15. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 15. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Cultures: Discovery of Vinland
Strategiczne 21 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracze zajmują się rozbudową i rozwojem cywilizacji Wikingów przybyłych na kontynent Amerykański z zadaniem odnalezienia części meteorytu mogącego przywrócić spokój w ich ojczyźnie.

Horde: The Citadel
Zręcznościowe 1 stycznia 2004
The Citadel to oficjalny dodatek do Horde: The Northern Wind, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Star Trek: Armada II
Strategiczne 20 listopada 2001
Star Trek: Armada II to kontynuacja wydanej w 2000 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry, wyprodukowanej przez ekipę deweloperską studia Mad Doc Software, osadzona została w uniwersum popularnego serialu telewizyjnego. Gracze mogą uczestniczyć w potyczkach pomiędzy flotami Federacji, Romulan, Klingonów, Borgów, Cardassian oraz gatunku 8472. Twórcy przygotowali trzy kampanie dla trybu solowego oraz opcję sieciowych starć multiplayer z udziałem maksymalnie 8 uczestników.

Exterminacja
Strategiczne 5 lipca 1999
Polski RTS umożliwiający prowadzenie walk na wielu frontach jednocześnie oraz transport wojsk i zasobów między zdobytymi koloniami.

Real War: Pradawna wojna
Strategiczne 25 września 2001
Jest to gra strategiczna, w której w czasie rzeczywistym dowodzimy wieloma rzeczywistymi jednostkami bojowymi. Naszym celem jest skuteczne przeciwstawienie się stale rosnącej sile międzynarodowych terrorystów.

Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.

Aleksander
Strategiczne 23 listopada 2004
Aleksander III Wielki, zwany także Macedońskim, zasłynął swymi podbojami na tyle, że film o nim, w założeniu biograficzny, nakręcił Oliver Stone (zagrali w nim m.in. Colin Farrell, Anthony Hopkins oraz Angelina Jolie). Studio UbiSoft przygotowało komputerową wersję tego obrazu.

Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.

Age of Empires III: The WarChiefs
Strategiczne 17 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię.

Riot: Civil Unrest
Strategiczne 5 lutego 2019
Gra strategiczna symulująca miejskie zamieszki. Riot to debiutancka produkcja włoskiego studia Stimunation, w którym głównym projektantem jest były producent scenek przerywnikowych w studiu Valve. Akcja Riot toczy się w czasach współczesnych. Społeczeństwo doprowadzone do ostateczności przez kryzys ekonomiczny rozpoczyna masowe zamieszki.

Surviving the Abyss
Strategiczne 5 listopada 2024
Strategia, w której zajmujemy się rozbudową tajnej podwodnej bazy w trakcie zimnej wojny. W Surviving the Abyss konstruujemy nowe sekcje, prowadzimy badania oraz organizujemy pracę załogi. Musimy także radzić sobie z nadnaturalnym zagrożeniem kryjącym się w morskich głębinach.

Company of Heroes 3: Stealth & Stronghold
Strategiczne 26 marca 2025
Trzeci dodatek do drugowojennego RTS-a od studia Relic Entertainment. Company of Heroes 3: Stealth & Stronghold wprowadza dwie nowe grupy bojowe, czyli Australian Defense dla sił brytyjskich oraz Battlefield Espionage dla niemieckiego Afrika Korps.

ICBM: Escalation
Strategiczne 21 listopada 2024
Mariaż RTS-a z grą typu grand strategy w formacie zbliżonym do planszówki Ryzyko. W ICBM: Escalation uczestniczymy w wyścigu zbrojeń od okresu zimnej wojny po niedaleką przyszłość, a wszystko to w cieniu globalnej wojny z użyciem broni nuklearnej.

Settlements Rising
Strategiczne 20 stycznia 2025
Osadzona w średniowieczu strategia typu city builder, stawiająca nacisk na mikrozarządzanie. Settlements Rising cechuje mnogość szczegółowych danych oraz życiorysy mieszkańców miast od narodzin po śmierć, z których każdy ma własne cechy charakteru.

Songs of Silence
Strategiczne 13 listopada 2024
Mieszanka strategii turowej typu 4X i RTS-a, wzbogacona o elementy RPG i rozwiązania z karcianek. W Songs of Silence trafiamy do ogarniętego wojną świata fantasy i stajemy na czele jednej ze stron konfliktu, by poprowadzić ją do zwycięstwa.

Company of Heroes: Chwała bohaterom
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Drugie samodzielne rozszerzenie popularnego wojennego RTS-a studia Relic Entertainment wydanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. Wraz z dodatkiem otrzymujemy kolejne trzy kampanie, których akcja toczy się w kluczowych momentach II wojny światowej: Grobla, Bitwa pod Falaise i As Tygrysów. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ta, w której przejmujemy kontrolę nad pojedynczym niemieckim czołgiem wraz z jego 4-osobową załogą i osłaniającą go grupą piechoty.

R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Król Artur II
Strategiczne 27 stycznia 2012
Epicka strategia, w której wcielamy się w samego legendarnego króla Artura. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny. Zarządzanie imperium odbywa się na turowej mapie Wysp Brytyjskich, a olbrzymie bitwy z udziałem tysięcy jednostek toczone są w czasie rzeczywistym.

Men of War: Wietnam
Strategiczne 9 września 2011
Trzecie samodzielne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i dwóch wcześniejszych dodatków, jego opracowanie wzięło na swoje barki studio Best Way. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wojnie wietnamskiej, w jakiej w latach 1957-1975 starły się ze sobą Demokratyczna Republika Wietnamu i Republika Wietnamu. Każda ze stron konfliktu otrzymała po jednej kampanii fabularnej.

Anomaly 2
Strategiczne 15 maja 2013
Druga pełnoprawna odsłona cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) Anomaly: Warzone Earth. Akcja Anomaly 2 osadzona została w 2034 roku, kiedy ludzkość ostatecznie przegrywa wojnę z najeźdźcami z kosmosu. Ocalali ludzie podróżują w dużych konwojach przez mroźne pustkowia w poszukiwaniu resztek zapasów. Na południowej półkuli znajduje się jednak opanowana przez obcych anomalia, w której wciąż panuje tropikalny klimat dający nadzieję na przetrwanie.

Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Strategiczne 19 września 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do osadzonego w uniwersum Warhammera 40,000 RTS-a studia Relic Entertainment. W Dawn of War: Winter Assault twórcy znacząco rozbudowali tryb dla jednego gracza, wprowadzając cztery odrębne kampanie fabularne oraz sporo nowych funkcjonalności.

Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

Total Annihilation: Kingdoms
Strategiczne 22 czerwca 1999
Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.