Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Codename: Panzers - Phase Two (PC)

Codename: Panzers - Faza Druga PC

Codename: Panzers - Phase Two

Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS

PC Windows
Okładka Codename: Panzers - Phase Two (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

22lipca2005

8września2005

pudełko PL

Druga część świetnej strategii czasu rzeczywistego, z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, której twórcy postawili duży nacisk na elementy taktyczne. Gracze po raz kolejny otrzymują pod swoją komendę stosunkowo mały, ale dobrze wyposażony oddział żołnierzy, zaś zadania jakie stawiają przed nimi autorzy rozgrywają się w śródziemnomorskim teatrze działań.

Lwią część wszystkich misji gracze wykonują w Afryce, gdzie przychodzi im wziąć udział między innymi w bitwie pod El Alamein, a także w obronie twierdzy Tobruk. Druga z kampanii umieszczonych w grze obejmuje operację „Husky” (lądowanie Aliantów na Sycylii i późniejszy marsz w stronę Rzymu), zaś osoby, które ukończą przynajmniej jeden wątek fabularny dostaną szansę sprawdzenia swoich umiejętności w kilku bonusowych scenariuszach umiejscowionych w ówczesnej Jugosławii. Podobnie jak w Phase One, wydarzenia historyczne stanowią tutaj jedynie oś zmagań i twórcy nie obiecują pełnej zgodności z podręcznikami - główny nacisk położony został na przyjemność płynącą z grania.

Do rywalizacji wprowadzono ponad 20 nowych jednostek, włączając w to na przykład średnioopancerzone czołgi (włoski M13/40 „Carro Armato” czy amerykański M3 Grant/Lee „Daimler Dingo”) oraz nowe rodzaje dział samobieżnych. Twórcy poprawili funkcjonowanie AI podległych oddziałów (zniknęły najbardziej rażące problemy ze znalezieniem właściwej ścieżki przemarszu), a także sztuczną inteligencję sił wroga kierowanych przez komputer (próbuje teraz zaskoczyć czy wymanewrować gracza). Dodano możliwość niszczenia poszczególnych komponentów wybranych budowli (vide wieże strażnicze w pałacach), jak również wprowadzono szereg zupełnie nowych struktur (pustynne fortece i inne umocnienia).

Gruntowna przebudowa nie ominęła trybu multiplayer, w którym do dotychczas istniejących opcji zmagań („Deathmatch”, „Kill the Leader”, „Hold the Line” i „Domination”) doszły nowe. Usprawnienia dotknęły także kod programu (usunięto wykryte błędy) oraz efekty audio-wizualne - tereny zurbanizowane czy leśne zastępuje teraz wszechobecny piasek.

Twórcy z zespołu developerskiego Stormregion dołączyli do Codename Panzers - Phase Two kompleksowy edytor, pozwalający miłośnikom gry na tworzenie własnych poziomów, zarówno do kampanii dla pojedynczego gracza jak i do zmagań wieloosobowych. Do tego dochodzi możliwość modyfikacji podrzędnych celów już istniejących misji, a także, dla osób wprawionych w opracowywaniu wszelakiej maści modów, opcja tworzenia zupełnie nowych jednostek czy budynków.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.815 / 10 na podstawie 640 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 32 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Codename: Panzers - Faza Druga

Klasyfikacja PEGI Codename: Panzers - Faza Druga

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Codename: Panzers - Faza Druga

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB, 3 GB HDD

Codename: Panzers - Faza Druga - recenzja gry

Recenzja 9 września 2005, 12:24

Jedną z głównych zalet Codename Panzers: Phase One była jej grywalność. Oczywiście nie do każdego gra trafiła, a już szczególnie do maniaków realizmu, jednak tu zrezygnowano z niego jeszcze bardziej na rzecz przyjemności grania. Tym, którym grało się przyjemnie w Fazę Pierwszą, Faza Druga dostarczy jeszcze więcej rozrywki. Przede wszystkim misje i ich zróżnicowanie. Gra została podzielona na trzy kampanie. W pierwszej dowodzimy państwami osi i razem ze starym znajomym Hansem von Grobelem oraz nowym włoskim bohaterem – Dario de Angelisem – musimy wykonać szereg misji mających na celu umocnienie swojej pozycji w Afryce. Podobnie do fazy pierwszej, tutaj też cele misji dzielą się na główne (trzeba je wykonać), poboczne (można je wykonać) i ukryte (można je wykonać, ale trzeba najpierw coś zrobić). Do ukrytych celów często (ale nie zawsze) podawane są wskazówki w postaci informacji podczas odprawy lub przerywników filmowych w czasie misji. Przykład głównego celu to zdobycie lotniska. Ukrytego – w tej samej misji – zablokowanie pasa startowego, zabicie pilotów, uwolnienie więźniów, którzy także okazują się pilotami oraz wpakowanie ich do samolotów, dzięki czemu zdobywamy dodatkowe bomby do zrzucenia na przeciwników. Skoro już o tym mowa, to dodano nowy rodzaj wsparcia z powietrza – zasobnik (coś na kształt składu zaopatrzenia: leczy, naprawia i uzupełnia amunicję pobliskich jednostek).