20. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Order of War
Strategiczne 18 września 2009
Ciekawa strategia opowiadająca o operacjach przeprowadzanych na Froncie Zachodnim i Wschodnim podczas II Wojny Światowej. Oferuje wiele jednostek i niezwykle spektakularne bitwy. Twórcy przygotowali dwie kampanie. W pierwszej walczą ze sobą Amerykanie i Niemcy, a w drugiej Niemcy i Rosjanie. Nie zabrakło też trybu multiplayer.

Emergency 2012
Strategiczne 29 października 2010
Następna część strategicznej gry taktycznej o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez studio Quadriga Games. Ponownie wcielamy się w szefa służb ratowniczych, mających uporządkować miejsce każdego wypadku, a w pierwszej kolejności pomóc poszkodowanym. Tym razem fabuła nawiązuje do globalnych katastrof będących przesłankami końca świata. Możemy kontrolować więcej jednostek, grafika uległa poprawieniu, a rozgrywkę solo uzupełnia tryb dla wielu graczy.

Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.

Earth 2140
Strategiczne 15 czerwca 1998
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

War Front: Punkt Zwrotny
Strategiczne 7 lutego 2007
War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.

Battle Isle: The Andosia War
Strategiczne 24 listopada 2000
Czwarta Battle Isle jest połączeniem strategi turowej ze strategią czasu rzeczywistego. Do dyspozycji są dwie kampanie po dwadzieścia misji każda, a także tryb multiplayer z darmowym serwerem Blue Byte.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Strategiczne 11 marca 2010
Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.

Planetary Annihilation: Titans
Strategiczne 18 sierpnia 2015
Rozszerzona edycja gry Planetary Annihilation, stworzona przez studio Uber Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł może pochwalić się 21 nowymi jednostkami (w tym pięcioma przedstawicielami klasy Titan), planetami z wielopoziomowym terenem, specjalnym wariantem rozgrywki ochrzczonym mianem Bounty, poprawą ogólnego balansu rozgrywki i udoskonalonym samouczkiem. Schemat rozgrywki w Planetary Annihilation: Titans oparto na legendarnym Total Annihilation.

Star Trek: Infinite
Strategiczne 12 października 2023
Gra strategiczna typu 4X, oparta na licencji serii Star Trek. Star Trek: Infinite jest dziełem studia Nimble Giant Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma Paradox Interactive.

Agony: Lords of Hell
Strategiczne 2025
RTS osadzony w uniwersum znanym między innymi z gry Agony. W Agony: Lords of Hell stajemy po stronie króla Nimroda próbującego przejąć całkowitą kontrolę nad piekłem. Podczas zabawy gromadzimy wyznawców i surowce, wznosimy budowle i wystawiamy potężną armię.

Combat Mission: Cold War
Strategiczne 30 kwietnia 2021
Combat Mission: Cold War jest nową częścią serii strategicznej z korzeniami sięgającymi przełomu XX i XXI wieku. Produkcja przenosi nas do czasów zimnej wojny i oferuje trzy różne kampanie fabularne. Za grę odpowiada studio Battlefront.

War on the Sea
Strategiczne 2 lutego 2021
Połączenie symulacji ze strategią w realiach II wojny światowej od studia Killerfish Games (twórców m.in. Cold Waters). W War on the Sea kierujemy okrętami i samolotami w starciach amerykańsko-japońskich z 1942 roku.

Empires of the Undergrowth: Exploding Ants
Strategiczne 24 marca 2025
Pierwszy dodatek do strategii z 2024 roku pt. Empires of the Undergrowth. Exploding Ants wprowadza po jednym nowym gatunku mrówek i termitów, które obejmują jednostki potrafiące eksplodować, oblewając wrogów toksyczną mazią.

Ultimate Admiral: Age of Sail
Strategiczne 7 kwietnia 2021
Ultimate Admiral: Age of Sail to strategia czasu rzeczywistego osadzona na przełomie XVIII i XIX wieku, w realiach wojen amerykańsko-brytyjskich. Gracz wciela się w admirała floty jednej z dwóch stron konfliktu. Za produkcję odpowiada studio Game-Labs, twórcy serii Ultimate General.

Supernova
Strategiczne 18 grudnia 2019
Osadzona w realiach science fiction gra strategiczna typu MOBA, za której powstanie odpowiada węgierskie Primal Game Studio. W grze Supernova pole bitwy stanowi cały wszechświat, zaś gracze opowiadają się po stronie ludzi bądź Obcych, walczących między sobą o prawo do istnienia. Swe siły łączą zaś najzdolniejsi dowódcy z całego uniwersum, tacy jak najemnicy, potężne mechy, cyborgi oraz liczne obce rasy, dla których walka o przetrwanie stanowi chleb powszedni.

Mech Commander
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Osadzona w uniwersum Battle-tech nietypowa strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrole nad potężnymi maszynami bojowymi – Mech-ami. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć. Nie znajdziemy tu opcji budowy bazy i pozyskiwania surowców. Zamiast tego naszym zadaniem jest umiejętne sterowanie grupami bojowymi.

Magic & Mayhem: The Art of Magic
Strategiczne 27 października 2001
Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.

Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Kozacy II: Złota Edycja
Strategiczne 13 kwietnia 2007
Kozacy II: Złota Edycja to pakiet dwóch strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World. W skład zestawu wchodzi zarówno podstawowa wersja RTS-a, Wojny Napoleońskie, jak i Bitwa o Europę, wydane rok później rozszerzenie.