Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Lords of EverQuest (PC)

Lords of EverQuest PC

Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Lords of EverQuest (PC)

data premiery gry w wersji PC:

1grudnia2003

19maja2004

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

„Lords of EverQuest” to gra należąca do gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym z dodatkiem elementów cRPG. Akcja rzeczonego tytułu umiejscowiona została w tym samym świecie co wcześniejsze gry z serii „EverQuest”, tj. w Norrath. W trybie rozgrywki dla jednego gracza przygotowano kampanię, w której trzy różniące się między sobą frakcje stają do walki o przejęcie totalnej kontroli nad kontynentem Antonica. Gracz może wybrać, którym z szesnastu dostępnych herosów/lordów Norrath chce się stać, a następnie udowodnić swoją przydatność w licznych bitwach i potyczkach. Podobnie jak to miało miejsce w zeszłorocznym hicie „Warcraft III: Reign of Chaos”, twórcy przygotowali bardzo rozbudowaną i wielowątkową fabułę, która stanowi główny element napędowy akcji owej produkcji – autorzy zapewniają, że cała historia widziana z trzech perspektyw (trzech stron konfliktu) gwarantuje ponad 75 godzin rozrywki. W trybie gry wieloosobowej, bo i tego nie mogło zabraknąć w nowoczesnym RTS-ie, możliwa jest rozgrywka do 12 osób równocześnie za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu.

  • Trzy różne strony konfliktu, każda z własną historią oraz charakterystycznymi jednostkami i taktykami walki. Na polach bitew zobaczymy ludzi, elfów, krasnoludów, smoki, koboldy, zombie, itp.
  • Setki przedmiotów i magicznych artefaktów, w które można wyposażyć wojska.
  • 36 single-playerowych map oraz dziesiątki map dedykowanych rozgrywce w trybie multiplayer.
  • Herosi zdobywają w walce doświadczenie, co pozwala im na korzystanie z coraz potężniejszych mocy i umiejętności.
  • Możliwość przenoszenia kluczowych, najlepszych jednostek do kolejnych misji.
  • System umiejętności i magii składający się z ponad 125 pozycji.
  • Nowoczesny, trójwymiarowy silnik graficzny, ponad trzy poziomy zoomu, 32-bitowy kolor, rozdzielczość do 1600x1200.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 12  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 201 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Lords of EverQuest

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Lords of EverQuest

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 1Ghz
  • 256 MB
  • karta grafiki 32MB RAM (GeForce 3 lub lepsza)
Lords of EverQuest - recenzja gry
Lords of EverQuest - recenzja gry

Recenzja 20 maja 2004, 13:01

We wstępie wspomniałem, iż jest to typowy RTS, tak więc tradycyjnie naszym celem jest zdobycie surowców, rozbudowanie bazy i wyszkolenie jednostek, którymi zmiażdżymy wroga. Kwestia ekonomiczna została uproszczona do niezbędnego minimum. Mamy tylko jeden surowiec – platynę, którą niemal automatycznie wydobywamy z pobliskich kopalni. Rozbudowa bazy w teorii również nie miała być prosta- budynków jest wprawdzie aż 13, jednak do ich stawiania nie trzeba robotników- wystarczy wskazać miejsce, w którym ma powstać budowla. No właśnie, w teorii, bo w praktyce jest zupełnie inaczej! Budynek musi zostać wzniesiony na odpowiednim dla niego terenie i odpowiedniej odległości od wcześniejszych struktur. Po pewnym czasie znalezienie właściwego miejsca staje się prawdziwym wyzwaniem, sprowadzającym się do rozpaczliwego machania kursorem po ekranie, wyczekując aż nasz upragniony budynek zaświeci się na zielono, czyli będziemy mogli go tam postawić. Autorzy gry postanowili jeszcze całą sytuację skomplikować (!), albowiem ilość jednostek, które możemy stworzyć, zależy bezpośrednio od ilości budynków w naszej bazie. Inaczej mówiąc, musimy budować po kilka identycznych budynków i ciągle przeżywać mękę szukania odpowiedniego miejsca. Ostatnim elementem, o którym należy wspomnieć, są oczywiście dostępne w grze jednostki. I tu w końcu twórcom gry należą się brawa, albowiem jest tu ich mnóstwo! Zobaczymy niemal wszystkie baśniowe stwory i jestem prawie pewien, że nazwy nawet połowy z nich nie będziecie znali! Armie, mimo iż są tak zróżnicowane, nie będą zbyt liczebne- czekają nas raczej potyczki małych oddziałów niż masowe starcia. Jednocześnie możemy zaznaczyć 12 jednostek, i prawdę mówiąc nie przypominam sobie bitwy, w której brało udział więcej niż 50 żołnierzy. Oczywiste staje się więc, iż główną rolę na placu boju pełni skuteczne „mikro zarządzanie”, polegające na wykorzystywaniu specjalnych umiejętności naszych oddziałów. A trzeba przyznać, iż gama czarów i zdolności jest dość liczna; na szczęście można ustawić, by część z nich była wykorzystywana automatycznie. Każda jednostka zdobywa punkty doświadczenia, awansując z czasem na kolejny poziom i stając się znacznie silniejszą. Warto o to zadbać, gdyż żołnierz np. 3 poziomu bez trudu ubije dwóch identycznych nowicjuszy. Ważnym dla mnie plusem jest wprowadzenie możliwości przenoszenia wybranych przez nas jednostek do kolejnych scenariuszy. Przed każdą bitwą otrzymujemy pewną ilość punktów, za które „zakupujemy” nasze jednostki z poprzedniej misji (oczywiście, im silniejsze tym droższe). Dla mnie zawsze jest to znakomite rozwiązanie, albowiem przestajemy traktować nasze wojska jak typowe mięso armatnie, patrząc na jego stratę wyłącznie przez pryzmat surowca, który znów będziemy musieli wydać. Jeśli też dodamy, że poziom trudności kolejnych misji rośnie bardzo szybko, to okazuje się, iż bez doświadczonych oddziałów, wykształconych w poprzednim scenariuszu, ciężko jest wygrać kolejne starcie.