Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Act of Aggression (PC)

Act of Aggression PC

Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame.

Strategiczne | RTS | współczesne konflikty | multiplayer

PC Windows
Okładka Act of Aggression (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2września2015

2września2015

Steam

Act of Aggression to gra strategiczna francuskiego zespołu deweloperskiego Eugen Systems, znanego z takich produkcji jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Tytuł został stworzony jako duchowy następca innego RTS-a tego studia – Act of War. Podobnie jak tamta produkcja, Act of Aggression jest klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w niedalekiej przyszłości.

Act of Aggression zostało utrzymane w klimacie politycznego dreszczowca. Akcja rozpoczyna się w 2025 roku, w świecie targanym ekonomicznym kryzysem. Na takim gruncie wyrasta organizacja przestępcza zwana The Cartel, dążąca do sobie tylko znanych celów. Frakcja ta ma na podorędziu nowoczesne technologie, wykradzione prototypy broni oraz agentów działających w ukryciu. Po przeciwnej stronie barykady stoi tajna organizacja militarna Chimere, powołana przez ONZ w celu tłumienia w zarodku otwartych konfliktów zbrojnych. Chimerę wspomaga armia amerykańska, osłabiona dwoma dekadami prowadzenia ciągłych wojen, ale za to posiadająca zaprawionych w boju weteranów.

Rozgrywka opiera się na klasycznych zasadach gatunku RTS. Przed uderzeniem na wroga, gracz ma za zadanie zbudować bazę, zgromadzić surowce i zwerbować armię. W grze pojawiają się trzy surowce naturalne, w tym ropa, która jednak od razu przekształcana jest na pieniądze. Są one potrzebne do budowania infrastruktury, jednostek i ulepszania technologii (w tym budowy superbroni, np. nuklearnych pocisków balistycznych). Ważnym zadaniem grającego jest ochrona linii zaopatrzeniowych, gdyż wydobyte surowce należy przetransportować do bazy, zanim użyje się ich do produkcji. Ponadto opłaca się zajmować banki i łapać jeńców, co znacznie zwiększa nasz budżet.

Budynki da się stawiać w określonych miejscach wokół kwatery głównej, ale nie ma ograniczeń co do liczby konstrukcji w jednej bazie. Jednocześnie gracz może posiadać kilka baz, w celu zmaksymalizowania ilości zdobywanych zasobów czy swobodnego gromadzenia wojsk. Act of Aggression oferuje 70 jednostek bojowych o różnych zastosowaniach – od oddziałów piechoty, poprzez wszelkiego rodzaju pojazdy, aż po śmigłowce i samoloty odrzutowe. Dysponując odpowiednią ilością zasobów, można im przypisać dodatkowe specjalizacje (przeciwlotnicze, przeciwczołgowe, przeciwpiechotne, itd.) i umiejętności specjalne. Spore znaczenie taktyczne ma ukształtowanie terenu. Żołnierze mogą ukryć się przed wzrokiem wroga za wzgórzem lub w budynkach, przy czym warto pamiętać, że wszystkie budowle da się zniszczyć. Walki przyjdzie nam toczyć czasem za dnia, a czasem w nocy. Niektóre misje fabularne skupiają się tylko na samej akcji, bez zarządzania bazą, co znamy już choćby z serii Command & Conquer.

W tego typu grze po prostu nie mogło zabraknąć multiplayera. Act of Aggression oferuje możliwość toczenia wieloosobowych meczy drużynowych w różnych konfiguracjach, do 8 graczy na mapie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-8  

Ocena czytelników: 5,4 / 10 na podstawie 114 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.6 / 10 na podstawie 116 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Act of Aggression

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Act of Aggression

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-3570 3.4 GHz/AMD FX-6300 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, Windows 7/8 64-bit
Minimalne: Dual Core 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 GT/ Radeon HD 4870 lub lepsza, Windows 7/8 64-bit

Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War
Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War

Recenzja 3 września 2015, 14:58

Kiedy jednak zapomnimy o Act of War i odstawimy na bok kiepską kampanię fabularną z karykaturalną grą aktorską, zostaniemy sam na sam z czystą, klasyczną, RTS-ową rozgrywką. Wybór konkretnej frakcji to nie tylko kosmetyczne różnice w wyglądzie jednostek. Każda strona ma swoje mocne i słabe strony. Cartel polega na nowoczesnych, drogich technologiach i działaniu w ukryciu – stealth, US Army na klasycznych środkach rażenia i brutalnej sile, Chimera to z kolei najbardziej wszechstronna armia na każdym polu, choć też nie wybijająca się ponad normę w żadnym aspekcie. Frakcje trochę inaczej korzystają z dostępnych surowców – inne są ceny budynków i armii, oba ugrupowania inaczej wykorzystują aluminium i zużywają prąd.