycięstwa.

Warhammer: Mark of Chaos
Strategiczne 14 listopada 2006
Utrzymana w klimatach fantasy strategia czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, osadzona w wykreowanym przez firmę Games Workshop świecie Warhammera. Osią gry jest rozbudowana kampania fabularna, będąca epicką opowieścią o walce z Siłami Chaosu, ukazaną z perspektywy czterech stron konfliktu tzn. Imperiun, Wysokich Elfów, Chaosu oraz szczuropodobnych Skavenów.

The Settlers Online
Strategiczne 17 listopada 2010
Darmowa (free-to-play), przeglądarkowa wersja jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych, której początki sięgają pierwszej połowy lat 90. Za powstanie gry odpowiadają oryginalni twórcy serii z niemieckiego studia Blue Byte, zaś mechanika rozgrywki nawiązuje do pierwszych odsłon cyklu. Zadaniem graczy jest systematyczny rozwój własnego królestwa, dzięki wznoszeniu kolejnych budynków i zapewnieniu naszym mieszkańcom stałego dopływu niezbędnych surowców.

Real War: Pradawna wojna
Strategiczne 25 września 2001
Jest to gra strategiczna, w której w czasie rzeczywistym dowodzimy wieloma rzeczywistymi jednostkami bojowymi. Naszym celem jest skuteczne przeciwstawienie się stale rosnącej sile międzynarodowych terrorystów.

Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.

Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.

The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Terminator: Dark Fate - Defiance
Strategiczne 21 lutego 2024
Terminator: Dark Fate – Defiance to wojenny RTS osadzony w postapokaliptycznej przyszłości. Gracz dowodzi siłami ruchu oporu walczącymi z mechanicznymi armiami bezwzględnej sztucznej inteligencji Legion.

Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

Alien Nations 2
Strategiczne 22 czerwca 2001
Alien Nations 2 to kontynuacja wydanej w 1999 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska studia Neo Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z trzech plemion (Amazonki, Pimmonowie lub Sajikisi) i na różne sposoby próbuje zdominować fantastyczny świat. Gra znana jest także pod tytułem The Nations.

Homeworld
Strategiczne 28 września 1999
Opracowana przez kanadyjskie studio Relic Entertainment strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w całości w trójwymiarowej przestrzeni kosmicznej. Osadzona w odległej przyszłości fabuła gry opowiada o losach ludzkiej rasy Kushan, zamieszkującej pustynną planetę Kharak.

Dota 2
Akcji 9 lipca 2013
Utrzymana w konwencji fantasy gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego, action-RPG i zręcznościówki. Tytuł wyprodukowany został przez studio Valve Software jako rozwinięcie popularnego moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III: Reign of Chaos. Podobnie jak w pierwowzorze, rozgrywka w Dota 2 opiera się na pojedynkach dwóch maksymalnie pięcioosobowych drużyn, przy czym każdy z graczy kontroluje poczynania jednego herosa.

Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.

Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.

Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.