Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Blitzkrieg 2 (PC)

Blitzkrieg 2 PC

Sequel popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS), której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS

PC Windows
Okładka Blitzkrieg 2 (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23września2005

28października2005

pudełko PL

Sequel popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS), której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku. Akcja programu przenosi gracza na fronty II Wojny Światowej, gdzie jako dowódca wojsk jednej z czterech walczących frakcji (do wyboru: Niemcy, Wielka Brytania, ZSRR oraz Stany Zjednoczone) musi poprowadzić podległe wojska do zwycięstwa. Gra pozwala na uczestniczenie w takich wydarzeniach historycznych, jak m.in.: obrona Sewastopolu, desant wojsk alianckich na Sycylię, czy działaniach sił amerykańskich na Filipinach.

Sukces odniesiony w poszczególnych misjach wpływa tutaj na kolejne zadania - np. zniszczenie wrogiego lotniska, pozwala na wezwanie w przyszłości większego wsparcia powietrznego, bez obawy utraty samolotów podczas działań. Co więcej, każdy scenariusz posiada teraz cele główne oraz poboczne, zaś podjęcie dodatkowego wysiłku, aby wypełnić wszystkie rozkazy procentuje w przyszłości (dla przykładu: w jednym z zadań możemy, ale oczywiście nie musimy, przejąć stację kolejową i tą drogą wezwać nowe oddziały). Rozgrywanie misji „ponad program” zwiększa także doświadczenie oraz umiejętności danych jednostek, dając nam taktyczną przewagę nad wrogiem.

Do naszej dyspozycji oddano ponad 300 różnych typów jednostek (okręty, kutry, 60 rodzajów piechoty, czołgi, artyleria, samoloty, etc.), z czego część pochodzi z pierwszej części gry, natomiast reszta została stworzona stricte na potrzeby sequela. Dodano też kilka nowych zdolności poszczególnym oddziałom – vide możliwość budowanie przez inżynierów bunkrów czy mostów. Podczas walki korzystamy także z pomocy bohaterów historycznych, którzy posiadają szereg umiejętności specjalnych (np. Peter Churchill może przebrać się w mundur niemiecki, wejść niepostrzeżenie w szeregi wroga i zbadać sposób rozmieszczenia danych oddziałów). Posiadanie takiego „herosa” w armii zwiększa morale żołnierzy oraz zapewnia korzystne modyfikatory zarówno przy działaniach zaczepnych, jak i podczas obrony zajmowanych pozycji.

Wszystkie działania przedstawiane są w pełnym trójwymiarze, z opcją zoomu i zdecydowanie ładniejszymi efektami wybuchów, czy modelami jednostek niż to miało miejsce poprzednio. Autorzy zadbali również o poprawienie inteligencji komputerowego przeciwnika – nasi rywale wzywają teraz konieczne wsparcie, a nawet potrafią wycofać się w celu przegrupowania oraz późniejszego kontrataku. Warto zauważyć, że w Blitzkrieg II zniknęły problemy ze znalezieniem odpowiedniej ścieżki przemarszu czy „blokowaniem się” podległych oddziałów. Obrazu całości dopełniają: klimatyczna ścieżka dźwiękowa oraz tryb multiplayer (sieć lokalna bądź Internet), pozwalający na zmagania w rozbudowanych opcjach rozgrywki znanych z pierwowzoru.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.14 / 10 na podstawie 943 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 43 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Blitzkrieg 2

Klasyfikacja PEGI Blitzkrieg 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Blitzkrieg 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 512MB RAM, 128MB akcelerator 3D (GeForce 3 lub lepsza), 2.5 GB HDD

Blitzkrieg 2 - recenzja gry

Recenzja 4 listopada 2005, 12:54

Nowym i bez wątpienia godnym pochwały pomysłem jest na pewno (już w czasie rozgrywania bitwy) możliwość wzywania przez gracza (w dowolnej kolejności i czasie) rezerw poprzez panel posiłków. Powoduje to, że nie musimy modlić się do komputera, aby sam rzucił nam jakże potrzebne w gorącym momencie bitwy wzmocnienia, nie jesteśmy zdani tylko i wyłącznie na jego łaskę czy niełaskę. Daje to nam nowe możliwości taktyczne, na przykład możemy zrzucić spadochroniarzy na jakąś kluczową lokację planszy. A może lepiej wezwać czołgi albo bombowce? Jest wybór, jest opcja, alternatywa. Oczywiście taki system może rodzić pewne nadużycia, ale z drugiej strony nie możemy wzywać posiłków nieograniczoną ilość razy, ani jednych po drugich bez przerw. Ba, jeśli panuje kiepska pogoda, nie wezwiemy bombowców, ani nie zrzucimy spadochroniarzy. Poza tym częste z nich korzystanie w pobocznej bitwie to mniejsza ich liczba w dalszych starciach, w tym w głównym (odejmowane są od ogólnej puli przeznaczonej na daną operację), a także nasz wolniejszy awans.