Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka War Front: Turning Point (PC)

War Front: Punkt Zwrotny PC

War Front: Turning Point

War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS

PC Windows
Okładka War Front: Turning Point (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

7lutego2007

9marca2007

pudełko PL

War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Początek konfliktu był taki sam, jak w rzeczywistości, jednak jego przebieg dość szybko uległ drastycznym zmianom. Dyktatura Hitlera wkrótce po rozpoczęciu wojny dobiegła końca, a władzę nad III Rzeszą przejął nowy reżim, który w większym stopniu zaangażował się w badania nad eksperymentalną bronią, czego skutkiem stały się takie wynalazki jak wyposażone w wiele wieżyczek czołgi, plecaki odrzutowe, bombowce typu „stealth”, ciężko uzbrojone mechy oraz wiele innych.

Jak większość gier z gatunku RTS, War Front: Punkt Zwrotny umożliwia nam zbieranie surowców, tworzenie armii złożonej z różnego typu oddziałów, budowanie przeznaczonych do rozmaitych celów budynków oraz opracowywanie nowych militarnych wynalazków. Obrany przez nas kierunek rozwoju tych ostatnich ukazany jest na szczegółowym drzewie technologii.

Poza tym każda z grup, którą możemy kierować – Alianci, Niemcy i Rosjanie – posiada po trzech różniących się umiejętnościami bohaterów. Nabierają oni w trakcie rozgrywki doświadczenia i zdobywają sprawności, dzięki którym mogą w jednej chwili odwrócić niekorzystny dla nas przebieg bitwy (na przykład osłabiając wrogie wojska).

Gra umożliwia swobodne przełączanie się pomiędzy dwiema perspektywami, z jakich obserwujemy akcję – tradycyjnym, często spotykanym w strategiach czasu rzeczywistego widokiem z góry oraz przywodzącym na myśl gry FPS przedstawieniem świata w perspektywie pierwszej osoby. Dzięki temu drugiemu rozwiązaniu możemy spoglądać na pole bitwy oczami załogi kierującej jednym z pojazdów.

War Front: Punkt Zwrotny oferuje dwa tryby rozgrywki: dla jednego gracza oraz wieloosobowy. W pierwszym przypadku bierzemy udział w dwóch fabularnych, epickich kampaniach, które obrazują alternatywny przebieg II wojny światowej. Tryb multiplayer umożliwia natomiast wspólną zabawę maksymalnie dziesięciu graczom równocześnie – mogą oni rywalizować lub kooperować ze sobą wcielając się w żołnierzy sowieckich, niemieckich bądź amerykańskich.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.43 / 10 na podstawie 178 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 8 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do War Front: Punkt Zwrotny

Klasyfikacja PEGI War Front: Punkt Zwrotny

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe War Front: Punkt Zwrotny

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256 MB (GeForce 5700 lub lepsza), 1.7 GB HDD, Windows XP

War Front: Punkt Zwrotny - recenzja gry

Recenzja 14 marca 2007, 12:08

Zabójcza miejscami AI komputera nie jest, nauczyło mnie życie, wynikiem triku z udostępnianiem przez grę informacji komputerowi o posunięciach gracza jakby nie było „mgły wojny”. Gra wymaga żelaznej taktycznej dyscypliny – tym bardziej że wróg może zaatakować z kilku kierunków. Na mapach zwykle jest parę świetnie ufortyfikowanych baz, w których nie ustaje produkcja. Dlatego przeklinam, ale gram dalej bo: chcę dowiedzieć się, co będzie dalej oraz z szacunku dla komputerowej mądrości.